  • 21. Data: 2020-08-10 22:23:16
    Temat: Re: Trwałość sprzętu, jak to jest?
    Od: Kris <k...@g...com>

    >Jak padną kupujesz coś tanio na >aledrogo aby 105 stopni pisało?
    >Czy jednak dopłacasz do czegoś >lepszego (np. Sanyo czy >Matsushita
    >dobrane parametrami) aby mieć >spokój?

    Nic nie kupuję, do niczego nie dopłacam. Nie czuję misji poprawiania producenta.
    Magnetofon z linka bez dopłacania do do czegokolwiek działa już grubo ponad 30lat.
    Tv Samsunga za 4 tys wymagał wymiany płyty głównej po roku.
    Czaisz o co biega?

  • 22. Data: 2020-08-10 23:06:55
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Kris wrote:

    > Czaisz o co biega?

    Że zapłaciłeś za towar o deklarowanej trwałości 2 lata i wytrzymał 3 lata?

    Pozdrawiam, Piotr

  • 23. Data: 2020-08-11 00:13:41
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    > Że zapłaciłeś za towar o deklarowanej trwałości 2 lata i wytrzymał 3 lata?

    "wymagał wymiany płyty głównej po roku".

    Pozdrawiam

  • 24. Data: 2020-08-11 06:59:40
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 10 Aug 2020 19:30:35 +0200, Cezary Grądys napisał(a):

    > To trochę jak z budownictwem, kiedyś katedrę budowali, to mur miał
    > grubość w metrach raczej ;) Wszystko przewymiarowane i trwa kilkaset
    > lat.

    Kondensatory byly dobrane do potrzeb, i raczej nie byly bardzo
    przewymiarowane.
    W srodku ... kondensatory sie zmniejszyly, ale czy w tym problem ?

    Dawniej, to one byly ledwo cieple.

    J.

  • 25. Data: 2020-08-11 08:38:13
    Od: Luke <l...@l...net>

    W dniu 10.08.2020 o 13:09, Włodzimierz Wojtiuk pisze:

    > W radioodtwarzaczu mogła byc na tyle specyficzna głowica (przestrajana
    > indukcyjnością) że nie dało się rozciągnąć zakresu.

    Miałem z tyłu amplitunera Kasprzaka przełącznik góra/dół, który wybierał
    odpowiednie połowy nowego pasma. Bo nowe jest circa about dwa razy
    szersze niż stare.

    L.

  • 26. Data: 2020-08-11 08:41:13
    Od: Luke <l...@l...net>

    W dniu 10.08.2020 o 23:06, Piotr Wyderski pisze:

    > Że zapłaciłeś za towar o deklarowanej trwałości 2 lata i wytrzymał 3 lata?

    Plusem jest to, że teraz deklarowana trwałość to 3 lata, a kiedyś była
    tylko rok ;) postęp Panie, postęp!

  • 27. Data: 2020-08-11 09:05:57
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <"WBodzimierz Wojtiuk">

    On 2020-08-11 08:38, Luke wrote:

    > Miałem z tyłu amplitunera Kasprzaka przełącznik góra/dół, który wybierał
    > odpowiednie połowy nowego pasma. Bo nowe jest circa about dwa razy
    > szersze niż stare.

    Ponad dwa razy,
    ...majster bał sie przestrajania i wsadził konwerter,
    opcja uważana za najgorszą i nieelegancką ;-)

    Włodek

  • 28. Data: 2020-08-11 09:40:03
    Od: Luke <l...@l...net>

    W dniu 11.08.2020 o 09:05, Włodzimierz Wojtiuk pisze:

    > Ponad dwa razy,
    > ...majster bał sie przestrajania i wsadził konwerter,
    > opcja uważana za najgorszą i nieelegancką ;-)

    Ale umożliwiała odbiór starego i nowego w okresie przejściowym. Chyba że
    były inne sztuczki, aby to osiągnąć.

    Poza tym na tym Kasprzaku z dipolem na dachu odbierałem prawdziwe DX-y w
    stereo na nowym UKF, więc na czułość nie narzekałem.

    No i działał bardzo długo, wydając z siebie ostatnie tchnienie w postaci
    kupy dymu. Nie wiem, co się stało, ale reanimacja była już zupełnie
    nieopłacalna.

    L.

  • 29. Data: 2020-08-11 09:53:48
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <"WBodzimierz Wojtiuk">

    On 2020-08-11 09:40, Luke wrote:

    > Ale umożliwiała odbiór starego i nowego w okresie przejściowym. Chyba że
    > były inne sztuczki, aby to osiągnąć.
    No OK
    jakoś mi ten okres przejściowy nie zapadł w pamięć

    > Poza tym na tym Kasprzaku z dipolem na dachu odbierałem prawdziwe DX-y w
    > stereo na nowym UKF, więc na czułość nie narzekałem.

    Te konwertery to tez były lepsze i gorsze.

    (Sam nie wiedziałem jak ogarnąć jamnika z bazaru (na poczatku lat 90)to
    konwerter budowałem (z tym, że OIRT na CCIR), nie było neta, zasobów jak
    dziś).

    W.

  • 30. Data: 2020-08-11 10:45:11
    Od: Luke <l...@l...net>

    W dniu 11.08.2020 o 09:53, Włodzimierz Wojtiuk pisze:

    > No OK
    > jakoś mi ten okres przejściowy nie zapadł w pamięć

    Na pewno z początkiem 2000 roku był ten oficjalny skok z dołu do góry.
    Przy czym na pewno wcześniej coś już było na górze, a potem jeszcze
    sporo na dole. Google znajduje, że dół wyłączono całkowicie dopiero w
    2004. A wiele stacji działało na górze przed 2000.

    Chyba najdłużej w mojej okolicy ostał się RMF z Lublina na 67 MHz, można
    go było słuchać ładnych kilka lat, ale dokładnych dat nie pamiętam.

    L.