  • 11. Data: 2016-07-23 12:44:02
    Temat: Re: Auto z kratką na firme chcę na osobowe prywatne - jak?
    Od: klaus <k...@p...onet.pl>

    W dniu 23-07-2016 o 12:20, sirapacz pisze:

    > sprawdzilem w sieci i wg artykułu
    > http://cenabiznesu.pl/-jak-opodatkowac-sprzedaz-samo
    chodu-osobowego-od-1-kwietnia-2014

    > jesli uzywales auto tylko do dz.g. to nic sie nie zmienia. Co innego jak
    > uzywales nie "tylko" a "m.in." w dzialalnosci gospodarczej.
    > Tu faktycznie są zmiany.

    Doczytaj dokładnie artykuł na który się powołujesz.
    W szczególności na zapis:
    "Co ważne, mocy nie straci art. 43 ust. 1 pkt ustawy o VAT, który
    obowiązuje od stycznia 2014 r. i daje prawo do zwolnienia gdy samochód
    był użytkowany
    wyłącznie w działalności zwolnionej z VAT
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    i przy jego nabyciu nie dokonano odliczenia podatku."

    Mam nadzieję że wiesz co powyższe oznacza.

  • 12. Data: 2016-07-23 12:58:34
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Mam nadzieję że wiesz co powyższe oznacza.

    faktycznie,
    normalnie jaja. aż się wierzyć nie chce.

  • 13. Data: 2016-07-23 16:47:03
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2016-07-23 o 12:14, sirapacz pisze:

    > trąci to bzdurą bo kupując towar używany(do swojego uzytku lub nie)
    > sprzedajesz go na vat marza lub paragon z zerem technicznym

    Pomijając temat samochodu chciałbym spytać:
    co to jest "zero techniczne"?
    To nie jakaś literówka, bo juz wcześniej wspomniałeś
    o vatowskiej stawce technicznej 0%.
    Co takiego wymyśliłeś?

  • 14. Data: 2016-07-23 17:01:54
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Pomijając temat samochodu chciałbym spytać:
    > co to jest "zero techniczne"?
    > To nie jakaś literówka, bo juz wcześniej wspomniałeś
    > o vatowskiej stawce technicznej 0%.
    > Co takiego wymyśliłeś?

    to jest stawka 0% która wartościowo równa jest stawce zw. (zwolniona)
    ale nie jest tym samym.

  • 15. Data: 2016-07-23 17:45:14
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2016-07-23 o 17:01, sirapacz pisze:

    > to jest stawka 0% która wartościowo równa jest stawce zw. (zwolniona)
    > ale nie jest tym samym.

    Nie ma czegoś takiego.
    Stawki są albo procentowe albo jest zwolnienie,
    albo nie podlega.
    To może inaczej spytam: jest opodatkowane czy nie?

  • 16. Data: 2016-07-23 20:22:16
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Nie ma czegoś takiego.
    > Stawki są albo procentowe albo jest zwolnienie,
    > albo nie podlega.
    > To może inaczej spytam: jest opodatkowane czy nie?

    i dlatego sie to nazywa zero techniczne - uzywasz gdy nie podlega
    opodatkowaniu vat ale nie ze względu na zwolnienie

    jak chcialem wejsc w handel uzywanymi przedmiotami to musze wystawiac z
    0% a nie zw. bo musze miec podstawe prawną do zw.

    tu masz artykuł (nie czytalem)
    http://ksiegowosc.infor.pl/raport-dnia/141681,Czym-r
    ozni-sie-faktura-VAT-0-od-faktury-ze-stawka-zw.html

  • 17. Data: 2016-07-23 22:45:54
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 23 Jul 2016 10:48:39 +0200, Cavallino napisał(a):
    > ad.1
    > Tak się nie da, nie możesz sprzedać auta sam sobie.

    Czy nie mozesz, to taki pewny bym nie byl - ale auto juz jego jest.
    Firma nie ma osobosci prawnej, wiec firma i wlascciel to to samo.

    > Możesz natomiast wycofać auto z ewidencji środków trwałych, od wtedy
    > jest Twoje prywatne i możesz z nim zrobić co chcesz, nawet VAT nie płacąc.

    Hm, co do aut to nie wiem, ale dawniej byl zapis, ze przekazanie
    towaru na cele prywatne podatnika podlega VAT.

    Tu niby nie towar, a przekazanie to niby bylo w druga strone, ale
    zasada ogolna jest raczej taka - jesli odliczono VAT przy zakupie,
    to trzeba zaplacic przy sprzedazy. Inaczej to by brama do przekretow
    byla :-)

    J.

  • 18. Data: 2016-07-24 00:11:52
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2016-07-23 o 20:22, sirapacz pisze:

    > i dlatego sie to nazywa zero techniczne - uzywasz gdy nie podlega
    > opodatkowaniu vat ale nie ze względu na zwolnienie

    Jak nie podlega, to nie podlega - czyli sprzedaż nie jest opodatkowana.
    Stawka 0% to jest sprzedaż opodatkowana,
    ze wszystkimi tego przywilejami.

    > jak chcialem wejsc w handel uzywanymi przedmiotami to musze wystawiac z
    > 0% a nie zw. bo musze miec podstawe prawną do zw.

    Nic nie musisz. Masz zwolnienie na to.

    > tu masz artykuł (nie czytalem)
    > http://ksiegowosc.infor.pl/raport-dnia/141681,Czym-r
    ozni-sie-faktura-VAT-0-od-faktury-ze-stawka-zw.html

    To może przeczytaj zamiast pisać głupoty o jakimś technicznym zerze,
    bo ta nazwa tylko prowokuje do określenia Twojej wiedzy w tym zakresie :-)

  • 19. Data: 2016-07-24 08:47:11
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 23.07.2016 o 11:51, sirapacz pisze:

    > jak kupisz nowke do firmy to tak
    > ale jak uzywke to AFAIK nie bo nie odliczyles przy zakupie.

    Nówki od firmy też nie odliczyłem przy zakupie, przynajmniej nie w całości.

  • 20. Data: 2016-07-24 08:50:08
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 23.07.2016 o 11:54, sirapacz pisze:

    > ale dopiero po zamortyzowaniu czyli po 5 latach. jak wczesniej to musi
    > zaplacic 1/5VAT za kazdy rok

    Nie.
    Co najwyżej musi skorygować odliczony VAT w tej proporcji, o ile odliczył.