eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.sci.inzynieria › Termitowe spawanie szyn w torze bezstykowym
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 32

  • 11. Data: 2021-12-05 17:22:35
    Temat: Re: Termitowe spawanie szyn w torze bezstykowym
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2021-12-05 o 14:55, Zenek Kapelinder pisze:
    > niedziela, 5 grudnia 2021 o 09:55:45 UTC+1 cef napisał(a):
    >> W dniu 2021-12-04 o 20:38, Zenek Kapelinder pisze:
    >>> sobota, 4 grudnia 2021 o 12:01:15 UTC+1 Robert Tomasik napisał(a):
    >>>> W dniu 04.12.2021 o 03:06, Zenek Kapelinder pisze:
    >>>>> To wyobraź sobie, jeśli masz odpowiednią podstawową wiedzę o
    >>>>> spawaniu, ile pierdolenia by było jak by zamiast łączenia szyn jak na
    >>>>> filmie trzeba by je pospawać.
    >>>> W ogóle sobie nie wyobrażam pospawania tak grubego elementu, który
    >>>> zresztą jest narażony na zmęczenie przecież, bo jak jedzie pociąg, to
    >>>> pod każdym kołem zmienia się obciążenie w te i we wte w połowie miedzy
    >>>> kołami. Myślę, ze z tego powodu wcześniej to skręcano.
    >>>>
    >>>> --
    >>>> Robert Tomasik
    >>> Jeśli idzie o spawanie to szyna kolejowa wcale nie jest taka gruba. Dali by radę
    ale czas się liczy i spawanie termitwe jest zwyczajnie szybsze. Żeby zrobić jakiś
    znaczący odcinek torów potrzeba by było mnóstwo wykwalifikowanych spawaczy, spawarek,
    urządzeń do obróbki cieplnej. Łączenie terminowe mogą robić ludzie po przyuczeniu.
    Samochodów nie składaja w fabrykach mechanicy pojazdowi tylko ludzie z przyuczenia.
    >>>
    >> Mam kolegę pracującego w firmach obsługujących roboty
    >> torowe i przy tych wszystkich maszynach torowych istotna jest powtarzalność
    >> procesów a nie możliwość stawiania byle kogo do obsługi tego.
    >> Jak zaczniesz zatrudniać ludzi, to zauważysz, że ci którzy mają
    >> wykonywać najprostsze prace cierpią na syndrom resetu w bramie
    >> zakładu i następnego już nie wiedzą jak sobie radzić z tym
    >> co opanowali wczoraj i byle kto nie obsłuży tego należycie.
    > Ty masz kolegę co mówił a ja zatrudniałem pracowników i co to jest reset na bramie
    jak to ładnie określiłeś jest mi bardzo dobrze znane. Prawdziwa historyjka. Facet
    który w zakładach remontujących ciężarówki przykrecal od nastu lat kabinę do ramy
    twierdził że po tylu latach praktyki jaki by nie był w pracy pijany to ramę i tak
    dobr,e przykręci. Człowiek łączący szyny to taki sam fachowiec jak ten od
    przykręcania ram. Ktoś inny mu tak przygotował prace że nie musi myśleć a od
    pilnowania jest brygadzista. Jego syndrom bramy nie dotyczy.


    Jak byś zatrudniał, to byś zauważył, że syndrom bramy czy resetu dotyczy
    właśnie najczęściej tych najprostszych prac. Też mogę opisać kilka
    historyjek warsztatowych jak pracownik zapomina po tygodniu czego się
    nauczył wczoraj.
    Spawanie ze skrzynką/spoiwem na szynie jest po to, żeby zawsze było tak samo
    a nie żeby obsługiwać to mogła małpa.





