-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!3.eu.feeder.erj
e.net!feeder.erje.net!news2.arglkargh.de!news.mixmin.net!newsreader4.netcologne
.de!news.netcologne.de!peer01.ams1!peer.ams1.xlned.com!news.xlned.com!feeder.ca
mbriumusenet.nl!feed.tweaknews.nl!posting.tweaknews.nl!fx10.ams1.POSTED!not-for
-mail
Newsgroups: pl.sci.inzynieria
From: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
Subject: Re: Termitowe spawanie szyn w torze bezstykowym
References: <BfyqJ.274940$yAUb.250066@fx13.ams1>
<b...@g...com>
<61ab4a7a$0$515$65785112@news.neostrada.pl>
User-Agent: slrn/1.0.3 (Linux)
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Lines: 28
Message-ID: <irTqJ.721868$M6Ub.291886@fx10.ams1>
X-Complaints-To: a...@t...nl
NNTP-Posting-Date: Sun, 05 Dec 2021 00:09:50 UTC
Organization: Tweaknews
Date: Sun, 05 Dec 2021 00:09:50 GMT
X-Received-Bytes: 2001
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.inzynieria:46625
[ ukryj nagłówki ]On 2021-12-04, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:
> W dniu 04.12.2021 o 03:06, Zenek Kapelinder pisze:
>> To wyobraź sobie, jeśli masz odpowiednią podstawową wiedzę o
>> spawaniu, ile pierdolenia by było jak by zamiast łączenia szyn jak na
>> filmie trzeba by je pospawać.
>
> W ogóle sobie nie wyobrażam pospawania tak grubego elementu, który
> zresztą jest narażony na zmęczenie przecież, bo jak jedzie pociąg, to
> pod każdym kołem zmienia się obciążenie w te i we wte w połowie miedzy
Nie sądzę aby to było aż TAKIE technologiczne wyzwanie, ale skoro
termitowe spawanie jest nadal w powszechnym użyciu to najwyraźniej jest
to najbardziej optymalny sposób.
Tu jest krótkie opracowanie:
https://repozytorium.biblos.pk.edu.pl/redo/resources
/33407/file/suwFiles/WielgoszR_LaczenieBezstykowych.
pdf
Wzgl. ww. w obrębie spoiny po-termitowej jest twardziej.
> kołami. Myślę, ze z tego powodu wcześniej to skręcano.
Szybciej, łatwiej, zapewne mniejsze problemy wynikające z
rozszerzalności termiczną. Natomiast poza problemami z ewentualnym
komfortem, coś mi się kojarzy, że takie przerwy przekładają się na
całkiem wymierne straty w taborze.
--
Marcin
Następne wpisy z tego wątku
- 05.12.21 09:55 cef
- 05.12.21 10:11 WM
- 05.12.21 11:41 Marek
- 05.12.21 14:55 Zenek Kapelinder
- 05.12.21 15:49 WM
- 05.12.21 17:22 cef
- 05.12.21 21:22 a a
- 05.12.21 21:34 a a
- 05.12.21 22:15 WM
- 05.12.21 22:20 Zenek Kapelinder
- 05.12.21 22:22 Zenek Kapelinder
- 05.12.21 22:46 a a
- 05.12.21 23:19 Zenek Kapelinder
- 05.12.21 23:31 a a
- 06.12.21 02:03 Zenek Kapelinder
Najnowsze wątki z tej grupy
- Komin do wiaty
- Ryby i kawitacja
- Ekspres do kawy i glony
- popcorn polymer
- Manualny wtrysk paliwa...
- Szafka
- Domowy koncentrator tlenu
- Od słoika po rakiety
- Rewolucja
- Synchronizacja zegarów miejskich w XIX wieku
- Zbieraczka do wkrętów lub gwoździ
- Malowanie roweru dzisiaj
- Telefoniczna kopiarka kluczy
- Awaria rury
- Prawo do naprawy
Najnowsze wątki
- 2024-05-08 Opel? Ale jaki Opel?? A może nie Opel?
- 2024-05-08 Znów czary (albo niewiedza) - tym razem fotowoltaika
- 2024-05-08 Chess
- 2024-05-08 Gruby pasożyt nasyła tajną policję na aktywistę z Rzeszy działającego w SZAP!
- 2024-05-08 Chess
- 2024-05-08 IZERA - A może jedna Tusk nie ZDOŁA tego ZAORAĆ
- 2024-05-08 Vitruvian Man - parts 7-11a
- 2024-05-08 Vitruvian Man - parts 7-11a
- 2024-05-08 Warszawa => Interactive/Experience Designer <=
- 2024-05-08 Koniecznie potrzebuję kampera...
- 2024-05-08 Gorzów Wielkopolski => Consultant/Implementer Comarch ERP XL <=
- 2024-05-08 => Solution Architect (secure communication and IoT solutions) <=
- 2024-05-08 Warszawa => Junior Rekruter <=
- 2024-05-08 Bieruń => Administrator i wdrożeniowiec Lotus Notes/Domino <=
- 2024-05-08 Warszawa => Technical Lead ( (Java Background)) <=