  • 11. Data: 2020-11-18 18:00:23
    Temat: Re: Skrecanie w lewo prawo - 2 pasy -> 3 pasy
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:5fb54ee2$0$506$6...@n...neostrada.
    pl...
    W dniu 18.11.2020 o 14:44, J.F. pisze:
> [...]
    1m/data=!3m1!1e3

    >A dlaczego dla utrudnienia?
    >Lokalsi obstawiam, że jadą lewy na lewy, "prawy" na środkowy a na
    >prawy prawoskręt.

    Przyjrzyj sie linii po lewej - ona nie konczy sie stycznie do pasa,
    tylko tak skosnie wpada na pas.
    lewy na lewy wymaga albo sciecia tej linii, a przeciez nie wolno,
    albo mocnego podkrecenia kierownicy ... efekt z fotela kierowcy jest
    nawet mocniejszy.

    >Ja tam nie mam problemów - motocykl jedzie pierwszy, to sobie biorę
    >który mi pasuje:)

    Moto na zakretach odpada :-P

    A ze pasy sa dwa ... jeden samochod uzna twoje pierwszenstwo, a drugi
    nie ma powodu.
    Jak nie wyrobisz zakretu, to moze byc kiepsko :-)

    No chyba ze ofensywnie pojedziesz "srodkowym pasem moto" i
    przyblokujesz oba :-)

    J.

  • 12. Data: 2020-11-18 18:21:12
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 18.11.2020 o 18:00, J.F. pisze:

> [...]
    > lewy na lewy wymaga albo sciecia tej linii, a przeciez nie wolno,
    > albo mocnego podkrecenia kierownicy ... efekt z fotela kierowcy jest

    Z góry wygląda ok, ale z street view wygląda to rzeczywiście bardziej na
    lewy>środek. Ciekawe co projektant miał na myśli, bo on widzi chyba
    tylko z góry. No i co namalowali w stosunku do projektu...

    > Moto na zakretach odpada :-P

    No ale raczej nie przy ruszaniu spod świateł. Chyba że mokro;)

    > No chyba ze ofensywnie pojedziesz "srodkowym pasem moto" i przyblokujesz
    > oba :-)

    Moto z definicji jest na pole position;) A przyblokować oba się da jak
    ci dupa ucieknie i zrobisz low sida:P

    Jak ruszasz moto spod świateł to głównym zagrożeniem są ci co jadą na
    jasnoczerwonym i inni wariaci na innych moto, co ruszają razem z tobą.
    Powaga - w mieście najmniej komfortowo czuje się mając na plecach inne
    moto;)

    --
    Shrek

  • 13. Data: 2020-11-18 19:08:11
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...

    >Z góry wygląda ok, ale z street view wygląda to rzeczywiście bardziej
    >na lewy>środek.

    Zobacz w SV kolejne zdjecia - jak granatowy samochod wysepke scina, bo
    inaczej sie nie da na lewy zjechac :-)
    srebny jadac srodek-srodek tez linie ciagla narusza.

> [...]

    >Moto z definicji jest na pole position;) A przyblokować oba się da
    >jak ci dupa ucieknie i zrobisz low sida:P

    Jak pojedziesz dokladnie srodkiem, to moze obaj uznaja twoja pole
    position.
    Ale jak troche zboczysz, to zaraz ktorys moze pomyslec ze ma wolny
    pas.

    A dokladnego srodka tu nie ma :-P

> [...]
    >jasnoczerwonym i inni wariaci na innych moto, co ruszają razem z
    >tobą. Powaga - w mieście najmniej komfortowo czuje się mając na

    Bo u nas na szczescie malo jest dynamicznych samochodow, i moto
    wygrywa ... o ile przyczepnosci nie zgubi :-)

    J.

  • 14. Data: 2020-11-18 19:45:14
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2020-11-18 o 17:53, Budzik pisze:
    > Użytkownik TomN n...@i...dyndnxs.invalid ...

    > No to teraz niespodzianka.
    >
    > Poznań Hlonda - skret w lewo w Lechicka.
    >
    > I mamy taki znak:
    > https://ibb.co/GMShGhg
    >
    > Jak to wytłumaczyc?

    A co tu jest do tłumaczenia :) tabliczka jest jasna i oczywista. Problem
    sie pojawi jak lewy i prawy będą próbowali wjechać na pas środkowy i się
    zderzą.
    Wg przepisów ogólnych winien będzie lewy, wg tabliczki - prawy, ciekawe
    co policja czy sąd w takim wypadku wymyśli.

    --
    Janusz

  • 15. Data: 2020-11-18 19:49:39
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2020-11-18 o 14:44, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Budzik"  napisał w wiadomości grup
    7.0.0.1...

    > A dla utrudnenia - pasy sa wymalowane tak
    > https://www.google.com/maps/@51.1134725,17.0060942,8
    1m/data=!3m1!1e3

    > jedziemy z poludnia w lewo
    Skoro nie ma wymalowanych linii prowadzących można jechać dowolnie.
    Chyba że wcześniej jest znak pokazujący jak jechać, podobnie jak Budzik
    pokazał,
    to wtedy wg tego znaku.