  • 12. Data: 2021-12-05 21:22:16
    Temat: Re: Termitowe spawanie szyn w torze bezstykowym
    Od: a a <m...@g...com>

    On Sunday, 5 December 2021 at 17:22:36 UTC+1, cef wrote:
    > W dniu 2021-12-05 o 14:55, Zenek Kapelinder pisze:
    > > niedziela, 5 grudnia 2021 o 09:55:45 UTC+1 cef napisał(a):
    > >> W dniu 2021-12-04 o 20:38, Zenek Kapelinder pisze:
    > >>> sobota, 4 grudnia 2021 o 12:01:15 UTC+1 Robert Tomasik napisał(a):
    > >>>> W dniu 04.12.2021 o 03:06, Zenek Kapelinder pisze:
    > >>>>> To wyobraź sobie, jeśli masz odpowiednią podstawową wiedzę o
    > >>>>> spawaniu, ile pierdolenia by było jak by zamiast łączenia szyn jak na
    > >>>>> filmie trzeba by je pospawać.
    > >>>> W ogóle sobie nie wyobrażam pospawania tak grubego elementu, który
    > >>>> zresztą jest narażony na zmęczenie przecież, bo jak jedzie pociąg, to
    > >>>> pod każdym kołem zmienia się obciążenie w te i we wte w połowie miedzy
    > >>>> kołami. Myślę, ze z tego powodu wcześniej to skręcano.
    > >>>>
    > >>>> --
    > >>>> Robert Tomasik
    > >>> Jeśli idzie o spawanie to szyna kolejowa wcale nie jest taka gruba. Dali by
    radę ale czas się liczy i spawanie termitwe jest zwyczajnie szybsze. Żeby zrobić
    jakiś znaczący odcinek torów potrzeba by było mnóstwo wykwalifikowanych spawaczy,
    spawarek, urządzeń do obróbki cieplnej. Łączenie terminowe mogą robić ludzie po
    przyuczeniu. Samochodów nie składaja w fabrykach mechanicy pojazdowi tylko ludzie z
    przyuczenia.
    > >>>
    > >> Mam kolegę pracującego w firmach obsługujących roboty
    > >> torowe i przy tych wszystkich maszynach torowych istotna jest powtarzalność
    > >> procesów a nie możliwość stawiania byle kogo do obsługi tego.
    > >> Jak zaczniesz zatrudniać ludzi, to zauważysz, że ci którzy mają
    > >> wykonywać najprostsze prace cierpią na syndrom resetu w bramie
    > >> zakładu i następnego już nie wiedzą jak sobie radzić z tym
    > >> co opanowali wczoraj i byle kto nie obsłuży tego należycie.
    > > Ty masz kolegę co mówił a ja zatrudniałem pracowników i co to jest reset na
    bramie jak to ładnie określiłeś jest mi bardzo dobrze znane. Prawdziwa historyjka.
    Facet który w zakładach remontujących ciężarówki przykrecal od nastu lat kabinę do
    ramy twierdził że po tylu latach praktyki jaki by nie był w pracy pijany to ramę i
    tak dobr,e przykręci. Człowiek łączący szyny to taki sam fachowiec jak ten od
    przykręcania ram. Ktoś inny mu tak przygotował prace że nie musi myśleć a od
    pilnowania jest brygadzista. Jego syndrom bramy nie dotyczy.
    > Jak byś zatrudniał, to byś zauważył, że syndrom bramy czy resetu dotyczy
    > właśnie najczęściej tych najprostszych prac. Też mogę opisać kilka
    > historyjek warsztatowych jak pracownik zapomina po tygodniu czego się
    > nauczył wczoraj.
    > Spawanie ze skrzynką/spoiwem na szynie jest po to, żeby zawsze było tak samo
    > a nie żeby obsługiwać to mogła małpa.
    termitowanie szyn można zastąpić łączeniem indukcyjnym, ale jest to droga
    technologia, aby doprowadzić żelazo do stanu płynnego w miejscu wykonania spoiny
    A dodatkowo takie indykcyjne grzanie zmienia parametry stali na dłuższym odcinku.

    Termitowanie jest prostsze i tansze, gdyż mamy szczelinę pomiędzy szynami i mamy ją
    wypelnić trwałą spoiną

    Można by stosować proces zgrzewania , znany z rur wodociągowych PVC

    Czyli żelazko z grzałką, rogrzewające 2 odcinki rur do temperatury topnienia plastiku
    i siłowniki ściskające, aby wykonać wargę w miejscu zgrzania.

