  • 1. Data: 2010-03-12 14:02:57
    Temat: czy warto kupic i naprawiać 206cc ?
    Od: TP <t...@g...pl>

    Witam wszystkich.

    Wypatrzyłem takie autko w necie:
    http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=949632022

    Zastanawiam się czy warto kupic takie autko.
    Handlarz który go sprzedaje mowi, że podłużnice są ok., że do wymiany są
    drążek kierowniczy, wachacz, chłodnica i oczywiście elementy blacharki +
    lampa, felga.
    Nie jestem mechanikiem ani znawcą ale wydaje mi się, że uszkodzenia nie są
    poważne i bez wpływu na geometrię samochodu da się to naprawić. Dach
    otwiera się bez problemu.
    Jak uważacie, warto ładować się w taki samochod i remontować go.
    Ile mniej wiecej może kosztować remont tego auta, jego poszczególnych
    elementów.
    Znacie jakiś godny polecenia warsztat w okolicy Warszawy, gdzie można by
    popytać o możliwość naprawy takiego auta?

  • 2. Data: 2010-03-12 14:08:36
    Temat: Re: czy warto kupic i naprawiać 206cc ?
    Od: krzysiek82 <s...@u...pl>

    TP pisze:
    > Zastanawiam się czy warto kupic takie autko.
    > Handlarz który go sprzedaje mowi, że podłużnice są ok

    jeśli tak twierdzi, to niech to udowodni np pomiarem punktów bazowych.
    Bo na oko tego stwierdzić się nie da.

    ., że do wymiany są
    > drążek kierowniczy, wachacz, chłodnica i oczywiście elementy blacharki +
    > lampa, felga.

    generalnie, zawsze trzeba brać pod uwagę, że coś wyskoczy, współczesne
    samochody zaprojektowane są tak, że nawet niewielkie widoczne szkody
    powodują naruszenie konstrukcji. Wiem coś o tym, bo już przerabiałem
    kilka okazji po lekkich dzwonach :)

    > Jak uważacie, warto ładować się w taki samochod i remontować go.
    > Ile mniej wiecej może kosztować remont tego auta, jego poszczególnych
    > elementów.

    jeśli pomiary płyty podłogowej będą ok i cena będzie Ci odpowiadać to
    czemu nie.

    --
    krzysiek82

  • 3. Data: 2010-03-12 14:40:13
    Od: mleko <m...@m...ml>

    On 2010-03-12 14:02, TP wrote:

    > Witam wszystkich.
    >
    > Wypatrzyłem takie autko w necie:
    > http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=949632022
    >
    > Zastanawiam się czy warto kupic takie autko.

    Auto ulepione pod kupujacego. Blotnik zdjety, bo nie nadawal sie do
    fotki. Zawieszenie poprostowane na sztuke, aby bylo w miare prosto na
    zdjeciu. Maska poprostowana, lampy na kleju. Gdyby stluczka byla mala,
    handlarz ulepilby cale auto i sprzedal z zyskiem. Teraz szuka leszcza,
    ktory kupi jako po stluczce. Po sasiedzku widzialem nowego nissana 350z,
    ktory podobnie byl przygotowany do sprzedazy. Nissan zaliczyl row,
    urwane kolo, pokiereszowana maska, drzwi i blotnik. Tyl zostal
    zrobiony, drzwi tez, aluminiowy wahacz pospawany, jakis zderzak
    zalozony, stal na kolach prosto. Pewnie nawet podloznice na pomiarach
    tez trzymalyby norme. Na pierwszy rzut oka wygladal ok.

    Popros o zdjecie, jak auto wygladalo we Francji. Jesli tak jak na tym
    zdjeciu, to kazdy uczciwy handlarz zrobilby fotke przed zaladunkiem na
    lawete.

  • 4. Data: 2010-03-12 15:07:26
    Od: TP <t...@g...pl>

    > Popros o zdjecie, jak auto wygladalo we Francji. Jesli tak jak na tym
    > zdjeciu, to kazdy uczciwy handlarz zrobilby fotke przed zaladunkiem na
    > lawete.

