  • 11. Data: 2009-09-09 06:19:58
    Temat: Re: Stabilno?ćczęstotliwo?ci sieci
    Od: PeJot <P...@0...pl>

    kogutek pisze:

    > Zrób sobie generator na 555. Przy zasilaniu w okolicach 5V ma lepszą stabilność
    > niż chcesz.

    Tylko sinusoida kwadratowa.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 12. Data: 2009-09-09 06:21:48
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 09 Sep 2009 07:46:26 +0200, PeJot wrote:

    >Trzeba mi nie więcej jak +/-0.5 Hz, ale w przeciągu 15 minut.

    No to IMO mozesz przyjac ze tyle ma.

    Do jest strasznie duzy system i tak szybko czestotliwosci nie zmienia.

    J.

  • 13. Data: 2009-09-09 06:34:56
    Od: PeJot <P...@0...pl>

    J.F. pisze:

    > No to IMO mozesz przyjac ze tyle ma.

    Że przyjąć mogę to wiem. Na wypadek upierdliwego auditora lepiej mieć
    jakiś papier. Monitorować też nie problem, ale nie chcę sobie roboty
    komplikować z tak błahego powodu.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 14. Data: 2009-09-09 08:54:27
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "PeJot" <P...@0...pl> napisał w wiadomości

    > Że przyjąć mogę to wiem. Na wypadek upierdliwego auditora lepiej
    > mieć jakiś papier. Monitorować też nie problem, ale nie chcę
    > sobie roboty komplikować z tak błahego powodu.

    Nie wiem co za maszyneria, ale jesli _na_pewno_ ma byc tych 50Hz,
    to wstaw generator kwarcowy, albo ustaw jakis czestosciomierz
    wpiety do gniazdka i niech ktos ma napisane ze ma sprawdzac [ha -
    jak czesto ?]

    Bo jak raz na 10 lat energetyce cos padnie i jednak zejdzie ponizej
    49.5 Hz ?
    P.S. Kwarc tez moze pasc.

    J.

  • 15. Data: 2009-09-09 09:00:28
    Temat: Re: Stabilnośćczęstotliwości sieci
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Czarek" <c...@n...fm> napisał w wiadomości
    >Pomijając większość mikrofalówek, radiobudzików (droższe może i
    >nie) i wielu innych popularnych sprzętów domowych ;-)

    Radiobudziki chyba w wiekszosci tez juz nie.
    To nie jest mile jak zaspales do pracy, bo ci w srodku nocy na
    minute prad wylaczyli.
    A w ogole robi ktos jeszcze scalaki do zegarkow siecia gonione ?

    Z tych "wielu popularnych sprzetow" to podejrzewac moge kuchenke
    gazowa [z zegarkiem] i mikrofalowa, tudziez radziecki wylacznik
    czasowy, ktorego praktycznie nie uzywam, bo i po co ..

    J.

  • 16. Data: 2009-09-09 09:04:54
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "rrrrrrrrrrr" <...@...com> napisał w wiadomości
    > mam na UPSie GE 60kW pomiar częstotliwości
    > i takie pływanie 49-50-51 jest normalne

    Ale to jest plywanie od 49.0 do 51.0, czy po prostu mierzy dwie
    cyfry, i nawet jak sie poda 50.00000 Hz to pokaze na przemian
    49/50/51 w zaleznosci jak mu cos zaszumi ?
    W dodatku mierzone kwarcem ktory z uwagi na charakter pracy sam ma
    wahania 100ppm ..

    Smiem twierdzic ze obecnie siec dlugoterminowo dziala bardzo
    dokladnie, a krotkoterminowo az takie wahania sie chyba nie
    zdazaja.

    J.

  • 17. Data: 2009-09-09 09:05:05
    Od: PeJot <P...@0...pl>

    J.F. pisze:

    > Nie wiem co za maszyneria, ale jesli _na_pewno_ ma byc tych 50Hz, to
    > wstaw generator kwarcowy

    50 Hz +/- 1%, kwarc to już armata na muchy.

    > albo ustaw jakis czestosciomierz wpiety do
    > gniazdka

    Tego właśnie wolałbym uniknąć, bo miernik który mógłby być do tego użyty
    i tak ma sporo innej roboty.

    > i niech ktos ma napisane ze ma sprawdzac [ha - jak czesto ?]

    A to już mnie jako usera nie interesuje. Z grubsza wiadomo jak często
    producent zaleca kalibrację.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 18. Data: 2009-09-09 09:11:20
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    > Goglownica chyba mnie dziś nie lubi;

    http://www.pse-operator.pl/uploads/kontener/Krajowy%
    2BSystem%2BElektroenergetyczny.pdf

    Nie jest to moze dokladna deklaracja, ale:
    -stany normalne 50 +0.2 -0.5 Hz
    -czestotliwosc dopuszczalna przy projektowaniu stacji 47-52 Hz.

    W sumie .. chyba nie mozesz sie oprzec na takiej deklaracji.

    J.

  • 19. Data: 2009-09-09 09:16:06
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    > Kto ma deklarowac, jesli kupujesz od firmy A, laczy firma B, a
    > dostarczaja firmy C, D, E ... i w razie czego chyba nawet nie bardzo
    > wiadomo kto zawinil :-)

    No i tak by było! Jakiś czas temu wsiadłem im na głowę. A to spadki na
    jednej fazie do 190V podczas gdy druga wisiała na 240V a to znowu jak cos
    pogmyrali przy trafie to rosło do 260V. Za każdym razem słyszałem taki tekst
    "Panie my wiemy jakie są dopuszczalne tolerancje, ale coż my możemy, gdy
    sieć jest taka a nie inna. Zachciało sie panu mieszkac na obrzeżach miasta
    no to pan ma"
    Zjerzyłem się i napisałem pismo. Odpowiedzieli że muszę im to udowodnić na
    podstawie pomiarów przyrządami w klasie jakimi oni dysponują. No dobra
    Poprosiłem aby wobec tego ktos przyjechał do mnie i zmierzył tymi ich
    cudownymi miernikami skoro mój fluke 279 im nie wystarczał. No i okazało się
    że przez następny tydzień cos mieszali ostro w sieci. Mieliśmy dwa, trzy
    razy w ciągu dnia dwu-trzygodzinne przerwy w dostawie ale w końcu się udało.
    Teraz jest w miarę dobrze.
    Parę miesięcy temu znowu poruszyłem w ZE temat, tym razem opłaty
    przejściowej. NIKT absolutni NIKT nawet najwyższy pierdzący nie potrafił mi
    wyjaśnić o co chodzi i za co to. Przyszła taryfa od góry i trzeba ściągać
    według niej. Tak powiedział.

    Marek

  • 20. Data: 2009-09-09 09:16:30
    Od: PeJot <P...@0...pl>

    J.F. pisze:
> [...]
    > -czestotliwosc dopuszczalna przy projektowaniu stacji 47-52 Hz.
    >
    > W sumie .. chyba nie mozesz sie oprzec na takiej deklaracji.

    Ano tak. Pozostaje monitorowanie.

    Właśnie znalazłem fajne źródło 50 (+/- 5E-5) Hz. Armata na muchy.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem