  • 71. Data: 2016-09-03 10:31:06
    Temat: Re: Bydgoszcz - Wetlina
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 02.09.2016 o 19:57, J.F. pisze:

    > Basenik termalny jeste przede wszystkim rzadki.

    Akurat we wszystkich wyprawach na południe jest w połowie dystansu -
    czyli kłania się czas na popołudniową regenerację po jeździe.

    > I dlugotrwaly. Moze i chwile odpoczniesz, ale potem i tak zasniesz

    Oczywiście.
    Po baseniku drzemka obowiązkowa.
    A najlepiej nocleg od razu.

    Chyba że basenik z rana - wtedy daje się radę.

    > I tak raz, czy wiele razy pod rzad ?

    Raz.
    Po następnej części trasy nocleg.
    Nocą z reguły nie jeżdżę, nie widzę sensu.

  • 72. Data: 2016-09-03 10:36:10
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 02.09.2016 o 20:28, J.F. pisze:

    > Przede wszystkim jednak - to widac BHP nie widzi nic zdroznego w 4.5h
    > siedzenia za kierownica bez przerwy.

    Ale to praca - czyli męczarnia.
    Wakacje mają być jej przeciwieństwem.

    To wypada zaplanować np. 15h.

    > Ja tam wychodze z zalozenia, ze bedzie potrzebne 1 tankowanie i ze 2-3
    > postoje osobiste, jakis posilek czy dwa ... i uwazam, ze mam spore
    > szanse w 12h dojechac, jak nie bede czasu marnowal na glupoty :-P

    Zmarnujesz, całe 12 h, na głupią jazdę bez sensu jednym ciągiem.

    > Mnie to wyglada na szukanie na sile ciekawego obiektu do odpoczynku :-P

    Ale dzięki temu świata widzisz dużo więcej, niż miejsce startu i miejsce
    docelowe.

    > No coz, 450km to akurat tyle, ze sporo dnia zajmie, ale sporo tez zostanie.
    > Mozna zaplanowac ciekawy postoj,

    A o czym ja piszę Twoim zdaniem?

    > Tak ogolnie na popularnych DK jest w nocy raczej bezpiecznie.

    Dopóki nie trafisz na kogoś na podwójnym gazie, niewidoczny zakręt itd itp.
    Ja trafiałem nie raz, więc ograniczam ryzyko i nie jeżdżę po zmroku gdy
    nie muszę.

    > Ale Bieszczady to raczej nie jest "uczeszczana DK".

    Dojazd do nich przez dziką część Polski również.

  • 73. Data: 2016-09-03 11:09:32
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Ale to praca - czyli męczarnia.
    >Wakacje mają być jej przeciwieństwem.

    No coz - akurat te czesc wakacji jestem gotow uznac za meczarnie :-)
    Mozna samolotem ... ale to czesto tez meczarnia :-)

    Poza tym takie zycie - caly rok sie meczysz, zeby dwa tygodnie
    przyjemnosci miec :)

    >To wypada zaplanować np. 15h.

    >Zmarnujesz, całe 12 h, na głupią jazdę bez sensu jednym ciągiem.

    Tez zmarnujesz 12h, a nawet wiecej.

    Tak naprawde to ja zmarnuje okazje zobaczenia czegos ciekawego po
    drodze - i kiedys tam w przyszlosci byc moze zmarnuje 6h, aby tam
    dojechac.

    Ale ... jesli naprawde warte odwiedzenia, to przeciez nic nie szkodzi
    jednak ten postoj zaplanowac.
    Tylko cos mi sie widzi, ze Ty szukasz na sile ciekawych miejsc, bo
    cie juz szybka jazdy meczy :-)

    >Ale dzięki temu świata widzisz dużo więcej, niż miejsce startu i
    >miejsce docelowe.

    A jest tam cos wartego obejrzenia ?
    Moze jednak lepiej miec dwie doby wiecej w miejscu docelowym ?

    >A o czym ja piszę Twoim zdaniem?

    Ze koniecznie trzeba zaplanowac postoj. A to drobna roznica.
    Bo z drugiej strony - w dobrych ukladach to moga byc tylko 4h jazdy, i
    sporo dnia jeszcze zostaje na calkiem inne cele.
    Mozna wyjechac w piatek po pracy i miec cala sobote, mozna wyjechac o
    7 rano i jeszcze pol dnia pozeglowac, albo alternatywnie - pol dnia
    zwiedzac Warszawe. Co kto lubi.

    >Dopóki nie trafisz na kogoś na podwójnym gazie,

    Jeszcze mi sie nie zdarzylo,

    > niewidoczny zakręt itd itp.

