eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › Statystyki sprzedaży samochodów nie-spalinowych w Polsce
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 272

  • 181. Data: 2021-04-14 12:52:36
    Temat: Re: Statystyki sprzedaży samochodów nie-spalinowych w Polsce
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 14-04-2021 o 12:33, J.F pisze:

    >>>> A Ty musisz na evse wybrać odpowiednią moc i nie kupować evse o mocy 22 kW.
    >>> Czyli jednak gdzies sie te moc ustawia.
    >> Zazwyczaj tak, ale nie jest to reguła.
    >> Zwłaszcza w przypadku evse 16A - a to już może być za dużo dla bardzo
    >> starych instalacji i gniazdek.
    >
    > Cos mi chodzi po glowie, ze bolce we wtyczkach 16A byly ciut grubsze.
    > Ewentualnie - piszemy grubym drukiem "wymagane gniazdko 16A, jesli nie
    > masz - wezwij fachowca".

    I tak chyba masz napisane w każdym urządzeniu które wymaga takiej mocy.

    > Tak czy inaczej to tylko 3.5kW, moze i starczy jak na nocne ladowanie
    > w domu, ale szedlbym raczej w 3 fazy.

    Niewiele to zmienia, bo natężenia te same.
    No i w podstawowych wersjach z reguły samochód 3 faz nie przyjmie.

    >> A już na pewno dla przedłużacza, na którym niektórzy mądrzy podłączają evse.
    >> Nic to, że przedłużacz ma kable już na oko 10 krotnie cieńsze niż kabel
    >> w evse....
    >
    > Przedluzacz ma 10A, albo 16, i tyle ma wytrzymac :-)

    I czyja wina, jak podłączysz do przedłużacza 10 A evse 16A?
    Producenta evse?

    >
    > A kabel w evse ... moze z innych przyczyn taki gruby.

    Nie - pompa (grzałka) do jazuzzi ma taki sam.

    >
    >>> A evse z allegro z wtyczka ... bedzie dostosowane do mocy wtyczki.
    >>> Co najwyzej pociagniesz 16 z gniazdka, kabla i bezpiecznika 10A.
    >> Jeśli bezpiecznik będzie 10 A, to pół problemu, bo po prostu wywali.
    >
    > Nie tak zaraz, w bezpieczniku spora tolerancja.

    Ale wywali.

    >
    >> Gorzej jeśli będzie 16A, a kabelek cieniutki, a gniazdko przystosowane
    >> do podłączenia lampki warsztatowej....
    >
    > Ale to juz wlasciciela wina, ze ma ch* instalacje :-)

    No i to Ci właśnie tłumaczę.

    >>> No i o to mi chodzi - trzeba gdzies na evse/wallbox ustawic ile, on
    >>> musi samochod powiadomic ... a z tego tylko krok, aby sobie takie evse
    >>> wrzucic do bagaznika i ladowac z przygodnego gniazdka AC
    >>
    >> Ale te badania przez uprawnionego elektryka musiałbyś powtórzyć na
    >> każdym przygodnym gniazdku....
    >
    > Zakladam raczej te ladowarki AC, co maja duza wydajnosc.

    Tam żadnego evse nie potrzebujesz, evse jest do gniazda w ścianie.

    > Ewentualnie przygodne gniazdko 3f, 3*16A czy 3*25A.

    No i temat jest ten, co z tego że jest 3f, jak nie wiadomo ile
    przeniesienie.

    >> A co to jest "odpowiednia moc"?
    >> Bo jeśli myślisz, że wykorzystasz 16A przez 12 godzin na każdym
    >> gniazdku, to mocno się mylisz.
    >
    > Masz na mysli te wspolczynniki jednoczesnosci?
    > Bo skoro gniazdko 16A,

    Mało gniazdek jest 16A de facto.
    A przygodnych - ze świecą szukać.

    > Tak czy inaczej - myslalem o porzadnym gniazdku, z wieksza moca,
    > a tu mi mowicie, ze na AC samochod nie wykorzysta.

