  • 201. Data: 2021-01-17 11:19:07
    Temat: Re: samochody, energia, wodór
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2021-01-17 o 11:11, cef pisze:

    > Hmmm, wyjechałem ok 6.00 - byłem ponad pół godziny przed czasem
    > Jeden postój 5-10 min na sikanie pomiędzy Katowicami a Krakowem.
    > Więc nie naginaj, że praktycznie tyle samo.

    I to nie jednorazowo - najwięcej zwalniają tempo kolejki do bramek.
    9h to ja robiłem te trasę górą przez Oleśnicę, Lubliniec,
    Koziegłowy, Jedrzejów, Stalową Wolę - żółtymi drogami -
    z jednym postojem na obiad.

  • 202. Data: 2021-01-17 11:48:47
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "cef" napisał w wiadomości grup
    pl...
    W dniu 2021-01-16 o 19:57, Cavallino pisze:
> [...]

    Ech i te 3 obiady w jeden dzien, a nie 7 - bo jeden na stypie :-)

    >O której musisz wyjechać, żeby zdążyć na ten pogrzeb na 13.00?
    >Ile trwa przelot tych kilkuset kilometrów?
    >Tam jest 480 autostradą i z 50km lokalnymi dojazdu do celu.

    to tak z 5h trzeba liczyc spaliniakiem plus godzina zapasu - wyjazd
    przed 7, zeby nie stac we wroclawskich korkach.

    A tu jak rozumiem - 2-3h wiecej, plus dodatkowa godzina zapasu na
    zajeta ladowarke :-)

    W sumie nie tak zle - wyjazd 3 rano, ale odespac mozna na ladowarkach
    :-)
    Tylko co rodzina powie na te noclegi w samochodzie :-)

    No i oszczedzasz na sniadaniu, ktore zje sie w trasie ... o ile
    Cavallino poleci jakiegoc Maca z ladowarka kolo Katowic :-)
    Kiedys pewnie beda przy wszystkich

    >No to może być problem, bo to wiejska chałupa.
    >Tam suszarka do włosów może wywalać korki.
    >Ale może mają jakieś gniazdko do bojlera na 16A

    I zimna kapiel o poranku ... ale to jest do poprawienia.

    Gorzej, jak wiecej rodziny zjedzie elektrykami :-)

    >Co oznacza "przy wolnej jeździe" na autostradzie?
    >Ostatnio jechałem z awarią z Niemiec i odcinało mi obroty,
    >to maksymalnie mogłem 100-110km/h pociągnać.
    >Na autostradzie to trochę mordęga.

    Zwalniasz do 90 i trzymasz sie tira :-)
    Ale 480km to bedzie wtedy 5.5h a nie 4.

    >Jak będę kupował małe, to najtańsze,
    >używane zasięg do 200km by wystarczył.
    >Dalej niż do Kalisza czy Dusznik tym z Wrocławia nie wyjadę.

    Pod warunkiem ze w tych Dusznikach naladujesz.
    Kiedys w przyszlosci pewnie bez problemu, dzis moze byc.

    No nie musza byc Duszniki, ale kiedys bedzie trzeba ...

    J.

  • 203. Data: 2021-01-17 11:55:07
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
    W dniu 16.01.2021 o 10:00, Myjk pisze:

    >Mistrzu - nie takie silniki się od tak palą po prostu, w tramwajach w
    >lokomotywach i w przemyśle.

    Owszem, ale czy maja falownik z zabezpieczeniami ?

    Bo z jednej strony Myjk ma racje, a z drugiej ... sa bledy w
    programach, sa awarie czujnikow ...

    J.

  • 204. Data: 2021-01-17 12:00:51
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    W dniu 16-01-2021 o 13:47, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Myjk" napisał w wiadomości grup
    [...]

