  • 51. Data: 2021-02-19 17:08:31
    Temat: Re: Tesla
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    > Nie zapomnij tu napisać że nie wykryłeś nadsprawności, kiedy już jej nie
    > wykryjesz :)

    A spokojnie, porobię to, co możliwe i opiszę.

    Ostatnio miałem problem z moim wiatrakiem VAWT, który jeszcze nie jest
    skończony (ma być wyżej na ramie) a do którego użyłem silnika BLDC od
    roweru jako prądnicy. Stoi na tą chwilę na stojaku ćwiczebnym i się
    kręci cały czas. Na 30 dni może stał z 2 dni bo w ogóle nie było wiatru
    a pozostałe dni, gdzie sobie lekko dmucha (Wielkopolska) osiąga średnie
    obroty ok 25/min przy wietrze 2m/s.

    Problem z nim jest taki, że przy tych obrotach wytwarza napięcie ok 2,8V
    i w tej wartości to dla mnie mało użyteczne bo nawet przetwornica stepUP
    nie startuje bo potrzebuje co najmniej 3,5V. Najpierw chciałem polutować
    sobie podwajacz napięcia ale zmieniłem zdanie i będę dzisiaj przewijał
    wirnik, który na szczęście nie wymaga wyważania, bo stoi przykręcony do
    ramy a magnesy wirują.

    Jest tam 12 uzwojeń w 3 fazach nawinięte drutem 1mm o ilości 35zwoi na
    cewkę, co daje przy 300 obr/min ok 36V/8A. Wykombinowałem sobie, że
    przewinę to drutem 0,7mm i zwiększając ilość zwoi (możliwe że do 60zwoi
    na cewkę) dostanę na tyle wyższe napięcie, że spokojnie odpali mi
    przetwornic stepUP przy małych obrotach. Potrzebuję ładować sobie
    akumulator 60Ah i jeśli dostanie nawet 0,5A przy wietrze 2m/s to mi
    wystarczy na tą chwilę ale zobaczymy co z tego wyjdzie. Docelowo
    potrzebuję 30W jako szczytową moc bo ładowanie akumulatora 24/h więcej
    nie potrzebuje.

    Nikt mi nie chciał przewinąć tego wirnika a wysłałem zapytania ze
    zdjęciami do 20 różnych "przewijaczy" a obdzwoniłem pół województwa.
    Nawet o cenie nie było mowy, chociaż jeden się wychylił i zaproponował
    200zł ale po przesłaniu fotek odmówił.

    Ci, co by mogli to już chyba umarli a młodym się nie chce :( No to muszę
    sam nawijać.

    Jak skończę całość to udokumentuję na jakimś www, może się to komuś
    przyda. Chętnych z okolicy już zaraziłem i postawili już 2 szt na dachu
    domu, podłączając sobie LEDy na podwórku i im świeci za free :)
    Niektórzy już się czają z większymi mocami :D

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>

  • 52. Data: 2021-02-19 17:52:26
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    piątek, 19 lutego 2021 o 17:10:02 UTC+1 LordBluzg(R) napisał(a):

> [...]
    > domu, podłączając sobie LEDy na podwórku i im świeci za free :)
    > Niektórzy już się czają z większymi mocami :D
    Szewc bez butów chodzi. Ja bym szedł w kierunku przedłużacza. Proste, tanie. Na
    filmach widać że działa bardzo dobrze.

  • 53. Data: 2021-02-19 18:00:24
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    [...] Ja bym szedł w kierunku przedłużacza. Proste, tanie. Na filmach
    widać że działa bardzo dobrze.

    Wolę filmy animowane. Tam działa zawsze i wszystko :) Bez prądu nawet :)

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>

  • 54. Data: 2021-02-19 19:33:20
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 19 Feb 2021 15:23:48 +0100,
    LordBluzg(R)<m...@p...onet.pl> wrote:
    > http://www.free-energy-info.co.uk/SChapt10Polish.htm

    "Wykorzystując dwie z tych tablic, Dragan pobiera 96 watów ze swojej
    anteny. Zamierza znacznie przedłużyć ten układ, ale to na później".

