  • 91. Data: 2021-11-10 22:37:34
    Temat: Re: Taka ciekawostka
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 08.11.2021 o 20:05, _Master_ pisze:

    > Kiedyś jeździłem 10-cio letnimi.
    > Teraz 15-letnimi.
    > I KURWA żyję bo to JA dbam o środowisko ;-)
    >
    > Nie To nie z miłości do starych aut (chociaż się nasila)
    >
    > Ja po prostu umiem liczyć

    Do 15-tu?

  • 92. Data: 2021-11-11 08:45:00
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    OIDP przy trasach liniowych problemem było zasilanie sieci (liczba podstacji).
    Z kolei banalne przy układzie w gwiazdę.

    -----

  • 93. Data: 2021-11-11 09:08:50
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 11.11.2021 o 08:45, ąćęłńóśźż pisze:
    > OIDP przy trasach liniowych problemem było zasilanie sieci (liczba
    > podstacji).

    Tramwaje dały radę to i troleje potrafią. Nawet wspólne podstacje pewnie
    dałoby się zrobić.

    --
    Shrek

  • 94. Data: 2021-11-11 11:22:38
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu środa-10-listopada-2021 o 22:36, ii pisze:
    > Wiesz z ilu części składa się spalinowy?!

    Jesteś jeszcze jaskiniowcem w kwestiach ekologicznych.

    Ci na wyższym poziomie wiedzą że:

    Jeśli na prawdę chcesz chronić planetę to nie kupiłbyś żadnego samochodu
    i jeździł tym co masz.

    To już lepiej kupić używany i dojeździć ile się da.

    Nie nie musisz być ekofaszystą. Tylko nie wycieraj sobie gęby sloganami

  • 95. Data: 2021-11-11 11:23:57
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu środa-10-listopada-2021 o 22:37, ii pisze:
    > Do 15-tu?

    I argumentów zbrakło ;-)

  • 96. Data: 2021-11-11 13:00:02
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 08.11.2021 o 20:25, Shrek pisze:

    > Dopóki będzie się opłacało go utrzymywać w sprawności.

    Ostatnio skończyło się jakoś tak na 8-miu latach. Seicento jeździło
    dłużej dlatego, że nie jeździło.

    > Zresztą - jak
    > kupisz nowy, to stary nie zginie. Być może zastąpi jeszcze większego
    > grata ale raczej po prostu liczba samochodów się zwiększy. Praktyka
    > pokazuje że gdzieś będzie eksplatowany aż po prostu przestanie jeździć.

    No i te nowe to właśnie elektryki. Są znacznie prostsze, nie wiem jakim
    cudem miałyby zostawiać większy ślad węglowy. Może producent samochodu
    nie liczy części, które są dostarczane przez podwykonawców, tylko składanie.

  • 97. Data: 2021-11-11 13:00:13
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

    Wednesday, November 10, 2021, 2:57:22 PM, you wrote:

    [...]

    > Ale w Dubaju 3mln mieszkancow mieszka.
    > Hm, ciekawe - w calych ZEA mieszka 9mln, a elektrowni maja razem 28GW.
    > Z grubsza tyle co my, a na glowe to 3-4 razy wiecej.
    > Po co im tyle pradu ....

    Na miliony klimatyzatorów.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 98. Data: 2021-11-11 13:26:14
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 09.11.2021 o 07:24, Shrek pisze:

    > Przy PV energia oddana przez panek 1kWp to z tego co pamiętam dla polski
    > (niemcy aż tak się nie różnią) koło 800kWh rocznie. Czyli dziennie 2,24
    > kWh dziennie - dajmy 2,4 żeby się równo liczyło i z 1kwp mamy średnio
    > 0,1kWh na godzinę - czyli rzeczywiście 10%;) Oczywiście to średnia i w
    > nocy nie świeci ale daje wyobrażenie o "sprawności" tej instalacji w
    > praktyce.
    >
    > Trochę żartem a trochę serio (dla tych co mam panele i całeś smrodzącej
    > energetyki na węgiel potrzebuje) akurat światła potrzebujemy jak słońca
    > nie ma;)

    I co z tego? Prądu potrzebujemy w szczycie energetycznym, który za dnia
    jest. Oświetlenie to pikuś.

  • 99. Data: 2021-11-11 14:50:21
    Od: cef <c...@i...pl>

    > Hello J.F.,
    >
    > Wednesday, November 10, 2021, 2:57:22 PM, you wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Na miliony klimatyzatorów.

    A tam nie korzystają ze słonecznej energii?
    Tzn jakoś bardziej intensywnie niż np w Norwegii czy Kanadzie?

  • 100. Data: 2021-11-11 14:57:41
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 11.11.2021 o 13:00, ii pisze:

    > Ostatnio skończyło się jakoś tak na 8-miu latach. Seicento jeździło
    > dłużej dlatego, że nie jeździło.

    Accord do pełnoletności dociągnął i w zasadzie ze trzy tysie by pewnie
    dalej jeżdził.

    > No i te nowe to właśnie elektryki. Są znacznie prostsze, nie wiem jakim
    > cudem miałyby zostawiać większy ślad węglowy.

    Normalnie - to zaskakujące ale tramwaje też zostawiają większy niż autobusy.

    --
    Shrek