  • 191. Data: 2021-11-16 21:10:55
    Temat: Re: Taka ciekawostka
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 16.11.2021 o 21:00, heby pisze:

    > Mało prawdopodobne.

    > Ja też, w dodatku zaryzykuje, że ich tam najzwyczajniej nie ma, nie w
    > skali którą nie można tanio i łatwo rozwiązać. Dochodzimy do sprzeczych
    > wniosków. Zastanawiałeś się dlaczego?

    > Takie wynalazi są na początku dokładnie "trudne, kosztowne,
    > niepraktyczne i nieopłacalne". Jak parowozy.

    Parowozy są trudne, kosztowne (choć mam wrażenie że kiedyś były
    tansze;), niepraktyczne i obecnie nieopłacalne. Są pięknymi maszynami,
    mają duszę ale z inżynierskiego punktu widzenia miały tylko jedną zaletę
    - nie potrafiliśmy tego zrobić lepiej;) No i nikt nie wpadł na pomysł,
    że skoro mamy parowozy a nie jeżdzą cały czas to ogrzewajmy nimi dworzec
    - no dobra - bareja wpadł:)

    --
    Shrek

  • 192. Data: 2021-11-16 21:15:09
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 16/11/2021 21:10, Shrek wrote:
    > Parowozy są trudne, kosztowne (choć mam wrażenie że kiedyś były
    > tansze;), niepraktyczne i obecnie nieopłacalne.

    Innymi słowy musiało być na pęczki takich semi-inzynierów Shreków,
    którzy bredzili, że to nie zastapi konia na trakcie, co najwyżej trzeba
    gówna szybciej sprzątać i sprawa załatwiona, a parowozy to takie
    bredzenie lewaków na usenecie.

  • 193. Data: 2021-11-16 21:31:41
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 16.11.2021 o 21:15, heby pisze:

> [...]
    > którzy bredzili, że to nie zastapi konia na trakcie, co najwyżej trzeba
    > gówna szybciej sprzątać i sprawa załatwiona, a parowozy to takie

    Tak właśnie było. Na szczęscie znalazł się wizjoner heby co zarządził,
    że każdy ma mieszkać w domu z fotowoltaiką i mieć miejsce parkingowe z
    wtyczką w pracy i w ten sposób rozwiążemy nasze problemy. Choć nikt nie
    powiedział, że wszyscy:P W sumie to w praktyce nic nie zmieni, bo to
    założenia z dupy, no ale jakie fajne. Tylko się szreki przypierdalają,
    że w zasadzie to rozwiązanie praktycznie dla nikogo i jak już koniecznie
    musisz gromadzić tą energię, to prościej, taniej i skuteczniej wybudować
    elektrownie szczytowo-pompową.

    --
    Shrek

  • 194. Data: 2021-11-16 21:44:59
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 16/11/2021 21:31, Shrek wrote:
    > Na szczęscie znalazł się wizjoner heby co zarządził,
    > że każdy ma mieszkać w domu z fotowoltaiką

    Masz żałosny sposób dyskutowania. Najpierw nie rozumiesz o co chodzi,
    choć krytykujesz, a jak już zrouzumiesz o co chodzi, to żeby nie wyjsc
    na idiotę, wpychasz do gardła dyskutantom słowa któe nie podały.

    Pokaz mi miejsce w którym zarządziłem aby każdy miał fotowoltaikę na dachu.

    Ja się nawet obawiam, że mimo dyskutowania od dłuższego czasu, dalej nie
    pojmujesz na czym polega pomysł baterii na kółkach. jak mówiłem,
    konserwatyzm w poglądach to cieżka choroba i zbyciem inzynierem na 0
    wspólnego.

    > musisz gromadzić tą energię, to prościej, taniej i skuteczniej wybudować
    > elektrownie szczytowo-pompową.

    Tylko gdzie te góry na Mazowszu i Wielkopolsce.

    Nie, zdecydowanie wystarczy szbciej zbierać gowno z traktu i nie ma o co
    walczyć. Więcej mocy produkcyjnej do zmiotek, tylko frajerzy podniecają
    się wymysłami o drogach zelaznych.

  • 195. Data: 2021-11-16 22:07:29
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 16.11.2021 o 21:44, heby pisze:

    > Masz żałosny sposób dyskutowania. Najpierw nie rozumiesz o co chodzi,
    > choć krytykujesz, a jak już zrouzumiesz o co chodzi, to żeby nie wyjsc
    > na idiotę, wpychasz do gardła dyskutantom słowa któe nie podały.

    No faktycznie nie padły. Co w takim razie przełowmowego jest w twoim
    pomyśle jak co 10 tysięczna tak właśnie będzie chciała zrobić, ale nikt
    dla nich nie zrobi takiego systemu, bo się po prostu nie opłaca?

    > Ja się nawet obawiam, że mimo dyskutowania od dłuższego czasu, dalej nie
    > pojmujesz na czym polega pomysł baterii na kółkach.

    Polega na abstrakcyjnych założeniach. W praktyce nie do realizacji na
    masową skalę.

    > Tylko gdzie te góry na Mazowszu i Wielkopolsce.

    No przecież twierdziłeś, że to żaden problem, że trochę dalej - kablem
    się prześle:P Betonowe bloki można przekładać - poważnie - są takie
    projekty;) No dobra - a gdzie te solary i garaże w pracy z prądem? :P

    --
    Shrek

  • 196. Data: 2021-11-16 23:13:58
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 16/11/2021 22:07, Shrek wrote:
    > No faktycznie nie padły. Co w takim razie przełowmowego jest w twoim
    > pomyśle jak co 10 tysięczna tak właśnie będzie chciała zrobić, ale nikt
    > dla nich nie zrobi takiego systemu, bo się po prostu nie opłaca?

    Nic nie jest. To tylko pokazanie palcem na idiotów, którzy myslą że
    samochody elektryczne poruszają się od rana do wieczora i nie ma ich jak
    ładować ze słońca. To najzwyczajniej nieprawda. Większośc samochodów
    miejskich *NIE* porusza się w ciągu dnia. Stoją grzecznie pod pracą, a
    Tobie i kilku innym koserwatystom wydaje się, że ładowanie z "cudzego
    gniazdka" to kradzież. Nie, to wymaga tylko przestania myślenia jak
    dziecko w przeszkolu o podpisywaniu wlasnych elektronów, technologia do
    wykonania tego jest i jest trywialna, miała by też zastosowanie w
    normalnym życiu (np. nikt by mi nie mówił że kradę prąd w laptopie
    podpinając się do gniazdka na lotnisku). To średniowiecze myśleć, że
    prąd jest "czyjś", trywialna technologia pozwala mieć "swój" prąd w
    dowolnym miejscu i nie ma to nic wspólnego z komunizmem jak starasz się
    usilnie inputować.

    > Polega na abstrakcyjnych założeniach. W praktyce nie do realizacji na
    > masową skalę.

    Które założenia są abstrakcyjne i które założenia są nie do realizacji
    na masową skalę?

    > No przecież twierdziłeś, że to żaden problem

    Znowu wpychasz mi do gardła słowa, które nie padły.

    Nie twierdziłem nic o elektrowniach szczytowo pompowych.

    >, że trochę dalej - kablem
    > się prześle:P

    Przesyłanie 10km dalej i przesyłanie 600km dalej to inne problemy
    logistyczne. I w dodatku rozwiązane *już* ponieważ PV właśnie wpycha te
    MW tymi samymi kablami w bardzo podobne miejsca.

    Elektrownie sz-p maja sens, ale ograniczony jest on wieloma detalami
    związanymi z ukształtowaniem terenu. Tak się składa, że ośrodki
    przemysłowe nie stawia się w górach, gdzie akurat są miejszaca na
    elektrownie sz-p. Innymi słowy to rozwiązanie, jest fajne, ale nie ma
    jak nim jeździć do pracy. Czyli już jedna wada.

