  • 101. Data: 2021-02-23 17:16:24
    Temat: Re: W bateriach się dzieje.
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 23.02.2021 o 15:35, J.F. pisze:

    > Obawiam sie, ze sie da ... i pytanie czy "tania instalacja" u
    > przypadkowego gazownika bedzie dawac spaliny rownie czyste jak fabryczny
    > silnik na benzynie ...

    O czystość LPG obawiałbym się w trzech przypadkach - lejące wtryski,
    zupełnie zjebane ustawienia i coś popsute tak, że na PB też będzie do
    dupy (lewe powietrze, lambda...). W każdym z tych przypadków nie
    powinien przejść przeglądu. Więc weźmy się za lewe stacje... tylko wtedy
    i euro sześć trzeba będzie uczciwie uwalić:P

    --
    Shrek

  • 102. Data: 2021-02-23 18:36:23
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 23 Feb 2021 17:13:16 +0100, Shrek napisał(a):

    > Jeszcze raz - tu nie chodzi o czyste powietrze, bo to nawet głupie lpg
    > załatwia.

    Mógłbyś nie łgać w żywe oczy. Spalanie gazu w silniku spalinowym
    generuje ditlenek węgla, tlenek węgla, tlenki azotu, sadzę. Wszystko w
    ilości porównywalnej do każdego innego spalinowca na olej czy benzynę.
    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 103. Data: 2021-02-23 19:24:04
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Mógłbyś nie łgać w żywe oczy. Spalanie gazu w silniku spalinowym
    > generuje ditlenek węgla, tlenek węgla, tlenki azotu, sadzę.

    Sądzę, że nie jest tak źle, skoro spalamy gaz w kuchenkach i nikt od
    tego nie umiera - rozumiesz - w niewielkim pomieszczeniu:P Są też wózki
    na LPG/VNG co popylają w zamkniętych halach magazynowych i nikt się nie
    truje. Ciekawe co?

    > Wszystko w
    > ilości porównywalnej do każdego innego spalinowca na olej czy benzynę.

    Dobra - jedziemy - ditlenek węgla jak ładnie nazwałeś - węglowóz pali
    więcej - już to ustaliliśmu,

    tlenek węgla - w ilościach produkowanych przez samochody nie stanowi
    żadnego problemu.

    Tlenek azotu - tu chyba się pomyliłeś i miałeś na myśli dwutlenek azotu
    - tlenek to jako lek jest sprzedawany:P I tu jednocześnie masz rację i
    nie masz racji. Tak spalanie LPG powoduje powstawanie NOX. Nie - nie
    jest nieekologiczne - ponad połowę mniej niż benzyna i o 90% mniej niż
    dizle. Inaczej - prawidłowo zrobionego gazownika nie poczujesz z rury -
    u mnie stojąc za samochodem po prostu nosem rozpoznasz kiedy się
    przełącza na gaz - przestajesz czuć spaliny. To nie reduktory ze śrubką
    gdzie gazem było czuć. Sekwencja uznawana jest wszędzie za paliwo
    ekologiczne.

    A tak w ogóle to smog jest z ogrzewania a nie dizli. Tak się pechowo
    składa, że rokrocznie najwiekszy syf wypada akurat w weekendy:)

    --
    Shrek

  • 104. Data: 2021-02-23 19:40:59
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 23.02.2021 o 19:24, Shrek pisze:

> [...]

    Trzymaj jeszcze - w sumie ciekawe. choć doświadczenia robione na jakiś
    popierdółkach, ale zgadza się z tym co ogólnie wynika.

    https://eprints.usq.edu.au/514/1/CHANLaiKuan-2005.pd

    Shrek

  • 105. Data: 2021-02-23 20:34:06
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
    W dniu 23.02.2021 o 18:36, Jacek Maciejewski pisze:

> [...]
    >tego nie umiera - rozumiesz - w niewielkim pomieszczeniu:P Są też
    >wózki na LPG/VNG co popylają w zamkniętych halach magazynowych i nikt

    Ogolnie wiadomo, ze w zaleznosci od skladu mieszanki benzynowej silnik
    emituje CO, lub NOx.
    Szczesliwie jest sklad, przy ktorym obie emisje sa dosc male.

    Mysle, ze przy LPG jest podobnie.
    Szczesliwie sondy lambda pomagaja ustalic ten prawidlowy sklad
    mieszanki, a katalizatory dopalic.

    Ale ... NOx jest malo szkodliwe, nie usmierci pracownikow tak od razu
    :-)

    >Tlenek azotu - tu chyba się pomyliłeś i miałeś na myśli dwutlenek
    >azotu - tlenek to jako lek jest sprzedawany:P

    Tak pisza NOx, bo silnik rozne produkuje.
    NO sie samoczynnie utlenia do NO2 czy jak kto woli N2O4 ...

    >I tu jednocześnie masz rację i nie masz racji. Tak spalanie LPG
    >powoduje powstawanie NOX. Nie - nie jest nieekologiczne - ponad
    >połowę mniej niż benzyna i o 90% mniej niż dizle.

    Tylko masz samochod z Euro 6 czy ile tam teraz mamy, inzynierowie
    miliony wydali, aby silnik na benzynie emitowal bardzo malo NOx, a
    potem pan Kazio w warsztacie dolozyl instalacje LPG ... i moze nawet
    "boxa zapial" aby oszukac komputer w samochodzie, bo "bez emulatora to
    komputer wariuje" ...