    Dzięki za uwagi, handlarz twierdzi, ze blotnik byl zdjety juz we francji
    pod ubezpieczyciela, ale sprobuje faktyczne poprosic o zdjecie.
    Zainteresowalem sie tym autem, bo sam kiedys mialem stluczke, uderzylem
    prawym przodem przy niewielkiej predkosci. Bylo tu suzuki swift.
    Obrazenia byly tylko wyłacznie blacharskie, ponoć minimalnie były
    podluznice prostowane. Wymienione zostały błotniki, maska,zderzak,
    reflektory.
    Samochod byl naprawiany z AC. Faktura byla na ponad 10 tys.(rok 2005
    bodajze, albo wczesniej) Ale podejrzewam ze jak by naprawiał na wlasną
    ręke to by wyszedl ułamek ceny.
    Samochodem jezdzilem jeszcze dlugo, był bez zarzutu. Dla mnie dla laika
    auto poobijane... ale moze macie racje ze faktycznie jest mocniej
    uszkodzone skoro wahacz, drązek kierowczniczy i felga jest uszkodzona.
    Ale moze jest tak, ze ktos uderzyl prawym kolem, zniszczy wlasnie te
    elementy, poduszki są ponoć ok

  • 5. Data: 2010-03-12 15:40:55
    Od: mleko <m...@m...ml>

    On 2010-03-12 15:07, TP wrote:

    > Dzięki za uwagi, handlarz twierdzi, ze blotnik byl zdjety juz we francji
    > pod ubezpieczyciela, ale sprobuje faktyczne poprosic o zdjecie.

    Znajac zycie dostaniesz odpowiedz, ze nie mial czasu, deszcz padal i mu
    sie spieszylo, a w dodatku zapomnial aparatu :)

    > Samochod byl naprawiany z AC. Faktura byla na ponad 10 tys.(rok 2005
    > bodajze, albo wczesniej) Ale podejrzewam ze jak by naprawiał na wlasną
    > ręke to by wyszedl ułamek ceny.

    Dokladnie, ale w tym przypadku...

> [...]
    > uszkodzone skoro wahacz, drązek kierowczniczy i felga jest uszkodzona.
    > Ale moze jest tak, ze ktos uderzyl prawym kolem, zniszczy wlasnie te

    Raczej tak nie jest. Wbrew pozorom, wymiana poduszek i sterownika,
    obecnie do drogich nie nalezy.

    Zreszta sam pas przedni, w ktorym lakier odpadl, lewe nadkole i inne
    elemnty zle swiadcza o tym samochodzie.
    NIe jestem expertem, ale moim zdaniem uderzenie bylo konkretne. To co
    sie dalo, zostalo wymienione lub poprostowane najnizszym kosztem "aby
    wygladalo". Wiecej moglbym powiedziec ogladajac autko.

  • 6. Data: 2010-03-12 15:59:34
    Od: Bydlę <bydl?@bydl?.pl>

    On 2010-03-12 14:02:57 +0100, TP <t...@g...pl> said:

    > Witam wszystkich.
    >
    > Wypatrzyłem takie autko w necie:
    > http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=949632022
    >
    > Zastanawiam się czy warto kupic takie autko.

    Nie. 3000 km rocznego przebiegu świadczy o tym, że to bardzo awaryjne auto...

    > Handlarz który go sprzedaje mowi, że podłużnice są ok., że do wymiany
    > są drążek kierowniczy, wachacz

    Wąchacz?
    ;>
    (sprzedawca też artysta: francia i kątakt)

    > , chłodnica i oczywiście elementy blacharki + lampa, felga.

    To niech to naprawi, skoro to proste i tanie.

    > Nie jestem mechanikiem

    A sprzedawca zawodowo się zajmuje tym (co widać po zdjęciach), a mimo
    to nie naprawia.
    Ciekawe dlaczego.