    Przy naszym nadmiarze oznakowania i nawigacjach - malo prawdopodobne.
    Owszem - wyprzedzanie bywa trudniejsze. Ale i ruch mniejszy, wiec
    latwiejsze.

    >Ja trafiałem nie raz, więc ograniczam ryzyko i nie jeżdżę po zmroku
    >gdy nie muszę.

    Mnie w zasadzie bez roznicy.

    >Dojazd do nich przez dziką część Polski również.

    Ale tam akurat w miare dobre drogi

    J.

  • 74. Data: 2016-09-03 12:02:09
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 03.09.2016 o 11:09, J.F. pisze:

> [...]
    > Mozna samolotem ... ale to czesto tez meczarnia :-)
    >
    > Poza tym takie zycie - caly rok sie meczysz, zeby dwa tygodnie

    Właśnie o tym piszę, więc dlatego trzeba gdzie się da, męczarnie
    zamieniać na przyjemności.
    A tu się da - jazda non stop to męczarnia, a krótsza jazda z przerwami
    na zwiedzanie, nocleg czy inny basen termalny to przyjemność.
    Czy od momentu wyjazdu z domu, do momentu powrotu, masz same przyjemności.

    > Tez zmarnujesz 12h, a nawet wiecej.

    Nie zmarnuję ani minuty - dla mnie jazda to też przyjemność, o ile ma
    zadowalającą długość.

    > Tak naprawde to ja zmarnuje okazje zobaczenia czegos ciekawego po drodze
    > - i kiedys tam w przyszlosci byc moze zmarnuje 6h, aby tam dojechac.

    No właśnie - czyli w sumie zmarnujesz 36 godzin.
    A ja w tym czasie ani minuty.
    Różnica zasadnicza.

    > Ale ... jesli naprawde warte odwiedzenia, to przeciez nic nie szkodzi
    > jednak ten postoj zaplanowac.
    > Tylko cos mi sie widzi, ze Ty szukasz na sile ciekawych miejsc, bo cie
    > juz szybka jazdy meczy :-)

    Obecnie to do szybkiej jazdy nie mam sprzętu, 120 to optymalna prędkość.
    Ale jak miałem auta potrafiące jechać 200 i palące przy tym rozsądne
    ilości paliwa, to też nie jechałem cały dzień, bo to bez sensu podróż.
    Zwłaszcza gdy kosztuje tyle co samolot.

    > A jest tam cos wartego obejrzenia ?

    Zawsze coś jest, warto poszukać wcześniej.

    > Moze jednak lepiej miec dwie doby wiecej w miejscu docelowym ?

    Nie - zaletą są dwie doby KRÓCEJ w miejscu docelowym, a nie wydłużanie
    na siłę najnudniejszego kawałka wyprawy.

    > Ze koniecznie trzeba zaplanowac postoj.

    Trzeba to wliczyć w czas, a zaplanować tylko warto.
    Postój improwizowany też potrafi być ciekawy, można znaleźć fajne
    miejsce nawet tam gdzie się tego nie spodziewasz.
    A najlepsze jak masz wtedy rowery na haku - ściągasz i fajna,
    relaksacyjna wycieczka gotowa.

    A to drobna roznica.
    > Bo z drugiej strony - w dobrych ukladach to moga byc tylko 4h jazdy, i
    > sporo dnia jeszcze zostaje na calkiem inne cele.

    Na to będą inne dni.
    W które nie cofniesz się do połowy trasy, bo to za daleko.

    > Jeszcze mi sie nie zdarzylo,

    A mi tak i to czołowo.

    > Przy naszym nadmiarze oznakowania i nawigacjach - malo prawdopodobne.

    Przecież ja się nie ograniczam do naszego zaścianka.
    W Rumunii np. mało nie wjechałem kiedyś w trawnik, za którym stał
    pomnik, bo nie zauważyłem nieoznaczonego, wcześniejszego skrętu głównej
    drogi o 90 stopni w jakiejś wiosce.
    A droga na wprost po prostu się skończyła bez żadnego ostrzeżenia.
    Za dnia bym to zauważył bez problemu.

    > Ale tam akurat w miare dobre drogi

    Z mnóstwem niespodzianek.

  • 75. Data: 2016-09-03 18:39:52
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2016-09-03 o 11:09, J.F. pisze:

    > A jest tam cos wartego obejrzenia ?
    > Moze jednak lepiej miec dwie doby wiecej w miejscu docelowym ?