    W przypadku szyn, żelazko z grzałką trudnoi wykonać bez indukcji
    No i siłowniki tej mocy też kosztują

    Ale nie należy wykluczać że spawanie termitem zostanie zastąpione zgrzewaniem
    indukcyjnym + siłowniki, dociskające 2 odcinki szyb do siebie
    Albo tylko jeden, gdyż drugi odcinek już będzie unieruchomiony dlugą magistralą


  • 13. Data: 2021-12-05 21:34:52
    Temat: Re: Termitowe spawanie szyn w torze bezstykowym
    Od: a a <m...@g...com>

    On Sunday, 5 December 2021 at 17:22:36 UTC+1, cef wrote:
    > W dniu 2021-12-05 o 14:55, Zenek Kapelinder pisze:
    > > niedziela, 5 grudnia 2021 o 09:55:45 UTC+1 cef napisał(a):
    > >> W dniu 2021-12-04 o 20:38, Zenek Kapelinder pisze:
    > >>> sobota, 4 grudnia 2021 o 12:01:15 UTC+1 Robert Tomasik napisał(a):
    > >>>> W dniu 04.12.2021 o 03:06, Zenek Kapelinder pisze:
    > >>>>> To wyobraź sobie, jeśli masz odpowiednią podstawową wiedzę o
    > >>>>> spawaniu, ile pierdolenia by było jak by zamiast łączenia szyn jak na
    > >>>>> filmie trzeba by je pospawać.
    > >>>> W ogóle sobie nie wyobrażam pospawania tak grubego elementu, który
    > >>>> zresztą jest narażony na zmęczenie przecież, bo jak jedzie pociąg, to
    > >>>> pod każdym kołem zmienia się obciążenie w te i we wte w połowie miedzy
    > >>>> kołami. Myślę, ze z tego powodu wcześniej to skręcano.
    > >>>>
    > >>>> --
    > >>>> Robert Tomasik
    > >>> Jeśli idzie o spawanie to szyna kolejowa wcale nie jest taka gruba. Dali by
    radę ale czas się liczy i spawanie termitwe jest zwyczajnie szybsze. Żeby zrobić
    jakiś znaczący odcinek torów potrzeba by było mnóstwo wykwalifikowanych spawaczy,
    spawarek, urządzeń do obróbki cieplnej. Łączenie terminowe mogą robić ludzie po
    przyuczeniu. Samochodów nie składaja w fabrykach mechanicy pojazdowi tylko ludzie z
    przyuczenia.
    > >>>
    > >> Mam kolegę pracującego w firmach obsługujących roboty
    > >> torowe i przy tych wszystkich maszynach torowych istotna jest powtarzalność
    > >> procesów a nie możliwość stawiania byle kogo do obsługi tego.
    > >> Jak zaczniesz zatrudniać ludzi, to zauważysz, że ci którzy mają
    > >> wykonywać najprostsze prace cierpią na syndrom resetu w bramie
    > >> zakładu i następnego już nie wiedzą jak sobie radzić z tym
    > >> co opanowali wczoraj i byle kto nie obsłuży tego należycie.
    > > Ty masz kolegę co mówił a ja zatrudniałem pracowników i co to jest reset na
    bramie jak to ładnie określiłeś jest mi bardzo dobrze znane. Prawdziwa historyjka.
    Facet który w zakładach remontujących ciężarówki przykrecal od nastu lat kabinę do
    ramy twierdził że po tylu latach praktyki jaki by nie był w pracy pijany to ramę i
    tak dobr,e przykręci. Człowiek łączący szyny to taki sam fachowiec jak ten od
    przykręcania ram. Ktoś inny mu tak przygotował prace że nie musi myśleć a od
    pilnowania jest brygadzista. Jego syndrom bramy nie dotyczy.
    > Jak byś zatrudniał, to byś zauważył, że syndrom bramy czy resetu dotyczy
    > właśnie najczęściej tych najprostszych prac. Też mogę opisać kilka
    > historyjek warsztatowych jak pracownik zapomina po tygodniu czego się
    > nauczył wczoraj.
    > Spawanie ze skrzynką/spoiwem na szynie jest po to, żeby zawsze było tak samo
    > a nie żeby obsługiwać to mogła małpa.
    --To obtain sound railroad welds, the ends of the rails being thermite welded are
    preheated with a torch to an orange heat, to ensure the molten steel is not chilled
    during the pour.

    https://en.wikipedia.org/wiki/Exothermic_welding#:~:
    text=Thermite%20welding%20was%20a%20step%20forward%2
    0for%20joining,employs%20molten%20metal%20to%20perma
    nently%20join%20the%20conductors.

