  • 1. Data: 2009-05-20 17:52:57
    Temat: Telewizor Elektron D350 (?) /352 (?) /382i (?)
    Od: m...@p...onet.pl

    Telewizor jak w temacie, sęk w tym, że ni wiem która nazwa jest poprawna, bo
    dyktowano mi ją przez telefon.Raczej ta ostatnie (382i) Ktos chce ten telewizor
    podarować dziecku z rodziny, która nie ma telewizora... Tak, są niestety
    rodziny, które nie mają nawet telewizora.

    Ja będę ten telewizor podłączął, i w związku z tym mam kilka pytań.

    1. Czy do tego telewizora da się podłączyć DVD lub tuner satelitarny /ma wjście
    composite/scart /?
    2. Na ile taki gruchot jest bezpieczny (np rozjechane wysoie napięcie= RTG
    więcej, niż typowo itp)
    3. Wszelkie inne opinie mile widziane.

    A teraz wyjaśniene, skąd te moje pytania. Chcę kupić temu dzieciakowi
    odtwarzacz DVD, ale bez telewizora to nic pooglądać się nie da. Telewizor będxi
    więc podarowny od wspólnych znajomych, którzy używali go w kuchni jeszcze 6
    miesięcy temu.
    Zastanwaiam sie jednak, czy nie byłoby lepiej zamiast tego DVD kupić dziecku
    mały, ale nowy telewizor ??? Może przesasdzam, ale ten dzieciak będzie przed
    tym telewizorem trochę siedział, i wolabtym aby to siedzenei było bezpieczne.

  • 2. Data: 2009-05-20 18:44:15
    Temat: Re: Telewizor Elektron D350 (?) /352 (?) /382i (?)
    Od: "Przemek" <p...@d...pl>

    Użytkownik wrote:
> [...]
    > dziecku mały, ale nowy telewizor ??? Może przesasdzam, ale ten
    > dzieciak będzie przed tym telewizorem trochę siedział, i wolabtym aby

    coz elektrony to juz bardzo wiekowe tv , pewnie ma ze 20lat wiec stan
    techniczny i wyeksploatowanie
    moze pozostawiac spooro do zyczenia. Proponowalbym abys umiescil
    analogicznego posta na elektrodzie (wraz z lokalizacja)
    pewnie znajdzie sie dobra dusza z pobliza twojego miejsca zamieszkania ktora
    podaruje ci nowszego kineskopowca juz z pilotem i kompletem wejsc -
    teraz czesto takie tv kilkuletnie wedruja na jakies strychy czy do piwnic
    wypierane przez lcd/plazme.

    pzdr

  • 3. Data: 2009-05-20 18:58:36
    Od: "Irokez" <h...@o...pl>

> [...]
    > podarować dziecku z rodziny, która nie ma telewizora... Tak, są niestety
    > rodziny, które nie mają nawet telewizora.

    Miałem ale C382D

    > Ja będę ten telewizor podłączął, i w związku z tym mam kilka pytań.
    >
    > 1. Czy do tego telewizora da się podłączyć DVD lub tuner satelitarny /ma
    > wjście
    > composite/scart /?

    Nie miał, dorabiałem. Nie miał PAL nawet.

    > 2. Na ile taki gruchot jest bezpieczny (np rozjechane wysoie napięcie= RTG
    > więcej, niż typowo itp)

    Był bardzo fajnym w pełni elektronicznym TV. Jak dzieciak byłem to po kolei
    dostawiałem do niego płytke PAL, potem wejście AV pod Video, dalej dodałem
    fonię 5,5 wraz z nowa głowicą kablową i na końcu wymieniłem programator
    6-cio kanałowy na 16-sto zdalnie sterowany z TV SABA (taka mydelnica) w
    którym padł kinol. Zdalne to był jeden osobny moduł więc prosto w 2 dni
    zrobiłem komlet (dwa, bo jeden dzień szukałem gdzie podpiąć automatyczne
    wyszukiwanie i zapamietywanie kanałów).
    Działało długo u rodziców, potem u młodszej siostry a potem oddany został
    dalej potrzebujacym za free. W międzyczasie wymieniłem kinol z ruskiego
    (zaczął przebijac na podstawkę WN) na Hitachi jaki był w młodszym modelu
    jakiejs tam znajomej (ale za to kolosalnie gorszym bo ściezki z płytek same
    odłaziły).

    Poza tym problemów nie sprawiał poza ciągle wysychającym małym
    kondensatorkiem przy generatorze odchylania co objawiało się pływaniem z
    góry na dół obrazu. Po wymianie rok spokoju był. Do naprawy bardzo prosty,
    modułowa budowa.

> [...]
    > przed
    > tym telewizorem trochę siedział, i wolabtym aby to siedzenei było

    TV bezpieczny, to nie Rubin lampowy.
    Pytanie w jakim jest stanie technicznym i jak świeci kinol.
    No i DVD musi mieć wyjście antenowe, TV fonie 5,5 itp.

    chyba że to jednak jakieś D382...

    Pozdrawiam.

