  • 11. Data: 2021-06-11 19:22:30
    Temat: Re: dziwaczne pytanie o sieć LAN
    Od: yabba <...@...pl>

    W dniu 11.06.2021 o 16:20, Adam pisze:

    > Działa także i przez WAN.
    > Miałem biura księgowe, które wystawiały RDP przez SDI. Faktem jest, że
    > ówczesne RDP miało mniejszy transfer, ale spokojnie kilkanaście końcówek
    > pracowało na tym jednym łączu.
    >
    > Wystarczy odpowiednia konfiguracja, np. wyłączenie transmisji dźwięku, tła,
    > kompozycji itd.

    Ja też korzystam często z RDP przez WAN z VPN-em, a używałem nawet przez
    3G/LTE. Tylko już opóźnienia są odczuwalne i człowiek zaczyna być
    szybszy od komputera. :)

    yabba

  • 12. Data: 2021-06-11 22:56:47
    Od: ptoki <s...@g...com>

    piątek, 11 czerwca 2021 o 10:34:40 UTC-5 Krzysztof Gajdemski napisał(a):
> [...]
    i pasmie na poziomie paru megabitow.
    > Może wydać się to nieprawdopodobne, ale ja też tak dosyć często pracuję.
    > Da się. Jednak:
    > No właśnie. Praca w CAD (przynajmniej dla mnie) to przesyłanie dużej
    > ilości grafiki, intensywna interakcja z serwerem, a więc bardzo częste
    > odświeżanie. Bywa, że i lokalna grafika nie daje rady. A Ty proponujesz
    > X-y człowiekowi stwierdzającemu, że UltraVNC (który jest prawdopodobnie
    > szybszy od X) jest dla niego za wolny. Nie tędy droga.

    Siem nie zgodzem. Skoro full screen youtube dziala po rdp plynnie a po iksach tez
    daje rade na nikłym pasmie to cad tez da rade.
    Wlasnie przetestowalem, rdp w full HD uciaga youtube w przynajmniej 20fps na moim
    bieda konfigu. Ale nawet po przepisciu sie na gigabit rdp przesyla okolice 12MB/sek.
    Moze da sie to jakos obejsc ale i tak jest to wydajnosc calkiem ok, szczegolnie jak
    sie odswieza czesc ekranu wtedy obraz jest totalnie bez zaciec.

    W cad nie obraca sie non stop modeli. Nawet w blenderze jak sie pracuje to ekran nie
    jest odswiezany dramatycznie.

    Jakby to byl artysta co to nie mierzy a na oko celuje to od biedy mogl bym zrozumiec
    ze mu lag przeszkadza. W cad-to nie jest az tak dramatyczny problem..

    No ale niech se watkotworca tego rdp odpali i pocwiczy to bedzie wiadomo co mu tam
    zawadza. Moze byc jakis inny problem a nie odswierzanie. Moze sie np. okazac ze
    generowany przez aplikacje obraz z rdp nie jest akcelerowany i wtedy dupa...

  • 13. Data: 2021-06-11 22:57:48
    Od: ptoki <s...@g...com>

    piątek, 11 czerwca 2021 o 12:22:55 UTC-5 yabba napisał(a):

    > Ja też korzystam często z RDP przez WAN z VPN-em, a używałem nawet przez
    > 3G/LTE. Tylko już opóźnienia są odczuwalne i człowiek zaczyna być
    > szybszy od komputera. :)

    Tak ale watkotworca ma lokalny ethernet. No ale niech sie wypowie, bo mam wrazenie ze
    zamiast zrobic probe i sam se odpowiedziec co jest nie tak to wrzucan na grupe a
    potem grupa gada jak slepy z gluchym...

  • 14. Data: 2021-06-11 23:58:32
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Tak ale watkotworca ma lokalny ethernet. No ale niech sie wypowie, bo mam wrazenie
    ze zamiast zrobic probe i sam se odpowiedziec co jest nie tak to wrzucan na grupe a
    potem grupa gada jak slepy z gluchym...

    o pardon ! Jestem, czytam, czuwam :)

    Chodzi o komputer do pracy z elektroniką. Czyli jakieś programy EDA,
    programowanie ( bo trzeba czasem latać od stanowiska do stanowiska, żeby
    sprawdzić czy działa ) itp.

    Raczej nie CAD w stylu Solidworks ani nie praca z grafiką czy video.
    60 pfs to chyba nie jest potrzebne.

    Jak dotąd mam doświadczenie tylko z UltraVNC ( kiepskie toto ).
    Wszystko pod windows 7 obecnie ( i wolałbym nie przechodzić na 10 ).

    Myślałem o sprzętowych KVM. Parametry wyglądają imponująco ( ceny też ).
    Ale skoro tak chwalicie remote desktop... sprawdzę.

  • 15. Data: 2021-06-12 00:08:40
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    W dniu 2021-06-11 o 22:57, ptoki pisze:
    > watkotworca ma lokalny ethernet

    zapomniałem uzupełnić - tak, chodzi o sieć w ramach warsztatu.
    To jest w sumie jedno pomieszczenie rzędu 100m. Więc odległości niewielkie.

    Komputerów jest 5 czy 6. Pen Wszystko oczywiście na ethernecie normalnym.

