  • 291. Data: 2023-03-10 11:29:04
    Temat: Re: zjazd z ronda z wewnętrznego pasa (pierwszeństwo)
    Od: io <i...@o...pl.invlid>

    W dniu 10.03.2023 o 08:21, Myjk pisze:
    > Fri, 10 Mar 2023 06:56:01 +0100, Cavallino

    > Nie stosują się, tłumoku, tylko MOGĄ się stosować.
    > Z pewnością jednak NIE MUSZĄ tak jak to tutaj uparcie utykasz.

    Czyli jak, bez wykładni wydają wyroki? Hehe.

  • 292. Data: 2023-03-10 11:34:59
    Od: io <i...@o...pl.invlid>

    W dniu 10.03.2023 o 08:27, Myjk pisze:
    > Thu, 9 Mar 2023 20:26:49 +0100, io

    > W kolejnej sprawie, szczególnie że ten wyrok dotyczył konkretnej sytuacji.
    > Już abstrahuję że wyrok jest tak spójny jak umiejętności rondoprostowaczy
    > jazdy po skrzyżowaniach. No bo jak można stwierdzić że SORO to TAKIE SAMO
    > skrzyżowanie jak każde inne "klasyczne" a potem stwierdzić że jeździ się po
    > nim INACZEJ. Absurd.

    > Nie TRZEBA, tylko MOŻNA. Taka tam skromna różnica.

    No właśnie uchwały NSA są przykładem gdy ewidentnie trzeba. Można to
    sobie o tym tutaj pogadać.

  • 293. Data: 2023-03-10 15:51:14
    Od: nadir <n...@h...org>

    Wczoraj byłem na chwilę u naszego zachodniego sąsiada, przejechałem przy
    okazji kilka ichnych rond, a tam na rondach sygnalizacji brak, rzadko
    kiedy jest więcej niż jeden pas ruchu, no przynajmniej na tych kilku,
    rondach, które zaliczyłem. Ale wszyscy zjeżdżając z rond używają prawego
    kierunkowskazu.

    Szukając informacji dlaczego oni tak się "dziwnie" zachowują trafiłem na
    ciekawy artykuł.
    https://www.brd24.pl/infrastruktura/46-zderzen-dzien
    nie-na-rondach-jak-inzynierowie-w-polsce-popsuli-ide
    e-ruchu-okreznego/
    Wychodzi na to, że nasi zarządcy i właściciele dróg spierdolili tą
    "zaszczytną" idee.
    Niestety w "DDR" google street view nie działa i nie mogłem wyszukać
    sobie większej ilości niemieckich rond, ale znalazłem za to filmik ze
    słynnego ronda w Paryżu.
    https://youtu.be/X6x7PE9rriU?t=98
    Nie ma pasów na jezdni, nie ma sygnalizacji, nie ma nawet znaków
    pionowych, że to w ogóle rondo. A jednak ludzie objeżdżają Łuk
    Triumfalny prawidłowo, duża część nawet używa prawego kierunku przy
    zjeździe.
    I kto teraz prawidłowo porusza się po rondach, my czy oni?

  • 294. Data: 2023-03-10 17:41:11
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 10 Mar 2023 15:51:14 +0100, nadir wrote:
> [...]
    > kiedy jest więcej niż jeden pas ruchu, no przynajmniej na tych kilku,
    > rondach, które zaliczyłem. Ale wszyscy zjeżdżając z rond używają prawego

    U Niemcow moze byc to zapisane.
    Oni lubią precyzyjne przepisy.

    https://www.kfzteile24.de/magazin/ratgeber/kreisverk
    ehr-verhalten-regeln
    kto chce, niech tlumaczy ... ale podstawy prawnej chyba nie podali.

> [...]
    > "zaszczytną" idee.
    > Niestety w "DDR" google street view nie działa i nie mogłem wyszukać

    GSV dziala w kilku miastach RFN. Tzn ma stare filmy, sprzed lat,
    ale ma.

    > ale znalazłem za to filmik ze
    > słynnego ronda w Paryżu.
    > https://youtu.be/X6x7PE9rriU?t=98
    > Nie ma pasów na jezdni, nie ma sygnalizacji, nie ma nawet znaków
    > pionowych, że to w ogóle rondo.

