  • 11. Data: 2022-10-12 19:51:02
    Temat: Re: Tanio czyli na prad :-)
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Bez dopłaty byłoby 150 tys.

    Czyli do elektryka dopłacamy 30k. To teraz wyobraź sobie, że zmieniamy
    10M spalinek na 10M elektryków - 300 GPLN dopłaty - spoko pół rocznego
    budżetu na same dopłaty do elektrków.

    > Dopłaty do foto (w sumie 21kWp) dostałem całe 3k po roku od wydatku.
    > Aż nie wiedziałem co z tą kupą forsy począć.

    Spoko. Teraz trzeba jeszcze każdemu dać domek w mieście żeby miał swój
    kawałek dachu (o kurwa nie zmieści się?), zbudować kilka atomówek,
    rozbudować system energeryczny i jesteśmy gotowi na rewolucję;)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 12. Data: 2022-10-12 20:00:35
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .10.2022 o 19:51 Shrek <...@w...pl> pisze:

    > Czyli do elektryka dopłacamy 30k.
    Max 27k. Nie "my" (w domyśle wszyscy), niektórzy dopłacają, inni nie.

    > To teraz wyobraź sobie, że zmieniamy 10M spalinek na 10M elektryków -
    > 300 GPLN dopłaty - spoko pół rocznego budżetu na same dopłaty do
    > elektrków.
    Nawet mądrzejsi od nas tak nie robią - po co piszesz te pierdoły?

    > Spoko. Teraz trzeba jeszcze każdemu dać domek w mieście żeby miał swój
    > kawałek dachu (o kurwa nie zmieści się?), zbudować kilka atomówek,
    > rozbudować system energeryczny i jesteśmy gotowi na rewolucję;)

    Nie wszystko jest dla wszystkich :-)
    Mam miejsce na kolejne 21kWp...

    TG

  • 13. Data: 2022-10-12 20:23:14
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Ciekawe, jaka będzie żywotność elektryków.
    Bo trolejbus elektryczny żyje znacznie dłużej, niż autobus spalinowy.

    -----

  • 14. Data: 2022-10-12 20:49:10
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 12.10.2022 o 20:23, ąćęłńóśźż pisze:
    > Ciekawe, jaka będzie żywotność elektryków.
    > Bo trolejbus elektryczny żyje znacznie dłużej, niż autobus spalinowy.

    Tylko dlatego, że nie jest na baterię. Kolej, metro, tramwaje,
    trolejbusy, to faktycznie ekonomiczne i ekologiczne środki komunikacji.
    Ale już na baterie to nie bardzo.

  • 15. Data: 2022-10-12 21:03:44
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Max 27k.

    A to spoko nie 300 miliardów a 270. To zmienia postać rzeczy! ;)

    > Nie "my" (w domyśle wszyscy), niektórzy dopłacają, inni nie.

    Taa... rząd dopłaca - ze swoich:P

    > Nawet mądrzejsi od nas tak nie robią - po co piszesz te pierdoły?

    Dopłacają połowę PKB do wymiany elektryków na spalinki 1:1?

    > Nie wszystko jest dla wszystkich :-)

    No dokładnie. O tym piszę - elektyki istnieją... bo stanowią margines.
    Nie ma póki co możliości masowej elektromobilności - chyba że myślisz o
    transporcie masowym metrem tramwajami i może autobusami elektycznymi.

    > Mam miejsce na kolejne 21kWp...

    Cieszymy się razem z tobą:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 16. Data: 2022-10-12 21:08:37
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2022-10-12 o 06:52, Cavallino pisze:

    > I miało to swoje plusy.

    > No właśnie nie ma chętnych do płacenia tyle ile sobie ktoś zażąda, gdy
    > łamiąc reguły wolnego rynku regulacjami odgórnymi, oligopolista wyznacza
    > cenę z sufitu.

    Jak nie ma chętnych, jak są?
    Jakoś nie zauważyłem, żeby "Polacy masowo przesiedli się na rowery", a z
    ulic zniknęły korki.
    Koło mnie jest stacja Szell i paliwo po 7-8 leje się na niej
    strumieniami - biznes jak zwykle. Między 15-tą, a 19-tą ciężko w ogóle
    gdzieś się przebić samochodem, bo w każdą stronę korek - setki, tysiące
    samochodów stoją i pierdzą spalinami z paliwa po 8 zł/l. Gdybym był
    paliwiarzem, to bym spokojnie podnosił cenę.

  • 17. Data: 2022-10-12 21:15:41
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2022-10-12 o 17:19, T. pisze:

    > Ale weź pod uwagę też koszty nabycia. Jeśli normalne auto na benzynę
    > kosztuje powiedzmy 100 tys. zł (np. Kia Xceed), to podobnej wielkości
    > elektryk - od 200 do 300 tys. zł (Kia EV6). Jeśli chcesz, podaj, jakim
    > autem jeździsz i porównamy ceny.

