  • 41. Data: 2021-04-07 19:03:23
    Temat: Re: Wodór to przyszłość? Elektryki to ślepa uliczka? Pudło!
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu środa-07-kwietnia-2021 o 18:24, J.F. pisze:
    > No wiesz, jak sie doliczylem tych 8kWh ... pomysl zaczal wygladac
    > ciekawie ...

    A jaka ekologia w mieście ;-)

    Tak wiem BARDZO NIEEFEKTYWNE ale tankowanie szybsze ;-)

    A elektryki odgłosy muszą wydawać z głośników bo są niebezpieczne dla
    pieszych ;-)

  • 42. Data: 2021-04-07 19:46:53
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "_Master_" napisał w wiadomości grup
    pl...

    >A jaka ekologia w mieście ;-)

    >Tak wiem BARDZO NIEEFEKTYWNE ale tankowanie szybsze ;-)

    >A elektryki odgłosy muszą wydawać z głośników bo są niebezpieczne dla
    >pieszych ;-)

    Nie musza - mamy w koncu nowe prawo, pieszy nie musi uwazac :-)

    J.

  • 43. Data: 2021-04-07 20:23:23
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 7 Apr 2021 18:24:48 +0200, J.F.

    > Kupiles sobie fotoogniwa o sprawnosci 30% ?

    Kupiłem sobie "zwykłe", nie mam w zwyczaju przepłącać za sprawność.
    Rekuperator też sobie kupiłem "zwykły", tańszy 5 tys. od tych
    "wypasionych".

    > No ale PV masz, a CWU potrzebujesz.

    Mam PV i CWU potrzebuję, ale grzeję je pompą ciepła a nie czystym prądem.

    > Proponujesz w dzien w siec, a w nocy wode sobie podgrzac?

    Oczywiście, generalnie w okresach wyznaczonych jako 2T.

    > Jest to jakis koncept, ale co za pare lat, jak juz zlikwidujemy
    > wszyskie weglowe elektrownie ?

    Nic się nie stanie przecież.

    > No wiesz, jak sie doliczylem tych 8kWh ...
    > pomysl zaczal wygladac ciekawie ...

    Tak ciekawie, że pomysł ma więcej niż ogniwa paliwowe i jakoś nikt tematu
    nie podjął -- nawet taki Mósk.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 44. Data: 2021-04-08 09:39:46
    Od: micol <1...@g...com>

    W dniu 2021-04-07 o 19:03, _Master_ pisze:

    > A jaka ekologia w mieście ;-)
    >
    > Tak wiem BARDZO NIEEFEKTYWNE ale tankowanie szybsze ;-)
    >
    > A elektryki odgłosy muszą wydawać z głośników bo są niebezpieczne dla
    > pieszych ;-)

    Koło zamachowe na łożyskach magnetycznych ma dobrą sprawność i szybkie
    "tankowanie" :-)

  • 45. Data: 2021-04-08 11:42:15
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 7 Apr 2021 19:46:53 +0200, J.F.

    > Nie musza - mamy w koncu nowe prawo, pieszy nie musi uwazac :-)

    Wg mnie to największy absurd (PH)EV -- w końcu cisza dla otoczenia, ochrona
    dla słuchu ludzi (bo hałas to jeden z poważniejszych problemów, zaraz obok
    emisji spalin, w przypadku samochodów) a tu dodają dźwięki. Na szczęście
    hałasują tylko jak się poruszają i nijak się to ma do pierdziawki
    spalinowej (szczególnie klekota) czy "pneumatycznej". Ale największą
    głupotę to popełniła Mazda w MX-30 gdzie emulacja dźwięku silnika jest w
    kabinie i AFAIR nie da się tego wyłączyć. ABSURD.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 46. Data: 2021-04-08 11:47:22
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 08-04-2021 o 11:42, Myjk pisze:
> [...]
    > dla słuchu ludzi (bo hałas to jeden z poważniejszych problemów, zaraz obok
    > emisji spalin, w przypadku samochodów) a tu dodają dźwięki.

