  • 11. Data: 2009-07-26 16:37:02
    Temat: Re: jaki scalak - multiplekser
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 26 Jul 2009 15:11:33 +0200, Grzegorz Kurczyk wrote:

    >Pewnie mnie Koledzy "zlinczują" ;-), ale mimo że jestem elektronikiem
    >"starej daty", to z czystego lenistwa zrobiłbym to na... drugim uC z
    >odpowiednią ilością portów.

    Drugi uC moze rodzic problemy z komunikacja.
    One swietnie dzialaja jako mastery, ale jako slave juz nie ..

    J.

  • 12. Data: 2009-07-26 16:46:02
    Od: "nuclear2001" <n...@p...onet.pl>

    > Drugi uC moze rodzic problemy z komunikacja.
    > One swietnie dzialaja jako mastery, ale jako slave juz nie ..

    czy ja wiem... z powodzeniem uzywam od pewnego czasu sieci procków AVR na
    magistrali I2C, i nie miałem jeszcze problemów innych niż przy "zwykłym"
    scalaku na I2C. Maksymalnie wisiało coś koło 20 procków na jednej linii.

  • 13. Data: 2009-07-26 17:44:01
    Od: Grzegorz Kurczyk <g...@c...slupsk.pl>

    Użytkownik Artur Miller napisał:

    > ee ... trzeba program pisać, zapewnić komunikację z głównym prockiem ... nie
    > szkoda czasu ? a 8255 były tez w zgrabnym plcc44

    Ale do "pogadania" z nim trzeba zużyć co najmniej 10 pinów głównego
    mikrokontrolera. No i program też trzeba jakiś tam napisać :-) Przy
    drugim procku mamy RS-a, I2C, SPI czy co tam nam się jeszcze zamarzy ;-)

    Pozdrawiam
    Grzegorz

  • 14. Data: 2009-07-26 18:49:53
    Od: Grzegorz Kurczyk <g...@c...slupsk.pl>

    Użytkownik Grzegorz Kurczyk napisał:
    > Ale do "pogadania" z nim trzeba zużyć co najmniej 10 pinów głównego
    > mikrokontrolera.

    Autopoprawka. 12 pinów: D0..D7,A0,A1,RD,WR.

    Pozdrawiam
    Grzegorz

  • 15. Data: 2009-07-26 19:37:19
    Od: "nuclear2001" <n...@p...onet.pl>

    > Teraz żeby nie wyjść na dinozaura to by wypadało zaproponować coś np na
    > i2c, ale przychodzący mi do głowy PCF8574 ma tylko 8 bitów.
    >
    > --
    max7300 ma troche wiecej

  • 16. Data: 2009-07-26 19:49:54
    Od: John Smith <d...@b...pl>

    > Chcę sprawdzać stan około 24 pinów. Stany - zwarte do masy albo wysoka
    > impedancja. Szybkość - 100Hz na pin spokojnie wystarczy. Jakiego scalaka
    > mogę użyć, jeśli nie mam wystarczającej ilości portów w mikrokontrolerze?

    A jak tam chcesz, mogą być multipleksery: 74hc151, 74hc251,
    albo rejestry przesuwne z zatrzaskiem lub bez: 74hc165 itd. Do kupienia
    w sklepach za grosze.
    Więcej na www.ti.com

    Rozwiązań jest dużo, ale 8255 to zostawił bym w muzeum i juz go
    nie wyciągał.
    K.

  • 17. Data: 2009-07-26 23:15:02
    Od: "Artur Miller" <a...@b...org>

    "John Smith" <d...@b...pl> wrote in message

> [...]
    > w sklepach za grosze.
    > Więcej na www.ti.com
    >
    > Rozwiązań jest dużo, ale 8255 to zostawił bym w muzeum i juz go

    a podasz jakiś sensowny powód ?

    @

  • 18. Data: 2009-07-27 11:18:00
    Od: John Smith <d...@b...pl>

    > a podasz jakiś sensowny powód ?

    Kilka, układ ślamazarnie powolny, ZASILANIE 5V, gigantyczne obudowy PDIP, PLCC
    (robią mniejsze?), 14 pinów do komunikacji z uC, wersja PMOS (ciągle w handlu)
    żre coś około 100mA, itd.
    Trzeba pamiętać, że układ był (dla niektórych jest) elementem rodziny
    mikroprocesora i8080. Trochę urządzeń na tym scalaku zrobiłem.

    Oddajmy należny mu hołd i wyślijmy go na emeryturę. We współczesnej elektronice
    wygląda jak 80-latek w biegu olimpijskim na 100 metrów.
    K.

  • 19. Data: 2009-07-27 15:03:23
    Od: "Artur Miller" <a...@b...org>

> [...]
    > PLCC
    > (robią mniejsze?), 14 pinów do komunikacji z uC, wersja PMOS (ciągle w

    yy ... powolny ? przeciez jest w pełnu statyczny ... wymagane 100Hz popędzi
    z palcem w nosie. i jest wersja CMOS.

    > Trzeba pamiętać, że układ był (dla niektórych jest) elementem rodziny
    > mikroprocesora i8080. Trochę urządzeń na tym scalaku zrobiłem.

    ale nadal współczesne mikrokontrolery są wyposażane w magistralę danych,
    adresową, i sygnały /WR i /RD. to znaczy, ze sa przestarzałe ?

    > Oddajmy należny mu hołd i wyślijmy go na emeryturę. We współczesnej
    > elektronice
    > wygląda jak 80-latek w biegu olimpijskim na 100 metrów.

    dlaczego chcesz naprawiać coś co działa ? układ w tym zastosowaniu i przy
    tak postawionych wymaganiach spełni swoje zadanie w bardzo dobry sposób. i o
    to chyba chodzi ?

    @

  • 20. Data: 2009-07-27 16:06:13
    Od: John Smith <d...@b...pl>

    [...]
    > dlaczego chcesz naprawiać coś co działa ? układ w tym zastosowaniu i przy
    > tak postawionych wymaganiach spełni swoje zadanie w bardzo dobry sposób. i o
    > to chyba chodzi ?

    Zakazu nie ma, dalej można stosować i8080. Tylko po co? Z sentymentu?
    Do nowoczesnych DSP chcesz podłączać 8255 (?), to ile wait state-ów
    trzeba wstawiać?
    Mam szacunek do twórców tego scalaka, w swoim czasie był niezły.
    Ale Z80PIO był jeszcze lepszy. Dla mnie "też był".
    K.