eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.sci.inzynieriaTermitowe spawanie szyn w torze bezstykowym › Re: Termitowe spawanie szyn w torze bezstykowym
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!fu-berlin.de!newsfeed.xs4all.nl!newsfee
    d9.news.xs4all.nl!feeder5.feed.usenet.farm!feeder1.feed.usenet.farm!feed.usenet
    .farm!peer02.ams4!peer.am4.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!newsfee
    d.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news
    .neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Date: Sun, 5 Dec 2021 15:49:25 +0100
    MIME-Version: 1.0
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:91.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/91.3.2
    Subject: Re: Termitowe spawanie szyn w torze bezstykowym
    Content-Language: pl
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    References: <BfyqJ.274940$yAUb.250066@fx13.ams1>
    <b...@g...com>
    <61ab4a7a$0$515$65785112@news.neostrada.pl>
    <4...@g...com>
    <61ac7e8e$0$542$65785112@news.neostrada.pl>
    <1...@g...com>
    From: WM <c...@p...onet.pl>
    In-Reply-To: <1...@g...com>
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: base64
    Lines: 55
    Message-ID: <61acd174$0$524$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.28.212.222
    X-Trace: 1638715764 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 524 83.28.212.222:36334
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 5228
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.inzynieria:46637
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2021-12-05 o 14:55, Zenek Kapelinder pisze:
    > niedziela, 5 grudnia 2021 o 09:55:45 UTC+1 cef napisał(a):
    >> W dniu 2021-12-04 o 20:38, Zenek Kapelinder pisze:
    >>> sobota, 4 grudnia 2021 o 12:01:15 UTC+1 Robert Tomasik napisał(a):
    >>>> W dniu 04.12.2021 o 03:06, Zenek Kapelinder pisze:
    >>>>> To wyobraź sobie, jeśli masz odpowiednią podstawową wiedzę o
    >>>>> spawaniu, ile pierdolenia by było jak by zamiast łączenia szyn jak na
    >>>>> filmie trzeba by je pospawać.
    >>>> W ogóle sobie nie wyobrażam pospawania tak grubego elementu, który
    >>>> zresztą jest narażony na zmęczenie przecież, bo jak jedzie pociąg, to
    >>>> pod każdym kołem zmienia się obciążenie w te i we wte w połowie miedzy
    >>>> kołami. Myślę, ze z tego powodu wcześniej to skręcano.
    >>>>
    >>>> --
    >>>> Robert Tomasik
    >>> Jeśli idzie o spawanie to szyna kolejowa wcale nie jest taka gruba. Dali by radę
    ale czas się liczy i spawanie termitwe jest zwyczajnie szybsze. Żeby zrobić jakiś
    znaczący odcinek torów potrzeba by było mnóstwo wykwalifikowanych spawaczy, spawarek,
    urządzeń do obróbki cieplnej. Łączenie terminowe mogą robić ludzie po przyuczeniu.
    Samochodów nie składaja w fabrykach mechanicy pojazdowi tylko ludzie z przyuczenia.
    >>>
    >> Mam kolegę pracującego w firmach obsługujących roboty
    >> torowe i przy tych wszystkich maszynach torowych istotna jest powtarzalność
    >> procesów a nie możliwość stawiania byle kogo do obsługi tego.
    >> Jak zaczniesz zatrudniać ludzi, to zauważysz, że ci którzy mają
    >> wykonywać najprostsze prace cierpią na syndrom resetu w bramie
    >> zakładu i następnego już nie wiedzą jak sobie radzić z tym
    >> co opanowali wczoraj i byle kto nie obsłuży tego należycie.
    > Ty masz kolegę co mówił a ja zatrudniałem pracowników i co to jest reset na bramie
    jak to ładnie określiłeś jest mi bardzo dobrze znane. Prawdziwa historyjka. Facet
    który w zakładach remontujących ciężarówki przykrecal od nastu lat kabinę do ramy
    twierdził że po tylu latach praktyki jaki by nie był w pracy pijany to ramę i tak
    dobr,e przykręci. Człowiek łączący szyny to taki sam fachowiec jak ten od
    przykręcania ram. Ktoś inny mu tak przygotował prace że nie musi myśleć a od
    pilnowania jest brygadzista. Jego syndrom bramy nie dotyczy. Ma założyć formę na
    szyny. Ma w formie podgrzać szyny. Ma nad formą ustawić jednorazowy pojemnik z
    mieszanką i przejechać draską po łebku patyczka co odpala mały wielki piec. Ma
    zapalić fajkę a jak wypali ma rozbić formę i wstępnie przecinakiem i młotem obróbce
    odlew. Po nim, jak wystygnie, przychodzi ktoś kto całe życie szlifuje szyny po
    łączeniu i jaki by nie był pijany w pracy to da radę oszlifować.
    >

    Czyżbyś uważał, że picie w pracy jest ok. ?
    Bezmyślne wykonywanie wyuczonych ruchów potrafi być groźne.
    Zwłaszcza u kierowców i operatorów wózków.

    WM

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: