  • 11. Data: 2018-01-16 15:09:49
    Temat: Re: Alternator - co lepsze nowy zamiennik czy regeneracja?
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2018-01-16 o 10:55, J.F. pisze:

    > A byl watek po co w aucie woltomierz :-)

    Jadąc do pracy (5km ;-) ) dziwnie się zachowywały kontrolki. Od
    temperatury nie zgasła, w dodatku jakiś dziwny zapaszek (ale to może
    było od kogoś innego ;-) ) w Pracy zajrzałem pod maskę - nic ciekawego.
    Po ponownym odpaleniu już zaświeciła się od ładowania i ta nieszczęsna
    która w toyotach lubi palić się razem - od wody w filtrze paliwa -
    podobno to fałszywy alarm.
    Akumulator roczni kręcił i auto odpalało.
    Więc już wiedziałem że problem elektryczny z brakiem ładowania i sam nie
    naprawię choćbym miał woltomierz i ciepły garaż ;-)
    W drodze powrotnej kiedy wycieraczki trochę zwalniały a światła jakby
    ciemniejsze wycofałem się na z góry upatrzoną pozycję na parking pod
    warsztatem oszczędzając na holowaniu czy lawecie :-)

    Taka historia :-)

  • 12. Data: 2018-01-16 23:25:16
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    > Dalej wymiana porządnego (zepsutego) Bosha na nowe śliczne niewiadomo co
    > nie jest dobrym pomysłem.

    Dokładnie tak sądzę.
    Regenerowałem w swoim za takie same pieniądze, jak zamiennik, a więc
    teoretycznie bez sensu, ale przynajmniej wiem, że następna regeneracja
    będzie już w innym wózku. :)

    Tak przy okazji, może ktoś pamięta jak narzekałem, że Volvo XC70
    rozładowuje się samoczynnie w zimie po 2-3 dniach do takiego stopnia, że
    ledwo zapala. No więc po regeneracji rozrusznika... już się nie rozładowuje.
    Wiem że to kompletnie bez sensu i składu, ale tak właśnie
    zaobserwowałem. Dałem do regeneracji rozrusznik, gdyż czasami już nie
    łapał (elektrycznie nie włączał się - okazało się że była popękana
    pokrywka kontaktora w okolicach przewodu prądowego).
    Po regeneracji nie obserwuję wcześniejszego rozładowywania. Samochód
    stał od piątku do czwartku przy temperaturach od kulki na plus, do
    powiedzmy -1 może -2C. Normalnie to żadnych szans i tak byłem
    przygotowany, a tu niespodzianka, zakręcił jak by nigdy nic.
    Normalnie głupi jestem, bo nie potrafię wymyślić co wcześniej się złego
    w samochodzie działo.

    Miłego.
    Irek.N.

  • 15. Data: 2018-01-17 10:00:51
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Irek.N. t...@j...taki.jest.pl ...

> [...]
    > rozładowuje się samoczynnie w zimie po 2-3 dniach do takiego
    > stopnia, że ledwo zapala. No więc po regeneracji rozrusznika... już

    Widocznie juz od jakiegos czasu za słabo ładował i jezdziłes cały czas na
    niedoładowanym aku.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Jakiś czas temu pisałem, że przydałoby się stworzyć pl.rec.gry.rpg.towarzyskie

  • 14. Data: 2018-01-17 10:00:51
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Poldek p...@i...eu ...

    > Koszty całej imprezy
    > były o 20 zł wyższe niż w warsztacie u pana Henia,

    Czyli jakie?
    Bo to by było duze zaskoczenie ze serwis tak profesjonalnie i tanio
    załatwił sprawe.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Każde dziecko jest poniekąd geniuszem w oczach swych rodziców,

  • 13. Data: 2018-01-17 10:00:51
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik z ...@...pl ...

    > Pacjent YarisI D4D
    >
    > Czy ta dzisiejsza chińszczyzna się do czegoś nadaje czy lepiej
    > regenerować oryginalny alternator.
    > Bardziej zależy mi na jakości niż na cenie jak już samochód i tak stoi
    > kilka dni w warsztacie.

    Nie wiem jak w przypadku alternatorów ale podejrzewam ze podobnie jak z
    rozrusznikami.
    Regenerowany oryginał - ciagnie ładnych pare lat. Cena 150-200zł.
    Chinczyk - roku nie wytrzymal i jeszcze były problemy z gwarancja.
    Oryginał kosztuje circa 600

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Każdy samochód będzie ci mógł służyć do końca życia

  • 16. Data: 2018-01-17 10:12:29
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 17.01.2018 o 10:00, Budzik pisze:

    > Czyli jakie?
    > Bo to by było duze zaskoczenie ze serwis tak profesjonalnie i tanio
    > załatwił sprawe.

    OIDP to 250 z wymianą w dość renomowanym warsztacie (nie ASO), ale mogę
    się mylić i było dwieście. Na pewno nie było trójki z przodu.

    Shrek

  • 17. Data: 2018-01-17 10:59:50
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 17.01.2018 o 10:12, Shrek pisze:

    > OIDP to 250 z wymianą w dość renomowanym warsztacie (nie ASO), ale mogę
    > się mylić i było dwieście. Na pewno nie było trójki z przodu.

    W Warszawie. Przepraszam, zanim ktoś się obrazi;)

    Shrek

  • 18. Data: 2018-01-17 11:01:33
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2018-01-17 o 10:00, Budzik pisze:

    > Widocznie juz od jakiegos czasu za słabo ładował i jezdziłes cały czas na
    > niedoładowanym aku.

    A po regeneracji rozrusznika alternator zaczął dobrze ładować. :-)

    Pozdrawiam

  • 19. Data: 2018-01-17 23:01:00
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > A po regeneracji rozrusznika alternator zaczął dobrze ładować. :-)

    Ups, pomieszałem dwa tematy...

    No to poprzedni rozrusznik potrzebował duzo wiekszego pradu ze wzgledu na
    swoje zuzycie.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Bóg ukrył piekło w samym sercu raju,

  • 20. Data: 2018-01-18 10:39:57
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2018-01-17 o 23:01, Budzik pisze:

> [...]
    > swoje zuzycie.

    "może ktoś pamięta jak narzekałem, że Volvo XC70
    rozładowuje się samoczynnie w zimie po 2-3 dniach do takiego
    Ten prąd to pobierał podczas stania na parkingu jak rozumiem?
    :-)