  • 11. Data: 2022-01-20 15:18:29
    Temat: Re: Załącznik prądu dzwonkowy
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 20.01.2022 o 14:59, J.F pisze:
> [...]
    rki-stolowej-250v-5e4-11374709815

    > Ale tam slowa nie pisze ze ma jakies "podtrzymanie".

    Na allegro opisów szukasz?

    https://frankowski-narzedzia.pl/zanikonapieciowe/383
    9-wylacznik-zanikonapieciowy-4-styki-kjd6-5903755088
    635.html

    To są wyłączniki zanikonapięciowe, dla urządzeń typu szlifierka to chyba
    obowiązek jest stosować takie.

    MJ

  • 12. Data: 2022-01-20 15:33:19
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 20 Jan 2022 15:18:29 +0100, Michał Jankowski wrote:

    rki-stolowej-250v-5e4-11374709815

    > Na allegro opisów szukasz?

    Kolega podal przyklad z allegro,

> [...]
    635.html

    > To są wyłączniki zanikonapięciowe, dla urządzeń typu szlifierka to chyba

    Moja szlifierka ma "kołyskowy". Ale to sprzet domowy,

    Szlifierka mało grozna, piły tarczowej czy wielu innych maszyn
    bardziej bym sie obawial.

    Ba - głupi kran w domu.
    Wody nie ma, bo wylaczyli ... a zakrecic trzeba.
    Bo woda kiedys bedzie.

    J.

  • 13. Data: 2022-01-20 15:49:23
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 20.01.2022 o 15:33, J.F pisze:
    > On Thu, 20 Jan 2022 15:18:29 +0100, Michał Jankowski wrote:

    > Ba - głupi kran w domu.
    > Wody nie ma, bo wylaczyli ... a zakrecic trzeba.
    > Bo woda kiedys bedzie.

    Woda to pikuś, ale wyłączenia gazu to się (przynajmniej kiedyś) odbywały
    z wielkimi szykanami typu zakręcenie wszystkich zaworów do mieszkań i
    dopiero.

    MJ

  • 14. Data: 2022-01-20 16:50:06
    Od: Adam Górski <gorskiamalpawpkropkapl@xx>

    > Jest coś takiego co by działało jak włącznik dzwonkowy ale po
    > naciśnięciu utrzymuje napięcie na stykach?
    >
    > Chodzi mi dokładnie o taki przypadek:
    >
    > 1. Pojawia się napięcie w głównym obwodzie który dochodzi do tego
    > włącznika.
    > 2. Naciskam włącznik, pojawia i utrzymuje się napięcie na wyjściu
    > włącznika.
    > 3. Wyłączam główny obwód i wracam do pkt. 1 - czyli dopóki nie nacisnę
    > ponownie tego włącznika dzwonkowego to wcześniej włączone urządzenie nie
    > dostanie napięcia.

    Zwykły przekaźnik 230VAC by wystarczył.

    Cewka podłączona równolegle do dzwonka.

    Styki NO przekaźnika równolegle do włącznika dzwonkowego.

    Pozdrawiam

    Adam Górski

  • 15. Data: 2022-01-20 16:59:48
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 20 Jan 2022 15:49:23 +0100, Michał Jankowski wrote:

    > Woda to pikuś,

    Jak masz zalany parkiet, albo sufit, to nie taki pikus :-)

    > ale wyłączenia gazu to się (przynajmniej kiedyś) odbywały
    > z wielkimi szykanami typu zakręcenie wszystkich zaworów do mieszkań i
    > dopiero.

    Prawda.
    Zabraklo "samopodtrzymania".

    Choc junkersy mialy.

    J.

  • 16. Data: 2022-01-20 17:02:53
    Od: Michal <m...@g...ze.ta.pl>

    W dniu 2022-01-20 o 15:49, Michał Jankowski pisze:

    > Woda to pikuś, ale wyłączenia gazu to się (przynajmniej kiedyś) odbywały
    > z wielkimi szykanami typu zakręcenie wszystkich zaworów do mieszkań i
    > dopiero.

    jak masz dom jednorodzinny z przyłaczem gazu, to sprawę załatwia
    reduktor - po zaniku cisnienia odcina zasilanie gazem domu, trzeba się
    pofatygować do skrzynki i go załączyć. Zabawnie się robi, jak ktoś coś
    kopie i uszkodzi rurę - na 99.999% wtedy często nie zgłaszają tego
    operatorowi sieci, tylko sami łatają i potem grzebią po nie swoich
    skrzynkach wzdłuż ulicy, żeby z powrotem gaz w domach był.

    --
    Pozdr.
    Michał

  • 17. Data: 2022-01-20 20:46:47
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 20.01.2022 15:18, Michał Jankowski wrote:
> [...]
    635.html

    > To są wyłączniki zanikonapięciowe, dla urządzeń typu szlifierka to chyba

    Bingo! Człowiek szuka czegoś, ale nie wie jak to się nazywa...o takie
    coś mi chodziło, dzięki.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 18. Data: 2022-01-20 20:51:19
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 20.01.2022 14:48, Dawid Rutkowski wrote:
    > A w jaki sposób działa "włącznik dzwonkowy"?

    No działa póki trzymam naciśnięty, gdy puszczę to nie działa.

    > Tak czy siak coś takiego co chcesz mam chyba mieszkaniu - w formie takiej jak
    bezpiecznik na szynę din.
    > Służy do załączania oświetlenia w przedpokoju.
    > Są trzy przyciski monostabilne - naciśnięcie każdego z nich powoduje zmianę stanu
    światła.
    > Po wyłączeniu korków światło zgaszone.
    > Przycisków dowolna liczba - każdy z nich po prostu zwiera wejście do masy.
    >
    > Hmmm, jedna cecha nie pasuje - bo jak naciśniesz ten guzik drugi raz to wyłączy
    maszynę.

    Znaczy to samo co Michał podrzucił tylko na szynę DIN?

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 19. Data: 2022-01-20 20:57:33
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 20.01.2022 16:50, Adam Górski wrote:

    > Zwykły przekaźnik 230VAC by wystarczył.
    >
    > Cewka podłączona równolegle do dzwonka.
    >
    > Styki NO przekaźnika równolegle do włącznika dzwonkowego.

    A do czego cewka w tym układzie?

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 20. Data: 2022-01-20 21:12:04
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2022-01-20 o 20:57 +0100, Mateusz Bogusz napisał:

    > A do czego cewka w tym układzie?

    Chodzi o cewkę przekaźnika.

    Mateusz