  • 31. Data: 2021-10-18 18:44:08
    Temat: Re: etoll
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 18-10-2021 o 17:49, cef pisze:

    > Szacunkowo to byłoby jakieś 100 ramek, ale skoro wyposażenie pojazdów
    > w jakieś czytniki jest tańsze,

    Nie ma obowiązku.
    Komórkę ma każdy, wystarczy apkę zainstalować.
    Albo bileciki na stacji kupić.

  • 32. Data: 2021-10-18 18:56:42
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 18 Oct 2021 18:42:32 +0200, Cavallino napisał(a):

    > A od grudnia dla wszystkich.

    > Bilet kupowany NA STACJI benzynowej, przed wjazdem na odcinek.

    I dlatego nazwali e-bilet?

    no coz, w niemczech tez tak bylo, czy nawet jest.

    A z apki sie nie da kupic?

    bo jest maly dylemat ... apka bedzie notowac przekroczenia predkosci,
    czy nie?

    J.

  • 33. Data: 2021-10-18 19:09:50
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 18-10-2021 o 18:56, J.F. pisze:

    > I dlatego nazwali e-bilet?

    Może przewidują też samodzielny zakup via net.
    Ale najpierw się musisz zatrzymać i kupić, nie możesz rozpędem przez
    bramki przejechać.

  • 34. Data: 2021-10-18 20:35:13
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2021-10-18 o 18:44, Cavallino pisze:

    > Nie ma obowiązku.
    > Komórkę ma każdy, wystarczy apkę zainstalować.
    > Albo bileciki na stacji kupić.

    Nie instaluję zbędnych apek a ta była by taką,
    bo po płatnych odcinkach w PL jeżdżę sporadycznie
    (niektórzy mają komórki bez netu, wtedy apka bez sensu)
    Preferowałbym wygodne rozwiązanie:
    przejeżdżam i obciążenie jest za konkretny odcinek.
    Bez szukania stacji czy punktu do kupowania biletów, winietek itp.

  • 35. Data: 2021-10-19 06:25:22
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 18-10-2021 o 20:35, cef pisze:

    > Nie instaluję zbędnych apek a ta była by taką,
    > bo po płatnych odcinkach w PL jeżdżę sporadycznie

    Mam tak samo, więc trochę mnie to wkurza.
    Ale po urzędasach za obecnej władzy niczego dobrego się nie spodziewam.

    > (niektórzy mają komórki bez netu, wtedy apka bez sensu) > Preferowałbym wygodne
    rozwiązanie:
    > przejeżdżam i obciążenie jest za konkretny odcinek.

    No i tak ma to działać.
    Ale najpierw skądś muszą wiedzieć, gdzie jechałeś.
    A do tego właśnie jest potrzebne śledzenie Twojej komórki.

  • 36. Data: 2021-10-19 19:46:47
    Od: wowa <w...@g...pl>

    > No i tak ma to działać.
    > Ale najpierw skądś muszą wiedzieć, gdzie jechałeś.
    > A do tego właśnie jest potrzebne śledzenie Twojej komórki.

    No patrz, są kraje gdzie nie muszą wiedzieć gdzie jedziesz. Kupujesz
    roczną winietę w cenie jednego naszego przejazdu po A2. Koszty systemu
    praktycznie zerowe. Wadą jest, że szwagry nie zarobią.
    Wojtek

  • 37. Data: 2021-10-19 21:11:51
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello wowa,

    Tuesday, October 19, 2021, 7:46:47 PM, you wrote:

    > No patrz, są kraje gdzie nie muszą wiedzieć gdzie jedziesz. Kupujesz
    > roczną winietę w cenie jednego naszego przejazdu po A2. Koszty systemu
    > praktycznie zerowe. Wadą jest, że szwagry nie zarobią.

    Albo jesteś młody albo nie pamiętasz. Miały być winiety. Minister,
    który był za to odpowiedzialny został nazwany Winietu a cała akcja
    została tak społecznie zmieszana z błotem, że szkoda gadać. Zamiast
    negocjacji był cyrk.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 38. Data: 2021-10-19 21:46:22
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 19 Oct 2021 21:11:51 +0200, RoMan Mandziejewicz wrote:
> [...]

    Tez juz wiedza. Winiety elekrtoniczne, kontrola elekrtoniczna, kamerki
    wiedza gdzie sie pojawiasz, system swoje kosztowal.

> [...]
    > który był za to odpowiedzialny został nazwany Winietu a cała akcja
    > została tak społecznie zmieszana z błotem, że szkoda gadać. Zamiast

    Bo jesli dobrze pamietasz, to winietki mialy byc obowiazkowe, i zanim
    powstana autostrady.

    Po czy podjeto kolejne nieprzemyslane decyzje ... a moze i
    przemyslane, tylko nie po mysli obywatela.
    I mamy to co mamy.

    J.

  • 39. Data: 2021-10-19 22:45:52
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    > Albo jesteś młody albo nie pamiętasz. Miały być winiety.

    Ale na wąskie drogi krajowe, bo autostrad nie było....

  • 40. Data: 2021-10-21 08:48:12
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oll-ruszaja-kontrole-na-autostradach-skarbowka-i-itd
    -sprawdza-czy-zaplaciles-za/wbw9cn9

    >A od grudnia dla wszystkich.

    Panie na bramkach faktycznie mowia, ze one tylko do listopada pracuja.

    >Bilet kupowany NA STACJI benzynowej, przed wjazdem na odcinek.

    Na razie jak widac - nawet opisu nie ma, a grudzien coraz blizej.

    No coz, chyba trzeba apke.
    Profilaktycznie na osobnym telefonie?

    J.