  • 51. Data: 2021-04-08 18:36:08
    Temat: Re: Wodór to przyszłość? Elektryki to ślepa uliczka? Pudło!
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 8 Apr 2021 11:08:50 +0100, MF

    > Abstrahując od ślepych komend, które nie patrzą i bezmyślnie pakują się
    > pod koła [1], dla niewidomych dźwięk jadącego pojazdu to jedyny sygnał,
    > że trzeba uważać i jedyna metoda lokalizacji, skąd grozi niebezpieczeństwo.

    To fakt, niemniej to nie jest tak, że EV jest zupełnie niesłyszalny podczas
    jazdy. Niewidomy ma na tyle wyostrzony zmysł słuchu, że spokojnie usłyszy
    EVa jak się skupi.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 52. Data: 2021-04-08 20:04:02
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 8 Apr 2021 15:32:46 +0200, J.F.

    > A tu dyskusja o tym, czy z dachu miec 10kW, czy 20kW ...

    Nie ma żadnych wątpliwości że przewymiarowanie instalacji PV nie ma
    kompletnie sensu.

    > Nie bedzie juz taniego pradu w nocy :-P
    > Ba, juz teraz mamy dominujacy szczyt wieczorny - ludzie chca pradu, PV
    > nie wyrabia, a elektrownia weglowa musi caly dzien krecic ...

    To dlaczego jeszcze jest tańszy prąd w ofercie?
    Nadal można G12 "zamontować".

    > Moze wczesniej nie liczyli 500 bar zbiornika :-)

    No tak, taki tympy z pewnością ten Mósk jak i jego ludzie co to w kosmos
    latajoo a nie uwzględnili pińćset bar powietrza -- za to kazik jeden z
    drugim na newsach doznali olśnienia.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 53. Data: 2021-04-09 13:48:53
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Thu, 8 Apr 2021 15:32:46 +0200, J.F.

    >Nie ma żadnych wątpliwości że przewymiarowanie instalacji PV nie ma
    >kompletnie sensu.

    A czym sie bedziesz zasilal, jak zamkniemy elektrownie weglowe ?

    >To dlaczego jeszcze jest tańszy prąd w ofercie?

    Mowie o wieczornym - godzina ok 19.

    Wiec ciagle droga taryfa, ale jak zaczniesz pchac w siec w poludnie
    duzo mocy z PV ... to zaden zysk dla weglowej energetyki.

    >No tak, taki tympy z pewnością ten Mósk jak i jego ludzie co to w
    >kosmos
    >latajoo a nie uwzględnili pińćset bar powietrza -- za to kazik jeden
    >drugim na newsach doznali olśnienia.

    Musk to mial inne cele - Tesla jest taka ... bezkompromisowa.
    Zasieg 500km, predkosc za duza, przyspieszenie fantastyczne ... fajny
    samochod ... w teorii :-)

    J.

  • 54. Data: 2021-04-09 13:50:04
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]

    >podczas
    >jazdy. Niewidomy ma na tyle wyostrzony zmysł słuchu, że spokojnie

    Na razie nie ma wzorcow, aby sie wytrenowac.
    No i jak pojedziesz 45km/h ?

    J.

  • 55. Data: 2021-04-09 13:56:56
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Thu, 8 Apr 2021 15:18:45 +0200, J.F.

    >Ale ja przejechałem już ponad 40 tys. km, zawsze mam wyłączone
    >szumienie, i
    >nikt mi pod koła nie wlazł. Owszem, czasem jak jadę za przechodniem
    >to mnie
    >nie słyszy, no ale za to ja go doskonale widzę. :P

    Moze to zaleta elektryka, ale moj diesel tak wolno nie jezdzi.
    Wiec bardzo szybko bede jechal blisko za przechodniem, i niech on
    nagle skreci.
    Na przejscie np ...

    >Się powinno ludzi do tego przyzwyczajać aby się rozglądali, a nie
    >hałasować.

    A tu widzisz - pierwszentwo pieszego.

    https://youtu.be/KE4shtUOEk8?t=132
    IMO - halas to podstawa :-)

    >Niemniej jak już wspominałem to szumienie jest mniej hałaśliwe
    >niż silnik spalinowy, kierowane w przód a nie dookólnie.

    Pojechalbys kiedys 150 :-)

    >Moja żona też tak twierdziła, pojeździła PHEVem i już nie jest to
    >problem.

    Wiadomo, baby sie na technice nie znaja :-)

    J.