    Gdzie jest Ceed po 100 tys. zł? Chyba jakiś golas z najsłabszym
    silnikiem, bez klimatyzacji i siedzeniami z ortalionu.
    Wszedłem sobie na konfigurator VW i wyklikałem Golfa Varianta
    benzynowego hybrydowego, z radiem, klimatronikiem, czujnikiem
    deszczu/zmierzchu itp., lakierem nie najtańszym szarym, tylko normalnym
    metalikiem itd. W rezultacie wyszło 140 tys. zł brutto do zapłaty.
    Sądzę, że można u dealera urwać z 4 tysiące z tej ceny obecnie.

  • 18. Data: 2022-10-12 21:18:22
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .10.2022 o 21:03 Shrek <...@w...pl> pisze:

    > A to spoko nie 300 miliardów a 270. To zmienia postać rzeczy! ;)
    o czym ty chłopie piszesz jakie miliardy?
    Sprawdź ile przyznali dotacji i jaki mają budżet.

    > Taa... rząd dopłaca - ze swoich:P
    Ja na to płacę i inni odprowadzający podatki.
    Odbieram grosze (odbiorę, jak mi przeleją w końcu kasę) z tego co do tej
    pory wpłaciłem.

    > No dokładnie. O tym piszę - elektyki istnieją... bo stanowią margines.
    > Nie ma póki co możliości masowej elektromobilności - chyba że myślisz o
    > transporcie masowym metrem tramwajami i może autobusami elektycznymi.
    Coś Ci się pomyliło, ja nie dyskutuję na temat "ekologi" i naprawy świata.
    Nie chcesz elektryka, PV? - to nie kupuj, nie instaluj.

    > Cieszymy się razem z tobą:P

    Spoko, dzięki!

    TG

  • 19. Data: 2022-10-12 22:37:50
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > o czym ty chłopie piszesz jakie miliardy?
    > Sprawdź ile przyznali dotacji i jaki mają budżet.

    No przecież piszę, że to nie jest rozwiązanie do masowego zastosowania,
    a niszowe - i tylko dzięki temu póki co istnieje.

    > Ja na to płacę i inni odprowadzający podatki.

    Czyli wielu zrzuca się na pojedyncze samochody elektryczne. Jak każdy
    miałby wymienić spalinkę na elektryka, to każdy będzie się musiał
    zrzucić na swoją dopłatę. A potem na swoją dopłatę do prądu;) Czyli
    zapłaci sam za siebie, tylko rząd jeszcze mu po drodze część zajebie.
    Także z tymi dopłatami to bym ich raczej nie uwzględniał w przypadku
    masowych zastosowań. Jesteś rozsądny - wiesz jak to działa;)

    > Odbieram grosze (odbiorę, jak mi przeleją w końcu kasę) z tego co do tej
    > pory wpłaciłem.

    No to jak jesteś płatnikiem netto, to im więcej elektryków, tym więcej
    dopłacisz do innych i mniej ci zostanie:P

    > Coś Ci się pomyliło, ja nie dyskutuję na temat "ekologi" i naprawy świata.
    > Nie chcesz elektryka, PV? - to nie kupuj, nie instaluj.

    No i chwała bogu. Tylko mi nie tłumacz, że elektryk mi się opłaca. Tobie
    się może opłacać bo akurat masz dom w mieście (a pewnie "na
    przedmieściach") mi nie bardzo, bo mam mieszkanie w warszawie i raczej
    nie założe sobie paneli na dachu. Twoje obliczenia co do opłacalności
    elektryka dotyczą specyficznej stytuacji i jeszcze dokładasz to, że sam
    sobie instalację wystrugałeś i zarzucasz innym, że obliczenia na
    podstawie wartości rynkowych są niewiearygodne. Tak jak pisałem - znam
    na przykład ludzi, którzy mają ropę "za darmo" i dla nich twoje
    wyliczenia są z dupy:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 20. Data: 2022-10-12 22:51:48
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello nadir,

    Wednesday, October 12, 2022, 8:49:10 PM, you wrote:

    > Tylko dlatego, że nie jest na baterię. Kolej, metro, tramwaje,
    > trolejbusy, to faktycznie ekonomiczne i ekologiczne środki komunikacji.
    > Ale już na baterie to nie bardzo.

    Tramwaje ekonomiczne? 400 kWh/100km + koszty utrzymania torów i trakcji.
    Trolejbusy 240 kWh/100 km. Autobusy elektryczne niemal połowę mniej. I
    nie potrzebują trakcji.

    --
    Best regards,
    RoMan