  • 21. Data: 2009-03-19 18:54:09
    Temat: Re: podgrzewacz przepływowy a regulator mocy
    Od: Grzexs <grzexs@usu_n_to.gazeta.pl>

    > Natomiast zgodzę się, że taki przepływowy podgrzewać to nie jest najlepszy
    > pomysł. Lepiej chyba użyć takiej małej kilkulitrowej termy z samodzielnym
    > kranikiem. Takie rozwiązania widywałem często u ludzi grzejących wodę
    > węglem. Można zrobić tylko takie udoskonalenie, że termę zasili się wodą
    > z boilera. Jeśli wieczorem napełni się ona gorącą wodą, to z niewielkim
    > podgrzaniem wytrzyma do rana. Podczas gdy nawet częściowo wykorzystamy
    > gorącą wodę z dużego zbiornika do mycia, to wymiesza się ona tam z zimną
    > i rano będzie tam woda letnia.

    Widziałem takie rozwiązanie i jego autor... poparzył się dość
    nieprzyjemnie. Taki "agregat" ma jedno wejście, z założenia zasilane
    zimną wodą. On tam dołączył ciepłą z bojlera i okazało się, że nie ma
    możliwości jej ochłodzenia. Po odkręceniu "zimnej" lała się gorąca woda
    z bojlera, a po odkręceniu "ciepłej" nieco chłodniejsza (!) woda z
    termy, ale dość krótko, i potem gorąca (przez termę) też z bojlera.
    Działało to prawidłowo tylko w przypadku, gdy woda z bojlera była letnia.

    Oczywiście terma bezciśnieniowa.

    Grzexs

  • 22. Data: 2009-03-19 21:53:59
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Grzexs napisał:

> [...]
    > termy, ale dość krótko, i potem gorąca (przez termę) też z bojlera.
    > Działało to prawidłowo tylko w przypadku, gdy woda z bojlera była letnia.

    W instalacjach, które ja widywałem, ta terma była dodatkiem do normalnej
    baterii. Dodatkiem całkiem niezależnym, powiązanym z główną instalcja tylko
    tym, że siuras termy trafiał do tego samego zlewu co bateria. Termy używało
    się tylko wtedy, gdy z boilera leciała zbyt zimna woda. Ale oczywiście nie
    biorę żadnej odpowiedzialności związanej z ewentualnym uszczerbkiem na zdrowiu
    spowodowanym wdrożeniem pomysłu.

    Jarek

    --
    Nikogo mi nie żal