    Wolałbym postawić kilka jądrowych zamiast kilkunastu sz-p. Ale tutaj nie
    ma woli politycznej.

    > Betonowe bloki można przekładać - poważnie - są takie
    > projekty;)

    Ale przeciez doskonale wiesz, że niszowe pomysły nie rozwiązują żadnych
    problemów, a jak sam napisałeś, w takim wypadku nie ma to najmniejszego
    znaczenia. Jak zaczniesz stosować kryteria oceny przemysleń innych do
    swoich, to możesz mieć problem z dyskutowaniem, więc uważaj co piszesz i
    proponujesz.

    > No dobra - a gdzie te solary i garaże w pracy z prądem? :P

    Tam, gdzie tory na początku 19 wieku. Choć nie, znacznie bliżej. PV już
    jest, garaże są, gniazdka z kryptografią trzeba dorobić i finito.

  • 197. Data: 2021-11-17 02:14:35
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    > Mammma mia! Nigdy bym nie pomyślał.

    Zgadza się, wynikało to nawet z twojego posta który tak
    ochoczo nie zacytowałeś. Więc dobrze że napisałem.

    Pozdrawiam

  • 198. Data: 2021-11-17 06:25:51
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 16.11.2021 o 23:13, heby pisze:

    > Nic nie jest. To tylko pokazanie palcem na idiotów, którzy myslą że
    > samochody elektryczne poruszają się od rana do wieczora i nie ma ich jak
    > ładować ze słońca.

    Bo nie ma - generalnie posiadanie prywatnego miejsca parkingowego w
    pracy jest marginesem. A od tego jeszcze musisz mieć elektryka i ładowarkę.

    > Które założenia są abstrakcyjne i które założenia są nie do realizacji
    > na masową skalę?

    Przecież masz powyżej.

    > Znowu wpychasz mi do gardła słowa, które nie padły.
    >
    > Nie twierdziłem nic o elektrowniach szczytowo pompowych.

    Czyli do elektryka żaden problem a do elektrowni szczytowo pompowej się
    nie da?

    > Przesyłanie 10km dalej i przesyłanie 600km dalej to inne problemy
    > logistyczne.

    Oczywiście - bo w przypadku elektrowni nie występuje problem ostatniej
    mili w przyciewieństwie do dzieisątek tysięcy zelektryfikowanych miejsc
    parkingowych.

    > Wolałbym postawić kilka jądrowych zamiast kilkunastu sz-p. Ale tutaj nie
    > ma woli politycznej.

    I w końcu gadasz z sensem.

    > Ale przeciez doskonale wiesz, że niszowe pomysły nie rozwiązują żadnych
    > problemów, a jak sam napisałeś, w takim wypadku nie ma to najmniejszego
    > znaczenia.

    Ojej - a tobie niszowość twoich projektów nie przeszkadza:P

    > Tam, gdzie tory na początku 19 wieku. Choć nie, znacznie bliżej.  PV już
    > jest, garaże są, gniazdka z kryptografią trzeba dorobić i finito.

    Właśnie problem w tym że nie ma. Ani tych miejsc parkingowych ani gniazd
    przy nich.

    --
    Shrek

  • 199. Data: 2021-11-17 09:07:52
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Wed, 17 Nov 2021 02:14:35 +0100, RadoslawF napisał(a):

    > Więc dobrze że napisałem.

    Zmarnowałeś dobrą okazję by zmilczeć.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 200. Data: 2021-11-17 10:54:39
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu wtorek-16-listopada-2021 o 13:33, ii pisze:
    > Proponuję jedz suchy chleb a nie kupuj świeżego.

    Takie sadomaso w skórach na paradzie równości z hasłami ekologicznymi ;-)

    Jak zaczyna rozumieć czym naprawdę szkodzi planecie to ucieka do
    absurdów a potem wyzwisk i wykluczania ;-)