  • 11. Data: 2009-08-04 11:56:11
    Temat: Re: jaki modem GSM
    Od: "Janusz U." <n...@p...onet.pl>

    http://www.m2mgsm.com/index.php?option=com_content&t
    ask=blogcategory&id=21&Itemid=60

    sprawdzone w rozwiązaniach profesjonalnych i w terenie (nie każdy modem na
    to zasługuje - wiem, co piszę z doświadczenia z różnymi terminalami
    działającymi w Polsce, z Motorolą mamy najmniej problemów)
    USB, RS-232, Bluetooth, również w wersji przemysłowej, a nawet miniPCI

    pozdrawiam
    Janusz U.

  • 12. Data: 2009-08-04 14:00:14
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    MoonWolf napisał:

    > AFAIK da się zrobić udev-em.

    Gorzej jak są to dwa urządzenia na identycznych przejściówkach.
    Ale wtedy udev do spółki z kernelem może rozpoznać porty,
    do których te przejściówki są wpięte. Tak więc odpowiedź na
    postawione pytanie jest twierdząca.

    Mnie natomiast zawsze zastanawiało jak to się robi w Windows.
    Jak podłączę dwie takie same drukarki USB, to skąd wiem, na
    której mi się coś wydrukuje. Również poważnie pytam.

    --
    Jarek

  • 13. Data: 2009-08-04 15:25:43
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    Jarosław Sokołowski pisze:

    > Mnie natomiast zawsze zastanawiało jak to się robi w Windows.
    > Jak podłączę dwie takie same drukarki USB, to skąd wiem, na
    > której mi się coś wydrukuje. Również poważnie pytam.

    Użytkownik to sobie może naklejkę zrobić na drukarce jak nie wie, która
    jest która :-).
    Windows natomiast rozróżnia urządzenie USB na podstawie numeru
    seryjnego, albo jeśli urządzenie go nie ma, to na podstawie portu, do
    którego urządzenie zostało podłączone.

    --
    przeciez moje rozumowanie bylo bez skazy,
    no sam bym wskoczyl do tego wulkanu,

  • 14. Data: 2009-08-04 16:27:01
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Zbych napisał:

    > Użytkownik to sobie może naklejkę zrobić na drukarce jak nie wie,
    > która jest która :-).

    W sumie do tego sprowadzało się moje pytanie -- czy rzeczywiście może
    nakleić na drukarkach kartki "Whatever Printer" i "Whatever Printer
    Kopia 2".

    > Windows natomiast rozróżnia urządzenie USB na podstawie numeru
    > seryjnego, albo jeśli urządzenie go nie ma, to na podstawie portu,
    > do którego urządzenie zostało podłączone.

    W moim pytaniu bardziej chodziło o to, jak rozróźniać ma użytkownik,
    bo sam system może coś tam wiedzieć, ale nie zawsze chyba się wiedzą
    chwali. Ja w każdym razie nie zauważyłem[1] możliwości przypisania
    drukarce portu w taki sposób, jak to można zrobić w udev, czyli
    bardziej dokładnie niż "Port USB". Załóżmy, że mam zainstalowane dwie
    drukarki opisane karteczkami jak wyżej. W chwili uruchamiania komputera
    obie są wyłączone. Czy jak włączę tą z "Kopia 2" na karteczce, to na
    niej drukowane będzie tylko i wyłącznie to, co skieruję w programie
    do drukarki "Whatever Printer Kopia 2"?

    ---
    [1] To wcale nie znaczy, że tego nie ma. Ja systemu tego używałem
    do swoich celów ostatnio jak miał wersję 2.ileś, więc się nie znam
    i dlatego pytam.

    --
    Jarek

  • 15. Data: 2009-08-04 18:08:55
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    Jarosław Sokołowski pisze:

    > obie są wyłączone. Czy jak włączę tą z "Kopia 2" na karteczce, to na
    > niej drukowane będzie tylko i wyłącznie to, co skieruję w programie
    > do drukarki "Whatever Printer Kopia 2"?

    Z moich doświadczeń wynika, że tak właśnie to działa.

  • 16. Data: 2009-08-04 18:47:43
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Zbych napisał:

    > Z moich doświadczeń wynika, że tak właśnie to działa.

    A co się dzieje, gdy zamieni się kable od drukarek?

    --
    Jarek

  • 17. Data: 2009-08-04 19:03:14
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    Janusz U. pisze:

    > http://www.m2mgsm.com/index.php?option=com_content&t
    ask=blogcategory&id=21&Itemid=60

    > sprawdzone w rozwiązaniach profesjonalnych i w terenie

    Albo taki:
    http://pl.farnell.com/wavecom/fsu002-8xn500/terminal
    -gprs-fastracksupreme/dp/1656754

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 18. Data: 2009-08-04 19:16:51
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    Jarosław Sokołowski pisze:

    > A co się dzieje, gdy zamieni się kable od drukarek?

    Według ciebie system rozpoznaje kable?

  • 19. Data: 2009-08-04 19:27:21
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    Zbych pisze:

    > Według ciebie system rozpoznaje kable?

    Heh, chodziło zapewne o porty USB czyli zamianę kabli tylko po jednej
    stronie (np. przy komputerze).

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 20. Data: 2009-08-04 20:35:09
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Adam Dybkowski napisał:

    > Heh, chodziło zapewne o porty USB czyli zamianę kabli tylko po jednej
    > stronie (np. przy komputerze).

    Właśnie o to chodziło. Pytam nie bez przyczyny, bo nie często zdarza
    się komputer z podłączonymi dwiema identycznymi drukarkami, więc
    taki eksperyment trzeba jakoś specjalnie zaaranżować. Ale teraz jest
    okazja spytać kogoś, kto zna to z własnego doświadczenia. Więc pytam.

    --
    Jarek