    >https://businessinsider.com.pl/technologie/nowe-tec
    hnologie/test-elektrycznego-porsche-taycan/cz5yebn

    >"Na jednym ładowaniu ten sportowy elektryk przejedzie około 400
    >kilometrów. Z ładowarki o mocy 350 kW Taycan naładuje się w 15 minut,
    >"

    >Zadowolony?

    Tylko troszeczke. O cene tego Posche lepiej nie pytac, o ladowarki
    350kW w okolicy chyba tez nie, ale z czasem ... moze tak bedzie.

    Pozostanie jednak pytanie na ile to baterie zuzywa.

    J.

  • 205. Data: 2021-01-17 12:05:06
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "cef" napisał w wiadomości grup
    a.pl...
    W dniu 2021-01-16 o 13:43, J.F. pisze:

    >Owszem. Ostatnio tylko podpinał komputer, to
    >odsunął fotel żeby się dostać do wtyczki.
    >Ale tam gdzie zostawiam auto np na jakiś serwis gdzie
    >muszą przeparkowac samochód albo odbyć jakiś kawałek
    >jazdy próbnej, to fotel zawsze jest nisko i oparcie rozłożone.

    Byc moze zaczynaja od podpiecia komputera ... no ale jesli trzeba sie
    przejechac, to czlowiek musi pedaly naciskac ... jakis dlugonogich tam
    zartudniaja ?

    J.

  • 206. Data: 2021-01-17 12:11:34
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 17 Jan 2021 11:55:07 +0100, J.F.

    > Bo z jednej strony Myjk ma racje, a z drugiej ... sa bledy w
    > programach, sa awarie czujnikow ...

    Są błędy, są awarie. Ale statystyka pokazuje, że to użytkownicy najczęściej
    pośrednio lub bezpośrednio psują sprzęt.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 207. Data: 2021-01-17 12:15:45
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Sat, 16 Jan 2021 13:47:58 +0100, J.F.

    >W świetle tego ile czasu oszczędzam na odwiedzaniu stacji paliw w
    >codziennym użytkowaniu,

    A w swietle tego, ile tracisz na codziennym podlaczaniu i odlaczaniu
    wtyczki ? :-)

    >i że i tak odpoczynek w trasie jest korzystny dla
    >ciała i bezpieczeństwa, dla mnie to nie istotne.

    Ale przeciaganie czasu w trasie jest niekorzystne.

    Masz tu w watku przyklad, Wroclaw-Tarnogrod na 13:00.

    Mozna wstac o 6:00, wyjechac o 6:50, mozna wstac o 3:00 i miec trzy
    drzemki w trasie ... co bezpieczniejsze ?
    O ile usniesz w samochodzie tak na żądanie, bo akurat bateria sie
    konczy.

    No i czy to spanie na fotelu takie zdrowe, bo dzis mróz, latem moze
    byc upał nieznosny - lepiej z samochodu nie wychodzic :-)

    >Szczególnie że różnica na
    >szybkim łankowaniu w trasie w stosunku do ICE to w dużych porywach 30
    >minut
    >na 600km trasy.

    To przy jakich zalozeniach ?

    >Taki umiarkowany ten twój hałas, że ewidentnie głuchy już jesteś i
    >nie
    >słyszysz różnicy w cichym samochodzie.

    Byc moze. Tym bardziej cichy halasik mi nie przeszkadza :-)

    J.

  • 208. Data: 2021-01-17 12:18:59
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 17.01.2021 o 11:55, J.F. pisze:

    > Owszem, ale czy maja falownik z zabezpieczeniami ?

    Wszystko co jest nowsze niż 105N, EN57 klasik i EP09 ma. "Ja" całkiem
    niedawno "spaliłem" 30 kW silnik za falownikiem. Najpierw spalił się
    silnik, wymieniono, jakiś czas potem poleciał falownik. Dzień jak
    codzień a to działało w naprawdę komfortowych warunkach w porównaniu z
    branżą samochodową i było z serii "profesional" a nie w standardzie
    "tesla 3".