    --
    Bydlę

  • 7. Data: 2010-03-12 17:47:47
    Od: TP <t...@g...pl>

    > To niech to naprawi, skoro to proste i tanie.

    Nikt nie mówił, że to ma być proste i tanie, tylko zastanawiam sie czy to
    żelastwo będzie zdatne do jazdy.
    NIe bronie handlarza, wiem, że to kombinatorzy. Handlarz zeznaje, że on
    poprostu nie naprawia tylko przywozi i sprzedaje uszkodzone.
    Nie znam trików handlarzy ale w porównaniu z innymi super ofertami
    samochodow z robitym przodem ten wydałmi sie godny rozeznania.
    Uważacie, że auta nie nie opłaca naprawiać?
    Bo ja osobiscie sobie pomyslalem ze go warto kupic i naprawić niż szukać
    juz sprowadzanego "bezwypadkowego" ktory moze być zespawany z dwóch
    róznych.

  • 8. Data: 2010-03-12 18:15:19
    Od: Michał <m...@w...o2.pl>

    > Nie znam trików handlarzy ale w porównaniu z innymi super ofertami
    > samochodow z robitym przodem ten wydałmi sie godny rozeznania.
    > Uważacie, że auta nie nie opłaca naprawiać?

    Ja bym się bał zaryzykować.

  • 9. Data: 2010-03-12 19:09:59
    Od: DoQ <p...@g...com>

    TP pisze:

    > Nie jestem mechanikiem ani znawcą ale wydaje mi się, że uszkodzenia nie
    > są poważne i bez wpływu na geometrię samochodu da się to naprawić. Dach
    > otwiera się bez problemu.

    Wyglada na to ze uszkodzone jest glownie poszycie, wiec nie ma co sie
    specalnie bac raczej.

    > Znacie jakiś godny polecenia warsztat w okolicy Warszawy, gdzie można by
    > popytać o możliwość naprawy takiego auta?

    Najlepiej by bylo obejrzec go w ASO. Maja tam warsztaty blacharskie i
    rzeczoznawcow na miejscu. Za nieduza kwote powinni zrobic ci wycene +
    liste czesci ktore nalezy wymienic.

    Pozdrawiam
    Pawel

  • 10. Data: 2010-03-12 19:14:34
    Od: LEPEK <gdzies@wsi>

    > Nikt nie mówił, że to ma być proste i tanie, tylko zastanawiam sie czy
    > to żelastwo będzie zdatne do jazdy.

    Wyrzeźbić to można wszystko :)

    Moim zdaniem najbardziej chodzi o to, że na zdjęciach wygląda w miarę
    OK, a tak na prawdę jest w dużo gorszym stanie.
    Widać, że był "podprostowany" tak, żeby dobrze wyglądał - najlepiej to
    widać na lewym błotniku, który był trochę wyklepany (obecny kształt nie
    pasuje mi do stanu "zaraz po stłuczce"). To samo dotyczy prawego
    reflektora - zapewne włożony do zdjęcia na swoje miejsce, bo zwykle przy
    takich uszkodzeniach ląduje w krzakach. Błotnik i zderzak zdjęte, bo
    zapewne nie korespondowałyby w zestawieniu z egzystującymi reflektorami.
    A tak kształtem przypomina samochód :) Pytanie brzmi: co jest pod
    spodem? No, ale to na pewno jest do oceny na miejscu.
    Aha - prawy reflektor pewnie też do wymiany, bo nie chce mi się wierzyć,
    że skoro zderzaka nie ma i maska tak wgięta, to mocowania zostały. No i
    zgięta felga rodzi podejrzenia co do wahacza.

    Ja ci radzę - rób, jak chcesz.
    Ale najpierw go obejrzyj z jakimś blacharzem, bo na kilometr widać
    zabiegi fotograficzno - marketingowe.

    Pozdr
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański