  • 21. Data: 2023-03-04 13:09:38
    Temat: Re: TME mnie zaskoczyło [OT]
    Od: Piotr Wyderski <b...@p...com>

    alojzy nieborak wrote:

    > Ogólnie TME jest bardziej dla firm. W innych sklepach masz
    > bezpieczniki chroniace przed detalistami, min. cenę zakupu.

    Bezpieczniki chroniące przed detalistami to rolka, a nie cena.
    Przy czym nie wiem, co ma w głowie osoba żyjąca ze sprzedaży, by zawężać
    sobie krąg odbiorców. Chcesz ilość detaliczną, to dostaniesz ilość
    detaliczną. "Chodź, VISA Electron, nie chca nas tutaj".

    A że sie popłaczesz z powodu ceny, to już Twój problem. W Mouserze
    opornik 0603 potrafi kosztowac kilka złotych. 100 oporników będzie
    znacznie tańsze, a przy rolce robi się przyjemnie. Koszt pójścia po
    jeden jest taki sam, jak po rolkę i musi to znaleźć odbicie w cenie.
    Tylko ja potrzebuję jeden, by się z prototypu dowiedzieć, czy potrzebuję
    rolki.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 22. Data: 2023-03-04 13:14:35
    Od: Piotr Wyderski <b...@p...com>

    Mirek wrote:

    > I za godzinę dzwoni jakiś pan Piotr i pyta się czy wysyłać bez czegoś,
    > bo czegoś tam jednak nie ma. Na pytanie: a to czemuż jest na stanie?
    > - Bo w SYSTEMIE jest błąd.

    Zdarza się, niestety. Ostatnio sam dzwoniłem anulować zamówienie, bo
    wziąłem rolkę dobrej części, ale w alternatywnym pinoucie. No ale nie
    róbmy z tego typu przypadków normy. Zazwyczaj jest i proces działa.

    > I tracisz kolejną godzinę żeby znaleźć to, czego  potrzebujesz,
    > zakładasz konto w nowym sklepie, "klik-klik"... GO TO 10.

    No ale przynajmnie jest szansa, że dostanę to, co potrzebuję. A co mam
    zrobić ze sklepem stacjonarnym, w którym standardowo "nie ma"? Też muszę
    pójść do innego, a godziny lecą i jakiś typ się na parkingu ciska, że go
    zastawiłem.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 23. Data: 2023-03-04 16:07:32
    Temat: Re: TME mnie zaskoczyło
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    > Potwierdzam, zawsze byli szybcy. Tylko tu się zalety kończą, tam mało co
    > jest.
    To prawda i na dodatek już zaczynają być drodzy.

    >Dlatego wolę Mouser i dostawę w 3 dni,
    Ale wysyłka 200zł, czy juz sie zmieniło?

    > a na jutro to Farnell.
    Ale oni mają jakieś problemy z wysyłką do nas, zamawiam i zamówienie
    wisi, bo coś tam, jakieś metne tłumaczenia. Przestałem tam zamawiać.
    Jest jeszcze RS ale
    tam też mało co jest i wkurwi!jące jest to że trzeba wejść w daną
    pozycję żeby się o tym dowiedzieć.

    --
    Janusz

  • 24. Data: 2023-03-04 16:13:19
    Od: Piotr Wyderski <b...@p...com>

    Janusz wrote:

    > Ale wysyłka 200zł, czy juz sie zmieniło?

    DARMOWA wysyłka od 200 złotych. :)))

    > Ale oni mają jakieś problemy z wysyłką do nas, zamawiam i zamówienie
    > wisi, bo coś tam, jakieś metne tłumaczenia. Przestałem tam zamawiać.

    U mnie jak dotąd bez problemu, jest na drugi dzień, ale od kiedy
    opuścili UE to również zamawiam rzadko.

    W TME kupuję czasami różne śrubki, elektronicznych rzeczy prawie wcale.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 25. Data: 2023-03-04 16:13:49
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    &controller=product
    piecia-uklady-pwm/power-integrations/

    > Jeśli zwracasz uwagę na cenę elementu i koszty dostawy, to nie
    > potrzebowałeś go na wczoraj.
    Znowu trafiłeś kulą w płot, sprawdziłem po fakcie jak tu przeczytałem wątek.
    Kupiłem i naprawiłem tego samego dnia, jak niżej napisałem.
    Cena nie odgrywała roli tylko dostepność.