    Wykorzysta.
    1*16A na pewno, czasem 1*32A.

    Reszta to albo droższe modele, albo droższe wersje.
    Plus Smart i Zoe.

    >
    >>> Co ciagle wymaga informacji jaka ta maksymalna mozliwa moc jest.
    >>
    >> Do tego właśnie służy evse, to ten dodatek nieco inteligencji do kabelka.
    >
    > Owszem, sa tam jakies piny do komunikacji, ale trzeba jednak gdzies w
    > tym evse ustawic jaka jest moc instalacji i jaka informacje ma
    > przekazac do samochodu.

    Jeśli masz takie potrzeby to takie evse musisz kupić, żeby dało się to
    ustawić.

    >
    > No chyba, ze to evse o mocy 22kW, wymaga podlaczenia 3*32A, i ten
    > wymog ma instalator spelnic.

    Dokładnie tak.
    Względnie można nie używać wyższych mocy w evse - Twój wybór.

    >
    > No i zona, zeby nie wlaczyla zelazka, kuchenki, zmywarki, pralki ...

    Ano.


  • 182. Data: 2021-04-14 13:11:34
    Temat: Re: Statystyki sprzedaży samochodów nie-spalinowych w Polsce
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Wed, 14 Apr 2021 11:12:21 +0100, K napisał(a):

    > zajebiste i jak rozwiazuje wszystkie problemy swiata.

    Zajebistye nie jest i nikt tak nie twierdzi. A rozwiązuje co najmniej
    jeden istotny problem świata. I tak twierdzi wielu oprócz zupełnych
    matołów.
    --
    Jacek
    -I hate haters-


  • 183. Data: 2021-04-14 13:13:46
    Temat: Re: Statystyki sprzedaży samochodów nie-spalinowych w Polsce
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Wed, 14 Apr 2021 11:12:21 +0100, K napisał(a):

    > zajebiste i jak rozwiazuje wszystkie problemy swiata.

    Zajebiste nie jest i nikt tak nie twierdzi. A rozwiązuje co najmniej
    jeden istotny problem świata. I tak twierdzi wielu oprócz zupełnych
    matołów.
    --
    Jacek
    -I hate haters-


  • 184. Data: 2021-04-14 13:45:20
    Temat: Re: Statystyki sprzedaży samochodów nie-spalinowych w Polsce
    Od: K <n...@e...com>

    On 14/04/2021 12:13, Jacek Maciejewski wrote:
    > Dnia Wed, 14 Apr 2021 11:12:21 +0100, K napisał(a):
    >
    >> zajebiste i jak rozwiazuje wszystkie problemy swiata.
    >
    > Zajebiste nie jest i nikt tak nie twierdzi. A rozwiązuje co najmniej
    > jeden istotny problem świata. I tak twierdzi wielu oprócz zupełnych
    > matołów.
    >

    rozwiazuje generujac przy tym kilka innych o ktorych sie nie wspomina bo
    to nie u nas przeciez. tak jak z wysylaniem smieci "do recyklingu" za
    granice. poczekajmy jeszcze chwile az pierwsze melexy trzeba bedzie
    poddac recyklingowi i nie pisz mi prosze o ponownym wykorzystywaniu
    baterii w nieskonczonosc o ktorych dowiedziales sie z memow na fejsie :)


  • 185. Data: 2021-04-14 13:48:54
    Temat: Re: Statystyki sprzedaży samochodów nie-spalinowych w Polsce
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 14 Apr 2021 12:52:36 +0200, Cavallino wrote:
    > W dniu 14-04-2021 o 12:33, J.F pisze:
    >>>>> A Ty musisz na evse wybrać odpowiednią moc i nie kupować evse o mocy 22 kW.
    >>>> Czyli jednak gdzies sie te moc ustawia.
    >>> Zazwyczaj tak, ale nie jest to reguła.
    >>> Zwłaszcza w przypadku evse 16A - a to już może być za dużo dla bardzo
    >>> starych instalacji i gniazdek.
    >>
    >> Cos mi chodzi po glowie, ze bolce we wtyczkach 16A byly ciut grubsze.
    >> Ewentualnie - piszemy grubym drukiem "wymagane gniazdko 16A, jesli nie
    >> masz - wezwij fachowca".
    >
    > I tak chyba masz napisane w każdym urządzeniu które wymaga takiej mocy.
    >
    >> Tak czy inaczej to tylko 3.5kW, moze i starczy jak na nocne ladowanie
    >> w domu, ale szedlbym raczej w 3 fazy.
    >
    > Niewiele to zmienia, bo natężenia te same.

    Ale 3x wiecej. I przez noc mozna naladowac baterie do pelna, nie tylko
    do polowy :-)

    Co prawda patrz nasze dyskusje ze Shrekiem - w domku moze i do pelna,
    w bloku masz przydzialowe 6A na jednej fazie tylko :-)

    > No i w podstawowych wersjach z reguły samochód 3 faz nie przyjmie.

    No, a to jest juz ciekawe, czemu tak.
    Umowa z fiskusem europy, zeby sie dalo akcyze nalozyc ? :-)

    >>> A już na pewno dla przedłużacza, na którym niektórzy mądrzy podłączają evse.
    >>> Nic to, że przedłużacz ma kable już na oko 10 krotnie cieńsze niż kabel
    >>> w evse....
    >>
    >> Przedluzacz ma 10A, albo 16, i tyle ma wytrzymac :-)
    >
    > I czyja wina, jak podłączysz do przedłużacza 10 A evse 16A?
    > Producenta evse?

    Twoja. Bylo napisane 16A?

    >> A kabel w evse ... moze z innych przyczyn taki gruby.
    > Nie - pompa (grzałka) do jazuzzi ma taki sam.

    Bo tez musi byc wodoodporna, podwojnej izolacji itp :-)

    Co prawda "zwykly kabel" przedluzaczowy tez sie chyba tak kwalifikuje.

    >>>> A evse z allegro z wtyczka ... bedzie dostosowane do mocy wtyczki.
    >>>> Co najwyzej pociagniesz 16 z gniazdka, kabla i bezpiecznika 10A.
    >>> Jeśli bezpiecznik będzie 10 A, to pół problemu, bo po prostu wywali.
    >>
    >> Nie tak zaraz, w bezpieczniku spora tolerancja.
    > Ale wywali.

    po 100s, taka norma/ch-ka.
    Co prawda jest to dobrane do typowego kabla i pozaru nie bedzie..

    >>> Gorzej jeśli będzie 16A, a kabelek cieniutki, a gniazdko przystosowane
    >>> do podłączenia lampki warsztatowej....
    >>
    >> Ale to juz wlasciciela wina, ze ma ch* instalacje :-)
    >
    > No i to Ci właśnie tłumaczę.

    Ale mnie nie o to chodzi.
    Mam porzadne gniazdko, 3*32A to 22kW, i chcialbym tyle ladowac :-)

    >>>> No i o to mi chodzi - trzeba gdzies na evse/wallbox ustawic ile, on
    >>>> musi samochod powiadomic ... a z tego tylko krok, aby sobie takie evse
    >>>> wrzucic do bagaznika i ladowac z przygodnego gniazdka AC
    >>>
    >>> Ale te badania przez uprawnionego elektryka musiałbyś powtórzyć na
    >>> każdym przygodnym gniazdku....
    >>
    >> Zakladam raczej te ladowarki AC, co maja duza wydajnosc.
    >
    > Tam żadnego evse nie potrzebujesz, evse jest do gniazda w ścianie.

    Tylko jakas kompatybilna wtyczka potrzebna.

    >> Ewentualnie przygodne gniazdko 3f, 3*16A czy 3*25A.
    > No i temat jest ten, co z tego że jest 3f, jak nie wiadomo ile
    > przeniesienie.

    Nikt nie instaluje 3f z g* kabelkiem :-)
    Wiec skoro gniazdko jest 25A, to tyle chce pobrac.