    metoda ma 100 lat, czyli jest stara jak świat
    ale dziala, bo jest tania i szybka i mobilna


  • 14. Data: 2021-12-05 22:15:50
    Temat: Re: Termitowe spawanie szyn w torze bezstykowym
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2021-12-04 o 01:03, Marcin Debowski pisze:
    > https://youtu.be/035DOWfo2Xs
    > Tak mi się nawineło podczas oglądania historycznych filmów z paru miast.
    > W sumie nie spodziewałęm się, że tyle z tym pierniczenia.
    > Dodatkowa atrakcja - rozcieranie azbestu w dłoni.
    >
    Są elektryczne zgrzewarki do szyn.
    https://www.grupazue.pl/oferta/baza-transportu-i-spr
    zetu-specjalnego/sprzet-do-robot-kolejowych/zgrzewar
    ka-kcm-007


    WM


  • 15. Data: 2021-12-05 22:20:28
    Temat: Re: Termitowe spawanie szyn w torze bezstykowym
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    niedziela, 5 grudnia 2021 o 17:22:36 UTC+1 cef napisał(a):
    > W dniu 2021-12-05 o 14:55, Zenek Kapelinder pisze:
    > > niedziela, 5 grudnia 2021 o 09:55:45 UTC+1 cef napisał(a):
    > >> W dniu 2021-12-04 o 20:38, Zenek Kapelinder pisze:
    > >>> sobota, 4 grudnia 2021 o 12:01:15 UTC+1 Robert Tomasik napisał(a):
    > >>>> W dniu 04.12.2021 o 03:06, Zenek Kapelinder pisze:
    > >>>>> To wyobraź sobie, jeśli masz odpowiednią podstawową wiedzę o
    > >>>>> spawaniu, ile pierdolenia by było jak by zamiast łączenia szyn jak na
    > >>>>> filmie trzeba by je pospawać.
    > >>>> W ogóle sobie nie wyobrażam pospawania tak grubego elementu, który
    > >>>> zresztą jest narażony na zmęczenie przecież, bo jak jedzie pociąg, to
    > >>>> pod każdym kołem zmienia się obciążenie w te i we wte w połowie miedzy
    > >>>> kołami. Myślę, ze z tego powodu wcześniej to skręcano.
    > >>>>
    > >>>> --
    > >>>> Robert Tomasik
    > >>> Jeśli idzie o spawanie to szyna kolejowa wcale nie jest taka gruba. Dali by
    radę ale czas się liczy i spawanie termitwe jest zwyczajnie szybsze. Żeby zrobić
    jakiś znaczący odcinek torów potrzeba by było mnóstwo wykwalifikowanych spawaczy,
    spawarek, urządzeń do obróbki cieplnej. Łączenie terminowe mogą robić ludzie po
    przyuczeniu. Samochodów nie składaja w fabrykach mechanicy pojazdowi tylko ludzie z
    przyuczenia.
    > >>>
    > >> Mam kolegę pracującego w firmach obsługujących roboty
    > >> torowe i przy tych wszystkich maszynach torowych istotna jest powtarzalność
    > >> procesów a nie możliwość stawiania byle kogo do obsługi tego.
    > >> Jak zaczniesz zatrudniać ludzi, to zauważysz, że ci którzy mają
    > >> wykonywać najprostsze prace cierpią na syndrom resetu w bramie
    > >> zakładu i następnego już nie wiedzą jak sobie radzić z tym
    > >> co opanowali wczoraj i byle kto nie obsłuży tego należycie.
    > > Ty masz kolegę co mówił a ja zatrudniałem pracowników i co to jest reset na
    bramie jak to ładnie określiłeś jest mi bardzo dobrze znane. Prawdziwa historyjka.
    Facet który w zakładach remontujących ciężarówki przykrecal od nastu lat kabinę do
    ramy twierdził że po tylu latach praktyki jaki by nie był w pracy pijany to ramę i
    tak dobr,e przykręci. Człowiek łączący szyny to taki sam fachowiec jak ten od
    przykręcania ram. Ktoś inny mu tak przygotował prace że nie musi myśleć a od
    pilnowania jest brygadzista. Jego syndrom bramy nie dotyczy.
    > Jak byś zatrudniał, to byś zauważył, że syndrom bramy czy resetu dotyczy
    > właśnie najczęściej tych najprostszych prac. Też mogę opisać kilka
    > historyjek warsztatowych jak pracownik zapomina po tygodniu czego się
    > nauczył wczoraj.
    > Spawanie ze skrzynką/spoiwem na szynie jest po to, żeby zawsze było tak samo
    > a nie żeby obsługiwać to mogła małpa.
    Nie jak bym zatrudnienial a zatrudniałem, wiem co napisałem. Dlatego tokarz co toczy
    cały czas ze cztery detale, oczywiście nie od razu a co jakiś czas, musi mieć
    rysunek. Masz rację że wymyślono żeby z technicznego punktu widzenia było jak
    najlepiej, ekonomicznego jak najtaniej. A potem dostosowano technologie do
    możliwości intelektualnych małpy ze zdolnościami manualnymi poprawnie rozwiniętego
    sześciolatka. Kiedyś możliwe że było trochę lepiej ale teraz jak na łeb jest 11
    litrów spirytusu rocznie jest tragedia.


