  • 41. Data: 2020-08-11 22:26:00
    Temat: Re: Trwałość sprzętu, jak to jest?
    Od: Cezary Grądys <c...@w...onet.pl>

    W dniu 11.08.2020 o 20:03, Irokez pisze:
    > Ile Ty masz lat?
    > Czasy, gdy sprzęt kosztował majątek i dostępny był dla wybranych minął.
    > Wtedy inne podejście było.
    > Z Mercedesem W123 to może i legenda że prawie zbankrutowała firma przez
    > jego niezawodność, ale jak to w legendach, pewnie jakieś ziarenko prawdy
    > w tym jest.

    Co by nie mówić, to ten Mercedes rozwinął się i uzyskał uznanie robiąc
    lepiej niż konkurencja.

    --
    Cezary Grądys
    c...@w...onet.pl

  • 42. Data: 2020-08-11 22:30:30
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Janusz" napisał w wiadomości grup
    W dniu 2020-08-11 o 19:01, J.F. pisze:
    >Dlatego powinny być jeszcze ceramiki żeby szpilki likwidować, sam
    >elektrolit nie da rady.

    A te 100kHz dla elektrolita to przebieg czy szpilka ? :_)

    >No nie, popatrz na przebiegi przetwornicy (poza rezonansowymi) jakie
    >kondensator dostaje w porównaniu do starych zasilaczy.

    Hm, dawniej kondensator musial dostarczyc prad wyjsciowy w czasie, gdy
    w sieci napiecie za male, w przetwornicy gdy akurat nie dostaje z
    przetwornicy.
    Prad taki sam, choc w przetwornicy wypelnienie i prad ladujacy jakby
    bardziej kontrolowane ...

  • 43. Data: 2020-08-11 22:31:57
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 11 Aug 2020 19:45:51 +0200, Irokez <n...@w...pl> wrote:
    > Mikrofala Bosch za 2500zł padła po 3 latach. Drogi okap Amica OKS
    > 952T

    Podaj model tej krótkofalówki, Bosh'a rok temu kupiłem w tej cenie.

    --
    Marek

  • 44. Data: 2020-08-11 22:38:48
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 11 Aug 2020 20:03:04 +0200, Irokez <n...@w...pl> wrote:
    > pompą wspomagania hamulca która po iluś użyciach zgłasza awarię i
    > konieczność wymiany - wystarczy wyzerować licznik i działa dalej w
    > najlepsze.

    A trzyma później wyśrubowane a konieczne parametry początkowe? Bo
    teraz to taka praktyka projektowa. Urządzenie pracuje w wyśrubowanych
    warunkach a że jest zbudowane z tanich materiałów to szybko traci
    swoje właściwości wiec musi być wcześniej wymienione a nie trzymane
    do zdechnięcia. To, że działa to chwilowe złudzenie i
    najprawdopodobniej szybko doprowadzi do nieprawidłowej pracy innych
    elementów lub ich uszkodzenia.

    --
    Marek

  • 45. Data: 2020-08-12 00:45:12
    Od: mrvtktjv <m...@m...ct8.pl>

    W dniu 11.08.2020 o 10:45, Luke pisze:

    > Na pewno z początkiem 2000 roku był ten oficjalny skok z dołu do góry.
    > Przy czym na pewno wcześniej coś już było na górze, a potem jeszcze
    > sporo na dole. Google znajduje, że dół wyłączono całkowicie dopiero w
    > 2004. A wiele stacji działało na górze przed 2000.
    >
    > Chyba najdłużej w mojej okolicy ostał się RMF z Lublina na 67 MHz, można
    > go było słuchać ładnych kilka lat, ale dokładnych dat nie pamiętam.
    >
    > L.
    Kilka krajów do dziś nadaje na dolnym UKF, na pewno Rosja, Białoruś i
    Ukraina.
    https://vcfm.ru/vc/f-indexr-sng.htm

  • 46. Data: 2020-08-12 01:33:56
    Od: Grzegorz Kurczyk <g...@c...usun.slupsk.pl>

    W dniu 11.08.2020 o 20:03, Irokez pisze:
    , czy pykło bodajże z Mercedesem (mogę się mylić) i
    > pompą wspomagania hamulca która po iluś użyciach zgłasza awarię i
    > konieczność wymiany - wystarczy wyzerować licznik i działa dalej w
    > najlepsze.