    Ale masz racje - to ciagle malo, obiadu z deserem nie starczy :-(

    >>> A co to jest "odpowiednia moc"?
    >>> Bo jeśli myślisz, że wykorzystasz 16A przez 12 godzin na każdym
    >>> gniazdku, to mocno się mylisz.
    >>
    >> Masz na mysli te wspolczynniki jednoczesnosci?
    >> Bo skoro gniazdko 16A,
    >
    > Mało gniazdek jest 16A de facto.
    > A przygodnych - ze świecą szukać.

    Jak widac przy 1f to bez znaczenia, bo i tak za wolno.
    A jak ktos robi gniazdko 3f do betoniarki, to juz tam jakas moc
    dostepna jest.

    >> Tak czy inaczej - myslalem o porzadnym gniazdku, z wieksza moca,
    >> a tu mi mowicie, ze na AC samochod nie wykorzysta.
    >
    > Wykorzysta.
    > 1*16A na pewno, czasem 1*32A.

    1*16 to nie jest pomysl, aby naladowac gdzies w trasie.
    a 1*32 ... nie ma takich gniazdek :-)

    > Reszta to albo droższe modele, albo droższe wersje.
    > Plus Smart i Zoe.

    No, trzeba pomyslec przed zakupem, a nie po :-)

    J.


  • 186. Data: 2021-04-14 14:13:42
    Temat: Re: Statystyki sprzedaży samochodów nie-spalinowych w Polsce
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Wed, 14 Apr 2021 12:45:20 +0100, K napisał(a):

    > ponownym wykorzystywaniu
    > baterii w nieskonczonosc

    Bo? Lit kwaśnieje? A może plastyk rdzewieje?
    --
    Jacek
    -I hate haters-


  • 187. Data: 2021-04-14 14:17:53
    Temat: Re: Statystyki sprzedaży samochodów nie-spalinowych w Polsce
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 14-04-2021 o 13:48, J.F pisze:

    >>> Tak czy inaczej to tylko 3.5kW, moze i starczy jak na nocne ladowanie
    >>> w domu, ale szedlbym raczej w 3 fazy.
    >>
    >> Niewiele to zmienia, bo natężenia te same.
    >
    > Ale 3x wiecej.

    Nie - tyle samo, tyle że większą ilością kabli.
    Dyskusja jest o tym, czy może to spowodować zagrożenie awarią, tak gwoli
    przypomnienia.
    > Co prawda patrz nasze dyskusje ze Shrekiem

    Nie widzę tego co on pisze.

    >> No i w podstawowych wersjach z reguły samochód 3 faz nie przyjmie.
    >
    > No, a to jest juz ciekawe, czemu tak.

    Pewnie taniej.

    >>> Przedluzacz ma 10A, albo 16, i tyle ma wytrzymac :-)
    >>
    >> I czyja wina, jak podłączysz do przedłużacza 10 A evse 16A?
    >> Producenta evse?
    >
    > Twoja. Bylo napisane 16A?

    No właśnie.
    To po co się kłócisz, jak Ci to samo od wczoraj tłumaczę?

    >
    >>> A kabel w evse ... moze z innych przyczyn taki gruby.
    >> Nie - pompa (grzałka) do jazuzzi ma taki sam.
    >
    > Bo tez musi byc wodoodporna, podwojnej izolacji itp :-)
    >
    > Co prawda "zwykly kabel" przedluzaczowy tez sie chyba tak kwalifikuje.

    Rzadko który ma 16A.
    A te co mają, też są grube i drogie.


    >
    >>>>> A evse z allegro z wtyczka ... bedzie dostosowane do mocy wtyczki.
    >>>>> Co najwyzej pociagniesz 16 z gniazdka, kabla i bezpiecznika 10A.
    >>>> Jeśli bezpiecznik będzie 10 A, to pół problemu, bo po prostu wywali.
    >>>
    >>> Nie tak zaraz, w bezpieczniku spora tolerancja.
    >> Ale wywali.
    >
    > po 100s, taka norma/ch-ka.
    > Co prawda jest to dobrane do typowego kabla i pozaru nie bedzie..

