  • 11. Data: 2023-02-27 11:01:56
    Temat: Re: zjazd z ronda z wewnętrznego pasa (pierwszeństwo)
    Od: io <i...@o...pl.invlid>

    W dniu 26.02.2023 o 16:07, PiteR pisze:
    > in <news:63fa626f$0$19602$65785112@news.neostrada.pl>

    > Nie. Samochód B jedzie po rondzie. Samochód A ma znak ustąp
    > pierwszeństwa jadącym po rondzie.

    Nie jest przesądzone, że B był na rondzie kiedy A wjechał.

    > Nawet jak B przelatuje przez rondo na
    > dwóch prawych kołach 200km/h i dachuje za rondem
    > (tu opinia grupy pl.misc,samochody) to samochód A ma czekać i jemu
    > ustąpić pierwszeństwa.

    Ale pierdoły :-)

    > Wszystkie powyższe przypadki mam przetrenowane.

    Przejechałeś kiedyś na koniu?

    > Samochód A nie może sobie "wjechać" bo nie ustępuje pierwszeństwa
    > jadącym po rondzie. Samochód B może sobie halsować po pasach oczywiście
    > z kierunkowskazem i uważająć na innych jadacych już po rondzie.

    Ale .. nie ma czegoś takiego, że na skrzyżowaniu może znajdować się w
    danym momencie tylko jeden pojazd.

    > Jest to czesty błąd samochodu A "że moge sobie wjechać z rozpędu na
    > robdo bo po moim pasie nikt nie jedzie"

    Nie widzę przeszkód. Większą kwestią jest, że można wjechać na wolny
    pas, którym jednak nadjedzie pojazd, który wjechał na rozległe
    skrzyżowaniu wcześniej.

  • 12. Data: 2023-02-27 11:34:22
    Od: io <i...@o...pl.invlid>

    W dniu 26.02.2023 o 20:50, PiteR pisze:

    > Dobra poszukałem w google. W ramki i nad łóżko.
    >
    > Lepiej zawsze zmieniać pas wcześniej, choć koło wystawić za linię, nie
    > dając szans "wjeżdzającemu". Im większy promień ronda tym gorzej dla
    > nas jadących po rondzie.
    >
    > https://ibb.co/Hd713XS

    To musisz mieć wolny pas zewnętrzny. Jak masz to i tak powinieneś na
    niego zjechać. Gdy nie masz to właśnie dokonujesz tego przy zjeździe i
    pojawia się subtelny problem, że blokujesz ruch. Ale w drugą stronę
    działa to tak samo. Pojazd na zewnętrznym musiałby zjechać na wewnętrzny
    jeśli nie zjeżdża na pierwszym zjeździe. A ta zmiana pasu blokuje
    przecież obojętnie w który pas. Generalnie odpowiedzią na to są ronda
    turbinowe, gdzie pasy przechodzą w bekolizyjne zjazdy.

  • 13. Data: 2023-02-27 17:32:31
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 26 Feb 2023 15:07:09 GMT, PiteR wrote:
> [...]
    > z kierunkowskazem i uważająć na innych jadacych już po rondzie.
    >
    > Jest to czesty błąd samochodu A "że moge sobie wjechać z rozpędu na

    Po pierwsze, to bywaja ronda bez znaków "ustąp pierwszenstwa"
    i wtedy pierwszenstwo ma ten z prawej - wjezdzający.

    Po drugie - tu mamy sytuacje nie na wjezdzie, ale na zjezdzie.
    Drugi pojazd jedzie swoim pasem, drugi musi go zmienic, aby zjechac z
    ronda. A kto zmienia, ten ustępuje pierwszenstwa.

    J.

  • 14. Data: 2023-02-27 17:58:39
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 27.02.2023 o 17:32, J.F pisze:

    > Po pierwsze, to bywaja ronda bez znaków "ustąp pierwszenstwa"
    > i wtedy pierwszenstwo ma ten z prawej - wjezdzający.

    Eee a nie zlikwidowali ostatnio tego "bywającego"? Gdzieś na śląsku z
    tego co pamiętam było.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 15. Data: 2023-02-27 21:29:20
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 27.02.2023 o 17:58, Shrek pisze:

    > Eee a nie zlikwidowali ostatnio tego "bywającego"? Gdzieś na śląsku z
    > tego co pamiętam było.

    Teraz w Warszawie też zlikwidowali jedno "bywające".
    Kiedyś ludzie obśmiali policjantów, którzy wystartowali do mnie z
    pretensjami, że "powinienem ustąpić pierwszeństwa pojazxdm, będącym na
    rondzie". A na dodatek, wyszło że te tępe kulsony stale popełniały
    wykroczenie, bo posterunek miały skrzyżowanie dalej. :D

    --
    -
    Akarm

  • 16. Data: 2023-02-27 23:16:14
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:1g55q6cnongwe.167fnhubc7sby.dlg@40tude.net>
    user J.F pisze tak:

    > Po pierwsze, to bywaja ronda bez znaków "ustąp pierwszenstwa"
    > i wtedy pierwszenstwo ma ten z prawej - wjezdzający.

