  • 71. Data: 2021-01-15 08:58:31
    Temat: Re: samochody, energia, wodór
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 15.01.2021 o 07:47, Cavallino pisze:

    > To są normalne warunki.
    > A że nie dla wszystkich - trudno, trzeba dłużej i więcej pracować, a
    > mnie truć na grupach.
    WIĘCEJ PRACOWAC? chyba Cie pogięło. rada stulecia. pracuj więcej, bo
    MUSI cie byś stac na kupno nowego najlepiej elektrycznego samochodu.
    To jest grupa samochodowa, a nie kościół elektrowozów

    ToMasz

  • 72. Data: 2021-01-15 09:11:53
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Mirek,

    Friday, January 15, 2021, 8:23:45 AM, you wrote:

    > Hola, hola :) Były używane tyle, ale na pewno nie działały, bo po drodze
    > były niezliczone naprawy programatora i czasami wymiany silników.
    > Dwie w rodzinie były i takie same bolączki je dotykały.

    Znane mi przypadki, to bywało, że przerdzewiałe na wylot nadal
    działały.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 73. Data: 2021-01-15 09:13:53
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello ToMasz,

    Friday, January 15, 2021, 8:58:31 AM, you wrote:

    [...]

    > To jest grupa samochodowa, a nie kościół elektrowozów

    Ale też nie kościół elektrofobów.

    Osobiście żałuję, że mam małe szanse dożyć w dobrej formie czasów, gdy
    ceny elektryków znormalnieją.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 74. Data: 2021-01-15 09:24:28
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    i-soul-electric-wyglada-na-to-ze-80-proc-pojemnosci-
    bedzie-w-2053-roku-auto-czytelnika/

    > Wymyśliłeś PowerWall. A sorry - Tesla wymyśliła to wcześniej:
    > https://www.tesla.com/pl_pl/powerwall
    >
    > Wiesz z czego je się robi? Ze zużytych baterii do samochodów.

    Wyskoczyłeś jak Filip z konopi. ta grupa jest zdominowana przez
    wyznawców religii elektrowozów, wiec o powerwalu pisano parę lat
    wcześniej. ale jak każda religia, ma wątpliwe podstawy naukowe. tak wieć
    odnieś się proszę do moich obliczeń.

    na poparcie tej tezy:
    https://biznes.interia.pl/finanse/news-posiadacze-pa
    neli-fotowoltaicznych-sa-klopotem-dla-polskiej-,nId,
    4981920

    podsumowując: ludziki kupicie sobie powerwale, bo my (się trochę na tym
    znamy) i wolelibyśmy się w to nie bawić.

    Jak tylko można było
    żarówki zastąpiono świetlówkami
    świetlówki zastąpiono diodowymi
    kineskopy CRT zastąpiono płaskimi
    stetki przykładów postępu i oszczędności można by wymieniać
    ale jakoś elektrowni szczytowo pompowej o sprawności 70% nikt nie
    zastępuje power walem. ciekawe dla czego?

    było w naszej historii wiele projektów które z jednej strony były
    przełomowe, a z drugiej strony mądrzy ludzie skazywali je na porażkę.
    pamiętasz zderzak Łągiewki?
    I teraz najważniejsze, co mnie nie przestaje dziwić.

    jedni mówią - słuchajcie to jest najlepsze na świecie i nie ma wad (albo
    je zatajają)
    drudzy mówią - patrzcie, z pewnych porównań, rachunków, wynika ze to nie
    ma prawa działać.

    fanfary: my, nie musimy opowiadać się po jednej lub drugiej stronie.
    Mało tego, jeśli są jakieś wątpliwości, należało by je wyjaśnić. czy nie
    tak robimy podczas ratowania ludzkości szczepioną na covid?
    Ale nie, to grupa wylewania hejtu, więc dawaj. elektryki nie mają wad.
    bo stare baterie nie idą na śmietnik tylko do powerwalów. a dalej? Bo
    przy produkcji baterii nie cierpi planeta bo to technologia z marsa, w
    przeciwieństwie do miliardów smartfonów. bo wszystkie elektryki jeźdzą
    na prąd który jest czyściusienki. a jest zrobiony z... odchodów
    jednorożców.
    To jest właśnie zadziwiające. że tak Cavalino mówi mi ze mam więcej
    pracować żeby kupić  pojazd elektryczny. ale dla czego mam kupować
    pojazd elektryczny, jeśli ja do pracy jeżdżę na rowerze, a nad morze
    elektrykiem nie dojadę. Zapominamy o głównym celu - jakiejś tam
    ekologii. no chyba że Wasz cel jest zupełnie inny, wtedy - przepraszam i
    wycofuje się z dyskusji. Mnie nie stać na 50zł dziennej utraty wartości
    czegokolwiek.