    I o tym mówię.

    >
    >>>> Gorzej jeśli będzie 16A, a kabelek cieniutki, a gniazdko przystosowane
    >>>> do podłączenia lampki warsztatowej....
    >>>
    >>> Ale to juz wlasciciela wina, ze ma ch* instalacje :-)
    >>
    >> No i to Ci właśnie tłumaczę.
    >
    > Ale mnie nie o to chodzi.
    > Mam porzadne gniazdko, 3*32A to 22kW, i chcialbym tyle ladowac :-)

    A masz auto które ma taką ładowarkę?
    No to kupujesz evse o takiej mocy i po problemie.

    >>> Zakladam raczej te ladowarki AC, co maja duza wydajnosc.
    >>
    >> Tam żadnego evse nie potrzebujesz, evse jest do gniazda w ścianie.
    >
    > Tylko jakas kompatybilna wtyczka potrzebna.

    Gdzie znowu?
    Jak ładowarka, to jest i wtyczka lub gniazdo, odpowiednie.

    >
    >>> Ewentualnie przygodne gniazdko 3f, 3*16A czy 3*25A.
    >> No i temat jest ten, co z tego że jest 3f, jak nie wiadomo ile
    >> przeniesienie.
    >
    > Nikt nie instaluje 3f z g* kabelkiem :-)

    Ale już niekoniecznie pod 25A.

    >>> Tak czy inaczej - myslalem o porzadnym gniazdku, z wieksza moca,
    >>> a tu mi mowicie, ze na AC samochod nie wykorzysta.
    >>
    >> Wykorzysta.
    >> 1*16A na pewno, czasem 1*32A.
    >
    > 1*16 to nie jest pomysl, aby naladowac gdzies w trasie.

    Bo nie do tego służy AC.

    > a 1*32 ... nie ma takich gniazdek :-)

    Są, jak ktoś je specjalnie w tym celu założy.

    >
    >> Reszta to albo droższe modele, albo droższe wersje.
    >> Plus Smart i Zoe.
    >
    > No, trzeba pomyslec przed zakupem, a nie po :-)

    Dokładnie.
    Albo zweryfikować potrzeby.


  • 188. Data: 2021-04-14 14:18:59
    Temat: Re: Statystyki sprzedaży samochodów nie-spalinowych w Polsce
    Od: K <n...@e...com>

    On 14/04/2021 13:13, Jacek Maciejewski wrote:
    > Dnia Wed, 14 Apr 2021 12:45:20 +0100, K napisał(a):
    >
    >> ponownym wykorzystywaniu
    >> baterii w nieskonczonosc
    >
    > Bo? Lit kwaśnieje? A może plastyk rdzewieje?
    >

    ty juz nie udawaj glupszego niz jestes.


  • 189. Data: 2021-04-14 14:39:50
    Temat: Re: Statystyki sprzedaży samochodów nie-spalinowych w Polsce
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 14 Apr 2021 14:17:53 +0200, Cavallino wrote:
    > W dniu 14-04-2021 o 13:48, J.F pisze:
    >>>> Tak czy inaczej to tylko 3.5kW, moze i starczy jak na nocne ladowanie
    >>>> w domu, ale szedlbym raczej w 3 fazy.
    >>>
    >>> Niewiele to zmienia, bo natężenia te same.
    >>
    >> Ale 3x wiecej.
    >
    > Nie - tyle samo, tyle że większą ilością kabli.
    > Dyskusja jest o tym, czy może to spowodować zagrożenie awarią, tak gwoli
    > przypomnienia.

    Dyskusja jest o tym, jak naladowac szybko samochod z porzadnego
    gniazdka AC. Ewentualnie - jak naladowac samochod taniej na Orlenie,
    korzystajac z cennika AC.

    A tu mnie ostudziliscie, ze sie nie da :-(.
    Do d* z takimi samochodami :-)

    >> Co prawda patrz nasze dyskusje ze Shrekiem
    > Nie widzę tego co on pisze.

