  • 21. Data: 2021-02-20 13:22:27
    Temat: Re: W bateriach się dzieje.
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    Wybacz że zapytam. Zazwyczaj ludzie nie koniecznie posiadający drogie
    samochody (takie polskie realia) cenią sobie swój czas.
    Oprócz tego:
    Ja ciężko znoszę długie trasy. Staram się je jak najbardziej skrócić a
    postój 4 godziny to tylko dezorganizuje mój organizm.

    Co Cię skłoniło do jechania w taką trasę alektrykiem?

    Sorry... jak to tylko fanaberia albo chwalenie się że się ma... To nie
    mam więcej pytań ;-)

  • 22. Data: 2021-02-20 13:26:45
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu 2021-02-19 o 18:47, Shrek pisze:
    > o dorównanie do spalinek... z LPG

    No właśnie. wszyscy chcą porównywać elektryki do wypasionych
    benzyniożernych albo do smrodzących diesli.

    A jak takie porównanie wypadnie do choćby nowej Daci Sandero 100 KM
    fabrycznie LPG.

    Czy jakiś ""EKOLOG" się wypowie? ;-)

  • 23. Data: 2021-02-20 13:29:52
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    Jeśli 3 procent ludzkości LPGTQ+ cośtam narobi szumu jak by ich było 2/3
    społeczeństwa to jeszcze nie znaczy że mają mieć prawo zawierania małżeństw.

    Sorry ale w tych tvnach tylko o tym się mówi ... ;-)

  • 24. Data: 2021-02-20 13:37:51
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu 2021-02-19 o 23:20, ToMasz pisze:

    > Gdybym był wiekim biznesmenem, to bym budował fabrykę generatorów prądu
    > z silnikami diesla, tak na 10kw, żeby można było się spokojnie "toczyć"
    > elektrykiem na olej opałowy.

    Na jakimś jutubie widziałem _mały_ silniczek jednosuwowy z czterema
    tłokami ale bez korbowodów.
    Prąd powstawał przez przesuwanie się uzwojeń między sobą a nie WIROWANIE.
    Bardzo wydajne urządzenie ale nie wyeliminowano jeszcze wibracji
    Ruch przeciwny drugiego zestawu tłoków nie wystarcza. ;-)

    Geniusz tkwi w prostocie ;-)

  • 25. Data: 2021-02-20 14:16:01
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    Albo:

    https://www.konstrukcjeinzynierskie.pl/magazyn/192-f
    2019/2729-ekologicznie-czysty-dwusuwowy-silnik-spali
    nowy-najnowsza-wersja-ad-2019

  • 26. Data: 2021-02-20 14:18:13
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    bardzo dziękuję za merytoryczną odpowiedź
    > Chcesz naukowo? Tu masz powód:
    > https://www.szybkiplik.pl/E4MtMSp5wV
    > Tu masz swoje parę procent:
    > https://www.europarl.europa.eu/news/pl/headlines/soc
    iety/20190313STO31218/emisje-co2-z-samochodow-fakty-
    i-liczby-infografika
    > Oczywiście, samochód elektryczny ma mnóstwo wad.moim zdaniem największą wadą
    samochodu elektrycznego w Polsce, jest to
    że (gdybyśmy nagle wyeliminowali spalinowce) trzeba go ładować prądem z
    paliw kopalnych, co powoduje emisję co2. jeśli nalegasz znajdę
    opracowanie badaczy z Rejkawiku z przed miesiąca, pokazujące że jedynym
    krajem który ucierpi elkologicznie w europie, na zmianie zasilania
    samochodów paliwem "ropopochodnym" na prąd będzie polska
    Teraz szukam ile "elektryk" emituje co2 podczas jazdy.
    Najbardziej entuzjastyczne źródła podają że 850gram na każdą
    kilowatogodzinę. Ostatnio badane elektryki zimą, (spidersweb) zużyły
    29kwh na 100km, daje nam 25kg co2 na 100km. clio 15dci emituje 90gramów
    co2 na kilometr, ale policzmy 100gram, razy 100km daje 10kg co2. że jak?
    spalinowy dwa razy mniej niż elektryk? Gdzie popełniłem błąd w
    obliczeniach? Na serio pytam.

    > Tym niemniej,
    > wyzłomowanie spaliniaków jest konieczne i tym lepiej im szybciej.
    ale skąd ta myśl? czy nie lepiej byłoby stworzyć i promować klasę aut
    elektrycznych do miasta, takich micro-carów, a jednocześnie pozwolić
    "śmierdziuchom" gnać po autostradach? Rozłozymy rewolucję w czasie, wilk
    będzie syty i owca cała.

