  • 21. Data: 2023-02-28 13:20:51
    Temat: Re: zjazd z ronda z wewnętrznego pasa (pierwszeństwo)
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Mirek,

    Tuesday, February 28, 2023, 10:28:38 AM, you wrote:

    > https://goo.gl/maps/JckExQy4m6aKhcrr8

    Niezgodne z rozporzadzeniem o znakach...

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 22. Data: 2023-02-28 14:24:04
    Od: cef <c...@i...pl>

    > Wrocław, Powstańców Ślaskich https://www.google.com/maps/@51.0895425,17.0152973,1
    7.02z/data=!4m4!7m3!1m1!1s107846305418207452406!2e2
    > Rondo jak byk, ruch wokół wyspy w jednym kierunku, ale bez oznakowania
    > SORO. Ulica Powstańców Śląskich ma pierwszeństwo wjazdu.

    Tu akurat ruch jest tak zorganizowany, że dojeżdżając główną, tak do
    końca nie
    jesteś w stanie stwierdzić, że skrzyżowanie ma kształt ronda
    i sugerować się zasadami typowymi dla ruchu okrężnego, tylko patrzysz na
    znaki.
    (albo są światła) Gorzej jest na Granicznej gdzie jest pusto i widać, że
    jest okrągłe
    skrzyżowanie i kilka procent nadjeżdżających od strony Strzegomskiej
    staje twardo przed skrzyżowaniem (będac na głównej) i chce przepuszczać
    tych, którzy jadą po tym skrzyżowaniu ale mają znak, że dojeżdzają do
    głównej.

  • 23. Data: 2023-02-28 14:26:46
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 28 Feb 2023 13:20:51 +0100, RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Niezgodne z rozporzadzeniem o znakach...

    Ktorym, bo są dwa?

    No i u nas to moze niezgodne, a za granicą sie zdarzaja, moze nawet
    norma ... lepiej nie miec nawyku ...

    J.

  • 24. Data: 2023-02-28 14:28:02
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 28 Feb 2023 13:19:48 +0100, RoMan Mandziejewicz wrote:

> [...]
    > Rondo jak byk, ruch wokół wyspy w jednym kierunku, ale bez oznakowania
    > SORO. Ulica Powstańców Śląskich ma pierwszeństwo wjazdu.

    No wlasnie - rondo, ale nie SORO.
    Nie o to chodzi.

    W dodatku tramwaj tam jezdzi, wiec trzeba uwazac, ale juz światła są
    :-)

    J.

  • 25. Data: 2023-02-28 14:41:31
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 27 Feb 2023 22:16:14 GMT, PiteR wrote:
    > in <news:1g55q6cnongwe.167fnhubc7sby.dlg@40tude.net>
    >
    > W zyciu nie widziałem takiego.

    > Powinno byc doprecyzowane w przepisach, że ten chujek wjeżdzający z
    > rozpedu na rondo i jadący dalej po zewn ma zająć lewy pas a z tego
    > prawego to sobie może zjechać tylko w prawo więc nie dojdzie do
    > kolizji. Nie wiem czy to zalecenie czy nakaz.

    Chyba ani jedno ani drugie.
    Wjezdzający na zewnetrzny pas moze sobie jechac po obwodzie,
    a pas na wewnętrzny moze sobie zmienic na wewnetrzny, o ile kolizji
    nie zrobi.
    Zjezdzający z zewnetrznego musi uwazac przy zmianie pasa.

    Wyjatkiem są ronda turbinowe, i inne o pasach wymuszających zjazd.

    > Zmieniać pas należy już za poprzednim zjazdem żeby chujkowi nie dać
    > szansy. Podobno z ronda należy zjeżdzać na prawy pas jeśli jest pusty.

    Tu jest pewien problem interpretacyjny przepisów, bo sa one po polsku
    wyjątkowo lakoniczne, i na dobrą sprawę nie bardzo wiadomo co to
    s.o.r.o dokladnie jest.
    I jak sie mają do niego np przepisy o skrecie i zajmowanym pasie.

    Ale na swiecie chyba też są lakoniczne, bo by cos w KW było.

    Tak czy inaczej - jak po obwodzie jest wiecej pasów, to jest problem z
    ich zmianą i nie zawsze sie da.

    Ale co my tam wiemy o rondach - kto nie jezdzil po Paryzu ...

    J.

  • 26. Data: 2023-02-28 16:40:57
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 28.02.2023 o 10:28, Mirek Ptak pisze:

    > https://goo.gl/maps/JckExQy4m6aKhcrr8
    >
    > Kiedyś takie było też w Częstochowie.

    To to o którym myślałem że na śląsku;) Dalej tak jest czy zmienili?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 27. Data: 2023-02-28 16:43:58
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]
    > Rondo jak byk, ruch wokół wyspy w jednym kierunku, ale bez oznakowania
    > SORO. Ulica Powstańców Śląskich ma pierwszeństwo wjazdu.

    Nie ma znaku to się nie liczy;) Swoją drogą ciekawe czemu tak - stawiają
    "ronda" przed skrzyżowaniami dwupasmówej a jak jest prawdziwe rondo, to
    nie bo nie;)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 28. Data: 2023-02-28 18:18:31
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 28.02.2023 o 06:44, Shrek pisze:

    > Gdzie to było?

    Irysowa/Niedźwiedzia

    --
    -
    Akarm

  • 29. Data: 2023-02-28 18:24:55
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 28.02.2023 o 18:18, Akarm pisze:

    > Irysowa/Niedźwiedzia

    Pewnie na znakach oszczędzali, ale się zapytam "na chuj tam rondo";)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 30. Data: 2023-02-28 18:40:55
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 28 Feb 2023 18:24:55 +0100, Shrek wrote:

    > Pewnie na znakach oszczędzali, ale się zapytam "na chuj tam rondo";)

    Taka moda.
    Byc moze ze Szwecji - ronda sa bezpieczniejsze.

    J.