    Przecież pisał, że nie wytrzyma więcej niż dwa dni w jednym miejscu.
    Dwa dni to dość, żeby zobaczyć to co najważniejsze i zmęczyć się łażeniem.
    Potem trzeba posiedzieć pół dnia w klimatyzowanym aucie, żeby trochę
    odpocząć :-)

  • 76. Data: 2016-09-03 23:28:54
    Od: Przyjazny <p...@n...tld.invalid>

    On 2016-09-02 16:18, Cavallino <c...@k...pl> wrote:

    > Mój zwykły z bakiem 500 l robi 600.
    > Poprzedni z bakiem 60l robił góra 1100, ale nie był suvem.
    >
    > Więc coś Ci się z tą zwykłością pokręciło.

    No dobra, uwierzyłem użytkownikom na słowo. Ale po sprawdzeniu (te co
    znam i mi właściciele mówili że mają 80):
    Mercedes W124 "Baleron" - 72 l
    Laguna II "Królowa Lawet" - 70 l
    czylui 1600 jest na granicy (trzeba by palić 4.3, czyli jechać z
    prędkością bliżej 90 niż 110).

  • 77. Data: 2016-09-04 09:49:39
    Od: LinFanQri <x...@g...com>

    W dniu 29.08.2016 o 10:22, Miroo pisze:

> [...]
    > bardzo śpieszy.
    > Taka jazda jest wręcz przyjemnością w porównaniu do jazdy krajówką w
    > dzień w tygodniu, gdzie ciągle ktoś z przeciwka wyprzedzając spycha Cię
    > na pobocze, TIRY wymuszają jazdę 90km/h w terenie zabudowanym, co
    > kawałek stoisz w korku z niewiadomego powodu, itd itp
    >
    > Ważne, żeby się kilka godzin przespać przed wyjazdem. Poza tym biorę
    > redbulla i pociągam łyka co pół godziny i często robię (max. co 2h)
    > przystanki. Powietrze w nocy jest rześkie, więc nie muszą być długie.
    > No i przydadzą się koce dla śpiących pasażerów, w aucie nie może być za

    Nie wiedziałem, że wątek aż tak się rozwinie.

    Nie będę się powtarzał... potwierdzam tylko wszystko to co wyżej napisałeś.

    3-4h snu przed podróżą, burn oraz kawka do auta, dla żony kocyk i
    poduszka i można fruwać. Czas to nieco ponad 9,5h w tym spokojne
    śniadanie i jedno krótkie tankowanie. Przez większość drogi po 2 pasy
    także spokojnie 100-130 można cisnąć a na urlopie przecież nikt nie goni
    :) Zresztą... jak to w jednym spożywczaku było napisane: "Mieszkańców
    obsługujemy poza kolejnością - turyści mają czas także mogą poczekać" :)

  • 78. Data: 2016-09-04 10:24:12
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 03.09.2016 o 23:28, Przyjazny pisze:

    > No dobra, uwierzyłem użytkownikom na słowo.

    Papierzyskom-katalogom też.

> [...]
    > Mercedes W124 "Baleron" - 72 l
    > Laguna II "Królowa Lawet" - 70 l
    > czylui 1600 jest na granicy (trzeba by palić 4.3, czyli jechać z

    4,5 to palił ceed, ale przy jeździe bez używania gazu tj, około 70.
    Auto klasy D spali SPOKOJNIE 7 l przy normalnej jeździe, 6 przy takiej
    super spokojnej, więc tego typu dane możesz sobie dzieciom na dobranoc
    podawać.

  • 79. Data: 2016-09-04 10:24:47
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 03.09.2016 o 18:39, cef pisze:

> [...]
    > Dwa dni to dość, żeby zobaczyć to co najważniejsze i zmęczyć się łażeniem.
    > Potem trzeba posiedzieć pół dnia w klimatyzowanym aucie, żeby trochę

    Trafnie. ;-)

  • 80. Data: 2016-09-04 18:44:50
    Od: Przyjazny <p...@n...tld.invalid>

    On 2016-09-04 08:24, Cavallino <c...@k...pl> wrote:

    > Papierzyskom-katalogom też.

    Tak. U mnie pojemność baku się zgadza z tym co da się dystrybutorem
    nalać, więc jeżeli oszukują to są w ogólnoświatowej zmowie z
    producentami dystrybutorów.

> [...]
    > Auto klasy D spali SPOKOJNIE 7 l przy normalnej jeździe, 6 przy takiej
    > super spokojnej, więc tego typu dane możesz sobie dzieciom na dobranoc

    Benzynowym da się zejść do 5 :P. Trzeba tylko jechać równo te 70 po
    płaskim (ćwiczenie na cierpliwość, raczej trudne - z tempomatem tylko
    trochę łatwiejsze). Generalnie nie dziwi mnie że samochody "lepszych"
    firm palą mniej :P.

    PS.

    samochód | Cx
    Ceed | 0.30
    Laguna II | 0.29
    W124 | 0.30

    chociaż przy tych prędkościach Cx nie jest za dobrą miarą.