    Pykło ale nie do końca.
    Chodzi o Mercedesa W211 w wersji przedliftowej i jego elektryczną pompę
    hamulcową SBC.
    W tym przypadku licznik naciśnięć hamulca (użycia pompy) był jak
    najbardziej wskazany. Tak jak w lotnictwie każdy krytyczny element
    samolotu (a i cały samolot) ma swój tzw. resurs czyli taki "termin
    przydatności do spożycia". Po minięciu resursu (najczęściej określanego
    w godzinach lotu) dany element musi być wymieniony na nowy bez względu
    na to czy jest sprawny.
    Taka pompa SBC to element krytyczny z punktu widzenia bezpieczeństwa.
    Komputer pilnował aby nie przekroczyć "resursu". Resetowanie licznika
    SBC to szukanie guza (i to co gorsza najczęściej na cudzej głowie). Jak
    ktoś zrobił jeden reset na takiej pompie, to najczęściej jeszcze nic się
    nie stało. Drugi reset, to już "próba (nie)umyślnego spowodowania
    śmierci". Któregoś pięknego razu pedał hamulca wpada do podłogi, a
    samochód jedzie dalej!!! :-/
    Taką pompę można było bezpiecznie zregenerować (tak jak regeneruje się
    niektóre części lotnicze, którym skończył się resurs). Sprawdzenie stanu
    komutatora w silniku elektrycznym pompy, wymiana szczotek, zaworków itp.
    i dopiero na koniec reset licznika.

    Niestety dbałość o bezpieczeństwo (dość kosztowna, bo autoryzowany
    serwis nie regenerował pomp tylko wymieaniał na nowe) nie została zbyt
    przychylnie przyjęta przez klientów z rynku wtórnego i w efekcie
    końcowym w 2006r. Mercedes wycofał się z tego rozwiązania w poliftowej
    wersji W211.

    Grzegorz

  • 47. Data: 2020-08-12 10:47:36
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 11 sierpnia 2020 11:33:20 UTC+2 użytkownik Marek napisał:
    4 lata temu to ja kupiłem 50calowy telewizor led marki TCL(cokolwiek to znaczy)
    Kosztował 1700zł
    Działa do dzisiaj bez najmniejszych problemów.
    Więc reguła ze wyższa cena to lepsza jakość nijak ma się do rzeczywistości
    Wyższa cena najczęściej wynika z tego ze płacisz za logo producenta+marketing.
    Z innej branży:
    https://www.pepper.pl/promocje/parkside-mobilna-stol
    owa-pila-tarczowa-1200-w-pmts-210-a1-245384
    Marka Parkside, mam taką , kupiłem za 250zł , systematycznie używana i działa
    https://www.jula.pl/catalog/narzedzia-i-maszyny/elek
    tronarzedzia-i-maszyny/pilarki-i-wyrzynarki-stolowe/
    stolowe-pilarki-tarczowe/stolowa-pilarka-tarczowa-24
    9038/
    Tu praktycznie taka sama za teraz 350zł ale gdy ja swoją kupowałem za 250zł to ta w
    jula kosztowała 450zł
    https://www.bricoman.pl/elektronarzedzia/pily-pilark
    i-wyrzynarki/pily-warsztatowe/ll-pilarka-tar-hs80-12
    00w-210mm
    Tu dla odmiany to samo pod marką Scheppach.
    Ciekawostka taka że gwarantem dla mojej Parkside za 250zł jest właśnie Scheppach.

    Jak wiec widzisz różnica w cenach prawie dwukrotna a urządzenia różnią się tylko
    kolorem i logo

  • 48. Data: 2020-08-12 15:03:04
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 12 Aug 2020 01:47:36 -0700 (PDT), Kris <k...@g...com>
    wrote:
    > Więc reguła ze wyższa cena to lepsza jakość nijak
    > ma się do rzeczywistości

    Nikt nie powiedział, że to reguła. Ale przy wyborze gdzie jakość jest
    krytyczna to cena jest kryterium wyjściowym. Albo dobre albo tanie.

    > Wyższa cena najczęściej wynika z tego ze płacisz za log
    > o producenta+marketing.

    Ale logo producenta kosztuje max 100%. A my mówimy o 500% różnicy w
    cenie.

    --
    Marek

  • 49. Data: 2020-08-12 16:38:53
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2020-08-11 o 22:31, Marek pisze:

    > Podaj model tej krótkofalówki, Bosh'a  rok temu kupiłem w tej cenie.

    krótkofalowki??

    A mikrofala nie pamiętam, model do zabudowy, z grillem, z zmotoryzowanym
    otwieraniem drzwiczek (przycisk soft wciskasz i napęd elektryczny
    otwiera drzwiczki) i bez talerza obrotowego bo nie potrzebuje, siakiś
    system rozprowadzania mikrofal.

    --
    Irokez

  • 50. Data: 2020-08-12 19:17:59
    Od: Pcimol <...@...com>

    On 2020-08-10 12:35, RadoslawF wrote:

    > W drugim pada to co wszechwładna unia wymusiła czyli punkty lutownicze.
    > A w trzecim pada to na czym księgowy zaoszczędził jak psuł projekt
    > inżyniera.

    Po lekturze Twojego tekstu nasuwa się nieodpacie na myśl głupota
    użytkownika.