    ToMasz

  • 75. Data: 2021-01-15 09:53:23
    Od: K <n...@e...com>

    On 15/01/2021 07:23, Mirek Ptak wrote:

> [...]
    > były niezliczone naprawy programatora i czasami wymiany silników.
    > Dwie w rodzinie były i takie same bolączki je dotykały.

    Ale to byly usterki ktore mozna bylo naprawic w sensownej cenie i
    czasie. A jak mi padla pol roku temu zmywarka (przestala sie w ogole
    wlaczac) i okazalo sie ze to sterowanie w drzwiach to sie okazalo, ze
    wymiana samej plytyki (moglbym sam) to byl koszt ?190, a nie mialem
    zadnej pewnosci, ze to tylko to. Nowe sie zaczynaly od ?189 firmy krzak.
    Kenwoody i Beko sie zaczynaly od ?230, a najtanszy Bosch byl po ?330. To
    co bys zrobil jak nie kupil nowej. Natomiast grzlka do piekarnika to byl
    koszt ?20 za zamiennik i chyba ?40 za oryginal Smeg.

  • 76. Data: 2021-01-15 09:57:36
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 15 Jan 2021 09:24:28 +0100, ToMasz napisał(a):

    > ale jakoś elektrowni szczytowo pompowej o sprawności 70% nikt nie
    > zastępuje power walem. ciekawe dla czego?

    https://www.geekweek.pl/news/2018-09-25/najwiekszy-n
    a-swiecie-magazyn-energii-w-australii-przynosi-gigan
    tyczne-zyski/
    https://wysokienapiecie.pl/18396-magazyny-energii-w-
    polsce-akumulatory-elektryczne/
    https://wysokienapiecie.pl/16711-chinczycy-buduja-na
    jwieksza-baterie-na-swiecie/
    W Polsce praktycznie wyczerpano możliwości budowy elektrowni
    szczytowo-pompowych. Które zresztą w naszych warunkach w znacznym
    stopniu dewastują przyrodę. Za to i w kraju i na świecie buduje się
    bateryjne magazyny energii wbrew temu co gołosłownie twierdzisz. Poza
    tym, mógłbyś zacząć pisać bez błędów. Jak nie umiesz, włącz sobie
    autookorektę.

    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 77. Data: 2021-01-15 09:59:23
    Od: K <n...@e...com>

    On 14/01/2021 22:07, Myjk wrote:
    > Wed, 13 Jan 2021 17:36:36 +0000, K

    > Mnie też, i była to prawdopodobnie wina zrąbanej instalacji elektrycznej.
    > Zresztą błędnie wykonana instalacja elektryczna to w większości przypadków
    > przyczyna padania sprzętów. Wyciągnij z tego wnioski skoro "przypadkiem"
    > tyle sprzętów ci uklękło.

    Dom ma 10lat w tej chwili. W sierpniu sie przeprowadzamy do nowego i tam
    deweloper daje cala kuchnie wraz ze sprzetem wiec zobaczymy ile tam
    wytrzyma.

    > Już wierzę że pamiętasz jak chodziła wcześniej bez punktu odniesienia.
    > Litości. Idź opowiadać takie bajki dzieciom.

    oczywiscie, ze pamietam bo to sie nie dzialo stopniowo tylko sie stalo
    nagle. Skrecenie na nizsza temperature poprawilo sytuacje ale nie wiem
    na jak dlugo.

    > No to określ w końcu kiedy era postarzania się zaczęła, bo ja słyszę o tym
    > od lat 90 a jednocześnie mam pełnoletnią lodówkę i drugą deko młodszą,
    > która juz dawno w postarzanie się wpisuje. Tak samo jak od końca lat 90
    > słyszę o tym, że teraz nie robi się samochodów takich jak kiedyś, że teraz
    > samochody padają tuż po gwarancji i nie przejadą więcej jak 120tkm (tylko
    > skąd w takim razie te powszechne usługi kręcenia liczników?!), a koronnym
    > argumentem jest że nie można ich naprawiać agrawką i gumką recepturką.

    Nie wiem na ile to jest kwestia postarzania, a na ile robienie jak
    najtaniej aby jak najwiecej zarobic. Jest taka firma Miele, ktora ma w
    ofercie pralki np. za 10k pln.

> [...]
    > porównanie do smarków i innych klaptoków jest skrajnie głupawe.