  • 16. Data: 2021-12-05 22:22:51
    Temat: Re: Termitowe spawanie szyn w torze bezstykowym
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    niedziela, 5 grudnia 2021 o 21:22:17 UTC+1 m...@g...com napisał(a):
    > On Sunday, 5 December 2021 at 17:22:36 UTC+1, cef wrote:
    > > W dniu 2021-12-05 o 14:55, Zenek Kapelinder pisze:
    > > > niedziela, 5 grudnia 2021 o 09:55:45 UTC+1 cef napisał(a):
    > > >> W dniu 2021-12-04 o 20:38, Zenek Kapelinder pisze:
    > > >>> sobota, 4 grudnia 2021 o 12:01:15 UTC+1 Robert Tomasik napisał(a):
    > > >>>> W dniu 04.12.2021 o 03:06, Zenek Kapelinder pisze:
    > > >>>>> To wyobraź sobie, jeśli masz odpowiednią podstawową wiedzę o
    > > >>>>> spawaniu, ile pierdolenia by było jak by zamiast łączenia szyn jak na
    > > >>>>> filmie trzeba by je pospawać.
    > > >>>> W ogóle sobie nie wyobrażam pospawania tak grubego elementu, który
    > > >>>> zresztą jest narażony na zmęczenie przecież, bo jak jedzie pociąg, to
    > > >>>> pod każdym kołem zmienia się obciążenie w te i we wte w połowie miedzy
    > > >>>> kołami. Myślę, ze z tego powodu wcześniej to skręcano.
    > > >>>>
    > > >>>> --
    > > >>>> Robert Tomasik
    > > >>> Jeśli idzie o spawanie to szyna kolejowa wcale nie jest taka gruba. Dali by
    radę ale czas się liczy i spawanie termitwe jest zwyczajnie szybsze. Żeby zrobić
    jakiś znaczący odcinek torów potrzeba by było mnóstwo wykwalifikowanych spawaczy,
    spawarek, urządzeń do obróbki cieplnej. Łączenie terminowe mogą robić ludzie po
    przyuczeniu. Samochodów nie składaja w fabrykach mechanicy pojazdowi tylko ludzie z
    przyuczenia.
    > > >>>
    > > >> Mam kolegę pracującego w firmach obsługujących roboty
    > > >> torowe i przy tych wszystkich maszynach torowych istotna jest powtarzalność
    > > >> procesów a nie możliwość stawiania byle kogo do obsługi tego.
    > > >> Jak zaczniesz zatrudniać ludzi, to zauważysz, że ci którzy mają
    > > >> wykonywać najprostsze prace cierpią na syndrom resetu w bramie
    > > >> zakładu i następnego już nie wiedzą jak sobie radzić z tym
    > > >> co opanowali wczoraj i byle kto nie obsłuży tego należycie.
    > > > Ty masz kolegę co mówił a ja zatrudniałem pracowników i co to jest reset na
    bramie jak to ładnie określiłeś jest mi bardzo dobrze znane. Prawdziwa historyjka.
    Facet który w zakładach remontujących ciężarówki przykrecal od nastu lat kabinę do
    ramy twierdził że po tylu latach praktyki jaki by nie był w pracy pijany to ramę i
    tak dobr,e przykręci. Człowiek łączący szyny to taki sam fachowiec jak ten od
    przykręcania ram. Ktoś inny mu tak przygotował prace że nie musi myśleć a od
    pilnowania jest brygadzista. Jego syndrom bramy nie dotyczy.
    > > Jak byś zatrudniał, to byś zauważył, że syndrom bramy czy resetu dotyczy
    > > właśnie najczęściej tych najprostszych prac. Też mogę opisać kilka
    > > historyjek warsztatowych jak pracownik zapomina po tygodniu czego się
    > > nauczył wczoraj.
    > > Spawanie ze skrzynką/spoiwem na szynie jest po to, żeby zawsze było tak samo
    > > a nie żeby obsługiwać to mogła małpa.
    > termitowanie szyn można zastąpić łączeniem indukcyjnym, ale jest to droga
    technologia, aby doprowadzić żelazo do stanu płynnego w miejscu wykonania spoiny
    > A dodatkowo takie indykcyjne grzanie zmienia parametry stali na dłuższym odcinku.
    >
    > Termitowanie jest prostsze i tansze, gdyż mamy szczelinę pomiędzy szynami i mamy ją
    wypelnić trwałą spoiną
    >
    > Można by stosować proces zgrzewania , znany z rur wodociągowych PVC
    >
    > Czyli żelazko z grzałką, rogrzewające 2 odcinki rur do temperatury topnienia
    plastiku i siłowniki ściskające, aby wykonać wargę w miejscu zgrzania.
    >
    > W przypadku szyn, żelazko z grzałką trudnoi wykonać bez indukcji
    > No i siłowniki tej mocy też kosztują
    >
    > Ale nie należy wykluczać że spawanie termitem zostanie zastąpione zgrzewaniem
    indukcyjnym + siłowniki, dociskające 2 odcinki szyb do siebie
    > Albo tylko jeden, gdyż drugi odcinek już będzie unieruchomiony dlugą magistralą
    Z zwykle rekuperatory zostaną zastąpione rekuperatorami według twojego pomyslu o COP
    ok 10.


