  • 11. Data: 2023-02-03 12:27:18
    Temat: Re: wzmacniacz audio diagnoza usterki
    Od: robot <r...@o...pl>

    > Oczywiście, tym bardziej, że piszesz iż efekty mijają po czasie (wzrost
    > temperatury).

    Zgadza się.
    Przerywanie, staje się co raz rzadsze im dłużej wzmacniacz gra.

    Nie koniecznie wzrost temperatury.
    Bo jak wzmacniacz pogra z godzinę,
    a potem po wyłączeniu jak ostygnie,
    od razu po włączeniu nie przerywa.
    Nie widzę zależności przerywania od temperatury.

    Ale jeszcze jedna rzecz mi tu nie pasuje.

    A mianowicie że efekt przerywania dźwięku powstał,
    w okresie kiedy, wzmacniacz w ogóle nie grał,
    nie był podłączony do sieci.
    Tylko od samego "stania".
    Możliwe że kondensatory się psują od takiego "stania"?
    Pewnie tak.

    > Użyj zatem lutownicy, ja czasem tak robię.

    Rozumiem.
    Ale to już trochę jak szukanie igły w stogu siana.
    To się wiąże z gruntownym całkowitym przeglądem.
    A jest co przeglądać.
    Tak to wygląda z góry: https://ibb.co/FVrWXYD

    Koszta nieporównywalne do kosztów wymiany samych przekaźników.

    Poza tym dochodzą problemy logistyczne.
    Jak znaleźć dobry serwis, koszty transportu, i tak dalej.
    Sam chyba nie dam rady za pomocą lutownicy wykryć problemu jednak,
    skoro to nie przekaźniki.

    Dziękuje za pomoc.

  • 12. Data: 2023-02-03 12:43:41
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 03.02.2023 o 12:27, robot pisze:

> [...]
    > a potem po wyłączeniu jak ostygnie,
    > od razu po włączeniu nie przerywa.
    > Nie widzę zależności przerywania od temperatury.

    Bo powolny spadek temperatury nie powoduje od razu efektu wstecz gdyż
    chodzi o reakcję chemiczną, która spowalnia po dłuższym czasie. Chyba że
    użyjesz sprężonego powietrza i będziesz "mroził" kondzie co też się
    robi, chcąc szybko znaleźć te wadliwe.

> [...]

    > A jest co przeglądać.
    > Tak to wygląda z góry: https://ibb.co/FVrWXYD
    >
    > Koszta nieporównywalne do kosztów wymiany samych przekaźników.

    Niekoniecznie. Zaczął bym od mrożenia/podgrzewania tych najmniejszych.
    Max pół godziny na znalezienie. Generalnie robi się w staruszkach
    reccaping, żeby nie szukać lub zapobiegać usterkom. Jeśli znajdziesz
    obecnie 2 szt wadliwe, to następne po latach w innych sekcjach też mogą
    zdychać ale nie muszą. W większości jest to loteria, który zdycha więc
    Twoja decyzja.

    > Poza tym dochodzą problemy logistyczne.
    > Jak znaleźć dobry serwis, koszty transportu, i tak dalej.
    > Sam chyba nie dam rady za pomocą lutownicy wykryć problemu jednak,
    > skoro to nie przekaźniki.

    Przekaźnik przede wszystkim reaguje na "pukanie" w sensie, że jak go
    będziesz stukał odwrotną stroną wkrętaka to w rytm stukania będzie
    efekt. To urządzenie mechaniczne i może tam wystąpić jedynie "zły styk"
    ale w praktyce się to nie zdarza.

    > Dziękuje za pomoc.
    Spox.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 13. Data: 2023-02-03 15:12:52
    Od: robot <r...@o...pl>

> [...]
    > będziesz stukał odwrotną stroną wkrętaka to w rytm stukania będzie
    > efekt. To urządzenie mechaniczne i może tam wystąpić jedynie "zły styk"

    Kurna z tym pukaniem, to dobry pomysł. Ze też ja na to nie wpadłem.
    Popukam jeszcze. A nóż mi się poszczęści i się okaże że to tylko
    przekaźniki.
    Ale rzeczywiście, każdy taki stary wzmacniacz zasługuje na porządny
    przegląd prędzej czy później.

  • 14. Data: 2023-02-03 16:43:09
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 3 Feb 2023 12:27:18 +0100, robot napisał(a):

    > Zgadza się.
    > Przerywanie, staje się co raz rzadsze im dłużej wzmacniacz gra.
    >
    > Nie koniecznie wzrost temperatury.
    > (...)

    Człowieku, pisz prawidłowo po polsku: "coraz" i "niekoniecznie".
    Aż się niedobrze robi, jak widać takie błędy :(

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 15. Data: 2023-02-03 16:46:15
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 3 Feb 2023 15:12:52 +0100, robot napisał(a):

    > Kurna z tym pukaniem, to dobry pomysł. Ze też ja na to nie wpadłem.
    > Popukam jeszcze. A nóż mi się poszczęści i się okaże że to tylko

    Znów się czepiam ;)

    Nie nóż tylko nuż - to dwa wyrazy o całkiem innym znaczeniu.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 16. Data: 2023-02-03 17:09:38
    Od: Wiesiaczek <c...@v...pl>

    W dniu 3.02.2023 o 16:46, Adam pisze:

    > Znów się czepiam ;)
    >
    > Nie nóż tylko nuż - to dwa wyrazy o całkiem innym znaczeniu.

    Popieram, bo to aż zęby bolą jak się czyta.
    Ale teraz taką mamy młodzież, a i szkoły to tolerują.
    Nie chcę rozwijać tematu, ale niewolnikowi nie jest potrzebne porządne
    wykształcenie :(

    --
    Wiesiaczek - dziś z DC
    "Ja piję tylko przy dwóch okazjach:

  • 17. Data: 2023-02-03 17:44:23
    Od: robot <r...@o...pl>

    W dniu 03.02.2023 o 16:46, Adam pisze:

    > Znów się czepiam ;)
    >
    > Nie nóż tylko nuż - to dwa wyrazy o całkiem innym znaczeniu.

    Dobrze, że się czepiasz.
    Staram się zwracać uwagę na takie rzeczy.
    I rzeczywiście, nawet jak wklepywałem ten zwrot w klawiaturę, coś mi już
    nie pasowało.
    Tylko nie wiedziałem co.
    Dzięki za wyjaśnienie.

  • 18. Data: 2023-02-03 17:48:54
    Od: robot <r...@o...pl>

    W dniu 03.02.2023 o 16:43, Adam pisze:

    > Człowieku, pisz prawidłowo po polsku: "coraz" i "niekoniecznie".
    > Aż się niedobrze robi, jak widać takie błędy :(

    Sorry za szybko pisałem, i tak wyszło.

    Ale staram się.

  • 19. Data: 2023-02-03 21:34:18
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Jak Ty się zwracasz do robota??

    -----

  • 20. Data: 2023-02-04 14:01:05
    Od: Czarek <c...@w...onet.pl>

    W dniu 3.02.2023 o 15:12, robot pisze:

> [...]
    > przekaźniki.
    > Ale rzeczywiście, każdy taki stary wzmacniacz zasługuje na porządny

    Opukiwanie to podstawowa czynność diagnostyczna ;)
    Kiedys pracowałem w ZURT i ze 2 godziny opukiwałem trzeszczące radio, aż
    bardziej doświadczony kolega powiedział mi, żebym wykręcił żarówki
    skali, trzeszczenie ustało! No i wymiana żarówek pomogła.
    Ale jak nie trzeszczy, to raczej jakies kondensatory.

    --
    Cezary Grądys<c...@w...onet.pl