    > Będę pisać, bo dokładnie to samo dotyczy wszystkiego czego używamy, w tym
    > samochodu spalinowego, który, jeśli nie będzie się należycie traktować,
    > można zajechać WIELOKROTNIE SZYBCIEJ niż elektryka. Ja bym raz silnik w
    > Fabce zajechał, bo zapomniałem sprawdzać olej, i mi się skończył. Szwagrowi
    > też się olej w Seatku skończył i silnik poleciał do remontu.

    > Albo, co bardziej prawdopodobne, zwyczajnie mieć talent do psucia (i wcale
    > nie chodzi o celowe działanie, tylko zwykłe, ludzkie, zapominalstwo albo

    Mozna miec zwyczajnie pecha, a i nie zawsze sie da uzytkowac auto
    elektryczne tak jak sobie to wyobrazasz. Lepiej, wiekszosc nie ma takiej
    mozliwosci i nie mowie tu celowym pilowaniu.

  • 78. Data: 2021-01-15 10:00:27
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .01.2021 o 09:24 ToMasz <t...@p...fm.com.pl> pisze:

    > na poparcie tej tezy:
    > https://biznes.interia.pl/finanse/news-posiadacze-pa
    neli-fotowoltaicznych-sa-klopotem-dla-polskiej-,nId,
    4981920

    Umiesz myśleć, ale teraz wyłączyłeś jakieś swoje obwody.
    Ten artykuł i inne podobne z ostatniego półrocza to bzdura, to jest celowe
    "zmiękczanie" społeczeństwa aby uzasadnić potrzebę wprowadzania nowych
    podatków (wróć - nie podatków tylko "opłat"!)
    Największe zapotrzebowanie na energię w lecie jest w szczycie produkcji PV
    - w słoneczny upalny dzień.
    Jeszcze ze dwa, trzy lata temu przez całe lato straszyli ludzi (ci sami co
    piszą teraz takie artykuły), że zabraknie nam prądu i trzeba będzie
    wyłączyć klimy w biurach bo produkcja nie nadążą za zużyciem.
    Dwa lata temu (i początek ubiegłego roku) wałkowany temat podwyżek za
    energię, media wszędzie o tym trąbiły, nierząd zaprzeczał - ale wszyscy i
    tak się spodziewali, że będą te podwyżki - bo po to był ten szum medialny,
    no i w 2020 podnieśli sporo, teraz też za chwilę kolejny raz podniosą
    "opłatą mocową".
    Za rok-dwa na bank wprowadzą kolejną opłatę "mocową" od mocy
    zainstalowanej PV "bo przecież muszą zbierać na modernizację sieci
    przesyłowej" - lub padnie inny podobny argument.
    Do tego czasu co jakiś czas będziemy czytali jaka ta PV jest zła i całe
    społeczeństwo musi się dokładać do fanaberii "cwaniaków ekologów".

    TG

  • 79. Data: 2021-01-15 10:02:20
    Od: K <n...@e...com>

    On 14/01/2021 21:33, Myjk wrote:
> [...]
    > po drodze jeszcze upalało kostkę. No to się pilnowaliśmy z czajnikiem, ale
    > czasem zapominaliśmy i ostatecznie zmywarka nie wyszła z tego obronną ręką,
    > lodówka działa do dzisiaj. Czajnik się skończył, ale przez kamień.
    > Zmieniłem zmywarkę na najtańszego szrota (Beko) i działa już dłużej niż
    > działał 2x droższy Bosch (niby jeszczce z tych rzekomo niepostarzanych lat,
    > bo kupiony razem z lodówką!), ALE po zakupie nowego czajnika przepiąłem go
    > w końcu na inny obwód (co się niestety wiązało z przeburdelowaniem kuchni).

    Widac, ze lodowka byla lepiej zabezpieczona przed tego typu sprawami niz
    reszta sprzetu.

  • 80. Data: 2021-01-15 10:28:37
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2021-01-14 22:33, Myjk wrote:

    > No a była wypoziomowana prawidłowo, czy był przestrzegany rygor obciażenia,
    > rozłożenia, itd.? Bo wklepałem na szybko temat w gógle i nie jest to jakaś
    > typowa wada że trąbią o niej na prawo i lewo tak żeby to uznać za dowód na
    > postarzanie produktów.

    był to zdecydowanie błąd producenta - wsadziłem finalnie jakieś inne
    sprężyny za 40 złotych bo te które powinny tam trafić kosztowały 130 i
    trzeba było czekać na nie trzy tygodnie - zakładam że ze względu na
    zwiększone zapotrzebowanie