    > Oprócz tego się odniosę do "całe społeczeństwo się zrzuci". Otóż całe
    > społeczeństwo bez przerwy się zrzuca.
    tak, ale to nie argument. musiałbyś sie odnieść do tego, ze w przypadku
    przejścia transportu na prąd, potrzebujemy 190% tego co mamy. jeśli
    > wyzłomowanie spaliniaków jest konieczne i tym lepiej im szybciej.
    to dodatkowe 90% zdolności wytwarzania i przesyłania prądu, potrzebne
    jest jak najszybciej. o ile o miedzi możemy pomyśleć, to bez elektrowni
    innej niż atomowa - nie ma szans. możemy mieć węglowe i płacić kary -
    drogo, możemy kupować prąd z atomówek - również drogo. Tu jest pies
    pogrzebany. Ogłupiane społeczeństwo nie zgadza się na elektrownie
    atomowe, ale chce przejścia transportu na prąd.
    Czyli wejść do wody, ale się nie zmoczyć.
    Natomiast rozwiązania problemu ekologicznego są proste. Promować jazdę
    jednośladami i pojazdami które mają najmniejsze silniki w stosunku do
    ilości przewożonych osób.
    Znasz w Polsce miasta gdzie 5km od centrum jest wileki parking i darmowy
    transport do cetrum? Ja nie. znasz miasta gdzie jest sieć dróg
    rowerowych, którymi dojedziesz do centrum, na parking, do urzedu miasta?
    Bo narazie chwalimy się ilością DDRów, a nie tym gdzie są

    ToMasz

    ps
    sprawdź ( proszę uprzejmie) moje (mam nadzieje że błędne) wyliczenia z
    ilością co2 w elektrowniach

  • 27. Data: 2021-02-20 15:08:28
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2021-02-19 23:20, ToMasz wrote:
    [...]
    > coraz wiecej elektryków dojedzie ze śląska nad Bałtyk. tylko gdzie się
    > naładują na miejscu? Albo inaczej, kto zapłaci za kable, ładowarki,
    > infrastrukturę, która bęzie używana przez 2 miesiące w roku?
    Gdzieś czytałem (nie chce mi się szukać gdzie), że większość kierowców w
    Polsce robi "prywatnymi" autami poniżej 30 km dziennie. Jeśli jesteś
    jednym z takich, to całkiem możliwe, że bardziej musiałbyś się martwić o
    stan naładowania baterii w smartfonie, a nie w aucie. :-)

  • 28. Data: 2021-02-20 15:36:35
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sat, 20 Feb 2021 14:18:13 +0100, ToMasz napisał(a):

    > Gdzie popełniłem błąd w
    > obliczeniach? Na serio pytam

    Założyłeś że dziś kupiony EV będzie przez 20 lat jeździł w dzisiejszych
    warunkach energetycznych. I zapewne zrobiłeś parę błędów w doborze
    danych ale tego mi się nie chce śledzić. Niedawno np. Shrek przyjął
    240g/km dla elektryka choć chwila goglowania pokazuje że tyle to mają
    najcięższe SUW-y a typowa osobówka na góra 200. I to przy 100% węgla w
    prądzie. Pamiętałeś np. o tym że nawet w Polsce i w 2020 w miksie
    energetycznym było 30% bezwęglowego prądu? Sceptycy klimatyczni mają
    dziwną skłonność do zaczerniania obrazu :)
    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 29. Data: 2021-02-20 16:23:30
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 20.02.2021 o 13:26, _Master_ pisze:

    > A jak takie porównanie wypadnie do choćby nowej Daci Sandero 100 KM
    > fabrycznie LPG.
    >
    > Czy jakiś ""EKOLOG" się wypowie? ;-)

    Już się wypowiedzieli - LPG będą miały zakaz wjazdu do "czystych" stref.
    Uzasadniają to tym, ze można sobie zrobić lpg i na złość władzy i
    środowisku jeździć na PB:P

    --
    Shrek

  • 30. Data: 2021-02-20 16:28:03
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 20.02.2021 o 14:18, ToMasz pisze:

> [...]
    > co2 na kilometr, ale policzmy 100gram, razy 100km daje 10kg co2. że jak?
    > spalinowy dwa razy mniej niż elektryk? Gdzie popełniłem błąd w

    To wcale nie podobna, mondrzdejsze o tym nie wspominać:P Musisz po
    prostu spojrzeć z szerszej perspektywy porzucić graniczenia i liczyć
    jakby mogło być, a nie przyziemnie porównywć wielkości fizuyczne. Tak to
    na zawsze zostaniesz hejterem elektryków:P

    --
    Shrek