    Ale one naprawdę są potrzebne, nie do uwierzenia jest jak ludzie chodzą
    na słuch i jak często włażą pod koła np. na parkingach czy drogach w
    centrach miast.
    Nawet pod hybrydy. ;-)

  • 47. Data: 2021-04-08 12:08:50
    Od: MF <n...@n...noproblem.invalid>

    On 08/04/2021 10:47, Cavallino wrote:

    > Ale one naprawdę są potrzebne, nie do uwierzenia jest jak ludzie chodzą
    > na słuch i jak często włażą pod koła np. na parkingach czy drogach w
    > centrach miast.
    > Nawet pod hybrydy. ;-)

    Abstrahując od ślepych komend, które nie patrzą i bezmyślnie pakują się
    pod koła [1], dla niewidomych dźwięk jadącego pojazdu to jedyny sygnał,
    że trzeba uważać i jedyna metoda lokalizacji, skąd grozi niebezpieczeństwo.

    --
    MF

  • 48. Data: 2021-04-08 15:18:45
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Wed, 7 Apr 2021 19:46:53 +0200, J.F.

> [...]
    >obok
    >emisji spalin, w przypadku samochodów) a tu dodają dźwięki.

    Ludzie wazniejsi :-P
    Ewentualnie - zycie wazniejsze niz uszy :-)

    Przy czym z biegiem lat moze sie zmienic ... np tania energia sie
    skonczy, to i pojazdy mechaniczne sie skoncza.
    A nawet rowery :-)

> [...]
    >jest w
    >kabinie i AFAIR nie da się tego wyłączyć. ABSURD.

    Jak pisalem - ja sie zle czuje jak nie slysze silnika.
    Pewnie bym sie z czasem przyzwyczail, ale widac - nie tylko ja tak mam
    :-P

    A moze to jednak symulacja zewnetrzna, a do kabiny przenika tylko
    czesc ?

    J.

  • 49. Data: 2021-04-08 15:32:46
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Wed, 7 Apr 2021 18:24:48 +0200, J.F.

    >Kupiłem sobie "zwykłe", nie mam w zwyczaju przepłącać za sprawność.
    >Rekuperator też sobie kupiłem "zwykły", tańszy 5 tys. od tych
    >"wypasionych".

    A tu dyskusja o tym, czy z dachu miec 10kW, czy 20kW ...

    >Oczywiście, generalnie w okresach wyznaczonych jako 2T.

    >Nic się nie stanie przecież.

    Nie bedzie juz taniego pradu w nocy :-P

    Ba, juz teraz mamy dominujacy szczyt wieczorny - ludzie chca pradu, PV
    nie wyrabia, a elektrownia weglowa musi caly dzien krecic ...

    >Tak ciekawie, że pomysł ma więcej niż ogniwa paliwowe i jakoś nikt
    >tematu
    >nie podjął -- nawet taki Mósk.

    Moze wczesniej nie liczyli 500 bar zbiornika :-)

    J.

  • 50. Data: 2021-04-08 18:33:18
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 8 Apr 2021 15:18:45 +0200, J.F.

    > Ludzie wazniejsi :-P
    > Ewentualnie - zycie wazniejsze niz uszy :-)

    Ale ja przejechałem już ponad 40 tys. km, zawsze mam wyłączone szumienie, i
    nikt mi pod koła nie wlazł. Owszem, czasem jak jadę za przechodniem to mnie
    nie słyszy, no ale za to ja go doskonale widzę. :P

    > Przy czym z biegiem lat moze sie zmienic ... np tania energia sie
    > skonczy, to i pojazdy mechaniczne sie skoncza.
    > A nawet rowery :-)

    Się powinno ludzi do tego przyzwyczajać aby się rozglądali, a nie
    hałasować. Niemniej jak już wspominałem to szumienie jest mniej hałaśliwe
    niż silnik spalinowy, kierowane w przód a nie dookólnie.

    > Jak pisalem - ja sie zle czuje jak nie slysze silnika.
    > Pewnie bym sie z czasem przyzwyczail, ale widac - nie
    > tylko ja tak mam :-P

    Moja żona też tak twierdziła, pojeździła PHEVem i już nie jest to problem.
    Większym problemem jest teraz hałas w jej spaliniaku. Czyli znowu,
    wtłoczone od lat przyzwyczajenia do hałaśliwych śmierdzieli.

    > A moze to jednak symulacja zewnetrzna, a do kabiny przenika tylko
    > czesc ?

    Nie, tam z głośników kabinowych wali emulacja silnika.

    --
    Pozdor
    Myjk