  • 21. Data: 2018-01-18 21:00:49
    Temat: Re: Alternator - co lepsze nowy zamiennik czy regeneracja?
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > "może ktoś pamięta jak narzekałem, że Volvo XC70
    > rozładowuje się samoczynnie w zimie po 2-3 dniach do takiego
    > stopnia, że ledwo zapala."
    > Ten prąd to pobierał podczas stania na parkingu jak rozumiem?
    >:-)

    Nie, podczas rozruchu zapewne.
    Ale moze potrzebował go za duzo w stosunku do tego co aku oferował.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "To są cycki szczęścia (.)(.) prześlij je do trzech osób w przeciągu

  • 22. Data: 2018-01-19 00:33:11
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2018-01-18 o 21:00, Budzik pisze:

    > Nie, podczas rozruchu zapewne.
    > Ale moze potrzebował go za duzo w stosunku do tego co aku oferował.

    Skoro stał to raczej rozruchu nie było. No chyba że znowu te wredne
    krasnoludki sobie silnik odpalały i akumulator wyczerpały.

    A może masz lepsze wytłumaczenie? :-)

    Pozdrawiam

  • 23. Data: 2018-01-19 20:45:58
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    > Skoro stał to raczej rozruchu nie było. No chyba że znowu te wredne
    > krasnoludki sobie silnik odpalały i akumulator wyczerpały.
    >
    > A może masz lepsze wytłumaczenie? :-)

    Bryka stała sobie przed domem, nikt od niej nic nie chciał. Jak było
    zimno (mrozy) to po 2-3 dniach postoju w accu zostawało tyle, że nawet
    nie próbował rozrusznikiem pokręcić. Przy próbie wszystko gasło.
    Teraz najlepsze.
    Wymieniam akumulator, niby lepiej, tak o 1-2 dni dłużej trzyma, ale po
    3-4 latach znów szybko się poddawał, więc nowy akumulator i znów trochę
    lepiej.
    Obecny akumulator ma właśnie okres, gdy powinien być wymieniony, ale po
    regeneracji rozrusznika kręci po tygodniu bez problemu. I to jest
    zajebiście dziwne, regeneracja rozrusznika spowodowała nierozładowywanie
    akumulatora na postoju.
    Jak dla mnie woodoo i czarna magia na przemian. Kompletnie nie wiem o co
    chodzi.

    Może teraz trochę mrozów będzie, postoi, poobserwuję czy na pewno tak
    dobrze teraz jest. W każdym razie przy temperaturach w okolicach zera,
    po tygodniu postoju zakręcił bardzo żwawo, powiedział bym normalnie, i
    nie zastanawiał bym się nad tym w ogóle, gdyby to nie było moje Volvo
    XC70 :)

    Miłego.
    Irek.N.

  • 24. Data: 2018-01-19 20:59:21
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2018-01-19 o 20:45, Irek.N. pisze:

> [...]
    > akumulatora na postoju.
    > Jak dla mnie woodoo i czarna magia na przemian. Kompletnie nie wiem o co

    Irek upływność miałeś gdzieś na tym rozruszniku, dobrze że Ci się auto
    nie sfajczyło,
    jak w 3 dni się rozładował a średnio ma powiedzmy 72Ah to znaczy że Ci
    szedł lewy prąd rzędu 1A, moc niewielka bo tylko 12W, nic nie zapaliła,
    ciepło się po rozruszniku rozeszło ale wystarczyło to aby wyssać Ci prąd
    z aku.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 25. Data: 2018-01-20 11:54:45
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

> [...]
    > szedł lewy prąd rzędu 1A, moc niewielka bo tylko 12W, nic nie zapaliła,
    > ciepło się po rozruszniku rozeszło ale wystarczyło to aby wyssać Ci prąd

    Całkiem możliwe, ale wiosną, latem, jesienią, gdy było cieplej, tego
    efektu nie obserwowałem. Ciężko jest zrobić taką upływność, która by
    reagowała na temperaturę i na dodatek była "rozsądna" w swojej konsumpcji :)

    Miłego.
    Irek.N.

  • 26. Data: 2018-01-20 12:55:07
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    W dniu 20.01.2018 o 11:54, Irek.N. pisze:

> [...]
    > efektu nie obserwowałem. Ciężko jest zrobić taką upływność, która by
    > reagowała na temperaturę i na dodatek była "rozsądna" w swojej

    Myślę że mozliwe