  • 16. Data: 2021-06-12 00:40:55
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    W dniu 2021-06-12 o 00:08, sundayman pisze:

    > zapomniałem uzupełnić - tak, chodzi o sieć w ramach warsztatu.
    > To jest w sumie jedno pomieszczenie rzędu 100m. Więc odległości niewielkie.
    >
    > Komputerów jest 5 czy 6. Pen Wszystko oczywiście na ethernecie normalnym.

    No to pozostaje tylko kwestia tego jakie systemy operacyjne masz na tych
    komputerach i na serwerze (tzn. na tej maszynie CAD-owskiej)?

    Jeśli to jest Windows w wersji Pro to masz wszystko, co potrzeba. Możesz
    nawet robić tak, że z komputera A łączysz się zdalnym pulpitem RDP z
    serwerem (komputer z CAD) i będąc połączonym z tym komputerem sesją RDP
    z niego otwierasz sobie sesję zdalnego pulpitu z komputerem B i w ten
    oto sposób z jednego komputera działasz sobie na dwóch (w zasadzie 3 -
    wliczając komputer przed którym siedzisz) jednocześnie, a przesyłanie
    plików między nimi masz wtedy, gdy w aplikacji Remote Desktop zaptaszysz
    (zaptaszkujesz) odpowiednie okienko co chcesz udostępniać w zdalnym
    połączeniu.

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/

  • 17. Data: 2021-06-12 00:43:29
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@g...net>

    sundayman <s...@p...onet.pl> napisał(a):
    > Jak dotąd mam doświadczenie tylko z UltraVNC ( kiepskie toto ).

    Korzystaj z czegoś, co jest zintegrowane z podsystemem graficznym systemu
    operacyjnego, czyli np. wspomniany systemowy Zdalny pulpit. Z programem
    działającym na zasadzie robienia 2-3 razy na sekundę zrzutu ekranu
    oczywiście miłych doznań nie będziesz mieć.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    https://www.grzegorz.net/

  • 18. Data: 2021-06-12 11:21:16
    Od: Krzysztof Gajdemski <s...@d...org.pl>

    Jest Fri, 11 Jun 2021 13:56:47 -0700 (PDT), ptoki pisze:
> [...]
    > przesyla okolice 12MB/sek. Moze da sie to jakos obejsc ale i tak jest
    > to wydajnosc calkiem ok, szczegolnie jak sie odswieza czesc ekranu

    Przecież nie rozmawiamy o yt, filmach etc (potwierdzam, spokojnie da się
    oglądać w zdalnym X), tylko o pracy interaktywnej. Oprócz przepustowości
    istotne (wręcz kluczowe) są też opóźnienia. X11 znany jest z tego, że
    sam z siebie wprowadza istotne opóźnienia podczas pracy po sieci.

> [...]
    > artysta co to nie mierzy a na oko celuje to od biedy mogl bym
    > zrozumiec ze mu lag przeszkadza. W cad-to nie jest az tak dramatyczny

    Nie, w typowych programach tego typu wykonywana jest duża ilość operacji
    graficznych (choćby przez cały czas zmienia się widok, powiększa etc,
    nawet pracując w 2D). Opóźnienia przy takiej pracy są *dramatyczne*,
    nawet po LAN 1 Gbps. Praca w ten sposób to jakby cofnąć się do 1998 albo
    wcześniej (bo AutoCAD działał mi w miarę płynnie w tamtych czasach,
    nawet w 3D). Bardziej obrazowo nie mogę tego opisać. Nie trzeba wierzyć
    na słowo: spróbuj odpalić np. FreeCAD-a i sam sprawdź. Owszem, można
    kombinować z przełączaniem wyświetlania na siatkę, minimalizować ilość
    operacji etc, ale nie o to chodzi w wątku. Tak więc podtrzymuję, że X11
    to fatalny pomysł w tym przypadku.

    k.

  • 19. Data: 2021-06-12 11:49:45
    Od: Cezar <c...@t...pl.invalid>

> [...]
    > kombinować z przełączaniem wyświetlania na siatkę, minimalizować ilość
    > operacji etc, ale nie o to chodzi w wątku. Tak więc podtrzymuję, że X11

    Mogę obalić kolejny twój mit. Google Stadia tak działa. Gra uruchamiana
    jest serwerze a obraz streamowany jest przez WebRTC do chromecasta (albo
    do PC)

    Da się spokojnie płynnie grać na 1080p a łącze mam 80/20Mbps. 4k nie
    próbowałem bo nie mam monitora ale przypuszczam że też się da.
    Nie mów mi że CAD ma większe wymagania niż gry ... bo niema

    c.

  • 20. Data: 2021-06-12 16:25:49
    Od: Krzysztof Gajdemski <s...@d...org.pl>

    Jest Sat, 12 Jun 2021 10:49:45 +0100, Cezar pisze:

> [...]
    > próbowałem bo nie mam monitora ale przypuszczam że też się da.
    > Nie mów mi że CAD ma większe wymagania niż gry ... bo niema

    Przecież cały czas piszę o X11. Jaki to ma związek z WebRTC?
    ,,Przyczepiłem" się tylko do pomysłu użycia X w tym konkretnym przypadku,
    bo jestem praktycznie pewien, że nie spełni opisanych pierwotnie
    wymagań.

    k.