  • 41. Data: 2021-01-12 16:53:28
    Temat: Re: Światłowód między budynkami
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    On 12.01.2021 12:40, K wrote:

    > Raczej zeby nie wykopal, Antlantis pisal o plugach.

    Głęboko orka to ciągle około 30 cm. Z tego co mi wiadomo w rolnictwie
    czasami stosuje się specjalny sprzęt mogący przeorać ziemię głębiej, ale
    to raczej tutaj nie wchodzi w grę.
    Tak czy inaczej planowałem zakopać na głębokości mniej-więcej jednego metra.

  • 42. Data: 2021-01-12 20:03:14
    Temat: Re: ?wiat?ow?d mi?dzy budynkami
    Od: a...@m...uni.wroc.pl

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    > U?ytkownik "Piotr Ga?ka" napisa? w wiadomo?ci grup
    t...

> [...]
    > w innym poscie ?
    > Hm, przy 3kV to telefon powinien czasem iskrzyc, faksy sie palic,
    > modemy ADSL, i telewizory podlaczone do kablowki tez.
    >
    > Z drugiej strony bywa, ze sprzet lekkiej burzy nie przezywa i ciekaw
    > jestem
    > - naruszenie izolacji trafa ... raczej nie,
    > - silny impuls roznicowy w parze ? W skretce nie powinien sie
    > generowac, a malutki transformatorek st?umi przy przenoszeniu.
    > - taki impuls transformatorka tez nie przepali, mimo jego cieniutkiego
    > drutu, mozna je tez po fakcie sprawdzic, ze uzwojenia cale.

    Ja widzialem po burzy telefon z przepalona linia (tuz przy gniazdku).
    Plytka przy gniazdku byla usmolona, tak ze w srodku musial plynac
    spory prad. O ile dobrze pamietam to pare elementow na plytce
    wygladalo na spalone, reszta (wlaczajac transformator)
    wygladala OK.

    --
    Waldek Hebisch

  • 43. Data: 2021-01-12 21:09:51
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik antispam napisał w wiadomości grup
    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    > U?ytkownik "Piotr Ga?ka" napisa? w wiadomo?ci grup
    [...]
    >Ja widzialem po burzy telefon z przepalona linia (tuz przy gniazdku).

    Ale taki podlaczony tylko do linii tlf, czy z dodatkowym zasilaniem ?

    >Plytka przy gniazdku byla usmolona, tak ze w srodku musial plynac
    >spory prad. O ile dobrze pamietam to pare elementow na plytce
    >wygladalo na spalone, reszta (wlaczajac transformator)
    >wygladala OK.

    No coz - nie wiadomo jaka linia. Mogla byc np napowietrzna, dwa osobne
    druty, jak w jeden przywalilo, to prad byl spory.

    Zaindukowanie napiecia w takiej linii przez pole magnetyczne tez
    mozliwe.
    Przy skretce to raczej nie grozi.

    A transformator w starym telefonie byl spory - nie tak latwo go
    uszkodzic.

    A przypomnial mi sie przypadek kolegi: pracowal przez modem z domku, i
    obok blysnelo.
    Komputer padl.

    Ale diagnoza okazala sie szczesliwa - padla tylko karta Multi I/O z
    portem RS232.
    Przy czym na karcie przepalilo nozki scalaka od masy i +5V.
    Cala reszta, lacznie z modemem - przetrwala.

    Czyli spory prad idacy od strony linii tlf mozemy chyba wykluczyc.

    No i tak zastanawiam ... kosc na karcie zwariowala i zwarcie zrobila,
    czy od pioruna zwariowal zasilacz, a karta zachowala sie
    odpowiedzialnie, stlumila przepiecie i choc padla - ochronila cala
    reszte ?

    J.

  • 44. Data: 2021-01-13 08:25:10
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 12.01.2021 14:04, Kris wrote:
    > Tylko nie wiem czy przeciwskazań nie ma żeby w jednej rurze fi 32 była skrętka od
    domofonu, przewód na 220v i światłowód.

    Światłowód możesz obok 220v na dnie jeziora ułożyć. On nie przewodzi prądu.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 45. Data: 2021-01-13 15:28:30
    Od: "Jacek R." <j...@w...pl>

    W dniu 12.01.2021 o 16:07, J.F. pisze:
    > Użytkownik "collie"  napisał w wiadomości grup
    e.net...

    > Pod warunkiem, ze przemysl lub kowal bez ropy i wegla to wyprodukuje.
    > Bo moze drzewa starczyc tylko na kose :-)
    >
    > No i ... znow wroci problem sznurka do snopowiazalki, bo przemysl
    > bazowal chyba na ropie, trzeba sie bedzie na cos naturalnego przestawic,
    > a wczesniej odpowiednie uprawy posadzic  :-)

    Były też szare/trawiaste konopne lub coś podobnego naturalne sznurki,
    nie tylko te białe sztuczne. Nie wiem z czego bo to było około 1990r
    ale pamiętam że białe sztuczne były później.

    --
    pzdr, j.r.

  • 46. Data: 2021-01-14 21:11:14
    Od: a...@m...uni.wroc.pl

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    > U?ytkownik antispam napisa? w wiadomo?ci grup
    > [...]
    >
    > Ale taki podlaczony tylko do linii tlf, czy z dodatkowym zasilaniem ?

    Z zasilaniem.

    > No coz - nie wiadomo jaka linia. Mogla byc np napowietrzna, dwa osobne
    > druty, jak w jeden przywalilo, to prad byl spory.

    Linia pod ziemia. To moglo byc przez zasilanie a linia mogla
    robic za dodatkowe uzieminie.

    Dodam ze na tej lini padly co namniej 2 inne telefony,
    nie moge na 100% powiedziec ze tamte z powodu burzy.

    --
    Waldek Hebisch