    From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
    Newsgroups: pl.comp.pecet,pl.misc.elektronika
    Subject: Akumulatorki AA i AAA Eneloop
    Date: Sun, 10 May 2020 14:13:59 +0200

    Qpiłem 2 razy po 4 AAA i 4 AA.

    Napięcie każdego przed ładowaniem było na luzie ~równe
    1.33 V -- mierzyłem miernikiem uniwersalnym za dychę.

    Kilkanaście godzin po wyjęciu z ładowarki AAA mają po 1.40 V.
    (też mierzyłem miernikiem uniwersalnym za dychę)

    AA wyjąłem przed dwoma kwadransami -- mają po 1.42 V wg
    tegoż uniwersalnego miernika.

    Ładowałem każdy 0.2 A.

    Wyniki z ładowarki:
    AA 2019-09 w kilkanaście godzin po naładowaniu:
    mAh V min
    671 1.42 225
    709 1.42 238
    735 1.42 247
    574 1.42 192

    AAA 2019-08 w godzinę po naładowaniu:
    166 1.47
    177 1.47
    171 1.48
    163 1.48

    AAA 2019-08 w kwadrans po naładowaniu:
    158 1.46
    171 1.46
    172 1.46
    157 1.46

    Akumulatorki kupiłem w blistrach wielokrotnego użytku.
    (miały być z pudełkami -- przyszły bez pudełek)
    Blister z AA był otwierany przed mym kupnem, ale
    akumulatorki nie noszą śladów używania -- nawet
    ślady po ładowaniu nie są zbyt wyraźne. ;)
    Zapakowanie słabe -- blistry zostały włożone
    luzem do bąbelkowej koperty -- aby obijały
    się o siebie wzajemnie podczas transportu.

    https://allegro.pl/oferta/akumulatorki-eneloop-aa-20
    00mah-r6-x-4szt-pudelko-6574813469
    Akumulatorki ENELOOP AA 2000mAh R6 x 4szt +pudełko
    (6574813469)1 x 39,30 zł39,30 zł
    Akumulatorki ENELOOP AAA 800mAh R03 x 4 + pudełko
    (5768202477)2 x 28,50 zł57,00 z

    Info do sprzedawcy tuż przed qpnem:
    Proszę o fakturę i porządne zapakowanie -- by nie
    poobijały się podczas transportowania w efekcie rzucania.
    3 pudełka, 4 akumulatorki AA/R6 i 8 akumulatorków AAA/R3 -- *białe* eneloopy.

    -=-

    Godzinę po wyjęciu z ładowarki jeden z AA ma 1.418 V, co **może oznaczać**,
    że zbyt szybko traci napięcie -- na razie obserwuję. Inne AA mają 1.420 V.

    Różnice napięcia pomiędzy używanymi białymi AA eneloop ~tak samo eksploatowanymi
    w przeszłości nie są większe -- zazwyczaj są zerowe w tej tolerancji, tzn. ten
    miernik nie wykazuje różnicy napięcia pomiędzy akumulatorkami eksploatowanymi
    w przeszłości ~tak samo -- parkami czy czwórkami... Miernik pokazuje tysięczne
    części wolta a wyniki są zdecydowanie powtarzalne.

    Odchyłka tysięcznych części nie jest tragedią, lecz powstała bardzo szybko, co
    **może** wróżyć źle.

    Kolejny kwadrans to kolejne 2 tysięczne spadku napięcia na wszystkich AA, ale
    nadal jeden ma o 2 tysięczne mniej od pozostałych, choć wszystkie zostały
    naładowane do pełna i zostały wyjęte razem (niemal jednocześnie) z ładowarki
    w kilkanaście godzin po naładowaniu. Czyli jeden AA ma 1.146 V a pozostałe AA
    mają po 1.418 V.

    W ładowarce miały po 1.42 V a ww. miernik nie wykazywał różnic napięcia pomiędzy
    akumulatorkami, choć nie było to 1.420 V. Ładowarka podaje tylko setne części wolta)

    Odradzam sprzedawcę, bo akumulatorki nie lubią obijania, co nawet jest pokazane
    w karteczkach informacyjnych załączAnych do takich (i załączOnych do tych
    konkretnych) akumulatorków.

    Brak pudełek bolesny nie jest -- mam tego sporoooooo.... ;)

    --