  • 31. Data: 2021-11-18 19:19:59
    Temat: Re: osłona na s-kę
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2021-11-18 o 16:01, PeJot pisze:

    > Do Shneidera:
    >
    > https://allegro.pl/oferta/schneider-acti9-blokada-dz
    wigni-na-klodke-10-szt-11124245604

    > Tylko trzeba założyć kłódkę, inaczej kradną nie wiadomo po co.

    Inna sprawa że eSy Shneidera ( i pewnie inne też ) da się po prostu
    zaplombować, przewlekając drut przez dziurki.

    --
    P. Jankisz
    Sygnaturka zastępcza

  • 32. Data: 2021-11-18 19:22:12
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2021-11-18 o 18:57 +0100, Jarosław Sokołowski napisał:
    > Napisali "wytrzymałość mechaniczna", więc tak. Z prądem dochodzą
    > jeszcze inne czynniki. Ale i tak te kilka tysięcy to za mało, by
    > sobie swobodnie używać bezpiecznika jako wyłącznika.

    A czy wyłącznik do światła jest faktycznie znacząco wytrzymalszy od
    takiej S-ki 10A?

    Mateusz

  • 33. Data: 2021-11-18 19:38:54
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Mateusz Viste napisał:

    > A czy wyłącznik do światła jest faktycznie znacząco wytrzymalszy od
    > takiej S-ki 10A?

    Pewnie zależy który. Pierwszy wyguglany z podanymi parametrmi (akutat
    nie to światła):

    https://indual.pl/produkty/sn7312-w-mini-wylacznik-k
    rancowy-metalowy/

    Podają mu wytrzymałość mechaniczną 10 mln cykli, oraz elektryczną
    500 tyś cykli.

    Dla sprawiedliwości trzeba dodać, że da się znaleźć eski z deklarowaną
    trwałością wielokrotnie większą od tej wcześniej podanej.

    --
    Jarek

  • 34. Data: 2021-11-18 19:39:30
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan PeJot napisał:

    > Bo nie do tego został zaprojektowany.

    O to właśnie chodzi w tym wątku od samego początku. Wiadomo, że projektowny
    nie był do tego. Ale czy mimo wszystko można go używać jako wyłącznika?

    --
    Jarek

  • 35. Data: 2021-11-18 19:57:44
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2021-11-16 o 20:26, Mirek pisze:
    > Widział ktoś taką osłonkę na wyłącznik nadprądowy zabezpieczającą przed
    > przypadkowym _wyłączeniem_? - są oczywiście zabezpieczenia przed
    > załączeniem, ale tu chodzi o sytuację gdzie roztargniony pracownik
    > wyłącza zasilanie wychodząc z warsztatu i przy okazji wyłącza też s-kę
    > od alarmu i kamer.
    > Idealna byłaby przezroczysta osłonka, którą można by nasunąć na
    > pojedynczą s-kę.

    Jeśli też alarm i kamery to dlaczego są na obwodzie głównym?

  • 36. Data: 2021-11-18 20:27:13
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 18.11.2021 19:19, PeJot wrote:

    > Inna sprawa że eSy Shneidera ( i pewnie inne też ) da się po prostu
    > zaplombować, przewlekając drut przez dziurki.

    Nie przechodzi inspekcji. Patrz zaklejenie taśmą.

    --
    Mirek.

  • 37. Data: 2021-11-18 20:36:53
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 18.11.2021 19:57, t-1 wrote:

    > Jeśli też alarm i kamery to dlaczego są na obwodzie głównym?

    A na jakim mają być?

    --
    Mirek.

  • 38. Data: 2021-11-18 20:42:18
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2021-11-18 o 20:36, Mirek pisze:

    > A na jakim mają być?

    Dedykowanym.

    --
    P. Jankisz
    Sygnaturka zastępcza

  • 39. Data: 2021-11-18 20:59:45
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 18.11.2021 20:42, PeJot wrote:

    > Dedykowanym.

    No i są na dedykowanym. W rozdzielni jest rzeczona s-ka zabezpieczająca
    dedykowany obwód do kamer i alarmu.
    Oczywiście jedno i drugie ma zasilacze z podtrzymaniem, ale to akurat
    pogarsza sprawę w tym przypadku.

    A w ogóle to już pisałem, że NA INSTALACJĘ NIE MAM WPŁYWU - czy ja
    niewyraźnie piszę?

    --
    Mirek.

  • 40. Data: 2021-11-19 11:26:28