    Tak jak u nas - rondo to jedno, s.o.r.o to drugie.

    Gdzies w Szczecinie wjechalem kiedys na SORO, zrobione z 5 uliczek
    dookola jakiego wiekszego trawnika.
    Niestety - nie potrafie odszukac.

    > A jednak ludzie objeżdżają Łuk
    > Triumfalny prawidłowo, duża część nawet używa prawego kierunku przy
    > zjeździe.
    > I kto teraz prawidłowo porusza się po rondach, my czy oni?

    Francja krajem rond - są przyzwyczajeni.
    Ale ta likwidacja oznakowania ... ciekawe co poeta mial na mysli.
    Sabotaż jakiś ?

    Ale zobacz to
    https://www.youtube.com/watch?v=BgsEg2CfRZU

    Co prawda - co oni mogą wiedziec o jezdzeniu, jak z Sajgonu uciekli
    dawno temu :-)

    A Swindon Magic Round-about znasz ?

    J.

  • 295. Data: 2023-03-10 18:08:01
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 10.03.2023 o 17:41, J.F pisze:

    > U Niemcow moze byc to zapisane.
    > Oni lubią precyzyjne przepisy.

    No ale zdaje się, że Konwencję Wiedeńską podpisali i oni, i my, i
    Francuzi, to co poszło nie tak?

    > Gdzies w Szczecinie wjechalem kiedys na SORO, zrobione z 5 uliczek
    > dookola jakiego wiekszego trawnika.

    Może któreś z tych?
    https://www.google.com/maps/place/Szczecin/@53.43309
    71,14.544043,412m/data=!3m1!1e3!4m6!3m5!1s0x47aa0938
    00d3a759:0xa95adc4e5f8ac4f3!8m2!3d53.4285438!4d14.55
    28116!16zL20vMDcxZzY

    Zdarza mi się czasem je pokonywać i tam praktycznie wszyscy używają
    kierunkowskazów przy zjeździe.

    > Ale zobacz to
    > https://www.youtube.com/watch?v=BgsEg2CfRZU
    > A Swindon Magic Round-about znasz ?

    No już mi się kiedyś przewinęły przez przeglądarkę.

  • 296. Data: 2023-03-10 19:24:31
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    Bo tak to się robi na całym cywilizowanym świecie.
    Inaczej bywa tylko w tej wschodniej jego części.

    Przecież my sie poruszamy właśnie tak jak oni.
    Przynajmniej w europejskiej części Polski.

    To, że w azjatyckiej jest inaczej, to sobie sam odpowiedz dlaczego....
    I nie mów "my", wsadzajac wszystkich do tego samego worka....

  • 297. Data: 2023-03-10 20:30:44
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 10.03.2023 o 18:08, nadir pisze:

> [...]
    28116!16zL20vMDcxZzY

    > Zdarza mi się czasem je pokonywać i tam praktycznie wszyscy używają

    I co w tym dziwnego. U nast też na takich migają.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 298. Data: 2023-03-10 20:41:49
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

> [...]

    > okazji kilka ichnych rond, a tam na rondach sygnalizacji brak, rzadko
    > kiedy jest więcej niż jeden pas ruchu, no przynajmniej na tych kilku,

    O czym ja od paru lat tu (i nie tylko) piszę, a w tym wątku od paru dni że
    z każdego rondla potrafią nasi zrobić rondo? Ale nie, jest dobrze, przecież
    polskie SORO to z założenia droga jednokierunkowa (z własnym kierunkiem
    ruchu!) zawsze ze skrętami w prawo przy zjeździe -- zatem w Polsce na
    rondach może istnieć fefnaście pasów, może być też fefnaście zjazdów i
    wszyscy wiedzą jak jechać... ztymżenie.

    Polska rondoprostowaczami stoi i się tego nawet nie wstydzi, a do nich
    zaliczasz się ty oraz większa część spółki z tego wątku. Łącznie z koniowym
    NSA wciągnietym w tę jego zabawę równie przypadkowo co innych niczemu
    winnych Poznaniaków.