  • 56. Data: 2021-04-09 14:41:22
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 09-04-2021 o 13:48, J.F. pisze:
> [...]
    >
    > Wiec ciagle droga taryfa, ale jak zaczniesz pchac w siec w poludnie duzo
    > mocy z PV ... to zaden zysk dla weglowej energetyki.

    Ale zysk dla węglowej energetyki nie jest żadnym celem, wręcz przeciwnie
    - celem jest możliwie najmniejsze jej wykorzystanie.
    Wszystko co spowoduje, że będzie smrodziła mniej, jest na plus.

    > Musk to mial inne cele - Tesla jest taka ... bezkompromisowa.
    > Zasieg 500km, predkosc za duza, przyspieszenie fantastyczne ... fajny
    > samochod ... w teorii :-)

    Nie każda Tesla ma zasięg 500 km.
    I czemu w teorii?

  • 57. Data: 2021-04-09 14:45:24
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]

    >przeciwnie - celem jest możliwie najmniejsze jej wykorzystanie.
    >Wszystko co spowoduje, że będzie smrodziła mniej, jest na plus.

    Ale nie wiadomo, czy bedzie smrodzila mniej, bo skoro ma sie krecic w
    gotowosci aby o godz 19 dostarczyc Ci prad do gotowania obiadu, to
    wegiel spala caly czas.
    I jak o 12-tej bedzie duzo pradu z PV, to nadal spala.
    No ale moze mniej.

    >Nie każda Tesla ma zasięg 500 km.
    >I czemu w teorii?

    A to trzeba filmy Daniela poogladac, pomyslec ... :-)

    J.

  • 58. Data: 2021-04-09 14:52:34
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 09-04-2021 o 14:45, J.F. pisze:

> [...]
    > wegiel spala caly czas.
    > I jak o 12-tej bedzie duzo pradu z PV, to nadal spala.

    No właśnie.
    Zresztą nikt nie mówi że backupowm źródłem energii mają być elektrowni
    węglowe.
    No może poza pisem - oni zawsze gadają wyłącznie głupio.

    > A to trzeba filmy Daniela poogladac, pomyslec ... :-)

    Oglądam i nie widzę nic specjalnie złego w tej marce.

  • 59. Data: 2021-04-09 15:11:22
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 9 Apr 2021 13:56:56 +0200, J.F.

    > Moze to zaleta elektryka, ale moj diesel tak wolno nie jezdzi.
    > Wiec bardzo szybko bede jechal blisko za przechodniem, i niech on
    > nagle skreci. Na przejscie np ...

    Przy większej prędkości i tak "humienie" jest wyłączane,
    bo większy hałas dają już opony czy inne opory.

    > A tu widzisz - pierwszentwo pieszego.
    > https://youtu.be/KE4shtUOEk8?t=132
    > IMO - halas to podstawa :-)

    No widzę, potwierdza to że się promuje świete krowy
    i mimo hałasu niektórzy włażą pod koła.

    > Pojechalbys kiedys 150 :-)

    Mowa jest o prędkościach miejskich -- gdzie przy ograniczeniu do 150 masz
    kolizyjne przejścia dla pieszych?

    > Wiadomo, baby sie na technice nie znaja :-)

    Nie bądź dla siebie taki surowy. :P

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 60. Data: 2021-04-09 15:25:10
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 9 Apr 2021 13:48:53 +0200, J.F.

    > A czym sie bedziesz zasilal, jak zamkniemy elektrownie weglowe ?

    Tym czym inni.

    > Mowie o wieczornym - godzina ok 19.

    O godzinie 19 nie ma 2T i nigdy nie było, głównie dlatego że to czas
    uznawany nadal za szczyt zużycia.

    > Wiec ciagle droga taryfa, ale jak zaczniesz pchac w siec w poludnie
    > duzo mocy z PV ... to zaden zysk dla weglowej energetyki.

    Jak żaden, skoro nie muszą wchodzić na pełne obroty? Pomijając oczywiście
    ułomność technologii węglowej -- dlatego trzeba od niej uciekać na rzecz
    elektrowni gazowych, wodnych czy magazynów.

    > Musk to mial inne cele - Tesla jest taka ... bezkompromisowa.
    > Zasieg 500km, predkosc za duza, przyspieszenie fantastyczne ...

    Może i miał inne cele, a reszta "motoryzacji" to też tympe barany co się
    nie doliczyły korzyści i idą jak barany za móskiem?

    > fajny samochod ... w teorii :-)

    Oczywiście, bo w praktyce to wszyscy w EV stoją na poboczach.

    --
    Pozdor
    Myjk