  • 11. Data: 2021-10-13 00:28:37
    Temat: Re: Urządzenie do obrócenia obrazu z HDMI?
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    wtorek, 12 października 2021 o 23:50:53 UTC+2 Collie napisał(a):

    > To spójrz w lustro i zobacz, czy Twoje lewe ucho
    > jest w odbiciu lewe. A jak chcesz zobaczyć obraz
    > odwrócony w pionie (do góry nogami), to wystarczy
    > matówka bez lustra. Nawet bez obiektywu foto -
    > wystarczy mała dziurka (vide camera obscura).
    > --
    > Tu jest Usenet - tu się nie dyskutuje, tu się walczy.
    Psy się nie widzą w lustrze.

  • 12. Data: 2021-10-13 00:29:35
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@g...net>

    Collie <p...@b...pl> napisał(a):
    > To spójrz w lustro i zobacz, czy Twoje lewe ucho
    > jest w odbiciu lewe.

    Co to ma wspólnego z obrotem? Obrót to nie odbicie. To nie tylko zamiana
    lewa-prawa, ale też góra-dół. Rotate, not flip.

    Generalnie odbcie jest obrotem, ale wokół innej osi. Obrót jest dookoła osi
    prostopadłej do obrazu, odbicie jest dookoła osi idącej wzdłuż obrazu.
    Ponieważ w przestrzeni mamy trzy osie, mamy też trzy możliwości obrotu. W
    lotnictwie wyróżnia się więc przechylenie, pochylenie i odchylenie.

    > A jak chcesz zobaczyć obraz
    > odwrócony w pionie (do góry nogami), to wystarczy
    > matówka bez lustra. Nawet bez obiektywu foto -
    > wystarczy mała dziurka (vide camera obscura).

    Nie chcę nic zobaczyć, chcę znaleźć rozwiązanie problemu Mateusza. Projektor
    powinien mieć możliwość włączenia obrotu o 180 stopnu. Jeśli nie ma, to
    trzeba wykombinować takie mocowanie, żeby był w naturalnym dla siebie
    położeniu. Próbowałem znaleźć obracacz HDMI ale bez rezultatu.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    https://www.grzegorz.net/

  • 13. Data: 2021-10-13 08:11:28
    Od: dantes <d...@q...com>

    Dnia Tue, 12 Oct 2021 14:36:33 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder napisał(a):

    > Po męski to ująłeś. Dosadnie. Inna sprawa że chwilowo ocierają się o dno
    > od góry. A najlepsze jest że żaden się nie spytał co to z urządzenie i
    > dlatego obraz ma być odwrócony.
    Jakie pytanie taka odpowiedź. Można również wyemigrować do Australii
    bo po co "siedzieć głowa w dół". Prawda?
    Z prawdopodobieństwem graniczącym z pewnością chodzi o połączenie
    odbiornika DVB-T ze starym projektorem, przed meczykiem.

  • 14. Data: 2021-10-13 09:34:51
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2021-10-13 o 00:29 +0200, Grzegorz Niemirowski napisał:
    > Nie chcę nic zobaczyć, chcę znaleźć rozwiązanie problemu Mateusza.
    > Projektor powinien mieć możliwość włączenia obrotu o 180 stopnu.

    I ma, ale wówczas wentylator głośniej szumi, bo potrzebuje lepszego
    chłodzenia.

    > Jeśli nie ma, to trzeba wykombinować takie mocowanie, żeby był w
    > naturalnym dla siebie położeniu.

    To nie takie proste: projektor nie rzuca obrazu symetrycznie przed
    siebie, tylko w górę (tj. dół projektora odpowiada dolnej krawędzi
    obrazu na ścianie). Dlatego też mocowanie go pod sufitem inaczej niż do
    góry nogami wymaga sporego nachylenia, więc ostatecznie i tak nie jest
    w swoim "naturalnym" położeniu.

    Mateusz (nie OP, tylko inny)

  • 15. Data: 2021-10-13 12:11:06
    Od: Collie <p...@b...pl>

    W środę, 13.10.2021 o 00:29, Grzegorz Niemirowski napisał:

    > Co to ma wspólnego z obrotem? Obrót to nie odbicie. To nie tylko zamiana
    > lewa-prawa, ale też góra-dół. Rotate, not flip.

    Celem obrotu w osi pionowej jest zamiana miejsc lewa-prawa i lustro
    to czyni optycznie, nie elektronicznie. Do nieelektronicznej zamiany
    miejsc głowa-nogi - czyli obrotu w osi poziomej - służy inne urządzenie
    optyczne, o czym dalej.

> [...]
    > trzeba wykombinować takie mocowanie, żeby był w naturalnym dla siebie
    > położeniu. Próbowałem znaleźć obracacz HDMI ale bez rezultatu.

    Każdy obiektyw - ten w projektorze także - odwraca obraz do góry
    nogami, bo "takie jest odwieczne prawo natury" - że posłużę się
    cytatem z "Misia" - czyli prawo optyki. By na ekranie wyświetlana
    głowa była u góry, to na matrycy w projektorze, z której pobierany
    jest obraz, ta głowa musi być u dołu. Obracając matrycę o 180 stopni,
    otrzymujemy optyczny odwracacz obrazu.

  • 16. Data: 2021-10-13 12:14:36
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@g...net>

    Collie <p...@b...pl> napisał(a):
    > Celem obrotu w osi pionowej jest zamiana miejsc lewa-prawa i lustro
    > to czyni optycznie, nie elektronicznie.

