  • 1. Data: 2021-06-09 15:06:22
    Temat: skrętka mobilna
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    Dzieciaki (no dobra, prawie dorosłe) wymyśliły imprezę, która będzie się
    odbywała cyklicznie. Musi być zapewniona transmisja po kablu
    ethernetowym. Kabel będzie więc zwijany i rozwijany wielokrotnie, mogą
    po tym łazić ludzie itp. Pomyślałem więc o lince, ale z tego, co
    zdążyłem się doktoryzować, to nawet zewnętrzne kable FTP robią z drutu.
    Jakoś nie chce mi się wierzyć, że żyła z pojedynczego drutu wytrzyma
    kilkukrotne zginanie.
    Czy dobrze zgaduję, że patchcordy robi się z linki?
    Czy stalowa linka nośna zatopiona razem ze skrętką w kablach
    napowietrznych świadczy o jakiś magicznie większej odporności takiego
    kabla na niedelikatne traktowanie?

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 2. Data: 2021-06-09 16:42:46
    Temat: Re: skrętka mobilna
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 9 Jun 2021 15:06:22 +0200, Pawel "O'Pajak" wrote:
> [...]
    > zdążyłem się doktoryzować, to nawet zewnętrzne kable FTP robią z drutu.
    > Jakoś nie chce mi się wierzyć, że żyła z pojedynczego drutu wytrzyma

    Kilkukrotne wytrzyma. Szczegolnie, jesli promienie giecia nie beda
    zbyt duze.

    > Czy dobrze zgaduję, że patchcordy robi się z linki?

    Tak.
    Ale z drutu tez dobrze wychodza ... o ile nie rusza sie intensywnie
    :-)

    > Czy stalowa linka nośna zatopiona razem ze skrętką w kablach
    > napowietrznych świadczy o jakiś magicznie większej odporności takiego
    > kabla na niedelikatne traktowanie?

    Na pewno trudniej go zgiac :-)
    I pewnie zewnetrzna izolacja grubsza.

    Ale zwykly drutowy kabel tez troche wytrzyma, a pewnie tanszy.

    Impreza stacjonarna? Moze bardziej na stale polozyc/zakopac?

    J.

  • 3. Data: 2021-06-09 16:55:45
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 09.06.2021 o 15:06, Pawel "O'Pajak" pisze:

> [...]
    > Czy stalowa linka nośna zatopiona razem ze skrętką w kablach
    > napowietrznych świadczy o jakiś magicznie większej odporności takiego

    Jak chcesz zwijać i rozwijać, to zrób odpowiednio długi patchcord.

    Jak chcesz mieć raz a dobrze, to weź kabel doziemny i zakop.

    Ile metrów tego ma być?

    MJ

  • 4. Data: 2021-06-09 17:18:21
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    W dniu 2021-06-09 o 16:55, Michal Jankowski pisze:
    > Jak chcesz mieć raz a dobrze, to weź kabel doziemny i zakop.

    Różne miejsca. Gdyby było 1, to bym tak doradził.

    > Ile metrów tego ma być?

    50

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 5. Data: 2021-06-09 17:26:31
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <"WBodzimierz Wojtiuk">

    On 2021-06-09 15:06, Pawel "O'Pajak" wrote:

> [...]
    > odbywała cyklicznie. Musi być zapewniona transmisja po kablu
    > ethernetowym. Kabel będzie więc zwijany i rozwijany wielokrotnie, mogą

    Zagooglałem i takie cos wylazło:
    "Firma Belden wprowadziła do oferty rodzinę kabli ethernetowych DataTuff
    Kluczową cechą kabli DataTuff jest opatentowana przez producenta
    technologia Bonded-Pair zapewniająca odporność na rozciąganie, zaginanie
    i chodzenie po kablach zarówno w trakcie, jak i po ich zainstalowaniu."

    Włodek

  • 6. Data: 2021-06-09 18:17:46
    Od: "Rutkowski, Jacek" <j...@w...pl>

    W dniu 6/9/2021 o 5:18 PM, Pawel "O'Pajak" pisze:

    > Różne miejsca. Gdyby było 1, to bym tak doradził.

    > 50
    >
    > Pozdroofka,
    > Pawel Chorzempa
    Są jak najbardziej kable linki:
    np. :
    Telegartner L02002D0061

    Jest to skrętka kat. 7 z linkami w żyłach.
    Spokojnie wytrzyma kilkadziesiąt zwinięć i nadepnięć pod
    warunkiem że nie będą to obcasy szpilek na betonie/kostce.
    Wtedy trzeba zastosować korytka lub peszel ochronny.

    --
    pzdr, j.r.

  • 7. Data: 2021-06-09 18:46:22
    Od: K <n...@e...com>

    On 09/06/2021 16:26, Włodzimierz Wojtiuk wrote:

> [...]
    > technologia Bonded-Pair zapewniająca odporność na rozciąganie, zaginanie
    > i chodzenie po kablach zarówno w trakcie, jak i po ich zainstalowaniu."

    Za te pieniadze to kupi kilkanascie patchcordow swiatlowodowych:
    https://www.cyberbajt.pl/produkt/8282/patchcord-samo
    nosny-scapcscapc-sm-simplex-g657a2.html
    albo kabli:
    https://www.cyberbajt.pl/produkt/13265/kabel-swiatlo
    wodowy-dac-12j-g652d-zxotktcd.html

    wraz zarobieniem i jeszcze mu zostanie na media konwertery. W ogole to
    na ta odleglosc to bym to zrobil na wifi.

  • 8. Data: 2021-06-09 21:18:23
    Od: stary grzyb <s...@o...pl>

    > Kilkukrotne wytrzyma. Szczegolnie, jesli promienie giecia nie beda
    > zbyt duze.

    Raczej zbyt małe.

  • 9. Data: 2021-06-09 21:22:42
    Od: ptoki <s...@g...com>

    środa, 9 czerwca 2021 o 08:06:28 UTC-5 Pawel "O'Pajak" napisał(a):
> [...]
    > Czy stalowa linka nośna zatopiona razem ze skrętką w kablach
    > napowietrznych świadczy o jakiś magicznie większej odporności takiego

    Wrzuc to do peszlaniegrubego. On te skretke ochroni przed udarami. Zwijanie i
    rozwijanie skretki nie uszkodzi szybko. Szczegolnie jak to linka a nie drut.
    Ale linka swoje kosztuje.

    Jak zauwazysz ze peszel udreczony to wymienisz na lepszy. ALbo wogole wciagnij w węża
    ogrodowego. Linka cat5 i tak tania nie jest wiec dodatkowy koszt weza wiele nie
    zmieni...

  • 10. Data: 2021-06-09 21:26:39
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > Czy stalowa linka nośna zatopiona razem ze skrętką w kablach
    > napowietrznych świadczy o jakiś magicznie większej odporności takiego

    Jak masz jakiś "kołowrotek" od węża ogrodowego, to styknie zwykła
    skrętka i wytrzyma sporo.
    http://www.ecoagra.pl/zdjecie-1,20,279-nazwa-towaru.
    jpg

    --