    Dawniej pisalismy. Ile to przysluguje pradu obywatelowi.

    >>>> Przedluzacz ma 10A, albo 16, i tyle ma wytrzymac :-)
    >>>
    >>> I czyja wina, jak podłączysz do przedłużacza 10 A evse 16A?
    >>> Producenta evse?
    >>
    >> Twoja. Bylo napisane 16A?
    >
    > No właśnie.
    > To po co się kłócisz, jak Ci to samo od wczoraj tłumaczę?

    Bo dziwne argumenty i nie na temat wysuwasz.
    Ja chce szybko naladowac samochod z gniazdka np 3*32A,
    a Ty mi piszesz, ze przedluzac 10A sie spali :-)

    >>>> A kabel w evse ... moze z innych przyczyn taki gruby.
    >>> Nie - pompa (grzałka) do jazuzzi ma taki sam.
    >>
    >> Bo tez musi byc wodoodporna, podwojnej izolacji itp :-)
    >>
    >> Co prawda "zwykly kabel" przedluzaczowy tez sie chyba tak kwalifikuje.
    >
    > Rzadko który ma 16A.
    > A te co mają, też są grube i drogie.

    No ba, chinski przedluzacz z chinskim kablem to wiadomo czym grozi,

    tym niemniej 16A jest gdzies na granicy mozliwosci kabla 1.5mm kw -
    czyli takiego "zwyklego".

    >>>>> Gorzej jeśli będzie 16A, a kabelek cieniutki, a gniazdko przystosowane
    >>>>> do podłączenia lampki warsztatowej....
    >>>>
    >>>> Ale to juz wlasciciela wina, ze ma ch* instalacje :-)
    >>>
    >>> No i to Ci właśnie tłumaczę.
    >>
    >> Ale mnie nie o to chodzi.
    >> Mam porzadne gniazdko, 3*32A to 22kW, i chcialbym tyle ladowac :-)
    >
    > A masz auto które ma taką ładowarkę?
    > No to kupujesz evse o takiej mocy i po problemie.

    No i o to chodzilo - chcialem kupic takie evse i wrzucic do bagaznika.

    Przyjmuje do wiadomosci, ze wiele samochodzikow tak nie potrafi.

    evse przydaloby z ustawialna moca, gdybym trafil na slabsze
    gniazdko...

    >>>> Zakladam raczej te ladowarki AC, co maja duza wydajnosc.
    >>> Tam żadnego evse nie potrzebujesz, evse jest do gniazda w ścianie.
    >> Tylko jakas kompatybilna wtyczka potrzebna.
    >
    > Gdzie znowu?
    > Jak ładowarka, to jest i wtyczka lub gniazdo, odpowiednie.

    Ale czy w samochodzie jest ?

    Bo standardow sie nam namnozylo :-)

    >>>> Tak czy inaczej - myslalem o porzadnym gniazdku, z wieksza moca,
    >>>> a tu mi mowicie, ze na AC samochod nie wykorzysta.
    >>>
    >>> Wykorzysta.
    >>> 1*16A na pewno, czasem 1*32A.
    >>
    >> 1*16 to nie jest pomysl, aby naladowac gdzies w trasie.
    >
    > Bo nie do tego służy AC.

    Bo dla Ciebie sie "AC" kojarzy z ze zwyklym gniazdkiem, 1*10A.

    Ale niech bedzie - przekonaliscie mnie ze producentom samochodow tez
    sie podobnie kojarzy :-)

    >> a 1*32 ... nie ma takich gniazdek :-)
    > Są, jak ktoś je specjalnie w tym celu założy.

    Nie ma.
    Tzn sa i wieksze, ale od razu 3f.

    A nie - myle sie, sa
    https://proton-polska.pl/product-pol-602-Jednofazowe
    -Gniazdo-32A-6H-220-250V-Typ-323-IEC-CEE.html

    J.