    W zyciu nie widziałem takiego.

    > Po drugie - tu mamy sytuacje nie na wjezdzie, ale na zjezdzie.
    > Drugi pojazd jedzie swoim pasem, drugi musi go zmienic, aby zjechac z
    > ronda. A kto zmienia, ten ustępuje pierwszenstwa.

    Powinno byc doprecyzowane w przepisach, że ten chujek wjeżdzający z
    rozpedu na rondo i jadący dalej po zewn ma zająć lewy pas a z tego
    prawego to sobie może zjechać tylko w prawo więc nie dojdzie do
    kolizji. Nie wiem czy to zalecenie czy nakaz.

    Zmieniać pas należy już za poprzednim zjazdem żeby chujkowi nie dać
    szansy. Podobno z ronda należy zjeżdzać na prawy pas jeśli jest pusty.

    --
    Piter

    #ZawszeGratem
    strefa wolna od LPG FSI TDI i klimy

  • 17. Data: 2023-02-28 06:44:36
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 27.02.2023 o 21:29, Akarm pisze:

> [...]
    > rondzie". A na dodatek, wyszło że te tępe kulsony stale popełniały
    > wykroczenie, bo posterunek miały skrzyżowanie dalej. :D

    Gdzie to było?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 18. Data: 2023-02-28 10:28:38
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    W dniu 27.02.2023 o 23:16, PiteR pisze:
    > in <news:1g55q6cnongwe.167fnhubc7sby.dlg@40tude.net>

    > W zyciu nie widziałem takiego.

    https://goo.gl/maps/JckExQy4m6aKhcrr8

    Kiedyś takie było też w Częstochowie.

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak
    kolczan( a t )outlook(kropek) c om

  • 19. Data: 2023-02-28 12:58:49
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sat, 25 Feb 2023 20:33:03 +0100, Krystek

    > Czy A, który dojechal do ronda, wjechał na zewnętrzny i chciał jechać
    > prosto, powinien ustąpić pierwszeństwa B?

    Formalnie to jest prawidłowa wersja, ponieważ pojazd znajdujacy się na
    skrzyżowaniu ma pierwszeństwo przed wjeżdżającym na nie. Kiedy "nabywa" się
    się pierwszeńśtwo na wjeździe na drogę z podporządkowania jest oczywiste, w
    momencie gdy nie wymusi się pierwszeńśtwa na pojeździę na drodze z
    pierwszeństwem. Jeśli by doszło do zderzenia, to pierwszeństwo na B
    zostałoby wymuszone. I nie ma znaczenia że zjeżdżał ze skrzyżowania z
    wewnętrznego pasa, albo że wjeżdżający miał wolny "swój" pas.

    W praktyce, i chorych zasadach rozdmuchiwania skrzyżowań o ruchu okrężnym
    (taki skrajny absurd to rondo Jerzego Ziętka w Katowicach), braku oznakowań
    kierunków, oraz absurdalnym podejściu do jazdy naszych kierowców, niestety
    musi ustępować B.

    Już kiedyś robiłem symulację jazdy po skrzyżowaniu o ruchu okrężnym wg
    dwóch zsada, tej formalnej i praktycznej z naszych ulic i wniosek jest
    oczywisty w jaki sposób zorganizowana jazda zwiększa przepustowość:
    https://www.youtube.com/watch?v=POKLUTlXeaI

    No ale ludzie wolą sobie utrudniać życie, rozbijać się, stać w większych
    korkach.

    > Kiedy to "wjeżdzanie" się kończy w przypadku A i kiedy można
    > powiedzieć, że A już "się znajduje" na rondzie?

    Jak już napisałem, formalnie wjeżdżający nie ma pierwszeństwa do momentu
    gdy pojazd który widział iż znajduje się na skrzyżowaniu, z tego
    skrzyżowania nie zjedzie.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 20. Data: 2023-02-28 13:19:48
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello PiteR,

    > W zyciu nie widziałem takiego.

    Wrocław, Powstańców Ślaskich https://www.google.com/maps/@51.0895425,17.0152973,1
    7.02z/data=!4m4!7m3!1m1!1s107846305418207452406!2e2
    Rondo jak byk, ruch wokół wyspy w jednym kierunku, ale bez oznakowania
    SORO. Ulica Powstańców Śląskich ma pierwszeństwo wjazdu.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan