  • 71. Data: 2022-10-14 11:14:40
    Temat: Re: Tanio czyli na prad :-)
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 12 Oct 2022 22:51:48 +0200, RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Tramwaje ekonomiczne? 400 kWh/100km + koszty utrzymania torów i trakcji.

    Koszty chyba nie takie duze - we Wrocku wlasnie zamieszanie - towy
    wymieniaja. Cos chyba po 20 latach.
    Ale droga samochodowa tez droga jest, tzn kosztowna, szczegolnie jak
    buspas chcesz zrobic.

    > Trolejbusy 240 kWh/100 km.

    A czemu tak? Masa?

    >Autobusy elektryczne niemal połowę mniej.

    A czemu tak? Masa chyba wieksza niz trolejbusu ...

    >I nie potrzebują trakcji.

    Drosza trakcja czy baterie? A baterie ile lat wytrzymają ?

    J.

  • 72. Data: 2022-10-14 11:24:05
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .10.2022 o 11:08 T. <k...@i...pl> pisze:

    > W niektórych markach elektryki wręcz nie mogą mieć wyposażenia takiego,
    > jak mają samochody spalinowe (np. automatu do parkowania czy kamer 360
    > stopni).
    A to czemu? - mój "golas" citroena ma.

    TG

  • 73. Data: 2022-10-14 11:29:28
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2022-10-13 o 19:56, Cavallino pisze:

    > Kup golasa Zoe, lub Dacię Spring.

    A widziałeś Dacię w realu, nie na zdjęciu? To auto jest mniejsze od
    malucha - widać dopiero na zdjęciach, gdy stoi obok innych aut :-)
    T.

  • 74. Data: 2022-10-14 11:31:38
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 14-10-2022 o 11:08, T. pisze:

    > Zatem uważasz, że "ogólnie" wielodzietne rodziny potrzebują elektryków?

    Oczywiście że tak nie uważam.
    Ale logika tego rządu polega na tym, żeby jakąś ulgę dla dużych rodzin
    wpychać wszędzie gdzie się da.

    > Nie wada, ale ktoś kto kupuje spalinowe auto nie jest "skazany" na
    > automat i może kupić taniej.

    Może tez kupić rower zamiast.
    Podobna logika.

    > Nie bzdura - rozpatrywałem zakup elektryka i kilka modeli obejrzałem.

    Niech zgadnę - Dacię, PSA i VW? ;-)
    No to w złych miejscach szukałeś. ;-)

    > Elementy wyposażenia kosztują w sumie podobnie w spalinowym i elektryku,

    Ale w elektryku zazwyczaj są w podstawie, a w spalinowym dopiero w
    bardzo wysokich wersjach.
    Co wyrównuje ceny.

    > A mnie moje auto kosztowało znacznie mniej niż cena katalogowa, bo
    > wynegocjowałem... Ale co to ma do rzeczy?

    No to, że jakbyś chciał kupić porównywalnego spaliniaka, to miałbyś
    problem, że chociaż w tej cenie coś kupić.
    Dzisiaj właśnie padła cena podstawowego modelu Corolli Cross - 140 tys.....

    > Ps. Uważam, że rozsądnym wyjściem jest dla większości osób, których nie
    > stać na zakup elektryka jako drugiego auta w rodzinie, jest PHEV.

    Tyle że phevy rok temu były droższe niż bev.....
    Takie sensowne to ponad 200 tys.
    Dlatego odpuściłem.

    > Na
    > krótkie dystanse jeździ na prąd,

    W teorii.
    Praktyka pokazuje, że większość na prąd potrafi się tylko snuć (gdy
    mocniej gaz wciśniesz to się ice włącza), a na trasie jest równie droga
    jak każdy inny spaliniak.

    Musisz sięgać po RAV4 żeby było inaczej.

  • 75. Data: 2022-10-14 11:33:31
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 12 Oct 2022 23:50:08 +0200, nadir wrote:

    > A metro czy pociąg? Też wymagają trakcji i torów, a jednak nikt nie
    > kwestionuje, że to najekonomiczniejszy transport.

    No nie wiem. W UK bilet na autokar znacznie tanszy by niz na pociąg.

    Metro chyba najdrozsze, ale ma inne zalety.
    W duzych miastach.

    > Też wymaga utrzymana trakcji, no i w jakimś ułamku dróg.

    > Też potrzebuje dróg oraz drogich akumulatorów, które wieczne nie są no i
    > stacji ładowania. Taki inny rodzaj trakcji.
    >
    > Nie liczy się ile kWh/100km zużywa dany środek transportu, ale ilość
    > jednocześnie przewożonych osób i/lub czas przejazdu, jak to policzysz
    > tramwaj jest ekonomicznym środkiem transportu. Oczywiście nie w każdej
    > mieścinie się sprawdzi, tak samo jak nie każde miasto ma metro. Trzeba
    > mierzyć siły na zamiary.

