  • 1. Data: 2010-03-03 20:25:25
    Temat: zmiana numerów nadwozia
    Od: "Jarek S." <p...@g...pl>

    Jestem posiadaczem MB 140 w którym są widoczne poprzednie numery nadwozia
    ale są zaiksowane a obok nowe..... jaki sens ma taka operacja i po co jest
    robiona? Dodam dla dociekliwych że mam opinie rzeczoznawcy że numery zostały
    zmienione przez firmę Mercedes oraz dokument to potwierdzający z w/w
    koncernu.... ale po co?

  • 2. Data: 2010-03-03 21:42:04
    Temat: Re: zmiana numerów nadwozia
    Od: Bydlę <bydl?@bydl?.pl>

    On 2010-03-03 20:25:25 +0100, "Jarek S." <p...@g...pl> said:

    > Dodam dla dociekliwych że mam opinie rzeczoznawcy że numery zostały
    > zmienione przez firmę Mercedes oraz dokument to potwierdzający z w/w
    > koncernu.... ale po co?

    To będą wiedzieli rzeczony rzeczoznawca i firma Mercedes.
    Może rzeczoznawca ma na pieczątce numer telefonu?

    --
    Bydlę

  • 3. Data: 2010-03-03 23:04:48
    Od: "Jarek S." <p...@g...pl>

    Użytkownik "Bydlę" <bydl?@bydl?.pl> napisał w wiadomości

    > To będą wiedzieli rzeczony rzeczoznawca i firma Mercedes.
    > Może rzeczoznawca ma na pieczątce numer telefonu?
    >

    > --
    > Bydlę

    Nie ma, to rzeczoznawca Urzędu Celnego.... ale w sumie nie istotne, myślałem
    że ktoś na grupie miał podobne doświadczenia....

  • 4. Data: 2010-03-03 23:06:58
    Od: "jarek" <j...@j...pl>

    Użytkownik "Jarek S." <p...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Jestem posiadaczem MB 140 w którym są widoczne poprzednie numery nadwozia
    > ale są zaiksowane a obok nowe..... jaki sens ma taka operacja i po co jest
    > robiona? Dodam dla dociekliwych że mam opinie

    Odzyskany z kradziezy, juz zdazyli wziac sie za numerki :) tak sobie
    kombinuje. Nieczytelne numerki. Pewnie bedzie pelno innych powodow.

    Jarek

  • 5. Data: 2010-03-03 23:25:04
    Od: Bydlę <bydl?@bydl?.pl>

    On 2010-03-03 23:04:48 +0100, "Jarek S." <p...@g...pl> said:

    > Użytkownik "Bydlę" <bydl?@bydl?.pl> napisał w wiadomości

    > Nie ma, to rzeczoznawca Urzędu Celnego....

    Ech, to myślę, że to nie rzeczoznawca.
    Oni mają telefony.

    > ale w sumie nie istotne

    Ale ciekawe, może ktoś będzie wiedział.
    Mi do głowy przyszedł tylko telefon do gościa, który podpisał się pod
    stwierdzeniem, że to legalne.

    (tzn. mam też teorię o kasowaniu znaków identyfikacyjnych w
    przedmiotach pochodzących z przestępstwa, ale wtedy nie
    miałbyś papierka od producenta)

    --
    Bydlę

  • 6. Data: 2010-03-03 23:54:45
    Od: "P_ablo" <o...@o...pl>

    Użytkownik "Jarek S." <p...@g...pl> napisał w wiadomości
    > ale po co?

    Moze po zlozeniu i przetransportowaniu do dealera kapneli sie, ze sie
    rypneli przy znakowaniu i dali 2 x ten sam VIN.

    Numery nabijane czy grawerowane ?

    --
    Picasso

  • 7. Data: 2010-03-04 08:20:45
    Od: "Artur\(m\)" <m...@i...pl>

    Użytkownik "P_ablo" <o...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "Jarek S." <p...@g...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Moze po zlozeniu i przetransportowaniu do dealera kapneli sie, ze sie
    > rypneli przy znakowaniu i dali 2 x ten sam VIN.

