  • 21. Data: 2021-11-17 20:44:48
    Temat: Re: osłona na s-kę
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 17.11.2021 20:36, Paweł Pawłowicz wrote:

    > Z praktyki u mnie w pracy: idealnie nieskuteczne.

    Coś w tym jest, bo jak komuś zwali eskę, to nie czyta bazgrołów na
    rozdzielni tylko szuka zwalonej...
    - zaklejona taśmą... aaa to pewnie ona! ;)

    --
    Mirek.

  • 22. Data: 2021-11-18 15:59:31
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    > Niedawno zaglądałem do kart katalogowych bezpieczników. Zwróciłem
    > uwagę na deklarowaną liczbę wyłączeń.

    Jakieś konkrety ?

    > Nie pamiętam ile było, ale
    > to nie jakaś wielka liczba. Pomyślałem sobie, że za wyłącznik to
    > nie powinno robić.

    To samo dotyczy RCD - nie powinno się ich testować zbyt często. Ale
    chętne dowiedziałbym się o deklarowanej żywotności, chociaż podejrzewam
    że przy rozłączaniu pod pełnym obciążeniem może być naprawdę cienko.

    --
    P. Jankisz
    Sygnaturka zastępcza

  • 23. Data: 2021-11-18 16:01:38
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2021-11-16 o 20:26, Mirek pisze:
    > Widział ktoś taką osłonkę na wyłącznik nadprądowy zabezpieczającą przed
    > przypadkowym _wyłączeniem_?

    Do Shneidera:

    https://allegro.pl/oferta/schneider-acti9-blokada-dz
    wigni-na-klodke-10-szt-11124245604

    Tylko trzeba założyć kłódkę, inaczej kradną nie wiadomo po co.

    --
    P. Jankisz
    Sygnaturka zastępcza

  • 24. Data: 2021-11-18 16:15:47
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan PeJot napisał:

    > Jakieś konkrety ?

    No własnie żadnych ponad wymienione niżej.

    > To samo dotyczy RCD - nie powinno się ich testować zbyt często. Ale
    > chętne dowiedziałbym się o deklarowanej żywotności, chociaż podejrzewam
    > że przy rozłączaniu pod pełnym obciążeniem może być naprawdę cienko.

    Nawet nie mam tej karty katalogowej, bo przeglądałem ją on-line.
    Nie pamiętam też symbolu bezpiecznika. Ale mając konkretne urządzenie,
    można poszukac jego danych technicznych, tak jak ja to zrobiłem.

    --
    Jarek

  • 25. Data: 2021-11-18 16:21:30
    Od: PeJot <P...@n...pl>

> [...]
    > Nie pamiętam też symbolu bezpiecznika. Ale mając konkretne urządzenie,
    > można poszukac jego danych technicznych, tak jak ja to zrobiłem.

    Szukałem takich danych dla różnych producentów ale nikt się tym nie
    chwali. Widać że nikt się tym nie interesuje.

    --
    P. Jankisz
    Sygnaturka zastępcza

  • 26. Data: 2021-11-18 16:35:21
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan PeJot napisał:

    > Szukałem takich danych dla różnych producentów ale nikt się tym nie
    > chwali. Widać że nikt się tym nie interesuje.

    No nie wiem, nie wiem. Pierwszy wyguglany magicznymi słowami kluczowymi:

    https://www.abud.pl/product-pol-30963-Bezpiecznik-CL
    S6-B-20-3-EATON.html

    Wytrzymałość mechaniczna (liczba cykli): 8000

    --
    Jarek

  • 27. Data: 2021-11-18 16:42:16
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 18 Nov 2021 16:35:21 +0100, Jarosław Sokołowski wrote:

    > No nie wiem, nie wiem. Pierwszy wyguglany magicznymi słowami kluczowymi:
    >
    > https://www.abud.pl/product-pol-30963-Bezpiecznik-CL
    S6-B-20-3-EATON.html

    > Wytrzymałość mechaniczna (liczba cykli): 8000

    Ale 8000 ... 26 lat przy 6 wlaczeniach w tygodniu ..

    J.

  • 28. Data: 2021-11-18 16:48:48
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    > https://www.abud.pl/product-pol-30963-Bezpiecznik-CL
    S6-B-20-3-EATON.html

    > Wytrzymałość mechaniczna (liczba cykli): 8000

    8000 to chyba bez prądu :)

    --
    P. Jankisz
    Sygnaturka zastępcza

  • 29. Data: 2021-11-18 18:57:36
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan PeJot napisał:

    S6-B-20-3-EATON.html

    > 8000 to chyba bez prądu :)

    Napisali "wytrzymałość mechaniczna", więc tak. Z prądem dochodzą jeszcze
    inne czynniki. Ale i tak te kilka tysięcy to za mało, by sobie swobodnie
    używać bezpiecznika jako wyłącznika.

    --
    Jarek

  • 30. Data: 2021-11-18 19:16:55
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    S6-B-20-3-EATON.html

    > Napisali "wytrzymałość mechaniczna", więc tak. Z prądem dochodzą jeszcze
    > inne czynniki. Ale i tak te kilka tysięcy to za mało, by sobie swobodnie
    > używać bezpiecznika jako wyłącznika.

    Bo nie do tego został zaprojektowany.

    Swoją drogą, prócz wytrzymałości typowo mechanicznej dochodzi jeszcze
    starzenie i ciekawi mnie w którą stronę i jakie parametry się
    rozjeżdżają. Bo RCD sprawdzić na dostępnym przyrządzie się da.

    --
    P. Jankisz
    Sygnaturka zastępcza