  • 201. Data: 2021-04-15 09:22:54
    Temat: Re: Statystyki sprzedaży samochodów nie-spalinowych w Polsce
    Od: viktorius <v...@i...pl>

    W dniu 2021-04-14 o 07:54, Cavallino pisze:

    > Mylisz się - grzanie webasto jest dużo oszczędniejsze niż grzanie
    > silnikiem.

    Przecież tu chodzi tylko o to, żeby spełnić normy spalin, żeby móc
    samochody nadal sprzedawać.
    Webasto pewnie nie jest wliczane w WLTC czy jak to się tam teraz nazywa,
    to wrzucili do auta, żeby było szybko cieplej, a emisji smrodków nie
    przekroczyć. Bo ciepło w kabinie ni żre cennych gramów CO2. Smrodzi
    pewnie jak cholera, ale się nie wlicza w schemat pomiaru, zajebiście ;)
    Taki lekki workaround, podobny do tego jak VW kiedyś zastosował :)

    --
    viktorius

  • 202. Data: 2021-04-15 09:31:03
    Od: viktorius <v...@i...pl>

    W dniu 2021-04-13 o 18:13, JDX pisze:
    > On 2021-04-13 14:46, viktorius wrote:
    > [...]
    > No widzisz, sam potwierdzasz, że do poszczególnych zadań lepiej jest
    > mieć (albo wypożyczyć) auto dedykowane.

    Uniwesalność auta nie zapewnia pokrycia zapotrzebowań w 100%.
    Ale jak liczy się zasięg, szybkość dojazdu z punktu A do B w trasie
    długodystansowej. Może mniej, ale i pakowność, to 400kg cementu meganką
    jestem w stanie przewieźć na 400km dystansie bez przerw na tankowanie ;)

    > 30 km? To aż się prosi, aby bujnąć się tam i z powrotem rowerem. 60 km
    > tam i z powrotem dla zwykłego rowerzysty to już jest pewne wyzwanie, ale
    > też da się zrobić. W każdym razie jeśli już jechać autem, to jakimś
    > cabrio, a nie byle czym.

    Ale ja nie chce się delektować samym faktem dojazdu na miejsce, ale tym
    właśnie urokiem miejsca docelowego. Tam chce spędzić jak najwięcej
    czasu, a nie w aucie, czy na siodełku.
    Proponujesz kilkugodzinną trasę rowerem, na miejscu pewnie siku, woda,
    fota na FB/Insta, uzupełnienie elektrolitów i trzeba wracać, bo zaraz
    będzie ciemno...

    > Nie zaprzeczam, ale właśnie cały czas mówisz o jakimś aucie
    > uniwersalnym. Golf, megane, passat, corsa, focus, BMW 320d, whatever -
    > takie auto na zlocie to raczej kupa. Kupa śmiechu. O ile nie jest to
    > zlot tych właśnie aut.

    Kiedyś śmiano się z Syrenek, dziś pewnie mają swoje zloty i nie są
    obśmiewani. To pewnie i za kilka lat właściciele
    matizów/polonezów/tarpanów też doznają nobilitacji :)

    --
    viktorius

  • 203. Data: 2021-04-15 09:37:54
    Od: viktorius <v...@i...pl>

    > Ach, wreszcie wiem. To mafia rządząca światem co jakiś czas wymyśla nowe
    > straszydło a w międzyczasie opracowywuje nowego wirusa. Tylko która -
    > wolnomularska, żydowska, gejowska, watykańska czy komunistyczna?
    > Ale ozon to nam kosmici podkradają? Na jakimś filmie widziałem.

    Specjalnie poszukałem w miarę wiarygodnego źródła wiedzy o dziurze
    ozonowej, nie linkowałem pierwszego z brzegu filmiku na YT, żeby uciąć
    te spiskowe teorie. Odnoszę się do naszej ludzkiej psychologiii:
    zagrożenie nawet jak nadal jest, ale jest ciągle, to powszednieje.
    Potrzeba nowego bodźca.
    Ale jak chcesz, to ok, wolmonularstwo, templariusze, reptilianie rządzą
    światem, wymyślają przeszkody, żeby je potem dzielnie zwalczać, strasząc
    przy tym ludzi :P

    --
    viktorius

  • 204. Data: 2021-04-15 09:47:29
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 15-04-2021 o 09:22, viktorius pisze:

> [...]
    > Webasto pewnie nie jest wliczane w WLTC czy jak to się tam teraz nazywa,
    > to wrzucili do auta, żeby było szybko cieplej, a emisji smrodków nie

    W hybrydzie ten problem nie istnieje, testowe spalanie ma tak małe, że
    spełnia normy z naddatkiem.
    Więc to nie to.