  • 17. Data: 2021-12-05 22:46:24
    Temat: Re: Termitowe spawanie szyn w torze bezstykowym
    Od: a a <m...@g...com>

    On Sunday, 5 December 2021 at 22:15:51 UTC+1, WM wrote:
    > W dniu 2021-12-04 o 01:03, Marcin Debowski pisze:
    > > https://youtu.be/035DOWfo2Xs
    > > Tak mi się nawineło podczas oglądania historycznych filmów z paru miast.
    > > W sumie nie spodziewałęm się, że tyle z tym pierniczenia.
    > > Dodatkowa atrakcja - rozcieranie azbestu w dłoni.
    > >
    > Są elektryczne zgrzewarki do szyn.
    > https://www.grupazue.pl/oferta/baza-transportu-i-spr
    zetu-specjalnego/sprzet-do-robot-kolejowych/zgrzewar
    ka-kcm-007
    >
    >
    > WM
    p;orównywal ktoś jakość tego spęczenia z termitowym spawaniem ?

    Siła spęczania 1200kN.


  • 18. Data: 2021-12-05 23:19:43
    Temat: Re: Termitowe spawanie szyn w torze bezstykowym
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    niedziela, 5 grudnia 2021 o 22:46:25 UTC+1 m...@g...com napisał(a):
    > On Sunday, 5 December 2021 at 22:15:51 UTC+1, WM wrote:
    > > W dniu 2021-12-04 o 01:03, Marcin Debowski pisze:
    > > > https://youtu.be/035DOWfo2Xs
    > > > Tak mi się nawineło podczas oglądania historycznych filmów z paru miast.
    > > > W sumie nie spodziewałęm się, że tyle z tym pierniczenia.
    > > > Dodatkowa atrakcja - rozcieranie azbestu w dłoni.
    > > >
    > > Są elektryczne zgrzewarki do szyn.
    > > https://www.grupazue.pl/oferta/baza-transportu-i-spr
    zetu-specjalnego/sprzet-do-robot-kolejowych/zgrzewar
    ka-kcm-007
    > >
    > >
    > > WM
    > p;orównywal ktoś jakość tego spęczenia z termitowym spawaniem ?
    >
    > Siła spęczania 1200kN.
    Chwilowo wszyscy czekają na twój klimatyzator na peltierach żeby go porównać z
    tradycyjnym. Ty porównaj. Pokazujesz się tutaj jako człowiek ogarniający wszystko.
    Taki człowiek rezonansu jesteś.