    Nie tylko sily.
    Mieszkam we Wroclawiu przy jednej z arterii.
    I tak szacuje, że ze 100 tys ludzi przy niej mieszkac.
    Na razie mam tramwaj co ok 2 minuty.
    Swietna KM, po prostu wychodzę o dowolnej porze i zaraz cos
    przyjezdza. I nawet dosc szybko tramwaj jedzie.

    No i teraz nie wiem - zrobią mi metro ...
    -przystanki bedą tak samo czesto? Jak tak samo, to bedzie szybciej
    jezdzic? A jak dalej od siebie ... to ile strace na dojscie?

    -metro bedzie tak samo czesto kursowac? Czy kolejne pare minut strace
    na czekaniu?

    Natomiast w drugą strone:
    -wprowadzili na swiatlach priorytet tramwaju, i nie moge z osiedla
    wyjechac. Bo wypuszczaja po 3 samochody.

    -jakby wiecej ludzi jezdzilo ... to by chyba musialy jezdzic co
    minute. To juz bym wcale nie wyjechal. A wydluzyc tramwaj trudno.

    -Metro ma dluzsze sklady.
    -dluzsze sklady to tez oszczednosc na motorniczych ... choc ciekawe,
    czy potrzebni są w metrze ...

    Wychodzi mi na to, ze krytyczne jest wlasnie te ~600 tys mieszkancow,
    plus potrzeby komunikacyjne, plus Odra i tory kolejowe, ktore
    utrudniaja prowadzenie dróg ... Niemcy zrobili 100 mostow, wladza
    ludowa tylko jeden odbudowala, nowa wladza 2 zbudowala i trzeci konczy

    J.

  • 76. Data: 2022-10-14 11:38:12
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2022-10-12 o 21:15, Poldek pisze:

    > Gdzie jest Ceed po 100 tys. zł? Chyba jakiś golas z najsłabszym
    > silnikiem, bez klimatyzacji i siedzeniami z ortalionu.
    > Wszedłem sobie na konfigurator VW i wyklikałem Golfa Varianta
    > benzynowego hybrydowego, z radiem, klimatronikiem, czujnikiem
    > deszczu/zmierzchu itp., lakierem nie najtańszym szarym, tylko normalnym
    > metalikiem itd. W rezultacie wyszło 140 tys. zł brutto do zapłaty.
    > Sądzę, że można u dealera urwać z 4 tysiące z tej ceny obecnie.

    https://www.kia.com/pl/ - zajrzyj na modele, są przy nich ceny. Ceed od
    93 900, Xceed od 101 900. No i to nie są hybrydy.
    Elektryka też nie kupisz golasa...
    T.

  • 77. Data: 2022-10-14 11:43:10
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 13.10.2022 o 12:23, T. pisze:

    > Czytałem wypowiedź specjalisty od rynku samochodowego, że gdyby nie ulgi
    > i dopłaty to sprzedaż samochodów elektrycznych byłaby na poziomie
    > kolekcjonerskim (takiego sformułowania użył).

    A na jakim niby teraz są?

    > Najlepszym przykładem jest
    > Norwegia, gdzie po zniesieniu dopłat sprzedaż praktycznie zaniknie.
    > Ale rzeczywiście musimy obracać się w kręgu rzeczywistości - póki są
    > dopłaty można próbować. :-)

    Przecież Ci piszę, że moje elektryki nie są dofinansowane.

    > Jednak póki co nadal różnica cen jest zbyt wysoka, żeby inwestować w
    > elektryka - taniej jest jeździć spalinowym..
    > T.

    Dla kogo? Ludzie trują się tymi spalinami.

  • 78. Data: 2022-10-14 11:45:16
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 14-10-2022 o 11:29, T. pisze:

    > A widziałeś Dacię w realu, nie na zdjęciu? To auto jest mniejsze od
    > malucha - widać dopiero na zdjęciach, gdy stoi obok innych aut :-)

    Coś mi się mocno wydaje że właśnie mnie zacytowałeś. ;-)
    Ale jak ma być tanio i byle jak, to właśnie tam tak będzie.

  • 79. Data: 2022-10-14 11:46:25
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 14-10-2022 o 11:38, T. pisze:

    > https://www.kia.com/pl/ - zajrzyj na modele, są przy nich ceny. Ceed od
    > 93 900, Xceed od 101 900.

    Kluczowe słowo "od".
    Co oznacza, że porównywalny do bev, to już z 40 tys więcej pewnie....

  • 80. Data: 2022-10-14 13:08:56
    Od: ii <i...@o...invalid>

    Np 23 miliardy http://niusy.pl/@gov.pl/ale