    Po prostu webasto grzejące przez godzinę, zużywa wielokrotnie mniej
    paliwa, niż pracujący tylko w tym samym celu silnik spalinowy, też w
    godzinie.

    W sumie są też wersje ogrzewania na lpg, stosowane np. w kamperach, więc
    dobrym pomysłem byłoby połączenie takiego plug-in'a już fabrycznie z
    takim paliwem.

  • 205. Data: 2021-04-15 10:01:21
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2021-04-15 09:47, Cavallino wrote:
    [...]
    > Po prostu webasto grzejące przez godzinę, zużywa wielokrotnie mniej
    > paliwa, niż pracujący tylko w tym samym celu silnik spalinowy, też w
    > godzinie.
    No ale bądźmy poważni, raczej niezbyt często siedzisz w aucie na
    parkingu i odpalasz silnik tylko po to, aby się ogrzać. Natomiast
    podczas normalnej jazdy zwykłym autem ciepło to po prostu odpad, który
    da się częściowo utylizować, czyli ogrzewanie masz niejako za darmo. A w
    elektryku webasto trzeba specjalnie odpalać. :-)

  • 206. Data: 2021-04-15 10:16:05
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 15-04-2021 o 10:01, JDX pisze:
> [...]
    > podczas normalnej jazdy zwykłym autem ciepło to po prostu odpad, który
    > da się częściowo utylizować, czyli ogrzewanie masz niejako za darmo.

    W omawianym przypadku nie masz za darmo, koszt to kilka litrów Pb95 na
    100 km.
    Przy webasto pewnie koło litra, albo i mniej.

    Pamiętaj o czym mowa - o niemożliwości jazdy phev, na samym prądzie, po
    mieście.
    Webasto ten problem likwiduje, umożliwia nagrzanie auta i silnika przed
    startem i również podczas jazdy, gdy do niczego innego nie jest potrzebny.

  • 207. Data: 2021-04-15 10:52:01
    Od: viktorius <v...@i...pl>

    W dniu 2021-04-15 o 09:47, Cavallino pisze:

    > W hybrydzie ten problem nie istnieje, testowe spalanie ma tak małe, że
    > spełnia normy z naddatkiem.
    > Więc to nie to.

    Bo test WLTP to taki real life jednak nie jest. Trwa tylko 30 min, jest
    robiony w temp otoczenia 23 stopnie.
    Wystarczy wydłużyć czas testu aż baterie padną, zrobić warunki bardziej
    na północ niż Sevilla i znów zacznie się główkowanie jak spełnić normę...

    > Po prostu webasto grzejące przez godzinę, zużywa wielokrotnie mniej
    > paliwa, niż pracujący tylko w tym samym celu silnik spalinowy, też w
    > godzinie.

    Ale jednak spala jakieś tam paliwo i to nie w ciśnieniu "tłokowym",
    tylko w jakiejś tam komorze spalania, nie ma katalizatorów, EGR-ów na
    wylocie. Uważasz, że taki palnik jest eko wg norm samochodowych?

    > W sumie są też wersje ogrzewania na lpg, stosowane np. w kamperach, więc
    > dobrym pomysłem byłoby połączenie takiego plug-in'a już fabrycznie z
    > takim paliwem.
    Auto ma być bezobsługowe: lejesz, jeździsz.
    A w hybrdzie, żeby być eko: lejesz , ładujesz.
    Dorzucasz jeszcze dodatkowy korek, od LPG, żeby było ciepło.
    Gdzieś po drodze straciła się użyteczność czy coś nie rozumiem?

    Miałem Żuka, nie miał nawet automatycznej kompensacji zużycia okładzin
    hamulcowych, kalamitek naście było w przednim zawieszeniu. Trzeba było
    dbać, żeby jechać bezpiecznie.
    Teraz żeby dbać nie o bezpieczeństwo, a o ekologię, wracamy do pojazdów
    obsługowych, bo coś trzeba podpiąć, o czymś pamiętać itd.

    --
    viktorius

  • 208. Data: 2021-04-15 11:08:32
    Od: K <n...@e...com>

    On 14/04/2021 18:42, Myjk wrote:
    > Wed, 14 Apr 2021 11:12:21 +0100, K

    > Czyli masz sraczkę, CBDU. Inna sprawa że teraz jak widać masz już dwie
    > sraczki.

    > Oczywiście że masz problem z EV, bo równie dobrze można się w identyczny
    > sposób przyssać do spaliniaków jak i setki tysięcy innych produktów, ale ty
    > masz sraczkę tylko odnośnie EV. Jak zrozumiesz, to wróć.

    Mam sraczke odnosnie nagabywania na kazdym kroku. Zebys chociaz mial
    jeszcze tego elektryka i 100% zuzytej energii z OZE. Ale masz hybryde,
    ktora srednio podczas cyklu swojego zycia smrodzi tak samo jak dizel euro6.

    > Kto ci znowu coś wmawiał biedaku?

    Ty, koniu i Jacek. W kazdej jednej dyskusji na temat wyzszosci jednego
    nad drugim.

    Postawiłęś absurdalna tezę że w PL
    > syfiarzem jest właściciel elektryka, choć to zwyczajne kłamstwo nawet
    > uwzględniając PL (co już niejednokrotnie było ci tłumaczone jak krowie na
    > rowie, ale wszystko to jak krew w piach).

    Nie stawialem takiej tezy. Myslisz mnie z kims innym. Napisalem, ze
    produkcja baterii od momentu wydobycia metali potrzebnych do jej
    produkcji poprzez pozniejsza obrobke zanieczyszcza srodowisko i ze to
    jest kwestia ktora platni beta testerzy ev zgrabnie pomijaja w swojej
    propagandzie.

  • 209. Data: 2021-04-15 11:16:27
    Od: viktorius <v...@i...pl>

    W dniu 2021-04-15 o 10:01, JDX pisze:
> [...]
    > da się częściowo utylizować, czyli ogrzewanie masz niejako za darmo. A w
    > elektryku webasto trzeba specjalnie odpalać. :-)

    Elektryk jest zasadny i promowany na małych dystansach. Czyli przy jego
    relatywnie małych stratach cieplnych, musisz się wspomóc czymś
    dodatkowym żeby ogrzać kabinę, odparować szyby itd. A to dodatkowe waty,
    które obniżają zasięg, gdy masz farelkę w nagrzewnicy jako źródło
    ciepła. Albo litry jakiejś substancji, którą trzeba wlać, żeby uzyskać
    ciepło ze spalania tej substancji. Która to substancja nie nie jest ani
    darmowa, ani eko.
    Można trzymać auto w ogrzewanym garażu, pod kołderką, żeby szyby nie
    było zaparowane z rana. Ale nie każdy ma garaż, tym bardzie ogrzewany.
    Opcjonalnie można większą baterię włożyć, ale to kilogramy itd.
    Podsumowując, elektryki do Afryki, ale tam zaś braki w dostawach prądu
    moga je uziemić...
    Kółko sie zamyka, jak się nie obrócić, dupa z tyłu.

    Gdzieś po drodze w dążeniu o jak najlepszy wynik w ekologii, zatraciło
    sie dbanie o bezpieczeństwo. Bo jazda z zaparowanymi szybami to
    proszenie się o wypadek (pomijam już kwestię wygody podróży na małych
    dystansach w zimnym aucie). Wszyscy doradzają: odpalić i jechać.
    Przepisy też mówią że auto nie może stać więcej nić 60s z odpalonym
    silnikiem. Zapomnieli, że trzeba w międzyczasie oddychać, a
    niekoniecznie jedzie się samemu, że huhających może być więcej w aucie?
    Wtedy problemem nie jest zamrożona szyba na zewnatrz, tylko zaparowanie
    od środka, już podczas jazdy w nienagrzanym wnętrzu.

    --
    viktorius

  • 210. Data: 2021-04-15 11:16:35
    Od: viktorius <v...@i...pl>

    W dniu 2021-04-15 o 09:47, Cavallino pisze:

    > Po prostu webasto grzejące przez godzinę, zużywa wielokrotnie mniej
    > paliwa, niż pracujący tylko w tym samym celu silnik spalinowy, też w
    > godzinie.

    Ale tu nie chodzi o litry paliwa, tylko co2, nox i inne smrodkujące
    substancje powstające z procesu spalania. Ktoś podsumował ile "emituje"
    takich substancji kilowat energii ciepnej z nagrzewnicy webasto vs
    ciepła uzyskanego z silnika pracującego na biegu jałowym? Pewnie nie.
    Ale jak Webasto się upowrzechni, to pewnie wpadną na pomysł wliczania
    smrodków z webasto do ogólnego bilansu co2/nox itd.

    --
    viktorius