    Ten wątek nie jest o obrocie w osi pionowej. Pomyliłeś osie i brniesz :)

> [...]
    > głowa była u góry, to na matrycy w projektorze, z której pobierany
    > jest obraz, ta głowa musi być u dołu. Obracając matrycę o 180 stopni,

    Fajnie, ale to nijak nie pomaga pytającemu.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    https://www.grzegorz.net/

  • 17. Data: 2021-10-13 12:47:16
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    środa, 13 października 2021 o 12:14:37 UTC+2 Grzegorz Niemirowski napisał(a):
    > Ten wątek nie jest o obrocie w osi pionowej. Pomyliłeś osie i brniesz :)
    > Fajnie, ale to nijak nie pomaga pytającemu.
> [...]
    On nie chce żadnej pomocy bo jak by chciał to by współpracował. Rzucił kretyński
    temat talmudystom i teraz czyta i sie śmieje jak pomiędzy sobą brną w coraz większą
    głupotę.

  • 18. Data: 2021-10-13 13:38:47
    Od: Collie <p...@b...pl>

    W środę, 13.10.2021 o 00:28, Zenek Kapelinder napisał:

    > Psy się nie widzą w lustrze.

    Popierdoliło ci się we łbie starym a durnym: to nie psy nie widzą się
    w lustrze, ale postfornalska bida, która w ramach peerelowskiego awansu
    społecznego poszła do miasta i zagnieździła się na Bałutach w zajumanych
    pożydowskich ruderach. A dlaczego nie widzą się w lustrze te fornalskie
    syny? Bo luster w ruderach nie ma, tak jak nie ma kibla nawet na
    korytarzu - i dalej chodzisz srać do wychodka na podwórku, bałuciarzu
    zasrany.

    https://dzienniklodzki.pl/lodz-xxi-wieku-mieszkancy-
    prawie-9-tys-miejskich-lokali-zyja-bez-ubikacji-toal
    ete-mam-u-sasiadki-a-pranie-robie-w-pracy/ar/c1-1477
    1946

    --
    Bez kija i noża nie podchodź do bałuciorza
    (przysłowie łódzkie)

  • 19. Data: 2021-10-13 13:39:02
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 12.10.2021 19:24, dantes wrote:
    > Dwa lustra.

    Napisałem że do "wyświetlacza" dochodzi sygnał wideo za pomocą HDMI. Z
    tymi lustrami to realnie co miałbym zrobić? Spytałem o coś w rodzaju
    przystawki podłączanej szeregowo - analogicznie jak działają np.
    rozdzielacze / duplikatory sygnału na HDMI.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 20. Data: 2021-10-13 14:06:26
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 13.10.2021 00:29, Grzegorz Niemirowski wrote:
> [...]
    > nie ma, to trzeba wykombinować takie mocowanie, żeby był w naturalnym
    > dla siebie położeniu. Próbowałem znaleźć obracacz HDMI ale bez rezultatu.

    Znalazłem! Udało się ostatecznie obrócić obraz na wyjściu urządzenia
    źródłowego którym jest jeden z popularnych TV Boxów z Androidem. Te
    skrzynki nie mają akceleratorów tak jak telefony (bo i po co) co
    implikuje że opcje obracania ekranu są z poziomu systemu pozaszywane tak
    aby na sztywno utrzymywały jeden "właściwy" horyzont - pewnie po to żeby
    przy włączaniu różnych aplikacji na nich nie zmieniał się obraz, ale...

    1. Jedna z wielu dostępnych aplikacji do obracania (choć ta wyjątkowo
    polecana do TV Boxów -
    https://www.cnx-software.com/2016/08/02/how-to-set-a
    ndroid-tv-box-video-output-to-portrait-mode/
    no kurde...nie działa. Można sobie wybierać opcje, ale nie dział.
    Przetestowałem kilkanaście innych ale efekt ten sam, to dłubie dalej.

    2. Zmieniam jakieś parametry w ustawieniach systemowych z poziomu
    konsoli -
    https://forum.khadas.com/t/rotate-video-output-to-po
    rtrait-mode-android/1313/4
    -
    https://forums.developer.nvidia.com/t/configure-disp
    lay-orientation-to-reverse-landscape/57594,
    nic się nie zmienia.

    3. Piszę na grupie pl.misc.elektronika z nadzieją na jakieś urządzenie
    typu HDMI splitter.

    4. Szukam ewentualnie innej przystawki, ale tu zero zaskoczenia -
    parametr jakim jest "możliwość obracania ekranu" nie istnieje w
    recenzjach czy opisach ?\_(?)_/?

    5. Szukam po używkach - ktoś używał, pewnie ma jeszcze możliwość
    podłączenia - to pytam https://i.ibb.co/Ch4NJNh/uzywane-boxy.png

    6. Sprawdzam jeszcze raz tę aplikację Set Orientation 1.1.4 i...coś
    zaczęło działać! Działa Portrait, Portrait (reverse) ale ustawiając
    "Landscape (reverse) wraca do Landscape ja pie...

    7. Zaczynam myśleć o wykorzystaniu rPI 3b+ które mam i zainstalowaniu
    OSMC, OpenElek czy Lakka - nie znam żadnego. Mam dostępny pendrive,
    wolny dysk 2,5" SSD ale czytam że z rPI 3 nadal potrzebna jest karta SD
    na sam boot...tego akurat k nie mam pod ręką.

    8. Trafiam przypadek na
    https://android.stackexchange.com/a/199266/361683 gdzie odpowiedź która
    ma -1 punkt sugeruje żeby zmienić coś w ustawieniach które kojarzą się z
    opcjami dla niepełnosprawnych i nagle "Landscape (reverse)" zaczął
    działać...

    ( ? ?? ?)

    --
    Pozdrawiam,