  • 11. Data: 2021-02-24 19:38:35
    Temat: Re: koniec pandemii
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Nie mają prądu, więc nie mają ropy.
    Trochę śmieszne ;-)

    -----

  • 12. Data: 2021-02-24 19:55:20
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ąćęłńóśźż" napisał w wiadomości grup
    pl...
    >Nie mają prądu, więc nie mają ropy.
    >Trochę śmieszne ;-)

    Smieszne to bedzie, jak uslyszysz, ze nie mozemy uruchomic elektrowni
    ... bo pradu braklo.

    A niestety taka prawda - weglowa elektrownia wymaga duzo pradu do
    uruchomienia ...
    -----
    > w Teksasie mają problemy, bo ni ma prądu i spadło im wydobycie.

    J.

  • 13. Data: 2021-02-24 20:08:55
    Od: szod <b...@a...pl>

    W dniu 19.02.2021 o 18:20, PiteR pisze:

    > Piątka z przodu. Na stacjach najdrożej od blisko roku
    >
    > Na niektórych stacjach za litr benzyny bezołowiowej 95 oraz oleju
    > napędowego trzeba zapłacić już ponad 5 złotych. To poziomy niewidziane
    > od marca ubiegłego roku. Analitycy ostrzegają jednak, że możliwe są
    > dalsze podwyżki.

    Wróble ćwierkają, że Obajtek ma zostać premierem. Więc co robi? Plusuje
    u Prezesa, a więc paliwo+. Państwo cierpi na brak kasy, więc trzeba doić
    obywateli. Jak Orlen podnosi ceny, to reszta też. Więc widać efekty.

  • 14. Data: 2021-02-24 23:50:36
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:6036a447$0$518$65785112@news.neostrada.pl>
    user szod pisze tak:

    > Wróble ćwierkają, że Obajtek ma zostać premierem.

    k skąd on się urwał?
    Za Mateusza to się chociaż człowiek nie wstydził optycznie i językowo
    na zachodzie.

    --
    Piter

    #ZawszeGratem
    strefa wolna od LPG TDI RWD AT DSG i klimy

  • 15. Data: 2021-02-24 23:58:43
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 23.02.2021 o 20:23, J.F. pisze:

    > Tak czy inaczej - jesli w cenie paliwa jest 1.5zl podatku plus VAT,
    > to jak surowiec mocno stanieje, to na stacji juz nie tak mocno, a jak
    > surowiec mocno zdrozeje ... to na stacji tez juz nie tak mocno.

    Niedługo będzie, że zajedziesz na stację i zwyczajnie zapłacisz 200zł
    akcyzy, podatku i w ogóle nie dostaniesz paliwa. Tak Cie wydojo :D

    > Mamy stabilne ceny paliw, dzieki polityce naszego rzadu :-P

    Stabilnie wysokie. Mogli od razu zrobić litr po 7zł to by było jak Tusk
    żartował.

    - PiS: Tusk żartuje a my jesteśmy poważni:)

    > Jest juz cos takiego ?

    Od roku (pierdzisz spacją przy ludziach) Nie wstyd Ci?

    o-moze-byc-i-po-7-zl-3150104.html

    > Moze i zartowal, ale czy cos robil, aby paliwo nie drozalo ?
    > Fakt, ze dobrze trafil - przyszedl kryzys, ropa spadla na pysk ...

    A gdzie tam, wtedy akurat podrożało. Wiem, nie klikasz linków i lecisz z
    popsutej pamięci :)

    > Co by nie mowic - jak rok temu cena ropy spadla z powodu pandemii, tak
    > powolutku wraca do normy ..

    No. Na rynku była po 12$ a u nas spadła o pisiąt groszy.

    > I kurs dolara. I inflacja dolarowa ... czyli tez ceny ropy ...

    Kurs dolara jest w widełkach a my nadal płacimy 50% więcej niż to paliwo
    jest warte. Jak wiadomo to cena tego paliwa jest wliczana w cały
    transport i stąd masz wszystko droższe.