> [...]
    >przełącza na gaz - przestajesz czuć spaliny. To nie reduktory ze
    >śrubką gdzie gazem było czuć. Sekwencja uznawana jest wszędzie za

    Musialbym sam powachac, bo jak pamietam, to LPG jednak troche
    smierdzi - tylko nigdy nie wiedzialem - szkodliwe spaliny, czy
    nawaniacz.

    Nawiasem mowiac - ten nawaniacz nie zawiera siarki?
    A siarka ponoc katalizator zatruwa i sie paliwa specjalnie z niej
    oczyszcza ...

    >A tak w ogóle to smog jest z ogrzewania a nie dizli. Tak się pechowo
    >składa, że rokrocznie najwiekszy syf wypada akurat w weekendy:)

    Zaraz zaraz - ludzie w weekendy dorzucaja do pieca, czy wyjezdzaja na
    wycieczki ?

    J.

  • 106. Data: 2021-02-23 20:59:19
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 22.02.2021 o 06:16, Shrek pisze:

    > Bo jak rozumiem problemem jest nadmierna ilość aut w centrum.

    Aa aa, i Covid :-)

  • 107. Data: 2021-02-23 21:01:16
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Ogolnie wiadomo, ze w zaleznosci od skladu mieszanki benzynowej silnik
    > emituje CO, lub NOx.
    > Szczesliwie jest sklad, przy ktorym obie emisje sa dosc male.

    CO w silnikach to chyba ilości homeopatyczne - no chyba że w zamkniętym
    pomieszczeniu.

    > Mysle, ze przy LPG jest podobnie.
    > Szczesliwie sondy lambda pomagaja ustalic ten prawidlowy sklad
    > mieszanki, a katalizatory dopalic.

    Dokładnie - nie ma co dramatyzować. Zresztą... w NOX to od europy nie
    odstajemy. W sumie nawet całkiem dobrze wypadamy.

    > Ale ... NOx jest malo szkodliwe, nie usmierci pracownikow tak od razu :-)

    Uśmiercić to nie, ale zdrowe przesadnie nie jest. Szukałem po necie - i
    znalazłem o "szkodliwości" kuchenek gazowych;)

    > Tylko masz samochod z Euro 6 czy ile tam teraz mamy, inzynierowie
    > miliony wydali, aby silnik na benzynie emitowal bardzo malo NOx,

    Euro 6 ma wadę - silniki ja spelniające nie spełniają tej normy;)

    > a potem
    > pan Kazio w warsztacie dolozyl instalacje LPG ... i moze nawet "boxa
    > zapial" aby oszukac komputer w samochodzie, bo "bez emulatora to
    > komputer wariuje" ...

    Jak pisałem - od tego są przeglądy. Przy prawidłowo zrobionej instalce
    LPG jest naprawdę czyste. Nie świrujmy - piece wymieniamy na gazowe...

    > Musialbym sam powachac, bo jak pamietam, to LPG jednak troche smierdzi -
    > tylko nigdy nie wiedzialem - szkodliwe spaliny, czy nawaniacz.

    Od dawna za "gazownikiem" nie wali. A tamto to był nawaniacz - z
    niespalonego gazu.

    Chyba to https://pl.wikipedia.org/wiki/Tetrahydrotiofen

    > Zaraz zaraz - ludzie w weekendy dorzucaja do pieca, czy wyjezdzaja na
    > wycieczki ?

    Dwa lata temu dizle tak nakopicły na krupówkach, że aż w warszawie był
    smok;) To od temperatury zależy więc ludzie palą w piecach. Kiedyś za
    każdym razem jak w zimę przez wiochę przejżdzałem to miałem schizę że mi
    się samochód pali;) A to tylko butelki. Ale i tak winne dizle;)

    --
    Shrek

  • 108. Data: 2021-02-23 21:03:31
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 23.02.2021 o 20:59, ii pisze:

    > Aa aa, i Covid :-)

    Po czym poznać, że polityk kłamie?

    --
    Shrek

  • 109. Data: 2021-02-24 00:51:10
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2021-02-21 20:17, Cavallino wrote:

    > Elektrykiem ich nie pociągniesz, bo większość z nich nie ma możliwości
    > instalacji haka....

    E tam

    http://niusy.pl/@youtube.com/add

  • 110. Data: 2021-02-24 06:15:19
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 23 Feb 2021 21:01:16 +0100, Shrek napisał(a):

    > CO w silnikach to chyba ilości homeopatyczne - no chyba że w zamkniętym
    > pomieszczeniu.

    Kiedys duze, odkad mamy komputery i katalizatory - znikome.

    No ale mowisz o widlakach na LPG w hali..

    > Uśmiercić to nie, ale zdrowe przesadnie nie jest. Szukałem po necie - i
    > znalazłem o "szkodliwości" kuchenek gazowych;)

    Ale w odroznieniu od CO - spedza 8h w hali i wroca do domu "zdrowi".

    > Euro 6 ma wadę - silniki ja spelniające nie spełniają tej normy;)

    Diesle, a benzyny ?

    > Jak pisałem - od tego są przeglądy. Przy prawidłowo zrobionej instalce
    > LPG jest naprawdę czyste. Nie świrujmy - piece wymieniamy na gazowe...

    Nie wiem czy na badaniu jest w stanie wykryc te ilosci z ostatnich
    Euro.

    czyi z siarka.

    J.