    --
    Janusz

  • 16. Data: 2020-11-18 19:53:03
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 18.11.2020 o 19:08, J.F. pisze:

    > Zobacz w SV kolejne zdjecia - jak granatowy samochod wysepke scina, bo
    > inaczej sie nie da na lewy zjechac :-)
    > srebny jadac srodek-srodek tez linie ciagla narusza.

    Ok...

    > Jak pojedziesz dokladnie srodkiem, to moze obaj uznaja twoja pole position.
    > Ale jak troche zboczysz, to zaraz ktorys moze pomyslec ze ma wolny pas.

    Przepraszam ale nie bardzo rozumiem. Moto jedzie przodem i tyle. Co go
    obchodzi co oni tam z tyłu wybierają za pas?

    > A dokladnego srodka tu nie ma :-P

    > Bo u nas na szczescie malo jest dynamicznych samochodow, i moto wygrywa
    > ... o ile przyczepnosci nie zgubi :-)

    Nawet nie o to chodzi. Samochód pojedzie raczej tylko tam gdzie się
    zmieści, co ogranicza znacznie ilość opcji. Moto to cholera wie co
    odwinie - inny poziom szachów;)

    --
    Shrek

  • 17. Data: 2020-11-18 21:15:06
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2020-11-18 o 17:53, Budzik pisze:

    > https://ibb.co/GMShGhg
    > Taki znak pojawił sie w Poznaniu jadac Hlonda i skrecajac w lewo w
    > Lechicka...

    Faktycznie z lewego pasa należało by skręcić prawie pod kątem prostym.
    Ale to problem spowodowany przez projektanta malunków na jezdni.
    Następny mistrz organizacji ruchu chciał go rozwiązać na chłopski rozum
    nie licząc się z PoRD
    Powinni na jezdni namalować pasy ruchu na całym skrzyżowaniu prowadzące
    odpowiednio z lewego na środkowy i z prawego na prawy lub przemalować
    wysepkę a nie tworzyć blaszane prawo.
    I jeszcze żartują "jedź poprawnie"
    Należało by zapytać Prezydenta Poznania co myśli o radosnej twórczości
    swoich podwładnych i kto będzie płacił za stłuczki.
    Nie ma obowiązku oglądać ogłoszeń i reklam stawianych przy drodze.
    Jak masz czas i chęć trochę się rozerwać to napisz do Prezydenta
    odpowiednie pismo.

  • 18. Data: 2020-11-18 21:59:51
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik t-1 t...@t...pl ...

    > Faktycznie z lewego pasa należało by skręcić prawie pod kątem
    > prostym.

    Miejsca jest dosyć, to skrzyzowanie jest szerokie.
    Zreszta dotychczas ludzie jezdzili własnie w ten sposób ze lewy pas
    jechał do lewego a prawy do srodkowego i czasami do prawego.
    Az nagle pojawiła sie tabliczka i zgłupiałem...

> [...]
    > Nie ma obowiązku oglądać ogłoszeń i reklam stawianych przy drodze.
    > Jak masz czas i chęć trochę się rozerwać to napisz do Prezydenta

    Moze zadzwonie do ZDMu.
    Dzieki wszystkim za wyjasnienia ale przyznaje sie ze jak ta tabliczka
    sie pojawiła to po pierwsze zgłupiałem a po drugie pomyslałem ze cały
    czas jezdzilem zle a i zdarzyło mi sie czasami na kogoś trąbnąć :))))

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Dlaczego chłopaki z Warszawy wolą dziewczyny z Poznania niż ze stolicy?

  • 19. Data: 2020-11-18 23:20:47
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Hehe.

    Czy tylko mnie się wydaje, że tutaj:
    http://mapa.um.warszawa.pl/mapaApp1/mapa?service=map
    a_historyczna&L=PL&X=7501068.039174167&Y=5787065.544
    792499&S=17&O=d_fotoplan_2018&T=382038b175fe04x48

    z dwóch pasów, z których można skręcać w lewo:

    1) lewy pas jest kierowany przerywaną linią na środkowy pas (i słusznie,
    bo wewnętrzny pas jest tylko do zawracania)
    2) prawy pas ma ciągłą linią zasugerowany skręt na najbardziej
    wewnętrzny (lewy) pas (ten do zawracania)?

    Tak, żeby się tory skrzyżowały...

    MJ

  • 20. Data: 2020-11-19 00:01:25
    Od: "Rom45" <o...@z...pl>

    Użytkownik "TomN" <n...@i...dyndnxs.invalid> napisał w wiadomości
> [...]
    > lewej też dwa pasy (lewy i środkowy), ale środkowy warunkowo, jeżeli ten z

    Ten na prawym pasie nie ma wyboru. Ma obowiązek jechać możliwie
    blisko prawej krawedzi jezdni. Wolno mu zając pas środkowy pod warunkiem,
    że ustąpi pierwszeństwa.