  • 19. Data: 2021-12-05 23:31:50
    Temat: Re: Termitowe spawanie szyn w torze bezstykowym
    Od: a a <m...@g...com>

    On Sunday, 5 December 2021 at 23:19:43 UTC+1, Zenek Kapelinder wrote:
    > niedziela, 5 grudnia 2021 o 22:46:25 UTC+1 m...@g...com napisał(a):
    > > On Sunday, 5 December 2021 at 22:15:51 UTC+1, WM wrote:
    > > > W dniu 2021-12-04 o 01:03, Marcin Debowski pisze:
    > > > > https://youtu.be/035DOWfo2Xs
    > > > > Tak mi się nawineło podczas oglądania historycznych filmów z paru miast.
    > > > > W sumie nie spodziewałęm się, że tyle z tym pierniczenia.
    > > > > Dodatkowa atrakcja - rozcieranie azbestu w dłoni.
    > > > >
    > > > Są elektryczne zgrzewarki do szyn.
    > > > https://www.grupazue.pl/oferta/baza-transportu-i-spr
    zetu-specjalnego/sprzet-do-robot-kolejowych/zgrzewar
    ka-kcm-007
    > > >
    > > >
    > > > WM
    > > p;orównywal ktoś jakość tego spęczenia z termitowym spawaniem ?
    > >
    > > Siła spęczania 1200kN.
    > Chwilowo wszyscy czekają na twój klimatyzator na peltierach żeby go porównać z
    tradycyjnym. Ty porównaj. Pokazujesz się tutaj jako człowiek ogarniający wszystko.
    Taki człowiek rezonansu jesteś.
    nie zapomnij o lekach przepisanych przez lekarza, bo się ciągle dekoncentrujesz,
    a zdrowie najwazniejsze


  • 20. Data: 2021-12-06 02:03:09
    Temat: Re: Termitowe spawanie szyn w torze bezstykowym
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    niedziela, 5 grudnia 2021 o 23:31:51 UTC+1 m...@g...com napisał(a):
    > On Sunday, 5 December 2021 at 23:19:43 UTC+1, Zenek Kapelinder wrote:
    > > niedziela, 5 grudnia 2021 o 22:46:25 UTC+1 m...@g...com napisał(a):
    > > > On Sunday, 5 December 2021 at 22:15:51 UTC+1, WM wrote:
    > > > > W dniu 2021-12-04 o 01:03, Marcin Debowski pisze:
    > > > > > https://youtu.be/035DOWfo2Xs
    > > > > > Tak mi się nawineło podczas oglądania historycznych filmów z paru miast.
    > > > > > W sumie nie spodziewałęm się, że tyle z tym pierniczenia.
    > > > > > Dodatkowa atrakcja - rozcieranie azbestu w dłoni.
    > > > > >
    > > > > Są elektryczne zgrzewarki do szyn.
    > > > > https://www.grupazue.pl/oferta/baza-transportu-i-spr
    zetu-specjalnego/sprzet-do-robot-kolejowych/zgrzewar
    ka-kcm-007
    > > > >
    > > > >
    > > > > WM
    > > > p;orównywal ktoś jakość tego spęczenia z termitowym spawaniem ?
    > > >
    > > > Siła spęczania 1200kN.
    > > Chwilowo wszyscy czekają na twój klimatyzator na peltierach żeby go porównać z
    tradycyjnym. Ty porównaj. Pokazujesz się tutaj jako człowiek ogarniający wszystko.
    Taki człowiek rezonansu jesteś.
    > nie zapomnij o lekach przepisanych przez lekarza, bo się ciągle dekoncentrujesz,
    > a zdrowie najwazniejsze
    Umawialiśmy się że niepytany milczysz. I dbaj o nogi bo tylko one ci zostały do
    leczenia.

strony : 1 . [ 2 ] . 3 . 4


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: