  • 21. Data: 2021-03-15 21:04:45
    Temat: Re: soldermaska zastępcza
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 15.03.2021 03:03, sundayman wrote:

    > Jak pisałem - można wycinać lasrem w folii mylarowej
    > https://www.youtube.com/watch?v=BYRK7hGFOb8
    >
    > Na CNC tego nie zrobisz.

    Założymy się? ;)
    W tej folii to może być różnie, ale w puszce po coli? - jaki widzisz
    problem?

    --
    Mirek.

  • 22. Data: 2021-03-15 23:30:20
    Od: "Rutkowski, Jacek" <j...@w...pl>

    W dniu 3/15/2021 o 9:04 PM, Mirek pisze:

    > Założymy się? ;)
    > W tej folii to może być różnie, ale w puszce po coli? - jaki widzisz
    > problem?

    W równym jej zamocowaniu...
    Gdy próbowałem frezować miedź 35um na laminacie FR4 1,5mm
    z głębokością0,15mm to okazało się że na płytce 150x150mm środek
    odstawał o ponad 0,2mm.
    --
    pzdr, j.r.

  • 23. Data: 2021-03-15 23:46:38
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 15.03.2021 23:30, Rutkowski, Jacek wrote:

    > Gdy próbowałem frezować miedź 35um na laminacie FR4 1,5mm
    > z głębokością0,15mm to okazało się że na płytce 150x150mm środek
    > odstawał o ponad 0,2mm.

    Dlatego robi się sondowanie,
    A blaszkę można przykleić na taśmę dwustronną.

    --
    Mirek.

  • 24. Data: 2021-03-16 00:40:51
    Od: "Rutkowski, Jacek" <j...@w...pl>

    W dniu 3/15/2021 o 11:46 PM, Mirek pisze:

    > Dlatego robi się sondowanie,
    > A blaszkę można przykleić na taśmę dwustronną.

    W jakim programie jest to sondowanie?
    Osobiście używam samodzielnie zrobionego CNC z LinuxCNC.
    --
    pzdr, j.r.

  • 25. Data: 2021-03-16 00:42:19
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Jak wy mało wieta:)
    > Panie, świat pędzi i pędzi i pędzi!
    > Proszsz
    > https://youtu.be/7EctuSTL7-w?t=218

    no ale to nie jest szablon tylko zdjęcie materiału z PCB.
    Szablonu to raczej nie wyfrezujesz obawiam się.

  • 26. Data: 2021-03-16 00:44:49
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Założymy się? ;)
    > W tej folii to może być różnie, ale w puszce po coli? - jaki widzisz
    > problem?

    No, jak już kolega napisał. Marnie widzę frezowanie w takim cienkim
    materiale - może po przyklejeniu całości do podłoża.

    Ale wiesz - nie rzecz w tym, że się "w ogóle nie da".
    W ogóle to się da wiele. Tyle - że w sensownym czasie i sensownej jakości.

    Jak ktoś chce tracić swoje życie na takie wynalazki to pewnie. Można nie
    takie rzeczy zrobić.

  • 27. Data: 2021-03-16 18:59:43
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 16.03.2021 00:40, Rutkowski, Jacek wrote:

    > W jakim programie jest to sondowanie?

    G-Code Ripper

    > Osobiście używam samodzielnie zrobionego CNC z LinuxCNC.

    Witaj w klubie.

    --
    Mirek.