  • 21. Data: 2022-11-11 22:39:51
    Temat: Re: e-toll
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 11.11.2022 o 22:27, cef pisze:

    > No właśnie tak jest, że jedni rozumieją znaki/ikony a inni nie.

    No ale naprawdę jak wiadomo że trzeba zapłacić, to da się niezrozumieć
    ikonografiki z banknotem/kartą i monetą oraz strzałką kierującą w stronę
    automatu do płatności?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 22. Data: 2022-11-11 23:27:35
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2022-11-11 o 22:39, Shrek pisze:

    > No ale naprawdę jak wiadomo że trzeba zapłacić, to da się niezrozumieć
    > ikonografiki z banknotem/kartą i monetą oraz strzałką kierującą w stronę
    > automatu do płatności?

    To zależy od grafiki.
    Jedni widzą monety a inni coś innego - a tez wiedziałem,
    że muszę podjechać gdzieś żeby zapłacić, ale z tych symboli,
    które zarejestrowałem żaden nie był na pewno tym, który chciałbym
    wybrać a czasu na decyzję mało, bo to jednak autostrada i gdzieś trzeba
    wjechać.

  • 23. Data: 2022-11-12 00:35:28
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 11.11.2022 o 15:14, Shrek pisze:

    > Naprawdę nie ogarniesz co znaczy symbol banknotu i monety ze strzałką?

    I placyk zamiast bramek jest dobrym pomysłem???

    > Akurat nie mówię o autostradach. Lotniska, dworce, hotele, gestausy,
    > muzea. Kurwa nigdzie nie miałem problemu z tym, żeby dogadać się jak
    > zapłacić i ile, nawet jak nie znaliśmy żadnego wspólnego języka.

    To dziwne.

    > Ale co jest twoim zdaniem żałosne. Jeździsz przez bramkę dziesiątki razy
    > - zawsze jest przycisk i dostajesz bilet. Jedziesz 101 raz i biletu nie
    > ma ani żadnej informacji co jest grane. Uważasz że to błąd kierowcy, że
    > przed każdą podróżą nie sprawdził czy nic się nie zmieniło?

    Żałosne jest dyskutowanie o opłatach, których wcale być nie musi.

  • 24. Data: 2022-11-12 08:34:23
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 11.11.2022 o 23:27, cef pisze:

> [...]
    > które zarejestrowałem żaden nie był na pewno tym, który chciałbym
    > wybrać a czasu na decyzję mało, bo to jednak autostrada i gdzieś trzeba

    No dobra - więc nie należy nawet próbować, bo się nie uda. Tak mi
    jeszcze przyszło do głowy, że skoro tenb pierdolony przycisk do
    wydawania biletów dalej tam jest i ludziki co nie wiedzą się przy nim
    zatrzymują to jebnać tam informację - no ale chuj nie wiadomo w jakim
    języku. Po prostu niedasie i już - klęska żywiołowa i nic nie da się zrobic.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 25. Data: 2022-11-12 08:37:51
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 12.11.2022 o 00:35, ii pisze:

    > I placyk zamiast bramek jest dobrym pomysłem???

    Przecież on tam dalej jest i co więcej na stronie internetowej własnie
    tak polecają jak ktoś nie wie że się system opłat zmienił. Zdziwić się
    przy przycisku i zjechać na plac za bramkami. Tylko kurwa jakoś nie
    wpadli na to że przy przycisku do wydawania biletów dziwią się ci, co
    tego na ich stronie nie przeczytali żeby się nie dziwić.

    Dla kogo dziwne to dziwne.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 26. Data: 2022-11-12 08:45:25
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2022-11-12 o 08:34, Shrek pisze:

> [...]
    > zatrzymują to jebnać tam informację - no ale chuj nie wiadomo w jakim
    > języku. Po prostu niedasie i już - klęska żywiołowa i nic nie da się

    Co to zmienia w sensie rozumienia ikonografiki?

  • 27. Data: 2022-11-12 09:10:17
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 12.11.2022 o 08:45, cef pisze:

    > Co to zmienia w sensie rozumienia ikonografiki?

    To samo niedasie! Po prostu niedasie skutecznie poinformować klienta jak
    i gdzie ma zapłacić. Niedasie. Nie warto próbować, bo i tak niedasie!;)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 28. Data: 2022-11-12 11:09:05
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2022-11-12 o 09:10, Shrek pisze:

    > To samo niedasie! Po prostu niedasie skutecznie poinformować klienta jak
    > i gdzie ma zapłacić. Niedasie. Nie warto próbować, bo i tak niedasie!;)

    To, że niedasie, to już jest Twoja projekcja.
    Są jakieś ikonki - jedni je rozumieją a inni nie, ale jak ma się
    zapłacić, to się podjedzie
    i zatrzyma gdziekolwiek nawet jeśli nie odczytuje się ikonek prawidlowo
    czy cokolwiek innego zrobi, żeby to wyjaśnić i to się załatwi.
    W zasadzie na autostradzie jest dość czytelny system bilet-płacić
    albo płacić-bilet. Chyba tylko raz gdzieś we Francji przejechałem dwie
    bramki bez płacenia i bez nowego biletu, ale skoro się otwierało,
    to intuicyjnie pomyślałem, że kasuje gdzieś na końcu.
    (bo czasem nie kasuje)

  • 29. Data: 2022-11-12 14:16:21
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 12.11.2022 o 11:09, cef pisze:

    > Są jakieś ikonki - jedni je rozumieją a inni nie, ale jak ma się
    > zapłacić, to się podjedzie

    No właśnie problem w tym, że nie ma żadnych ikonek. Wcześniej przez lata
    podjeżdzłeś wciskałeś przycisk i dostawałeś bilet. Teraz przycisk nie
    działa i tyle informacji. Tu nawet nie ma problemu że nie ma czytelnej
    informacji - nie ma żadnej (oprócz znaku płatna, który był "od zawsze").

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 30. Data: 2022-11-12 15:26:31
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2022-11-12 o 14:16, Shrek pisze:

> [...]
    > działa i tyle informacji. Tu nawet nie ma problemu że nie ma czytelnej
    > informacji - nie ma żadnej (oprócz znaku płatna, który był "od zawsze").

    Osoba średnio zorientowana musiała usłyszeć gdziekolwiek -
    w radiu, przeczytać w gazecie czy na portalu, że coś tam się zmieni
    i nie będzie można wciskać przycisku i jechać i płacić przy wyjeździe.
    Więc w tym wypadku nieznajomość prawa szkodzi.
    Można potem jak JF się procesować, że oznakowanie czy informacja do d...
    i ewentualnie wywalczyć jakiś zwrot albo jak wyszło tak, że się nie
    zapłaciło
    to jakiś wydłużony termin uregulowania tego - jak ktoś ma czas i ochotę.

    Jak jechałem pierwszy raz po nowemu to na jeden odcinek kupiłem sobie
    wcześniej bilet a na drugim myślałem, że aplikacją zapłacę,
    ale nie otworzyło mi szlabanu, bo nikt mnie nie poinformował,
    że trzeba zaznaczyć autostradę, z której będę korzystał
    i może jeszcze uruchomić aplikację w czasie przejazdu
    Więc jak się za mną zrobił korek to obsługa sama przybiegła
    rozwiązać problem.