  • 21. Data: 2020-11-19 00:15:22
    Temat: Re: Skrecanie w lewo prawo - 2 pasy -> 3 pasy
    Od: "Rom45" <o...@z...pl>

    Użytkownik "t-1" <t...@t...pl> napisał w wiadomości
    news:rp38hb$45a$1@gioia.aioe.org...

    > Trzymaj się krawężnika przy którym jedziesz i będzie najbezpieczniej.
    > Natomiast większe prawo wyboru ma ten z prawej i może bez problemu zająć
    > środkowy pas jeśli zechce.

    Nie ma większego prawa wyboru. Jest obowiązek jechania możliwie blisko
    prawej krawędzi jezdni.
    Ten z prawego może zająć środkowy pas pod warunkiem ustąpienia
    pierwszeństwa, bo zmienia pas.

  • 22. Data: 2020-11-19 00:29:41
    Od: "Rom45" <o...@z...pl>

    Użytkownik "Janusz" <j...@o...pl> napisał w wiadomości

    > A co tu jest do tłumaczenia :) tabliczka jest jasna i oczywista. Problem
    > sie pojawi jak lewy i prawy będą próbowali wjechać na pas środkowy i się
    > zderzą.
    > Wg przepisów ogólnych winien będzie lewy, wg tabliczki - prawy, ciekawe co
    > policja czy sąd w takim wypadku wymyśli.
    >
    > --
    > Janusz

    Winien będzie prawy, bo zmienia pas i powinien ustąpić.

  • 23. Data: 2020-11-19 03:59:53
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Rom45 o...@z...pl ...

    > Ten na prawym pasie nie ma wyboru. Ma obowiązek jechać możliwie
    > blisko prawej krawedzi jezdni. Wolno mu zając pas środkowy pod
    > warunkiem, że ustąpi pierwszeństwa.

    Całe internety pisza ze jest dokładnie odwrotnie. To ja już nie wiem
    ;-D

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "W demokracji wolno głupcom głosować,

  • 24. Data: 2020-11-19 07:51:02
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 19-11-2020 o 00:01, Rom45 pisze:

    > Ten na prawym pasie nie ma wyboru. Ma obowiązek jechać możliwie
    > blisko prawej krawedzi jezdni. Wolno mu zając pas środkowy pod warunkiem,
    > że ustąpi pierwszeństwa.

    Bzdura.
    Podeprzesz się przepisem?
    Jakimkolwiek?

    Jeśli nie - skończ tą pisaninę.

  • 25. Data: 2020-11-19 09:30:31
    Temat: Re: Skrecanie w lewo prawo - 2 pasy -> 3 pasy. art. 16 i 22.
    Od: "Rom45" <o...@z...pl>

    Użytkownik "Cavallino" <C...@k...pl> napisał w wiadomości

    > Podeprzesz się przepisem?

    PoRD
    art. 16.4. Kierujący pojazdem jest obowiązany jechać możliwie blisko prawej
    krawędzi jezdni.

    art. 22.4. Kierujący pojazdem, zmieniając zajmowany pas ruchu, jest
    obowiązany ustąpić pierwszeństwa pojazdowi jadącemu po pasie ruchu,
    na który zamierza wjechać,

  • 26. Data: 2020-11-19 09:40:21
    Temat: Re: Skrecanie w lewo prawo - 2 pasy -> 3 pasy. Specjalny znak.
    Od: "Rom45" <o...@z...pl>

    wiadomości news:XnsAC7A28798AB92budzik61pocztaonetpl@127.0.0.1.
    ..
    > Użytkownik Rom45 o...@z...pl ...

    > Całe internety pisza ze jest dokładnie odwrotnie. To ja już nie wiem
    > ;-D
    >
    > --
    > Pozdrawia... Budzik

    Istotne jest to co napisane w PoRD - art. 16.4 i 22.4.
    Jazda "odwrotna" jest wbrew PoRD.
    Dla tych "odwrotnych" musieli w Poznaniu postawić specjalny znak
    i jeszcze wielu nie zrozumiało.
    https://ibb.co/GMShGhg

  • 27. Data: 2020-11-19 09:42:25
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 19-11-2020 o 09:30, Rom45 pisze:
> [...]
    >
    > art. 22.4. Kierujący pojazdem, zmieniając zajmowany pas ruchu, jest
    > obowiązany ustąpić pierwszeństwa pojazdowi jadącemu po pasie ruchu,

    A związek z omawianym przypadkiem, to jaki jest?

  • 28. Data: 2020-11-19 10:13:19
    Od: "Rom45" <o...@z...pl>

    > A związek z omawianym przypadkiem, to jaki jest?

    Jadący prawym pasem zmienia pas na środkowy i ma obowiązek ustąpić.

  • 29. Data: 2020-11-19 10:25:00
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 19-11-2020 o 10:13, Rom45 pisze:
> [...]
    >>> art. 16.4. Kierujący pojazdem jest obowiązany jechać możliwie blisko

    > Jadący prawym pasem zmienia pas na środkowy i ma obowiązek ustąpić.

    A jaki pas zmienia?
    Doucz się trochę o pasach ruchu, zanim zaczniesz Wartę kijem obracać.

  • 30. Data: 2020-11-19 10:33:37
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2020-11-19 o 00:15, Rom45 pisze:

    > Nie ma większego prawa wyboru. Jest obowiązek jechania możliwie blisko
    > prawej krawędzi jezdni.
    > Ten z prawego może zająć środkowy pas pod warunkiem ustąpienia
    > pierwszeństwa, bo zmienia pas.

    Ten z lewego też zmienia pas gdy chce z lewego wjechać na środkowy.
    Więc ten z prawej ma pierwszeństwo.

    Faktycznie strach na trzeźwo jeździć skoro takie rzeczy są wątpliwe dla
    niektórych.