    W jakimś TV programie było jak facet miał fabrycznie nabite
    dwa różne numery.
    Policja jak się "kapła" pojazd na parking i sprawa, o wiadomo co.
    Facet miał poświadczenia od expertów (różnych),ze to są różne,
    ale fabryczne numery. Policja że nie może być dwóch różnych i koniec
    Postój na parkingu policyjnym.
    Więcej, producent (chyba Peugot) potwierdził, ale nie chciał sprawy
    "naprawić".
    To jest Mrożek prawdziwy.

    Artur(m)

  • 8. Data: 2010-03-04 08:25:05
    Od: Gom <g...@g...com>

    On 3 Mar, 20:25, "Jarek S." <p...@g...pl> wrote:
> [...]
    > robiona? Dodam dla dociekliwych że mam opinie rzeczoznawcy że numery zostały
    > zmienione przez firmę Mercedes oraz dokument to potwierdzający z w/w

    Cytat z forum poświęconego innemu modelowi co prawda, ale tej samej
    marki. Autor z tych co wiedzą, co piszą ;)
    "Sprawa jest wbrew pozorom bardzo prosta.
    Ktoś zamówił w fabryce samochód z określoną specyfikacją i go nie
    odebrał (nie ma znaczenia z jakiego powodu). Najwidoczniej zamówiona
    specyfikacja była na tyle nietypowa, że fabryce bardziej się opłacało
    przerobić auto na inną specyfikację, niż sprzedać je komuś z dużym
    upustem. Stąd przerobiony vin.
    Jeśli do nowego vinu jest komplet oryginalnych dokumentów, to nie ma
    problemu."

    http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=9126&postdays=0&p
    ostorder=asc&highlight=vin&start=15

    --
    Gom

  • 9. Data: 2010-03-04 10:46:29
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    > numery zostały
    > zmienione przez firmę Mercedes oraz dokument to potwierdzający z

    Na dokumentach gdzies nie pisze ?

    Historia zaslyszana przed laty: ktos dachowal nowym autem, i mu
    niemiecka fabryka sprzedala nowe nadwozie.
    Cala reszte przelozono w nowa bude.

    U nas cos takiego obecnie zabronione, ale w zasadzie wtedy moglyby
    sie dwa vin pojawic.

    J.

  • 10. Data: 2010-03-04 12:41:31
    Od: "kogutek" <k...@o...pl>

> [...]
    > robiona? Dodam dla dociekliwych że mam opinie rzeczoznawcy że numery zostały
    > zmienione przez firmę Mercedes oraz dokument to potwierdzający z w/w

    Generalnie od takich aut, żeby najbardziej legalne były, trzeba się trzymać na
    odległość parasola. Zbyt dużo mogą, chociaż nie muszą, kłopotów narobić.
    Pierwsza sprawa to sprawa wygody. Wszyscy wożą DR i ubezpieczenie. A przy takim
    samochodzie trzeba jeszcze wozić teczkę z dokumentami. Drugi problem,
    bezpośrednio związany z teczką, polega na tym że jest się w pewnym sensie
    ubezwłasnowolnionym. Łapią Cie przy 78 na 70. A Ty słusznie zaczynasz bredzić o
    tolerancjach i legalizacjach. Po tym jak ostatnio paru szesnastolatków spuściło
    bańki policjantom. W ramach przyjaznego państwa zmienią przepisy że przy
    kontroli drogowej. Jak pacjent będzie w pozycji Hande hoch, to za samo krzywe
    spojrzenie będą mogli w kolanko strzelić. Będzie wiedział ze wszystko jest ok a
    i tak auto pójdzie na lawetę. Powie ze on czytać nie potrafi i zna się tylko na
    porównywaniu obrazków typu pałka pałka krzesełko kajdanki. I co mu zrobisz? Pół
    biedy jak to się stanie w miejscowości gdzie się mieszka. Można wtedy sprawdzić
    na żywym organizmie jak wspaniale działa i jaka jest tania komunikacja zbiorowa.
    Co zrobić 200 kilometrów od domu? Zostaje tylko popłakać się, upokorzyć, wykazać
    czynny żal przyjąć na klatę każdy mandat i pocałować niebieskiego w buta że
    ludzkim panem się okazał.