    --
    Irokez

  • 4. Data: 2009-05-20 19:13:18
    Od: "Desoft" <d...@i...pl>

    > Telewizor jak w temacie, sęk w tym, że ni wiem która nazwa jest poprawna,
    > bo
    > dyktowano mi ją przez telefon.Raczej ta ostatnie (382i)

    Bez znaczenia. Litera i oznacza wersję eksportową, można się spodziewać w
    nim kineskopu Toshiby. Zresztą gdyby miał radziecki to już stałby na
    śmietniku.

    > 1. Czy do tego telewizora da się podłączyć DVD lub tuner satelitarny /ma
    > wjście
    > composite/scart /?

    Nie ma. Telewizor jest izolowany, często usprawniany do różnych wymagań.
    Może miał dokładane wejście AV...

    > 2. Na ile taki gruchot jest bezpieczny (np rozjechane wysoie napięcie= RTG
    > więcej, niż typowo itp)

    Normalny TV klasy Helios, Neptun5xx

    > 3. Wszelkie inne opinie mile widziane.

    Opinię wydasz jak zobaczysz jak gra. Zawsze można założyć modulator i wpiąć
    się przez antenę. Oczywiście rewelacja to nie jest, ale jak ma być tanio...

    --
    Desoft

  • 5. Data: 2009-05-20 20:20:42
    Od: "pawelj" <p...@p...onet.pl>

    > 3. Wszelkie inne opinie mile widziane.

    Ponieważ piszesz, że wszelkie to walnę moje 3 grosze.

    Są takie sprytne tv z wbudowanym dvd.
    przykład tego o co mi chodzi masz w linku
    http://www.allegro.pl/item633648439_tv_lcd_15_lcd_dv
    d_divx_czytnik_sd_mmc_wawa.html

    Chyba takie rozwiązanie jest zdecydowanie lepsze niż stawianie tv o
    gabarytach znaczie przekraczających możliwości pokoju dziecka i do tego
    jeszcze dvd.

    A poza tym czy na pewno to dziecko będzie szczęśliwsze z tym tv?

    --
    PawełJ

  • 6. Data: 2009-05-20 21:51:43
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Marek napisał:

> [...]
    > ten telewizor podarować dziecku z rodziny, która nie ma telewizora...
    > Tak, są niestety rodziny, które nie mają nawet telewizora.

    Aż żem się wzruszył. I zapłakałem nad niedostatkiem swoim i rodziny mojej.

    -- Jarek

    PS:
    Proszę nie przysyłać na mój adres indywidualnych wyrazów współczucia
    ani propozycji darowizn rzeczowych.

    --
    Telewizja pokazała
    A uczeni podchwycili

  • 7. Data: 2009-05-20 22:34:13
    Od: Filip Ozimek <f...@m...polbox.pl>

    Jarosław Sokołowski pisze:

    > Aż żem się wzruszył. I zapłakałem nad niedostatkiem swoim i rodziny mojej.

    Dziś buty i książki do szkoły nie są artykułami pierwszej potrzeby,
    tylko schizowizor i dewede.

    --
    Filip.

  • 8. Data: 2009-05-20 22:40:05
    Od: "u" <$@qr.st>

    Użytkownik "Filip Ozimek" <f...@m...polbox.pl> napisał w wiadomości
    > Dziś buty i książki do szkoły nie są artykułami pierwszej potrzeby, tylko
    > schizowizor i dewede.

    W szkołach (niektórych) dzieci mają laptopy vel netbooki

  • 9. Data: 2009-05-21 08:48:20
    Od: AW <s...@p...onet.pl>

    Jarosław Sokołowski pisze:

    > Aż żem się wzruszył. I zapłakałem nad niedostatkiem swoim i rodziny mojej.
    >
    > -- Jarek

    No super, jesteś kozak bo nie masz telewizora.
    Ale powiedz jeszcze dlaczego go nie masz?
    Bo chyba nie dlatego, że cię nie stać?

    Rzeczywiście powinieneś zapłakać nad sobą. Bo czytanie ze zrozumieniem
    nie jest twoją mocną stroną.

    --
    AW

  • 10. Data: 2009-05-21 09:47:49
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    AW napisało:

    > No super, jesteś kozak bo nie masz telewizora.
    > Ale powiedz jeszcze dlaczego go nie masz?
    > Bo chyba nie dlatego, że cię nie stać?

    Ależ oczywiście, że mnie stać. Nie wiem czy jestem kozak, a o powodach
    i o całej historii długo by mówić. Ale nie wim czy warto, bo to przecież
    aż takie wyjątkowe nie jest -- jest całkiem sporo rodzin, które nie mają
    telewizora.

    > Rzeczywiście powinieneś zapłakać nad sobą. Bo czytanie ze zrozumieniem
    > nie jest twoją mocną stroną.

    Skąd taki wniosek? Myślę, że on fałszywy. Nawet napewno fałszywy,
    bo z czytania ze zrozumieniem jakoś udaje mi się utrzymywać rodzinę.
    Tutaj komuś zabrakło innej umiejętności -- pisania z sensem.

    Jarek

    PS
    Zdarzyło się raz czy dwa, że ktoś kto w rozmowie dowiedział się,
    że nie mam w domu telewizora, chciał mi go podarować.

    --
    Z telewizji jego matka
    Z gazet dzieci do zrobienia