  • 11. Data: 2022-11-11 11:29:27
    Temat: Re: e-toll
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 11.11.2022 o 11:24, Shrek pisze:

    > Myślę, że co najmniej w polskim. Myślę, że można by też jakoś obrazkowo
    > zrobić.

    Ostatnio byłem na A4 i widzę ... kilka bramek z ikoną samochodu i drugą
    z ikoną siedzącego ludzika. Na wszystkich ikona bezprzewodowości. I
    zachodzę w głowę ...

  • 12. Data: 2022-11-11 11:31:23
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 11.11.2022 o 11:29, ii pisze:

    > Ostatnio byłem na A4 i widzę ... kilka bramek z ikoną samochodu > i drugą

    *i kilka innych

  • 13. Data: 2022-11-11 11:46:24
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Ostatnio byłem na A4 i widzę ... kilka bramek z ikoną samochodu i drugą
    > z ikoną siedzącego ludzika. Na wszystkich ikona bezprzewodowości. I
    > zachodzę w głowę ...

    No to ja też nie wiem, ale wyobrażam sobie, że dałoby się jakiś automat
    do płatności zrobic, postawić na tym placyku zaraz za bramkami i dać
    jakąś ikonagrafikę zrozumiałą dla wszystkich i następnie jakieś strzałki
    (skoro nie wiadomo w jakim języku to ikonografika banknotu i monety jest
    zrozumiała w całym świecie). Nie wiem, może to przerasta naszych
    ekspertów, ale podróżowałem po krajach różnych i jakoś nigdzie nie
    miałem problemu żeby ktoś mi wskazał że mam zapłacić i jak - nawet jeśli
    jedynym wspólnym jezykiem jaki znaliśmy było machanie rękami. A tu w
    polsce niedasię...

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 14. Data: 2022-11-11 14:54:50
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 11.11.2022 o 11:46, Shrek pisze:

> [...]
    > jakąś ikonagrafikę zrozumiałą dla wszystkich i następnie jakieś strzałki
    > (skoro nie wiadomo w jakim języku to ikonografika banknotu i monety jest

    Ale to Ci mówię, że ikonki wcale nie są zrozumiałe dla wszystkich.

> [...]
    > miałem problemu żeby ktoś mi wskazał że mam zapłacić i jak - nawet jeśli
    > jedynym wspólnym jezykiem jaki znaliśmy było machanie rękami. A tu w

    Bo sr..ł w gacie, że mandat zapłacisz na drodze.

    Jak dla mnie cała ta dyskusja raczej żałosna jest. Na zachód od Polski
    jest taki jeden kraj gdzie ...

  • 15. Data: 2022-11-11 15:14:25
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 11.11.2022 o 14:54, ii pisze:

    > Ale to Ci mówię, że ikonki wcale nie są zrozumiałe dla wszystkich.

    Naprawdę nie ogarniesz co znaczy symbol banknotu i monety ze strzałką?

    > Bo sr..ł w gacie, że mandat zapłacisz na drodze.

    Akurat nie mówię o autostradach. Lotniska, dworce, hotele, gestausy,
    muzea. Kurwa nigdzie nie miałem problemu z tym, żeby dogadać się jak
    zapłacić i ile, nawet jak nie znaliśmy żadnego wspólnego języka.

    > Jak dla mnie cała ta dyskusja raczej żałosna jest. Na zachód od Polski
    > jest taki jeden kraj gdzie ...

    Ale co jest twoim zdaniem żałosne. Jeździsz przez bramkę dziesiątki razy
    - zawsze jest przycisk i dostajesz bilet. Jedziesz 101 raz i biletu nie
    ma ani żadnej informacji co jest grane. Uważasz że to błąd kierowcy, że
    przed każdą podróżą nie sprawdził czy nic się nie zmieniło?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 16. Data: 2022-11-11 16:12:08
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2022-11-11 o 15:14, Shrek pisze:

    > Naprawdę nie ogarniesz co znaczy symbol banknotu i monety ze strzałką?
    >

    > Akurat nie mówię o autostradach. Lotniska, dworce, hotele, gestausy,
    > muzea.

    Nie każdy dobrze interpretuje. Ja np jak jeździłem różnymi autostradami
    gdzie musiałem płacić gotówką/kartą, to szukałem przy bramkach symbolu
    monet/karty i ludzika
    (bo jak cos nie pyknie, to bedzie z obsługą łatwiej) i czasami
    naprawdę trudno było się zorientować gdzie podjechać,
    więc albo niektórzy (np ja) nie ogarniają albo czasami gdzieś tam
    znaki są mało intuicyjne.

  • 17. Data: 2022-11-11 18:58:37
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 11.11.2022 o 16:12, cef pisze:

    > Nie każdy dobrze interpretuje. Ja np jak jeździłem różnymi autostradami
    > gdzie musiałem płacić gotówką/kartą, to szukałem przy bramkach symbolu
    > monet/karty i ludzika

    No widzisz - jakby był symbol i strzałka to byś zrozumiał. Więc nie jest
    problemem zrobić "uczciwe" oznakowanie.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 18. Data: 2022-11-11 19:28:45
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2022-11-11 o 18:58, Shrek pisze:

    > No widzisz - jakby był symbol i strzałka to byś zrozumiał. Więc nie jest
    > problemem zrobić "uczciwe" oznakowanie.

    Przedpiśca zwracał uwagę, że nie zawsze się da łatwo
    rozpoznać symbole czy ikonografiki i nie chciałeś tego
    zaakceptować twierdząc, że każdy sobie z tym poradzi.
    Jak widać nie każdy albo nie zawsze, bo kilka razy jak
    nie mogłem wybrać bramki, to małżonka zareagowała:
    "no gdzie Ty jedziesz, tam są monety"

  • 19. Data: 2022-11-11 19:39:29
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 11.11.2022 o 19:28, cef pisze:

> [...]
    > Jak widać nie każdy albo nie zawsze, bo kilka razy jak
    > nie mogłem wybrać bramki, to małżonka zareagowała:

    Przyznam, że teraz ja nie rozumiem...

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 20. Data: 2022-11-11 22:27:15
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2022-11-11 o 19:39, Shrek pisze:

    > Przyznam, że teraz ja nie rozumiem...

    No właśnie tak jest, że jedni rozumieją znaki/ikony a inni nie.