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>

  • 16. Data: 2021-02-25 11:19:44
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "szod" napisał w wiadomości grup
    pl...
> [...]

    >Plusuje u Prezesa, a więc paliwo+. Państwo cierpi na brak kasy, więc
    >trzeba doić obywateli. Jak Orlen podnosi ceny, to reszta też. Więc

    To jest jedna sprawa, ale nie zapominajmy, ze rok temu ropa kosztowala
    ~$70, w kwietniu spadla do $20 a nawet ujemnej ceny, a dzis $67.

    Tyle, ze rok temu 1$ kosztowal ~3.80, w kwietniu 4.20, a teraz ...
    3.70 PLN.
    Mamy silna gospodarke :-)

    J.

  • 17. Data: 2021-02-25 13:03:51
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2021-02-24 23:50, PiteR wrote:
    > in <news:6036a447$0$518$65785112@news.neostrada.pl>

    > k skąd on się urwał?
    > Za Mateusza to się chociaż człowiek nie wstydził optycznie i językowo
    > na zachodzie.
    Z Pcimia się urwał, gdzie robił karierę samorządowca. Znajomy Beaty.
    Podejrzany o korupcję, ale po przejęciu władzy przez nasz dzielny PiS
    śledztwo przeciwko niemu (i zdaje się tylko przeciwko niemu w tej
    sprawie) jakimś dziwnym trafem umorzono. :-)
    https://www.forbes.pl/kto-jest-kim/jak-daniel-obajte
    k-zostal-prezesem-orlenu/egpenld

  • 18. Data: 2021-03-07 11:49:36
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2021-02-22 o 11:22, LordBluzg(R) pisze:

    > Nasz rynek reaguje z opóźnieniem a w zasadzie z pełną, świadomą
    > manipulacją od momentu wyborów w 2015r. Kiedy cena baryłki wynosiła
    > (uwaga) 150$ to było dokładnie w 2014 roku, cena paliwa w Polsce była na
    > obecnym poziomie. Potem nagle cena za baryłkę zeszła w dół aż do poziomu
    > 50$ ale PiS/Orlen (bo to monopol) nie obniżył ceny do cen światowych a w
    > zasadzie europejskich. Obecnie w Niemczech, Austrii, Hiszpanii i innych
    > krajach, paliwo jest tańsze niż w Polsce.
    > Oczywiście tam zarobki są 4 krotnie wyższe niż w Polsce
> [...]
    =10000

    > https://cinkciarz.pl/o-nas/dla-mediow/artykuly-praso
    we/po-tansze-paliwo-do-niemiec-austrii-i-hiszpanii

    > Zwyczajnie okradają suwerena i nie widzą w tym niczego złego.

    To proszę sprawdź jeszze, po ile była ropa jak u nas paliwo było prawie
    po 6 zł :-)
    Ps. Cena paliwa to nie tylko kwestia ceny ropy ale także popytu. Paliwo
    bardzo dawno nie było tak tanie, jak w zeszłym roku - płaciłem nawet po
    3,70 za benzynę. Mimo rządów tego okropnego PiS-u...
    T.

  • 19. Data: 2021-03-07 11:50:49
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2021-02-22 o 13:34, LordBluzg(R) pisze:

    > Nie pierdź spacją w zdaniu przy ludziach :>

    > Spadło ale nie u nas. Licz procentowo. Skoro zakup spadł o 50% to u nas
    > paliwo nie staniało o 50% do dzisiejszego dnia.

    Bo cena ropy w paliwie to ok. 40% - reszta to podatki liczone od tony, a
    nie procentowo.
    T.

  • 20. Data: 2021-03-07 11:52:07
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2021-02-24 o 19:55, J.F. pisze:
> [...]
    > ... bo pradu braklo.
    >
    > A niestety taka prawda - weglowa elektrownia wymaga duzo pradu do

    U mnie jak nie ma prądu to wyłącza się piec gazowy i siada ogrzewanie...
    Ot, cywilizacja... :-)
    T.