  • 190. Data: 2021-04-14 14:58:10
    Temat: Re: Statystyki sprzedaży samochodów nie-spalinowych w Polsce
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 14-04-2021 o 14:39, J.F pisze:
    > On Wed, 14 Apr 2021 14:17:53 +0200, Cavallino wrote:
    >> W dniu 14-04-2021 o 13:48, J.F pisze:
    >>>>> Tak czy inaczej to tylko 3.5kW, moze i starczy jak na nocne ladowanie
    >>>>> w domu, ale szedlbym raczej w 3 fazy.
    >>>>
    >>>> Niewiele to zmienia, bo natężenia te same.
    >>>
    >>> Ale 3x wiecej.
    >>
    >> Nie - tyle samo, tyle że większą ilością kabli.
    >> Dyskusja jest o tym, czy może to spowodować zagrożenie awarią, tak gwoli
    >> przypomnienia.
    >
    > Dyskusja jest o tym, jak naladowac szybko samochod z porzadnego
    > gniazdka AC.

    To naucz się odpowiadania w temacie cytatu.

    > A tu mnie ostudziliscie, ze sie nie da :-(.
    > Do d* z takimi samochodami :-)

    Da się.
    Tylko nie można kupować nie wiedząc czego i do jakich potrzeb.

    >
    >>> Co prawda patrz nasze dyskusje ze Shrekiem
    >> Nie widzę tego co on pisze.
    >
    > Dawniej pisalismy.

    Dawniej niż kilka lat temu? ;-)

    >> To po co się kłócisz, jak Ci to samo od wczoraj tłumaczę?
    >
    > Bo dziwne argumenty i nie na temat wysuwasz.

    Nie - to Ty nie czytasz na co odpowiadasz i burdel w dyskusji robisz.

    > tym niemniej 16A jest gdzies na granicy mozliwosci kabla 1.5mm kw -
    > czyli takiego "zwyklego".

    Nie - do 16A potrzeba 2,5 2

    >>> Mam porzadne gniazdko, 3*32A to 22kW, i chcialbym tyle ladowac :-)
    >>
    >> A masz auto które ma taką ładowarkę?
    >> No to kupujesz evse o takiej mocy i po problemie.
    >
    > No i o to chodzilo - chcialem kupic takie evse i wrzucic do bagaznika.

    mobilne ze 2 tys zł minimum

    >
    > Przyjmuje do wiadomosci, ze wiele samochodzikow tak nie potrafi.
    >
    > evse przydaloby z ustawialna moca, gdybym trafil na slabsze
    > gniazdko...

    Zazwyczaj jest w tej grupie cenowej.

    >
    >>>>> Zakladam raczej te ladowarki AC, co maja duza wydajnosc.
    >>>> Tam żadnego evse nie potrzebujesz, evse jest do gniazda w ścianie.
    >>> Tylko jakas kompatybilna wtyczka potrzebna.
    >>
    >> Gdzie znowu?
    >> Jak ładowarka, to jest i wtyczka lub gniazdo, odpowiednie.
    >
    > Ale czy w samochodzie jest ?

    Jak kupisz pod te potrzeby to jest.
    Ale nie będzie dużej baterii, ani dużego auta.

    >> Bo nie do tego służy AC.
    >
    > Bo dla Ciebie sie "AC" kojarzy z ze zwyklym gniazdkiem, 1*10A.


    Nie pierdziel, pół roku jeździłem Zoe, specjalnie kupionym pod AC.

    >> Są, jak ktoś je specjalnie w tym celu założy.
    >
    > Nie ma.

    Są, a przynajmniej mogą być.
    Kamperowe np.

    > Tzn sa i wieksze, ale od razu 3f.
    >
    > A nie - myle sie, sa
    > https://proton-polska.pl/product-pol-602-Jednofazowe
    -Gniazdo-32A-6H-220-250V-Typ-323-IEC-CEE.html

    Bo znowu niepotrzebnie się kłócisz, z kimś, kto dawno ten temat przerobił.

strony : 1 ... 10 ... 18 . [ 19 ] . 20 ... 28


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: