  • 11. Data: 2023-02-11 18:23:28
    Temat: Re: TME mnie zaskoczyło [OT]
    Od: pytający <r...@p...fm>

    sobota, 11 lutego 2023 o 17:12:49 UTC+1 LordBluzg(R)?? napisał(a):

    > Ostatnio miałem potrzebę skorzystania z analogowego sklepu (Poznań) i
    > ceny mnie poległy. Doskonale rozumiem 80% spadek zainteresowania
    > sklepem, wzrost opłat za wynajem ale średnio <100% wyższa cena za
    > szt/cokolwiek jakoś do mnie nie przemawia, tym bardziej, że mam opłatę
    > za parking i trzeba dojechać. Ok, jest to opcja "natychmiast" i
    > mam...ale widać że te sklepy idą na dno. Szkoda, Internety wygrywajo :/
    >
    > Tak wiem, wioskowcy czy bezsklepowcy/małe dziury mają wyrąbane.
    > --
    > LordBluzg(R)??
    > <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>
    Niestety, wiele rzeczy zabił internet.
    Dawniej gazety były źródłem informacji i się te gazety kupowało.
    Masa czasopism upadła.
    Takie czasy. Teraz informacji szuka się w sieci.

  • 12. Data: 2023-02-11 22:25:05
    Temat: Re: TME mnie zaskoczyło
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com>

    > Czyli paczka poruszała się z prędkością nadświetlną.

    Chyba bardziej nadpowiadomieniową ;)

    Pozdrawiam

    DD

  • 13. Data: 2023-02-12 11:31:58
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2023-02-11 o 17:11, LordBluzg(R)?? pisze:

    > Ostatnio miałem potrzebę skorzystania z analogowego sklepu (Poznań) i
    > ceny mnie poległy. Doskonale rozumiem 80% spadek zainteresowania
    Bo małe sklepy padną, u mnie w bielsku było podobnie, małe podnosiły ceny
    do absurdalnych poziomów aż kilka lat temu popadały wszystkie, został
    jeden duży
    i ceny ma sensowne, ale nie siadł na laurach tylko poszedł do przodu,
    sprzedaje też przez internet i pootwierał file w sąsiednich miasteczkach.

    > sklepem, wzrost opłat za wynajem ale średnio <100% wyższa cena za
    > szt/cokolwiek jakoś do mnie nie przemawia, tym bardziej, że mam opłatę
    > za parking i trzeba dojechać.
    No to ja ostatnio musiałem kupic na wczoraj TOP224, kupiłem w lokalnym
    sklepie
    https://nowyelektronik.pl/index.php?id_product=58500
    &controller=product
    jak widać za 7,80zł, teraz sprawdziłem po ile jest w TME
    https://www.tme.eu/pl/details/top224yn/regulatory-na
    piecia-uklady-pwm/power-integrations/
    i mamy cenę 21 zł netto czyli 25,83 brutto + przesyłka, inpost to już
    chyba 16 zł za paczkę.

    Ok, jest to opcja "natychmiast" i
    > mam...ale widać że te sklepy idą na dno. Szkoda, Internety wygrywajo :/
    Jeśli coś mam w lokalnym sklepie to raczej on wygrywa, co widać na
    przykładzie wyżej.
    Oczywiście wszystkiego tam nie kupię i muszę zbierać zamówienia na tme
    żeby się opłacało z wysyłką.

    > Tak wiem, wioskowcy czy bezsklepowcy/małe dziury mają wyrąbane.
    No nie wiem, jak się ma dobry sklep w mieście to się opłaca pojechać.
    Dlatego też zawsze tam jest kolejka mimo że jest kilka okienek, ze
    wspólna kolejką do wszystkich. To tak podobnie jak u mnie w Biedronce,
    tam zawsze są tłumy i kolejki mimo że nie ma blokowisk w pobliżu bo to
    już peryferia miasta.

    --
    Janusz

  • 14. Data: 2023-02-12 14:21:33
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2023-02-11 o 17:11, LordBluzg(R)?? pisze:
    > Ostatnio miałem potrzebę skorzystania z analogowego sklepu (Poznań) i
    > ceny mnie poległy.

    Właśnie się zastanawiam czy kondesator rozruchowy kupić przez sić czy w
    Elstacie?
    No i chyba pojadę, bo mają, i z sentymentu.

    Robert

  • 15. Data: 2023-03-04 10:36:06
    Od: Piotr Wyderski <b...@p...com>

    Janusz wrote:

    > Dokładnie, już od kilkunastu lat tak jest że jak się do 16 zamówi to na
    > drugi dzień jest.

    Potwierdzam, zawsze byli szybcy. Tylko tu się zalety kończą, tam mało co
    jest. Dlatego wolę Mouser i dostawę w 3 dni, a na jutro to Farnell.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 16. Data: 2023-03-04 10:38:23
    Od: Piotr Wyderski <b...@p...com>

    Rutkowski, Jacek wrote:

    > ale to było zamowienie telefoniczne i kontakt z opiekunem klienta...

    Ale mi przypomniałeś czasy średniowiecza, aż mi się łezka zakręciła.
    Wspólnego wypalenia fajki pokoju jeszcze zabrakło, ale tak, tak się
    kiedyś kupowało. :-)

    Pozdrawiam, Piotr

  • 17. Data: 2023-03-04 10:43:53
    Od: Piotr Wyderski <b...@p...com>

    pytający wrote:

    > Niestety, wiele rzeczy zabił internet.

    Dlaczego niestety? Naprawdę tęsknisz za czasami bycia 5 w kolejce 20
    szukających przekaźnika do pralki Mirków tylko po to, by usłyszeć "nie
    ma"? I następnie wysłuchiwania porad zakupowych 14 Mirków za Tobą,
    którzy wiedzieli absolutnie wszystko, z wyjątkiem szczegółów Twojego
    zastosowania? Ja tam sobie chwalę model "klik-klik, puk-puk!"

    Pozdrawiam, Piotr

  • 18. Data: 2023-03-04 10:49:57
    Od: Piotr Wyderski <b...@p...com>

    Janusz wrote:

> [...]
    piecia-uklady-pwm/power-integrations/
    > i mamy cenę 21 zł netto czyli 25,83 brutto + przesyłka, inpost to już

    Jeśli zwracasz uwagę na cenę elementu i koszty dostawy, to nie
    potrzebowałeś go na wczoraj.

> [...]
    > wspólna kolejką do wszystkich. To tak podobnie jak u mnie w Biedronce,
    > tam zawsze są tłumy i kolejki mimo że nie ma blokowisk w pobliżu bo to

    I jak w Tenkraju ma być dobrze, skoro ludzie nie szanują jedynego
    zasobu, którego nie da się dokupić: swojego czasu?

    Pozdrawiam, Piotr

  • 19. Data: 2023-03-04 11:09:33
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 4.03.2023 10:43, Piotr Wyderski wrote:

    > Ja tam sobie chwalę model "klik-klik, puk-puk!"

    I za godzinę dzwoni jakiś pan Piotr i pyta się czy wysyłać bez czegoś,
    bo czegoś tam jednak nie ma. Na pytanie: a to czemuż jest na stanie?
    - Bo w SYSTEMIE jest błąd.
    I tracisz kolejną godzinę żeby znaleźć to, czego potrzebujesz,
    zakładasz konto w nowym sklepie, "klik-klik"... GO TO 10.

    --
    Mirek.

  • 20. Data: 2023-03-04 12:15:47
    Od: alojzy nieborak <a...@g...com>

    Janusz napisał(a):

    > No to ja ostatnio musiałem kupic na wczoraj TOP224, kupiłem w lokalnym
> [...]

    Czasem tak bywa. Ceny aktualizują wraz z nową dostawą.

    Kliknąłem. Serwer dziś wyłączony:)

> [...]
    piecia-uklady-pwm/power-integrations/
    > i mamy cenę 21 zł netto czyli 25,83 brutto + przesyłka, inpost to już

    Serwer działa:) I można kupić.
    Ogólnie TME jest bardziej dla firm. W innych sklepach masz
    bezpieczniki chroniace przed detalistami, min. cenę zakupu.