    Jprdl.

    --
    Marek

  • 55. Data: 2021-02-19 19:49:08
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 19 Feb 2021 19:33:20 +0100, Marek napisał(a):

    > "Wykorzystując dwie z tych tablic, Dragan pobiera 96 watów ze swojej
    > anteny. Zamierza znacznie przedłużyć ten układ, ale to na później".

    Kompletne kretyństwo wszystko co tam napisano.
    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 56. Data: 2021-02-19 20:12:08
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 19.02.2021 o 19:33, Marek pisze:

    > "Wykorzystując dwie z tych tablic, Dragan pobiera 96 watów ze swojej
    > anteny. Zamierza znacznie przedłużyć ten układ, ale to na później".
    >
    > Jprdl.

    Jak dla mnie to też są tam brednie :D... pod warunkiem, że rozpatruję te
    schematy zgodnie z zasadami znanej elektroniki i praw.
    ale...
    https://youtu.be/JS8PIGDpC2Y
    https://youtu.be/XpLCK88nVgU

    Nie szukałem czy ktoś robił dodatkowe moduły. Sam efekt zapalenia diody
    LED jest prosty i zrozumiały bo sporo śmieci jest obecnie w powietrzu,
    szczególnie w pobliżu nadajników wszelakiej maści.

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>

  • 57. Data: 2021-02-19 20:13:23
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    >>> http://www.free-energy-info.co.uk/SChapt10Polish.htm

    > Kompletne kretyństwo wszystko co tam napisano.

    No nie, LED da się nawet zapalić:)
    https://youtu.be/XpLCK88nVgU

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>

  • 58. Data: 2021-02-19 20:16:42
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 19 Feb 2021 19:49:08 +0100, Jacek Maciejewski <j...@g...pl>
    wrote:
    > Kompletne kretyństwo wszystko co tam napisano.

    Harvesting jest możliwy ale nie o takiej mocy, no chyba że przy
    maszcie w pobliżu aktywnego innego masztu:

    https://youtu.be/uo9nGzIzSPw

    --
    Marek

  • 59. Data: 2021-02-19 23:30:52
    Od: Astralny Rębajło <a...@g...com>

    Marek napisał(a):

    > "Wykorzystując dwie z tych tablic, Dragan pobiera 96 watów ze swojej
    > anteny. Zamierza znacznie przedłużyć ten układ, ale to na później".
    >
    > Jprdl.

    Musi jaki domorosły "naukowiec" hobbysta.

    cyt.
    Taki układ zapewnia poważną moc, wystarczającą do spowodowania obrażeń lub zabicia
    nieostrożnego człowieka. Dzięki dwóm modułom bardzo jasno zapali diodę LED,
    doprowadzając ją do 2,6 wolta. Jeśli dioda LED zostanie usunięta, napięcie wzrośnie
    do około dwudziestu woltów i z łatwością wystarcza do naładowania akumulatora lub
    zestawu akumulatorów 12 V, choć zajmuje to dużo czasu. Za pomocą dwudziestu modułów
    akumulator 12 V może być ładowany przez noc. Szacuje się, że przy dwustu modułach moc
    byłaby wystarczająca do zasilania gospodarstwa domowego, chociaż nie zostało to
    jeszcze zrobione.

    -poważną
    -jasno
    -dużo
    -szacuje się

    Ano, sama ścisła terminologia:)

    OT. Powinien napisać 94,7W. Takie szczegóły podobno podnoszą wiarygodność
    o 1 a nawet 2 levele wyżej.

  • 60. Data: 2021-02-19 23:32:50
    Od: Astralny Rębajło <a...@g...com>

    Marek napisał(a):
    > Harvesting jest możliwy ale nie o takiej mocy, no chyba że przy
    > maszcie w pobliżu aktywnego innego masztu:
    >
    > https://youtu.be/uo9nGzIzSPw

    Bezprawnie podłączył się do eteru i kradnie moc!