    > Ale wszyscy zjeżdżając z rond używają prawego kierunkowskazu.

    Ustalmy, to niby jest znowu twój argument że tam jest skręt w prawo?

    > Szukając informacji dlaczego oni tak się "dziwnie"
    > zachowują trafiłem na ciekawy artykuł.

    Szukałeś, mimo że dałem ci, nie raz, gotową odpowiedź? Brawo ty!

    > Niestety w "DDR" google street view nie działa i nie mogłem wyszukać
    > sobie większej ilości niemieckich rond, ale znalazłem za to filmik ze
> [...]

    Bo nie musi być, co nie znaczy że ich nie ma -- wymalowane pasy na obszarze
    skrzyżowania mają tylko ułatwiać poruszanie się po tej przestrzeni,
    porzadkować jazdę, zresztą tak samo jak na każdej innej drodze.

    > nie ma sygnalizacji, nie ma nawet znaków
    > pionowych, że to w ogóle rondo.

    No bo to nie jest rondo w świetle prawa, o czym nawet autor tego filmu
    wspomina w kwestii rozsrzygania odszkodowań za ew. kolizje. Każdy tam płaci
    za siebie i tyle -- pewnie dlatego stłuczek nie ma. Tymczasem to jest kilka
    niezależnych skrzyżowań, do tego równorzędnych, z wyjątkami -- o czym autor
    też wspomina.

    > A jednak ludzie objeżdżają Łuk Triumfalny prawidłowo,

    Tego że zjeżdżają z wewnętrznego pasa przecinając inne pasy ruchu
    oczywiście nie zauważyłeś.

    > duża część nawet używa prawego kierunku przy jeździe.

    Jak zwykle widzisz co ci się podoba. Większość nie używa,
    mimo że akurat tutaj formalnie się jednak skręca w prawo.

    > I kto teraz prawidłowo porusza się po rondach, my czy oni?

    O których rondach piszesz, o tych z początku,
    czy o skrzyżowaniach na Placu CdGE?

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 299. Data: 2023-03-10 20:50:49
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 10 Mar 2023 19:24:31 +0100, Cavallino

    > Bo tak to się robi na całym cywilizowanym świecie.
    > Inaczej bywa tylko w tej wschodniej jego części.

    W tej środkowej części jest jeden taki, co jadąc prosto miga w prawo.
    Ale to są wyjątki, nie warto sobie zaprzatać nimi głowy.

    > Przecież my sie poruszamy właśnie tak jak oni.
    > Przynajmniej w europejskiej części Polski.

    Serio? Przetrzyj oczki, bo większość tam nie miga.

    Pomimo że to nie jest formalnie SORO, tylko szereg niezależnych skrzyżowań
    i formalnie tam jest właśnie skręt w prawo i powinno się bezwzględnie
    migać. Do tego jeszcze w prawo skręcają z lewych (wewnętrznych) pasów!
    Łolaboga, jak zaczniesz zaraz o tym "myśleć" to, coś tak czuję, zaraz ci
    się cały kisiel wyleje!

    > To, że w azjatyckiej jest inaczej, to sobie sam odpowiedz dlaczego....
    > I nie mów "my", wsadzajac wszystkich do tego samego worka....

    Ty i te twoje projekcje. Kino sobie otwórz, może coś dorobisz.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 300. Data: 2023-03-10 20:52:10
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 09.03.2023 o 18:02, Myjk pisze:

    > Przecież ta "norma dla późniejszych wyroków" to właśnie rzeczony
    > precedens, a u nas precedesów w prawie nie ma, nie może być
    > więc normą. Booooorze...

    Może - SN w składzie siedmu sędzów ustala "zasadę prawną". Inne wyroki
    też (stopniowo) tworz "utrwaloną linię orzecznictwa".

    Z tym wyrokiem jest tylko taka sprawa że on nie odnosił się do każdego
    skrzyżowania na którym stoi C-12 a tylko do tego (i w ograniczonym przez
    "podobność") skrzyżowań podobnych. A więc nijak do typowego ronda
    "warszawskiego" czyli na przykład "palmy".

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!