    > I jak w Tenkraju ma być dobrze, skoro ludzie nie szanują jedynego
    > zasobu, którego nie da się dokupić: swojego czasu?
    No i się mylisz, kupiłem w tym samym dniu co dostałem do naprawy i
    wieczór klient zabrał naprawione, a z tme miałby dopiero następnego dnia
    i to po południu, a sprawa była gardłowa, więc mylisz się.

    --
    Janusz

  • 26. Data: 2023-03-04 16:16:40
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    > Bezpieczniki chroniące przed detalistami to rolka, a nie cena.
    Tylko powiedz po co np serwisowi rolka jakiś scalaków? jeśli ich nie
    wymienia hurtowo tylko raz na x lat?

    --
    Janusz

  • 27. Data: 2023-03-04 16:16:57
    Od: Piotr Wyderski <b...@p...com>

    Janusz wrote:

    > No i się mylisz, kupiłem w tym samym dniu co dostałem do naprawy i
    > wieczór klient zabrał naprawione, a z tme miałby dopiero następnego dnia
    > i to po południu, a sprawa była gardłowa, więc mylisz się.

    To się autentycznie cieszę, ale jaki sens ma w takim przypadku
    sprawdzanie ceny po fakcie? Albo element musisz mieć już bez względu na
    cenę, albo nie musisz i sobie szukasz dostawcy.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 28. Data: 2023-03-04 16:19:41
    Od: Piotr Wyderski <b...@p...com>

    Janusz wrote:

    > Tylko powiedz po co np serwisowi rolka jakiś scalaków? jeśli ich nie
    > wymienia hurtowo tylko raz na x lat?

    Nie wiem po co, rolkarzy się spytaj. Ja też chcę mieć na sztuki, choćby
    sztuka kosztowała tyle, co ćwierć rolki. Potrzebuję sprawdzić pomysł, to
    zapłacę/przepłacę, ale nie zamierzam magazynować śmieci.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 29. Data: 2023-03-04 16:22:04
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2023-03-04 o 12:15, alojzy nieborak pisze:

    &controller=product

    > Czasem tak bywa. Ceny aktualizują wraz z nową dostawą.
    >
    > Kliknąłem. Serwer dziś wyłączony:)
    I już nie kupisz, wykupiłem wszystkie kilka:)

    piecia-uklady-pwm/power-integrations/

    > Serwer działa:) I można kupić.
    Ale dla mnie było za późno, kupiłem lokalnie i jeszcze wieczór klient
    zabrał sterownik.

    > Ogólnie TME jest bardziej dla firm. W innych sklepach masz
    > bezpieczniki chroniace przed detalistami, min. cenę zakupu.
    Jakich firm, produkcyjnych? przecież oni prawie nic nie mają, o cenach
    już nie mówiąc, w procesorach czy tranzystorach to mają w porywach kilka
    procent z katalogu, trudno na takiej ofercie cokolwiek zaprojektować.
    Oni raczej są dla serwisów ale serwis nie będzie im części rolkami
    kupował bo i po co.

    --
    Janusz

  • 30. Data: 2023-03-04 16:26:52
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    > To się autentycznie cieszę, ale jaki sens ma w takim przypadku
    > sprawdzanie ceny po fakcie?
    Przecierz napisałem że pod wpływem tego wątku sprawdziełem cenę a
    dokłanie tezy że
    w internecie jest wszysko taniej, no to dałem przykład tego co ostatnio
    kupowałem że tak nie zawsze jest.

    Albo element musisz mieć już bez względu na
    > cenę, albo nie musisz i sobie szukasz dostawcy.
    Akurat to pierwsze, potem mogę szukać żeby sobie zrobić zapas bo to
    kostka popularna i na pewno się przyda, a że lokalny miał dobre ceny (po
    sprawdzeniu w tme) to wykupiłem wszystkie :)

    --
    Janusz