    > Bo z jednej strony Myjk ma racje, a z drugiej ... sa bledy w programach,
    > sa awarie czujnikow ...

    Wszystko co jest zbudowane przez człowieka ma prawo się zepsuć. Czy to
    reaktor jądrowy czy prom kosmiczny czy silnik lotniczy czy silnik w
    samochodzie. I naprawdę - silnik w samochodzie to nie jest coś co spędza
    sen z oczu księgowym od niezawodności;)

    A świat robi się coraz bardziej jednorazowy, więc jak słyszę bajki o tym
    jak za dwadzieścia lat powszechnie będą jeżdzić elektryki wybudowane
    teraz, to mnie pusty śmiech ogarnia. Ile procent samochodów osiąga
    pełnoletniość? A te co idą na złom to zwykle idą z powodu "niewydolności
    wielonarzadowej" po prostu przestaje się opłacać je robić, ale często
    dojeżdzają na własnych kołach na miejsce kaźni;)

    --
    Shrek

  • 209. Data: 2021-01-17 12:38:04
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 14.01.2021 o 22:47, collie pisze:

> [...]
    > Teraz łożysko jest zintegrowane z bębnem - tworząc tzw. moduł prania
    > i w firmowym serwisie wymieniają cały moduł. Koszt 600-800 zł plus
    > 300 zł robocizna, ale to akurat w porządku, bo trzeba rozebrać całą
    > pralkę w drebiezgi. Są Heńki, które wymieniają takie łożysko za pół
    > tej ceny, poprzez rozcięcie bębna i późniejsze sklejenie/pospawanie.
    > I co jeszcze rzekł mi pan majster przy pralce: panie kochany, kiedyś
    > przy łożysku była kalamitka, tera nima - bo po co smarować, jeśli
    > łożysko jest niesmarowalne? Przez dwa lata.

    Przykład, który podałeś - zabolał naszych rządzących Unią Europejską.
    To jedno z niewielu działań UE, które budzi mój szacunek. Otóż
    postanowili z tym zawalczyć i dodatkowymi opłatami dla producentów -
    zmusić ich do takiego projektowania urządzeń, żeby były NAPRAWIALNE.

    Z tego, co pamiętam, to chodzi o dodatkowe opłaty za złomowanie sprzętu,
    którego nie opłaca się naprawiać i lepiej kupić nowy. Żeby było taniej
    dla klienta - lepiej zaprojektować go tak, żeby służył długie lata.

    --
    MN

  • 210. Data: 2021-01-17 12:43:34
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 17 Jan 2021 12:15:45 +0100, J.F.

    > A w swietle tego, ile tracisz na codziennym podlaczaniu i odlaczaniu
    > wtyczki ? :-)

    Już ci kiedyś wyliczałem. Tracę znacznie mniej czasu na codziennym
    podłączaniu i ew. postojach w trasie, niż na wizytach na stacjach.

    > Ale przeciaganie czasu w trasie jest niekorzystne.

    To ty tak twierdzisz, bo lubisz zapierdalać. Jeszcze nie dorosłeś widać.

    > No i czy to spanie na fotelu takie zdrowe, bo dzis mróz, latem moze
    > byc upał nieznosny - lepiej z samochodu nie wychodzic :-)

    Nie wiem skąd u ciebie założenie że odpoczynek od jazdy to tylko i
    wyłącznie sen. Znaczy wiem, to jest ci po prostu wygodne do założenia.

    > To przy jakich zalozeniach ?

    Skoro 600km to wystarczy jeden postój.

    > Byc moze. Tym bardziej cichy halasik mi nie przeszkadza :-)

    Raczej na pewno. Na pewno nie jesteś też pępkiem świata, to że nie
    słyszysz, albo nie czujesz, nie znaczy że hałas i smród nie istnieje.
    Literalnie, nie jesteś wiarygodny w tym co piszesz.

    --
    Pozdor
    Myjk